Auteur Topic: WAARSCHUWING! nationale fotostudio  (gelezen 2138 keer)

Offline Kayleigh.

Re: WAARSCHUWING! nationale fotostudio
« Reactie #20 Gepost op: juli 26, 2011, 15:15:27 »
Hoe kun je daar nou over oordelen??
Daar kan ik idd niet goed over oordelen. Maar ik weet bijna geheel zeker dat iemand die logisch had nagedacht hier niet in was getrapt.
Alleen al als je googled zie je dat alles nep is. Als je logisch nadenkt dan merk je dat het niet echt proffesioneel is.
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Offline Lizzelicious

« Reactie #21 Gepost op: juli 26, 2011, 15:33:10 »
Ik begrijp je punt maar het komt echt heel naar over hoe je het overbrengt eigenlijk.
Ik weet niet hoe dit bedrijf haar heeft benaderd dus ik zal wel mijn mening geven maar niet oordelen over "je hebt niet nagedacht" ofzo.. Dat weet je namelijk niet.

Offline missbitch92

« Reactie #22 Gepost op: juli 26, 2011, 15:48:55 »
Ik ben niet superslim hoor. Vind het een kwestie van logisch nadenken, vooral als het al zo bekend is. En ja, ook onzekere mensen kunnen nadenken.
En idd, er zijn wel professionele mensen doe te werk gaan via hyves oid, maar die vragen geen honderden euro's en zijn vaak toch iets professioneler in de werkwijze.
Te;Mijn post was overigens niet bedoeld op commentaar op je post, maar op de mensen die hierin trappen. Vind het goed dat je er voor waarschuwd.

Sorry hoor maar ik vind jou reactie niet echt kloppen..
Denk je dat iemand zo ineens honderden euro's gaat vragen??
Dat gaat gewoon stap voor stap.. Ik heb het via straatreclame gehad.
moest eerst 30 euro betalen.. en toen ik mijn handtekening en
adres had door gegeven kwamen ze met nog allemaal dingen wat ik zou moeten betalen.

ik vertrouwde hun omdat hun mij hun visite kaartjes lieten zien
met nummer van kvk enzo.. dus dat vertrouwde ik ;)
Later hoorde ik  maar niets en kreeg ik ineens een brief
met wat ik moet betalen en toen heb ik aangifte gedaan..
en we hebben dat 'bedrijf' op gezocht en toen waren ze 'toevallig'
net verhuisd..

En ik ben zeker niet dom! maar die mensen zijn slim in maken
en laten zien van dingen

Offline Ezjuh

« Reactie #23 Gepost op: juli 26, 2011, 15:59:59 »
Zo'n bericht krijg je ook niet elke dag,
dus ik snap dat je eerst dacht dat het echt was!

Goed dat je ons waarschuwt!

Offline Sanne

« Reactie #24 Gepost op: juli 26, 2011, 16:27:31 »
Ik ben het in zekere zin wel met Kayleigh eens maar misschien is het meer (erg) naïef dan heel dom...
Je moet echt wel argwanend zijn met dit soort dingen, want tuurlijk spelen ze het slim, mensen moeten erin trappen. Maar ondanks dat denk ik dat de meeste dingen echt wel te voorkomen zijn, missbitch, zoals jij zegt met die 30 euro, 30 euro is inderdaad niet veel en ik snap dat je dat er voor over hebt, maar daar had je ook al kunnen weten dat je bij modelling (dat was het toch? zie het niet heel duidelijk terug) nooit geld hoeft te betalen! Volgens mij is dat best wel bekend... Als een serieus modellenbureau jou wilt als model, laten ze je niet betalen, ze willen natuurlijk later aan je verdienen, dat is het beroep, maar ze laten je NIET betalen in het begin al. Ik dacht echt dat dat best wel bekend was, want ik ben echt niet zo thuis in het modellenwereldje maar dat weet ik best zeker...

Ik heb ook wel eens zo'n berichtje op hyves gehad over modellenwerk, toen dacht ik echt, ik ben 1,65 en heb maat 42 ongeveer en als je iets meer foto's had gekeken had je dat ook wel gezien :') Waarschijnlijk doen ze dat gewoon bij zoveel mogelijk mensen voor dat geld, hoe ongeschikt ze misschien ook zijn.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Rann.

« Reactie #25 Gepost op: juli 26, 2011, 16:51:08 »
@ Sanne: Ik ben ook aangesproken op straat toen ik een maatje 40 had en ik ben 1,65 lang. Er zijn genoeg mensen met ons lichaam en lengte die model zijn, geloof me. Het zijn alleen geen modellen die wereld beroemd zijn maar die zijn er wel degelijk. Dus dat klopt niet helemaal wat je zegt.

