Auteur Topic: leuke/grappige/vreemde uitspraken op je werk  (gelezen 2010 keer)

Offline Lissa

leuke/grappige/vreemde uitspraken op je werk
« Gepost op: juli 17, 2011, 17:00:01 »
ja dit leek me wel een leuk topic.
ergens heb ik het idee dat het al bestond maar ik kan het nergens vinden!
maargoed, plaats hier dus leuke, grappige of vreemde uitspraken van op je werk
oh en erbij vermelden wat voor werk je doet is misschien ook wel leuk!

ik zit in de zorg en heb zelf iedere dag wel wat bijzondere uitspraken, dus vandaar dat k er aan dacht om dit topic weer een nieuw leven in te blazen.

- gesprek met een man die niet helemaal 100% meer is door hersenbloedingen
hij: 'broeder! broeder! broeder!'
ik: 'ja meneer ---'
hij: 'je bent een braaf ventje'
ik: 'oh dat vind ik heel lief dat je dat zegt maar ik ben eigenlijk een meisje'
hij: 'dat geeft niet, je bent een braaf ventje'
- smiddags met dezelfde man
hij: 'hoe heet jij?'
ik: 'lissa, dat wist je toch al?'
hij: 'oh... maar dat is toch een meisjes naam?'
ik: 'ja... dat komt doordat ik ook een meisje ben'
hij: 'ohhhhhhhh'

- vandaag bij het eten met 3 mensen die langdurige zorg nodig hebben, waar het over gaat is dementerend
ik: 'hee ik ben even ieman gaan halen voor de medicijnen hoor!'
hij: 'wel terug komen he!!!'
- even later, hij wou niet eten
ik: 'wat een rotweer is het toch he.. al die regen de hele tijd'
hij: 'regen het?' *draait rolstoel naar het raam toe*
5 minuten later draait hij terug'
ik: 'goh heb nu je al honger meneer X?'
hij: *slappe lach* 'nee!'
ik: 'ja ik kon het toch proberen!?'
hij: 'ja je kon het wel proberen maar lukken gaat het lekker toch niet'
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Rann.

Re: leuke/grappige/vreemde uitspraken op je werk
« Reactie #1 Gepost op: juli 17, 2011, 17:40:12 »
ja dit leek me wel een leuk topic.
ergens heb ik het idee dat het al bestond maar ik kan het nergens vinden!
maargoed, plaats hier dus leuke, grappige of vreemde uitspraken van op je werk
oh en erbij vermelden wat voor werk je doet is misschien ook wel leuk!

ik zit in de zorg en heb zelf iedere dag wel wat bijzondere uitspraken, dus vandaar dat k er aan dacht om dit topic weer een nieuw leven in te blazen.

- gesprek met een man die niet helemaal 100% meer is door hersenbloedingen
hij: 'broeder! broeder! broeder!'
ik: 'ja meneer ---'
hij: 'je bent een braaf ventje'
ik: 'oh dat vind ik heel lief dat je dat zegt maar ik ben eigenlijk een meisje'
hij: 'dat geeft niet, je bent een braaf ventje'
- smiddags met dezelfde man
hij: 'hoe heet jij?'
ik: 'lissa, dat wist je toch al?'
hij: 'oh... maar dat is toch een meisjes naam?'
ik: 'ja... dat komt doordat ik ook een meisje ben'
hij: 'ohhhhhhhh'

- vandaag bij het eten met 3 mensen die langdurige zorg nodig hebben, waar het over gaat is dementerend
ik: 'hee ik ben even ieman gaan halen voor de medicijnen hoor!'
hij: 'wel terug komen he!!!'
- even later, hij wou niet eten
ik: 'wat een rotweer is het toch he.. al die regen de hele tijd'
hij: 'regen het?' *draait rolstoel naar het raam toe*
5 minuten later draait hij terug'
ik: 'goh heb nu je al honger meneer X?'
hij: *slappe lach* 'nee!'
ik: 'ja ik kon het toch proberen!?'
hij: 'ja je kon het wel proberen maar lukken gaat het lekker toch niet'

Die 1e, hahahahahahaah. xD
. . . . . . . . . . .

Offline Kayleigh.

« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2011, 18:19:30 »
Leuk topic.
Bij mn vorige werk kwam een vent aan de kassa (draaide kassa) die mijn bril erg mooi vond. Mijn bril werd uitvoerig door hem bekeken en hij ondertussen hele gesprekken over hoe mooi mijn bril was en dat hij zichzelf vreemd vond omdat hij altijd naar brillen keek. XD

Pasgeleden was ik aan het praten met een klant. Mijn manager kwam tussendoor even aangeven dat ik naar de kassa moest als er gebeld werd voor bijdraai. Die klant vatte het blijkbaar verkeerd op en begon een discussie met mijn manager dat ze klantonvriendelijk was omdat ze me naar de kassa stuurde terwijl ik met haar aan het praten was. Zij dacht dat ik meteen naar de kassa moest, manager en ik begrepen helemaal niets van haar. Na een paar keer uitleggen stapte ze 'm eindelijk.
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Offline Chimaera.

« Reactie #3 Gepost op: juli 17, 2011, 18:32:21 »
Ik had vandaag een klant die doodleuk 'nee' zei toen ik vroeg of het eten lekker was. Maar wel met een glimlach, dus ik wist niet zo goed wat ik moest zeggen. :')
En er is ook een man die altijd als ik dat vraag zegt: "Nee, maar we blijven het proberen."

Offline Roy

« Reactie #4 Gepost op: juli 17, 2011, 19:15:36 »
ik had een keer,

Was in een bejaarden tehuis aan het werk ik lelystad
moest bij mensen op hun kamer / badkamer de wastafel vervangen+nieuwe kraan er op

dus aanbellen, en ik zeg dat ik daar even wat kom doen in de badkamer enzo

Was allemaal goed, Die mevrouw komt na een kwartiertje even bij me kijken, en vraagt,
Meneer wilt u een manderijntje?
Dus ik draai me om, en zeg Nee mevrouw dank u wel. (we nemen eigenlijk nooit wat aan)
Ik loop nog een keer naar de gang, loop weer terug.
mijn werk was er klaar, loop richting de woonkamer om te zeggen dat het klaar was..

Antwoord die vrouw met, ooh mooi. Meneer wilt u mischien dan een manderijntje? Uw collega hoefte niet.

((**ik was de hele tijd alleen geweest, mijn collega heeft ze nooit gezien, die was namelijk aan de andere kant van de flat aan het werk **))
K moet er nog om lagge :)

Offline Lissa

« Reactie #5 Gepost op: juli 17, 2011, 20:22:11 »
haha roy :') dement omaatje waarschijnlijk.

nog eentje; de kleinzoon van een bejaardje kwam op bezoek, hij is gehandicapt.
dus ik liep een paar keer voorbij, op een gegeven moment stond hij op de gang, nou dan ga ik er vanuit dat er een vraag is, dus ik liep er naar toe;
ik 'hallo kan ik je ergens mee helpen?'
hij 'nee ik kwam je alleen eens even bewonderen'
ik 'oh... oke. nou dat is leuk'
hij 'ja ik vind het leuk om je te bewonderen'
ik 'oh. nou, ik vind het leuk om bewonderd te worden dus dat komt goed uit'

en toen later iedere keer als ik langs liep zei hij tegen zijn moeder en oma 'oh daar is ze weer!' en 'WEER!' en 'NOG EEN KEER die loopt steeds heen en weer!!!'

:'D ik lag in een deuk ondertussen hahaha.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Kayleigh.

