Auteur Topic: Mijn hamster is vandaag overleden/ edit: gerbilssss  (gelezen 1329 keer)

Offline Athena

Re: Mijn hamster is vandaag overleden/ edit: gerbilssss
« Reactie #20 Gepost op: augustus 15, 2011, 13:43:31 »
Thanks iedereen!
Ik heb nu besloten 2 of 3 gebils (woestijnratjes te nemen). Voor mn verjaardag heb ik het hok gekregen en ik ga ze binnekort uitzoeken. Iemand ideeën voor namen? Of het vrouwtjes of mannetjes worden weet ik nog niet.

Offline Lissa

« Reactie #21 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:26:56 »
Snickers, Nuts en Bounty.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Zebraaa

« Reactie #22 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:41:42 »
ik zou het bij 2 gerbils houden, als je er drie hebt kunnen ze gaan ruziën. je moet ze ook nooit zomaar bij elkaar zetten tenzij ze aan elkaar gewend zijn.

wel heeel tof, gerbils zijn geniale beessies, ik houd ze al zo'n 4 jaar, weet er daardoor ook vrij veel van af, dus mocht je met vragen zitten ben je altijd welkom.

nog een tip, weet niet of dit is toegestaan, sorry then, ik bedoel het niet als spam maar als tip. maar gerbil.nl is een heel goede site met goede betrouwbare info. ze hebben ook een handig forum voor vragen e.d. en een webshop. ik haal mn gerbils daar altijd vandaan als er een overlijdt, laat ze door hun koppelen en heb er ook een gerbilarium vandaan, super allemaal ^^

namen zijn lastiggg. op google zijn genoeg websites met namen te vinden^^

en nogmaals, gerbils zijn supertoffffff<3

Offline Athena

« Reactie #23 Gepost op: augustus 15, 2011, 17:49:15 »
@ Lissa: Dat zijn inderdaad wel toffe namen :')
@ Zebraaa: Dankje! Ik heb zelf vrijwel altijd knaagdieren gehad maar dit is de eerste keer dat ik gerbils neem. Las inderdaad op internet dat groepen kunnen gaan vechten, maar de fokster zegt dat ze juist liever in groepen leven en dat je het vechten ver van te voren al ziet aankomen dus ik ga dat nog even googelen vanavond. De moeder van het nestje mag ook weg en die is drachtig en dat heeft mijn interesse ook wel gewekt. Ben altijd met knaagdieren bezig en wil heel graag een keer een nestje. Ze heeft gezegd dat ik de kleintjes weer bij haar mag komen brengen (ze woont in dezelfde stad) als ik ze niet kan/wil verkopen of houden. Echter wil ik er dan wel wat meer informatie over. Morgen ga ik er naartoe en mag ik ze ter plekke uitzoeken. Er is nog een nestje met 3 mannetjes en 3 vrouwtjes (en die moeder), en nog een nestje met een paar gebils. Ik haal ze bij een hobbyfokker omdat ik ze niet uit de dierenwinkel wil halen.
Morgenmiddag ga ik een kooi kopen die ik al had gezien. De onderste helft is van glas, en de bovenste helft van tralies. Lijkt me ideaal.
Als je nog meer tips hebt hoor ik het graag!

Offline ukkie

« Reactie #24 Gepost op: augustus 15, 2011, 20:10:05 »
Ik ben echt niet goed in dierennamen verzinnen, maar misschien zijn deze leuk:
winnie, Jackie, cuddles en nippy
en gerbils zijn cute <3

Offline Athena

« Reactie #25 Gepost op: augustus 16, 2011, 19:40:54 »
Ik heb 3 dames gerbils! Een zwarte, een nootmuskaat en een wit/lichtbruine. Ze zijn al wat ouder (een paar maanden) en een hele stabiele groep dus ze voorzag niet echt problemen. En wow ze zijn zo tam <3
Nu de namen nog haha.

Offline Anne.x

« Reactie #26 Gepost op: augustus 19, 2011, 01:42:52 »
leuk:D foto's ;)?

ik weet niet echt namen. ben zelf nog op zoek naar 2 meisjes namen :)