Auteur Topic: Mijn Tara  (gelezen 2258 keer)

Offline Anne.x

Mijn Tara
« Gepost op: juli 15, 2011, 19:47:24 »
Zoals vele van jullie weten had ik een paar maanden terug een katje Tara vanaf marktplaats gevonden toen was ze 7 maandjes.
vanaf het begin plaste ze vaak op me bed, toen is ze geholpen en daarna ging het een paar weken echt heel goed:) daarna ging het weer fout weer plaste ze op bed/bank en ik had allemaal oplossingen geprobeert..
toen is ze uiteindelijk naar me moeder gegaan:) dat ging ook heel veel weken goed, en ik dacht echt dat ik er goed aan had gedaan! maar helaas sinds vorige week plast ze weer op bed/bank bij me ouders.
nu heeft me moeder goed gesprek gehad met me vader, en we hebben beslote dat we haar naar het asiel gaan doen ook al doet dit heel veel pijn en verdriet.
mijn moeder heeft heel veel stres/problemen met van alles en nog wat dat ze dit er niet ook bij kan hebben.
en ook kunnen we haar herplaatsen want daar plast ze dan ook!

Offline Sanne

Re: Mijn Tara
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2011, 20:58:44 »
Wat heb je allemaal geprobeerd dan? Wist je dit probleem van tevoren? Ben je ermee naar de dierenarts geweest? Ze kan het blijkbaar wel, aangezien het ook weken goed is gegaan, dat vind ik het gekke eraan....
Zelf ben ik echt van, als je een dier neemt is dat in principe tot zijn dood. Tuurlijk kunnen er situaties zijn dat het anders loopt, maar dat is wel mijn uitgangspunt, omdat het me ook echt slecht voor een kat lijkt om van die naar die naar die te gaan... Nu heeft ze dus ook al onder een jaar minstens 3 huisjes gehad... Ik snap dat het jou ook pijn doet maar toch heb ik zoiets van ja, had je dit niet van tevoren kunnen overzien, of ben je er nooit over ingelicht?
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Kayleigh.

« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2011, 21:56:37 »
Ben het met Sanne eens. Een kat doet dat niet zonder reden. Vind eigenlijk dat je zelf moet zoeken naar een baasje dat bij haar past.
Neemt niet weg dat ik het jammer vind voor je.
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Offline Anne.x

« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2011, 22:04:16 »
@sanne

ik wist niet dat zei plaste, want anders had ik haar ook nooit genomen!
het is een groote fout geweest haar vanaf markplaats te nemen zou ik ook nooit meer doen.

ik heb geprobeert
deksel op de kattebak en deksel eraf(sommige katten vinden dat fijn) en heb hem met chloor schoongemaakt(vinden ze lekker ruike?)
ik heb geprobeert omdat spul kat-off te gebruiken dat is een guurtje wat katten niet lekker vinden
ik had eerst geprobeert haar neus in haar kattepis te duwen deed ik niet meer want hij werd dat zeer afgeraden, en merkte aan haar dat het haar stress gaf, toen heb ik de plante spuit geporbeert, en op een gegeven moment vond ik zielig om boos op haar te worden toen deed ik niks.. omdat ik haar niet nog meer stress wou bezorgen.

veder heb ik geprobeert haar eerst zonder slaapkamer en berging te laten wennen, maar uit eindelijk heeft niks geholpen, wou haar eerst laten testen op blaasruis maar aangezien het ook vaak goed ging was dat niet het probleem, want dan zou het elke dag moeten gebeuren.

ook heb ik het idee dat ze gewoon teveel verhuisd is zowiezo een kat is niet slim te verhuizen. ze is vanaf haar oude baas naar haar ouders verhuisd naar mij naar mijn ouders.
niemand hoeft te zeggen dat ik te weinig heb geprobeert want ik heb me best gedaan en alles geprobeerd....

Offline Sanne

« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2011, 22:14:55 »
Ik vind het wel een beetje raar dat je haar naar je moeder bracht om het op te lossen en daarna zelf zegt dat ze teveel is verhuisd. Heb je al andere korrels geprobeerd? En bij de dierenarts geweest?
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Kayleigh.

« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2011, 22:44:55 »
Heb je geinformeerd bij haar oude baasje? Misschien weet zij hoe dat komt en hoe je dit op kunt lossen.