« Reactie #6 Gepost op: augustus 09, 2011, 23:18:09 »
Dit topic is leuk, dus we moeten even wat meer posten ;'D
Wat ik nooit meer vergeet is een vrijdagavond op mn werk, was in de winter en dus erg rustig.
We stonden met zn vieren in de winkel, waarvan 1 de manager en 1 heel stil meisje dat nog geen goededag durfde te zeggen.
Als in het begin van de avond was er een oudere vrouw in de winkel. Ik liep door de winkel heen en begroette haar. Het viel me al op dat die vrouw erg langzaam alles zat te bekijken, maar dat doen wel meer mensen, dus schonk er geen aandacht aan. Collega deed eigenlijk precies hetzelfde als ik. Na zeker een kwartier was ze een pad verder en stond ze weer aandachtig alles te bekijken. Ze had een soort kleinere boodschappentas bij haar en die stond aardig open. Vond ik al vreemd, dus besloot te vragen of ik kon helpen. Mens schrok nogal en deed van schrik haar tas dicht, ze zei dat ze alles kon vinden. Vond het nogal een vreemde reactie met haar tas. Collega vond het ook een vreemd mens, dus bieden hielden we haar een beetje in de gaten. Na nog een kwartier bij hetzelfde schap stapte mijn collega naar haar toe of ze alles kon vinden. Vrouw kon alles vinden zei ze. En een paar seconden later ging ze vragen stellen aan mijn andere collega. De vrouw gedroeg zich steeds vreemder, om zich heen kijken, alleen aan andere collega vragen, tas half open en zoveel veel mogelijk buiten ons zicht. Het meest vreemde was dat ze bij elke fles douchegel de onderkant uitvoerig bekeek en vergeleek. Dat heeft ze dus minimaal anderhalf uur staan doen xD
Nadat de vrouw weg was heeft mijn collega de onderkant van de flessen douchegels bekeken. Er bleek niks op te staan, dus het blijft een raadsel waarom die vrouw dit zo uitvoerig aan het vergelijken was. XD. Echt, dat mens was zo vreemd. Collega en ik moeten er nog steeds om lachen als we het erover hebben.
Overigens nog wel aangegeven bij de manager dat ze zich vreemd gedroeg, maar die deed er niet heel veel mee.

Offline unattainable.

« Reactie #7 Gepost op: augustus 10, 2011, 10:09:32 »
oke dit was niet zo heel grappig, maar toch echt ongelofelijk dat mensen het doen:
er waren mensen die eten hadden besteld om te laten thuisbezorgen. mn bazin had die bestelling opgenomen, en de bestelling herhaald. de mensen aan de telefoon zeiden; 'ja dat klopt'. nou, bestelling laten bezorgen. krijgt mn bazin een boos telefoontje; 'waar zijn mijn frikadellen speciaal?!??!' 'meneer, die heeft u niet besteld.' 'echt wel! wat een ballentent! het zat gewoon in mn bestelling ik heb het sowieso gezegd!' 'nou we laten het nog even bij u bezorgen oke?' nou komt dezelfde bezorger weer bij die mensen, belt aan en zegt; 'het wordt 3,20 alstublieft'. weet je wat die mensen doen? ze pakken het afval van hun eerdere bestelling en gooien het OP de bezorger. :'))))).
echt. dat zulke mensen bestaan, ik vind het maar bizar. (de bezorger was ook onwijs geflipt tegen die mensen hoor, hij was zoooo boos)
vouloir c'est pouvoir

Offline Kayleigh.

« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2011, 11:01:20 »
oke dit was niet zo heel grappig, maar toch echt ongelofelijk dat mensen het doen:
er waren mensen die eten hadden besteld om te laten thuisbezorgen. mn bazin had die bestelling opgenomen, en de bestelling herhaald. de mensen aan de telefoon zeiden; 'ja dat klopt'. nou, bestelling laten bezorgen. krijgt mn bazin een boos telefoontje; 'waar zijn mijn frikadellen speciaal?!??!' 'meneer, die heeft u niet besteld.' 'echt wel! wat een ballentent! het zat gewoon in mn bestelling ik heb het sowieso gezegd!' 'nou we laten het nog even bij u bezorgen oke?' nou komt dezelfde bezorger weer bij die mensen, belt aan en zegt; 'het wordt 3,20 alstublieft'. weet je wat die mensen doen? ze pakken het afval van hun eerdere bestelling en gooien het OP de bezorger. :'))))).
echt. dat zulke mensen bestaan, ik vind het maar bizar. (de bezorger was ook onwijs geflipt tegen die mensen hoor, hij was zoooo boos)
Wat een achterlijke personen. Verschrikkelijk.

Offline Sanne

« Reactie #9 Gepost op: augustus 10, 2011, 12:21:16 »
Jezus zelfs al zou het jullie fout zijn en zouden ze het wel gezegd hebben, vind ik dit echt belachelijk, mijn God wat een types lopen er rond.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Rann.

« Reactie #10 Gepost op: augustus 10, 2011, 17:16:18 »
Inderdaad. Ik bestel ook wel eens wat en dan krijg ik het niet.. dan brengen ze het gelijk als dit zo is.

