Auteur Topic: WAARSCHUWING! nationale fotostudio  (gelezen 2138 keer)

Offline SiZi

WAARSCHUWING! nationale fotostudio
« Gepost op: juli 21, 2011, 21:14:21 »
ik wil jullie waarschuwen voor een bende.
die bende is o.a. op hyves en facebook aan de gang.
je krijgt een bericht dat je er goed uit ziet en dat je in aanmerking komt voor een profiel op nationale fotostudio.
dit bericht is nep!
als je een profiel aanmaakt word je gebelt waarschijnlijk door joris.
hij zegt dat je door bent en dan wil hij een afspraak maken voor een shoot.
lieve mensen trap hier niet in!
ze lichten je voor 1000en euro's op!
zelf ben ik er gelukkig optijd bij geweest omdat mijn vriend het niet vertrouwde.
Je t'aime mon amour <3

Offline Kayleigh.

Re: WAARSCHUWING! nationale fotostudio
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2011, 21:25:24 »
Denk dat dit soort dingen inmiddels wel bekend zijn.
Je moet wel erg dom zijn om dit te vertrouwen. Professionele mensen werken niet via hyves.oid
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Offline SiZi

« Reactie #2 Gepost op: juli 21, 2011, 21:31:12 »
ja en ik ben bijna zelf zo dom geweest dus wil hier andere mensen ook voor waarschuwen.
als het je niet bevalt reageer er dan gewoon niet op.
Je t'aime mon amour <3

Offline Chimaera.

« Reactie #3 Gepost op: juli 21, 2011, 21:41:22 »
Ik vind het goed dat je ons waarschuwt hoor. Ik ben in het verleden ook erg naïef geweest en heb daardoor ook nare ervaringen gehad.
@Kayleigh, jij mag dan misschien superslim zijn enzo, maar sommige meisjes zijn erg onzeker over hun uiterlijk waardoor ze sneller in dit soort trucs trappen. Waarom denk je dat mensen dit blijven doen? Juist, omdat het werkt.

Offline Gaby.

« Reactie #4 Gepost op: juli 21, 2011, 21:45:24 »
Professionele mensen werken niet via hyves.oid

Zeker wel, heel veel mensen worden gescout via Socialmedia, een vriendin van mij heeft hiermee ook een fotoshoot gedaan, een professionele.

Offline Zebraaa

« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2011, 00:04:19 »
Ik vind het ook wel even goed dat je waarschuwt.
Maar idd er zijn ook zeker professionele en betrouwbare fotografen actief via bv. Hyves! Ik ken ze hier ook van gezicht en naam uit de buurt die ik weleens voorbij heb zien komen. Maar zodra je [veel] geld moet betalen, gewoon niet doen. Ergens op internet zijn wel gemiddelde/gangbare prijzen voor een shoot te vinden (per uur), zolang het daar niet te ver boven zit... Helen Vreeswijk had trouwens ook een boek over zo'n onderwerp volgens mij! Even zoeken welke dat was =P

Maarja ik zou er zelf niet intrappen want ik hoef geen shoot, en mocht ik dat willen ken ik wel vrienden die ook graag fotograferen die dat wel zouden kunnen en willen doen. En ik zou het ook altijd nog zelf kunnen doen, heb een afstandsbediening bij m'n camera :'D.

Edit, Chatroom heet het boek. Zeker een aanrader!
« Laatst bewerkt op: juli 22, 2011, 00:06:02 door Zebraaa »

Offline Gaby.

« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2011, 00:59:01 »
Edit, Chatroom heet het boek. Zeker een aanrader!

Idd een goed boek!

Offline Rann.

« Reactie #7 Gepost op: juli 22, 2011, 09:45:22 »
Denk dat dit soort dingen inmiddels wel bekend zijn.
Je moet wel erg dom zijn om dit te vertrouwen. Professionele mensen werken niet via hyves.oid

Ik vind dit best kort door de bocht van je. Er zijn genoeg meisjes die hier heel erg gevoelig voor zijn, waarom zouden loverboys anders nog scoren? Die meisjes zijn niet dom maar enorm onzeker.

Goed dat je mensen waarschuwt hoor. (: Er zijn genoeg meisjes/jongens die daar wel gevoelig voor zijn en je bent niet dom.
. . . . . . . . . . .

Offline Kayleigh.

« Reactie #8 Gepost op: juli 22, 2011, 10:30:47 »
Ik ben niet superslim hoor. Vind het een kwestie van logisch nadenken, vooral als het al zo bekend is. En ja, ook onzekere mensen kunnen nadenken.
En idd, er zijn wel professionele mensen doe te werk gaan via hyves oid, maar die vragen geen honderden euro's en zijn vaak toch iets professioneler in de werkwijze.
Te;Mijn post was overigens niet bedoeld op commentaar op je post, maar op de mensen die hierin trappen. Vind het goed dat je er voor waarschuwd.

Offline Lizzelicious

« Reactie #9 Gepost op: juli 23, 2011, 08:19:28 »
Ik heb geen hyves en ook geen facebook en dan nog, ik vertrouw het sowieso al niet gauw.
Anyways, toch bedankt voor je waarschuwing ;)
« Laatst bewerkt op: juli 23, 2011, 09:05:31 door Cupcake »

Offline Micha

« Reactie #10 Gepost op: juli 26, 2011, 13:24:23 »
Ik ben niet superslim hoor. Vind het een kwestie van logisch nadenken, vooral als het al zo bekend is. En ja, ook onzekere mensen kunnen nadenken.
En idd, er zijn wel professionele mensen doe te werk gaan via hyves oid, maar die vragen geen honderden euro's en zijn vaak toch iets professioneler in de werkwijze.
Te;Mijn post was overigens niet bedoeld op commentaar op je post, maar op de mensen die hierin trappen. Vind het goed dat je er voor waarschuwd.