Offline Micha

« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2011, 22:49:32 »
Andere korrels schijnt vaak te helpen!
Maar ahw, het is wel vervelend enzo dat het zo loopt.
Misschien kan je het nog even proberen, het heeft misschien wat tijd nodig ofzo.

Offline Anne.x

« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2011, 00:14:06 »
omdat ik in stress raakte door dat ik me geen raad wist met de kat. toen zei me moeder ik neem haar wel mee kijken of dat werkte...
veder ligt het niet aan de korrels dat hebben we ook al geprobeert!
veder dacht ik niet van ow ik breng der naar me moeder mijn probleem opgelost.

me moeder gaat het nu een week proberen heb als optie gegeven om toch met haar naar de dierenarts te gaan misschien is het iets lichamelijks je weet het niet.

Offline Em.

« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2011, 12:51:15 »
Ben je dan nog niet naar de dierenarts geweest? Dat verbaast me wel een beetje, eigenlijk. Die mensen hebben er tóch meer verstand van, en dat katje wordt er ook niet beter van als jij er gestrest door raakt en het steeds moet verhuizen.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Rann.

« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2011, 13:00:02 »
Ben je dan nog niet naar de dierenarts geweest? Dat verbaast me wel een beetje, eigenlijk. Die mensen hebben er tóch meer verstand van, en dat katje wordt er ook niet beter van als jij er gestrest door raakt en het steeds moet verhuizen.

Inderdaad. Je kat is nog geen jaar en is sowieso al drie keer verhuisd. Een kat moet sowieso wennen aan zijn leefomgeving dus dit bezorgd haar ook alleen maar stress. Als een kat plast hoeft dat echt niet aan het baasje liggen want eigenlijk geef je het "probleem" nu aan een ander. Dat is toch ook geen oplossing?

Ik zou eigenlijk maar naar de dierenarts gaan want die hebben er meer verstand van en uitstellen heeft denk ik sowieso geen nut meer omdat dit al maanden speelt. Wat heeft een week uitstellen dan nog voor nut?

Wij hebben een kat gehad die dat met zijn ontlasting deed en achteraf had ze allemaal soort van gaatjes in haar darmen waardoor ze de kattenbak niet kon halen en dus incontinent was. Ik zou er echt heel goed over nadenken want een dier straks naar het asiel doen + nieuw baasje is in 1 jaar vijf baasjes en dat vind ik wel shocking voor zo'n beestje.
. . . . . . . . . . .

Offline Mishiru

« Reactie #10 Gepost op: juli 16, 2011, 13:58:04 »
Onze poes, (inmiddels overleden) was ook incontinent, mijn moeder had er geloof ik best veel aan gedaan maar het werkte gewoon niet. Wat wel een beetje heeft geholpen, is meer kattenbakken door het huis neerzetten? Misschien is dat een oplossing. En zoals iemand al zei, je kat moet misschien ook wennen aan de omgeving, aangezien ze zo vaak is verhuisd. Daarbij vind ik het (persoonlijk) niet een goed idee om haar naar het asiel te brengen, wat schiet je daarmee op? Het is misschien voor jullie beter, maar voor je kat niet, lijkt mij ;p.
When you're feeling lonely, look up at the moon. Somewhere, someone is staring at the same moon, feeling lonely too.

Offline Kayleigh.

« Reactie #11 Gepost op: juli 16, 2011, 13:59:04 »
Je bent nog niet eens naar de dierenarts geweest, maar je beweerd wel dat je er alles aan hebt gedaan? En dan het beestje maar in een asiel gooien? Sorry, maar dat kun je dat beestje niet aan doen.

Offline Micha

« Reactie #12 Gepost op: juli 16, 2011, 14:03:58 »
ik denk dan inderdaad dat het het verstandigste is om even langs de dierenarts te gaan, wie weet komt daar wel uit wat het probleem is en eventueel een oplossing.
en anders, als daar ook niks uit komt, dan kan je misschien nog even haar laten wennen.
en volgens mij is dat misschien ook wel een goed idee, meerdere kattenbakken neerzetten. want ze plaste ook vaak in je slaapkamer toch? misschien dat je daar dan even een kattenbak kan neerzetten (ook al ruikt dat niet goddelijk, maar ja, dat maakt niet uit als het helpt natuurlijk.)

Offline Anne.x

« Reactie #13 Gepost op: juli 16, 2011, 14:25:04 »
dierenarts gebeld.
het is stress omdat ze zoveel verhuisd heeft
oplossing? die is er niet... maandag gaat me moeder de dierenarts bellen

Offline Micha

« Reactie #14 Gepost op: juli 16, 2011, 14:31:54 »
dan denk ik ja, dat je nog maar even naar de dierenarts moet.
en anders is de oplossing denk ik toch haar laten wennen.