Dan gooi ik de pizza toch ook niet naar hun hoofd. :') Jemig.
. . . . . . . . . . .

Offline AUTUMN

« Reactie #11 Gepost op: augustus 14, 2011, 18:55:55 »
haha, laatst kwam er een zwerver bij mij aan de kassa, en die vent staat sowieso al bekend in onze albert heijn, hij moonwalked altijd door de gangen heen enzo. maar goed. trekt ie zijn shirt omhoog. 'moet je zien, ik heb er drie borstharen bijgekregen!' en dat vond ik grappig. en laatst was er een mevrouw die tegen een student zei: 'hey jongen, ik heb een poes.. een heel veeleisende poes..' dat was ook grappig.

Offline Rann.

« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2011, 20:30:44 »
haha, laatst kwam er een zwerver bij mij aan de kassa, en die vent staat sowieso al bekend in onze albert heijn, hij moonwalked altijd door de gangen heen enzo. maar goed. trekt ie zijn shirt omhoog. 'moet je zien, ik heb er drie borstharen bijgekregen!' en dat vond ik grappig. en laatst was er een mevrouw die tegen een student zei: 'hey jongen, ik heb een poes.. een heel veeleisende poes..' dat was ook grappig.

Ik zou echt kapot gaan van het lachen. :'D
. . . . . . . . . . .

Offline Marissa.

« Reactie #13 Gepost op: augustus 16, 2011, 18:18:09 »
Er kwam eergister een vrouw naar me toe, vaste klant. Ze vroeg aan me hoe mn weekend was. Gewoon een normaal gesprekje. Tot ik haar vroeg hoe haar weekend was.. "Ja, nou, ik heb al 14 dagen zo'n last van diarree".  Ik was er eventjes stil van haha. Hoe komt het in je op dat aan een winkelmedewerker te vertellen.

Offline unattainable.

« Reactie #14 Gepost op: augustus 16, 2011, 21:53:09 »
ik stond ook een keer samen met mn collega aan de kassa, en er kwam een meneer aangelopen om te bestellen.
op datzelfde moment zegt ze: 'ik heb een stalker.'
en die meneer zei; 'wat? ik ken jou helemaal niet, ik stalk je helemaal niet!', echt geschrokken was hij. :').
maar ze bedoelde op haar andere werk, en het was toevallig dat die man langskwam. ;p
vouloir c'est pouvoir

Offline Kayleigh.

« Reactie #15 Gepost op: augustus 17, 2011, 18:39:12 »
Dit topic is leuk, dus we moeten even wat meer posten ;'D
Wat ik nooit meer vergeet is een vrijdagavond op mn werk, was in de winter en dus erg rustig.
We stonden met zn vieren in de winkel, waarvan 1 de manager en 1 heel stil meisje dat nog geen goededag durfde te zeggen.
Als in het begin van de avond was er een oudere vrouw in de winkel. Ik liep door de winkel heen en begroette haar. Het viel me al op dat die vrouw erg langzaam alles zat te bekijken, maar dat doen wel meer mensen, dus schonk er geen aandacht aan. Collega deed eigenlijk precies hetzelfde als ik. Na zeker een kwartier was ze een pad verder en stond ze weer aandachtig alles te bekijken. Ze had een soort kleinere boodschappentas bij haar en die stond aardig open. Vond ik al vreemd, dus besloot te vragen of ik kon helpen. Mens schrok nogal en deed van schrik haar tas dicht, ze zei dat ze alles kon vinden. Vond het nogal een vreemde reactie met haar tas. Collega vond het ook een vreemd mens, dus bieden hielden we haar een beetje in de gaten. Na nog een kwartier bij hetzelfde schap stapte mijn collega naar haar toe of ze alles kon vinden. Vrouw kon alles vinden zei ze. En een paar seconden later ging ze vragen stellen aan mijn andere collega. De vrouw gedroeg zich steeds vreemder, om zich heen kijken, alleen aan andere collega vragen, tas half open en zoveel veel mogelijk buiten ons zicht. Het meest vreemde was dat ze bij elke fles douchegel de onderkant uitvoerig bekeek en vergeleek. Dat heeft ze dus minimaal anderhalf uur staan doen xD
Nadat de vrouw weg was heeft mijn collega de onderkant van de flessen douchegels bekeken. Er bleek niks op te staan, dus het blijft een raadsel waarom die vrouw dit zo uitvoerig aan het vergelijken was. XD. Echt, dat mens was zo vreemd. Collega en ik moeten er nog steeds om lachen als we het erover hebben.
Overigens nog wel aangegeven bij de manager dat ze zich vreemd gedroeg, maar die deed er niet heel veel mee.
Jahoor. Vanmiddag vertelde mijn assistentfilliaalmanager dat er vrij vaak een verdachte vrouw in de winkel kwam. En een half uur later stond die vrouw in de winkel. Wij met zn allen als een zwerm insecten om haar heen werken. Collega en ij wisten al meteen, dat is de vrouw van een half jaar geleden met de douchegels. De vrouw gedroeg zich precies weer hetzelfde als toen, dit keer was ze uitvoerig de etuis aan het bekijken. Ze blijkt bijna dagelijks te komen en we weten zeker dat ze alles bij elkaar jat. We maken haar dus even het leven zuur en houden haar ontzettend goed in de gaten. Als een andere ,nogal mondige, collega erbij is gaan we toch even een spontane tassencontrole doen op het moment dat zij met afrekend. Echt waar, die vrouw steelt sowieso, nu nog even betrappen. Ze heeft het trouwens wel door dat we haar in de gaten houden en dat is zeker te merken aan haar gedrag. Sensatie in de winkel xD