Maar hoe komt het dan dat er toch nog mensen zijn die erin trappen?
Je zegt dat ook onzekere mensen kunnen nadenken en dit dus kunnen vermijden, maar hoe komt het dat dit gewoon nog gebeurd dan?

Offline Kayleigh.

« Reactie #11 Gepost op: juli 26, 2011, 13:42:57 »
Maar hoe komt het dan dat er toch nog mensen zijn die erin trappen?
Je zegt dat ook onzekere mensen kunnen nadenken en dit dus kunnen vermijden, maar hoe komt het dat dit gewoon nog gebeurd dan?
Omdat er ook mensen zijn die niet nadenken. En ja, dat vind ik erg dom en eerlijk gezegd heb ik dan ook weinig medelijden met de mensen die hun geld kwijt zijn.

Offline Micha

« Reactie #12 Gepost op: juli 26, 2011, 13:51:37 »
Omdat er ook mensen zijn die niet nadenken. En ja, dat vind ik erg dom en eerlijk gezegd heb ik dan ook weinig medelijden met de mensen die hun geld kwijt zijn.
Dat snap ik dan weer echt niet.
Het zijn gewoon mensen die er kwetsbaar voor zijn, ook dit soort dingen met verkrachtingen enzo weet je wel. Dat is precies hetzelfde.
En ik snap niet dat je dan kan zeggen eigen schuld, tegen iemand die er heel erg kwetsbaar voor is.
Dat is hetzelfde als zeggen tegen een anorexia patient; eigen schuld.

Offline Kayleigh.

« Reactie #13 Gepost op: juli 26, 2011, 13:58:29 »
Dat snap ik dan weer echt niet.
Het zijn gewoon mensen die er kwetsbaar voor zijn, ook dit soort dingen met verkrachtingen enzo weet je wel. Dat is precies hetzelfde.
En ik snap niet dat je dan kan zeggen eigen schuld, tegen iemand die er heel erg kwetsbaar voor is.
Dat is hetzelfde als zeggen tegen een anorexia patient; eigen schuld.
Ik snap die vergelijking niet helemaal met anorexia. Dat heeft imo niks te maken met logisch nadenken en 'eigen schuld'.
Snap best dat mensen kwetsbaar zijn en ergens snel intrappen, maar dat doe je met je volle verstand. Hoe kwetsbaar je ook bent, nadenken kun je nog steeds.

Offline Micha

« Reactie #14 Gepost op: juli 26, 2011, 14:37:46 »
Anorexia noemde ik omdat afvallen ook een keuze is in het begin.
Maar ik vind het echt klinken alsof je die mensen dan maar gewoon verstandloos noemt.
Alsof ze niet na kunnen denken, dat kunnen ze echt wel, ze zijn gewoon heel erg kwetsbaar voor dit soort dingen.

Offline Kayleigh.

« Reactie #15 Gepost op: juli 26, 2011, 14:41:55 »
Dan snap ik nog steeds jouw vergelijking met anorexia niet.
Ik noem de mensen die hierin trappen niet verstandloos. Maar ik vind wel dat ze kunnen nadenken. Dat ze dat niet doen is hun fout. En daar heb ik dan geen medelijden mee. Zelfs al zijn ze kwetsbaar.

Offline Micha

« Reactie #16 Gepost op: juli 26, 2011, 14:52:21 »
Nou ja, dat snap ik dan niet, ik ga er verder dan ook maar niet over discuseren, want ik ga dat echt nooit kunnen begrijpen.

Offline SiZi

« Reactie #17 Gepost op: juli 26, 2011, 15:09:01 »
Dan snap ik nog steeds jouw vergelijking met anorexia niet.
Ik noem de mensen die hierin trappen niet verstandloos. Maar ik vind wel dat ze kunnen nadenken. Dat ze dat niet doen is hun fout. En daar heb ik dan geen medelijden mee. Zelfs al zijn ze kwetsbaar.

dus je vind dat mensen zoals ik (omdat ik hier in eerste instantie ook in was getrapt) niet nadenken en dat we dat zomaar doen?
Dat is dus helemaal niet waar.
Tuurlijk heb ik er over na gedacht en vond ik t een beetje raar dat ze dat via hyves deden. Maar ik was er erg blij mee dat ik was uitgekozen en zag er verder geen gevaar achter. Maar dat betekent zeker niet dat ik niet dat ik niet na heb gedacht.. 
Je t'aime mon amour <3

Offline Kayleigh.

« Reactie #18 Gepost op: juli 26, 2011, 15:10:42 »

dus je vind dat mensen zoals ik (omdat ik hier in eerste instantie ook in was getrapt) niet nadenken en dat we dat zomaar doen?
Dat is dus helemaal niet waar.
Tuurlijk heb ik er over na gedacht en vond ik t een beetje raar dat ze dat via hyves deden. Maar ik was er erg blij mee dat ik was uitgekozen en zag er verder geen gevaar achter. Maar dat betekent zeker niet dat ik niet dat ik niet na heb gedacht..
Ik vind inderdaad dat mensen die hierin trappen er niet goed over hebben nagedacht.

Offline Lizzelicious

« Reactie #19 Gepost op: juli 26, 2011, 15:13:05 »
Ik vind inderdaad dat mensen die hierin trappen er niet goed over hebben nagedacht.

Hoe kun je daar nou over oordelen??