Offline Anne.x

« Reactie #15 Gepost op: juli 16, 2011, 15:21:54 »
micha ze is al bijna een maand bij me ouders.
ze plast nu bijna 2 weken overal en vannacht ging ze eerst op de kattebak daarna ging ze op me moeders bed logen plasse (terwijl me moeder het zag want ze zat in bed te lezen)
en me pa is niet van plan om nog langer alles te gaan wassen, hij is het een beetje zat.. (hij is zowiezo niet dol op katten)
maandag gaat me ma de dierenarts bellen kijken of anton (onze dierenarts) ideetjes heeft.
vandaag gingen we naar de dierenarts maar helaas zat die propvol. en anders weten we het niet!
dus hopen dat de dierenarts maandag nog ideetjes heeft.

Offline Em.

« Reactie #16 Gepost op: juli 16, 2011, 18:02:26 »
dierenarts gebeld.
het is stress omdat ze zoveel verhuisd heeft
oplossing? die is er niet... maandag gaat me moeder de dierenarts bellen

Je kan toch niet zeker weten dat dát het is? Je dierenarts heeft de kat niet gezien (neem ik aan, aangezien het over gebeld gaat) dus het lijkt me meer een gok aan de hand van jouw verhaal. Misschien is er lichamelijk wel iets helemaal mis en dat kan een dierenarts niet over de telefoon zien/voelen.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Mishiru

« Reactie #17 Gepost op: juli 16, 2011, 18:10:04 »
en anders weten we het niet!
dus hopen dat de dierenarts maandag nog ideetjes heeft.

Zoals ik al heb gezegd, je kan toch ook meerdere kattenbakken neerzetten? Dat werkte bij ons..
When you're feeling lonely, look up at the moon. Somewhere, someone is staring at the same moon, feeling lonely too.

Offline Rann.

« Reactie #18 Gepost op: juli 16, 2011, 23:31:34 »
Je kan toch niet zeker weten dat dát het is? Je dierenarts heeft de kat niet gezien (neem ik aan, aangezien het over gebeld gaat) dus het lijkt me meer een gok aan de hand van jouw verhaal. Misschien is er lichamelijk wel iets helemaal mis en dat kan een dierenarts niet over de telefoon zien/voelen.
Zoals ik al heb gezegd, je kan toch ook meerdere kattenbakken neerzetten? Dat werkte bij ons..

Je arts heeft dat telefonisch gezegd zonder de kat te onderzoeken? Tenminste dat haal ik uit je verhaal.
Je kan toch ook nog naar een andere arts gaan, zijn er genoeg in Zoetermeer lijkt mij. Ik bedoel je zegt nu het ligt aan het vele verhuizen, en dan doe je haar uiteindelijk weer weg en heeft zei alsnog het probleem + de andere mensen. Verder ben ik het Michelle en Em eens.
. . . . . . . . . . .

Offline Anne.x

« Reactie #19 Gepost op: juli 17, 2011, 12:38:54 »
wij hadden een dierenarts aan de lijn en hebben alles verteld het kan niks lichamelijks zijn want dan had ze elke dat moeten plassen en dat doet ze niet, het is heel lang goed gedaan.. als ze elke dag plaste kon het iets lichamelijks zijn. maar omdat ze geholpen is ook nog steeds aan het plasse was ging erna wel 2 weken goed maar daarna was het weer mis. we gaan eerst maandag de dierenarts bellen, als hij zegt ik wil der zien dan gaan we langs.
ik had ook bij het oude baasje gevraagt, die zegt dat ze het bij haar niet deed, daar ga ik dus ook van uit.. en aangezien me vader de dierenarts aan de lijn had en dat ook zei van hoe vaak ze verhuisd is en dat soort andere vragen.
veder hebben we bij me ouders 2 kattenbakken staan. de 1 is van de andere bak maar daar gaat ze ook gewoon op en de andere kat is vaak buiten!
en voor de duidelijkheid we doen haar niet weg naar een andere baasje dan is het of het asiel maar dat zit propvol dus daar willen we ook ff vragen aan anton(dierenarts) of er anderen mogelijkheden zijn!
« Laatst bewerkt op: juli 17, 2011, 12:42:37 door Anne.x »