Offline June

« Reactie #16 Gepost op: augustus 17, 2011, 19:22:40 »
  Sensatie in de winkel xD
Haha dit soort dingen gebeuren bij ons dagelijks. Is niet meer zo grappig als het zo vaak gebeurt. ;p (Werk in de stad.)

Wij hebben ook zo'n man die super opvallend gedrag vertoont, hij was er DAGELIJKS, altijd bij de babyvoeding.. en afgelopen maand moest ik hem aanspreken. God, wat vond ik dat stom. :")) Maar nu zien we hem dus gewoon nooit meer, heel cool is dat.

Offline Kayleigh.

« Reactie #17 Gepost op: augustus 17, 2011, 20:24:40 »
Haha dit soort dingen gebeuren bij ons dagelijks. Is niet meer zo grappig als het zo vaak gebeurt. ;p (Werk in de stad.)

Wij hebben ook zo'n man die super opvallend gedrag vertoont, hij was er DAGELIJKS, altijd bij de babyvoeding.. en afgelopen maand moest ik hem aanspreken. God, wat vond ik dat stom. :")) Maar nu zien we hem dus gewoon nooit meer, heel cool is dat.
Mij lijkt het ook niet echt fijn om zulke mensen aan te spreken op hun gedrag. Wij hoeven dat ook niet, onze oudere mensen willen ook liever niet dat we dat doen. Doen ze liever zelf en dat maakt ook meer indruk. Ben wel blij dat zij die verantwoordelijkheid nemen, want soms loopt hier echt volk rond dat je echt niet vertrouwd qua agressie enzo. Bij iets verdachts geven wij dat aan en word diegene goed in de gaten gehouden of aangesproken door de leidinggevende. Denk ook niet dat ik als 17jarige indruk maak xD
Gebeurd hier overigens niet vaak, het is hier vrij rustig. Meestal ook veel vaste klanten en veel gezinnen. Rond de schooltijden veel jongeren, maar die zijn alleen vervelend met de makeup. Na streng aanspreken is dat ook snel over. Lijkt me wel leuk om in een stad te werken soms.

Offline unattainable.

« Reactie #18 Gepost op: augustus 18, 2011, 21:10:12 »
oke nu wel iets grappigs; een meisje dat me jarenlang heeft gepest kwam nu bij ons werken (samen met mij, ja), en wat blijkt; ze is de dochter van die man die het afval op de bezorger gooide! zo vader zo dochter. (:
vouloir c'est pouvoir

Offline Like.OMG!

« Reactie #19 Gepost op: augustus 18, 2011, 21:19:29 »
En dan wordt ze aangenomen? Ik had dat kind keihard uitgelachen als ze was komen solliciteren...