Het is een tijdrovend bezigheid ik zeg het eerlijk, vooral omdat ik alleen zoveel dingen gebruik tijdens het scheren, vanzelfsprekend in de ochtend. Je moet dus ruim van tevoren opstaan, het is beter om eerst ongeveer 20 minuten te wachten zodat je huid ook wakker wordt, geeft je de tijd om alvast kleding uit te zoeken of wat te eten.
Daarna je gezicht wassen met wat je ook het liefst gebruikt om het dode huid weg te halen zodat je ontstekingen voorkomt, als je van jezelf droge huid hebt is het beter om hier geen agressieve producten bij te gebruiken maar sowieso met heet water (of kleine warme natte handdoek op je gezicht te leggen) je gezicht klaar maken voor het scheren, hierbij gaan ook de poriën open. Eerst met haargroei mee scheren (zodat de haartjes niet naar binnen groeien), daarna kun je eventueel je gezicht schoonmaken en opnieuw scheergel of schuim aanbrengen, daarna tegen de haargroei in scheren. Als je klaar bent met koud water afspoelen, dan gaan de poriën ook weer dicht.
Meestal maak ik mijn gezicht nog schoon met de tonic, maar sowieso voor het slapen gaan om de vuil van mijn gezicht af te halen, voorkomt puistjes en ontstekingen. Daarna de aftershave (4e flesje) uiteraard aanbrengen.
Dan ben je half uur verder, ik ken niet veel mensen in mijn kringen die zoveel over hebben ten kosten van hun slaap en dat iedere dag.
Ik wil zeer binnenkort mijn Fusion scheer mes vervangen voor een
safety razor en als ik dan genoeg bloed verloren heb overstappen op
straight razor.