En je kan ze dom noemen of "naïef" noemen maar dat mensen hier misbruik van maken is vele malen erger. Het is goed dat dit meisje mensen waarschuwt want niet de hele wereld is snugger of zo zelfverzekerd dat ze er niet intrappen. Blijkbaar zijn er genoeg mensen anders hadden ze mensen niet zo geld afgetroggeld. Ik ken ook zo'n meisje en ze gaan subtiel ter werk met een kvknummer.

En dat meisje is om de donder niet dom, maar wel veel armer nu.
« Laatst bewerkt op: juli 26, 2011, 16:53:21 door Rann. »
. . . . . . . . . . .

Offline Kayleigh.

« Reactie #26 Gepost op: juli 26, 2011, 17:03:42 »
Sorry hoor maar ik vind jou reactie niet echt kloppen..
Denk je dat iemand zo ineens honderden euro's gaat vragen??
Dat gaat gewoon stap voor stap.. Ik heb het via straatreclame gehad.
moest eerst 30 euro betalen.. en toen ik mijn handtekening en
adres had door gegeven kwamen ze met nog allemaal dingen wat ik zou moeten betalen.

Later hoorde ik  maar niets en kreeg ik ineens een brief
met wat ik moet betalen en toen heb ik aangifte gedaan..
en we hebben dat 'bedrijf' op gezocht en toen waren ze 'toevallig'
net verhuisd..

En ik ben zeker niet dom! maar die mensen zijn slim in maken
en laten zien van dingen

Goed dat je aangifte gedaan hebt!
Zelf ben ik meerdere keren aangesproken via verschillende mensen. Ene keer was het boven de 100 euries,.de andere keer bijna niks. Verder heb ik al meerdere keren gezegd dat ik het niet slim vind. Ook als het om 30 euro ging had ik anders gehandeld. Maargoed,.daar worden we het volgens mij niet helemaal met elkaar over eens. Ondanks dat vind ik dat je na het gedoe goed hebt gehandeld door dit aangifte te doen.

Offline Kayleigh.

« Reactie #27 Gepost op: juli 26, 2011, 17:06:28 »
Ik begrijp je punt maar het komt echt heel naar over hoe je het overbrengt eigenlijk.
Ik weet niet hoe dit bedrijf haar heeft benaderd dus ik zal wel mijn mening geven maar niet oordelen over "je hebt niet nagedacht" ofzo.. Dat weet je namelijk niet.
Ik reageer hier zo vriendelijk mogelijk. Vind het eigenlijk vreemd dat ik zo aangevallen word op een mening.

Offline Rann.

« Reactie #28 Gepost op: juli 26, 2011, 17:08:15 »
Ik reageer hier zo vriendelijk mogelijk. Vind het eigenlijk vreemd dat ik zo aangevallen word op een mening.

Ik snap jou wel want ik reageer ook vaak zoals jou als in: direct.
Maar ik snap anderen ook wel omdat je het "dom" noemt en mensen zich aangevallen voelen. haha.
Niet lullig naar jou toe hoor, want ergens snap ik je wel.
. . . . . . . . . . .

Offline Kayleigh.

« Reactie #29 Gepost op: juli 26, 2011, 17:10:05 »
Ik snap jou wel want ik reageer ook vaak zoals jou als in: direct.
Maar ik snap anderen ook wel omdat je het "dom" noemt en mensen zich aangevallen voelen. haha.
Niet lullig naar jou toe hoor, want ergens snap ik je wel.
Ik snap het ook best wel, maar na meerdere keren mijn mening gezegd te hebben ben ik dat een beetje zat xD

Offline Rann.

« Reactie #30 Gepost op: juli 26, 2011, 17:12:59 »
Ik snap het ook best wel, maar na meerdere keren mijn mening gezegd te hebben ben ik dat een beetje zat xD

Ja dat snap ik dan ook wel weer. xD
. . . . . . . . . . .

Offline Sanne

« Reactie #31 Gepost op: juli 26, 2011, 17:15:35 »
@ Rann
Er zijn inderdaad ook meer ''afwijkende'' modellen dus die niet lang en slank zijn, maar dat zijn toch de meeste, ik heb echt niet het idee dat die andere zovaak voorkomen.... Daar kan ik dan fout mee zitten, maar zelfs al was dat zo'n bureau en al wilde ik graag modellenwerk doen zou ik het echt niet vertrouwen.

Ik heb het hier verder ook niet over de mensen die er misbruik van maken, want natuurlijk is dat erg en dat zou dat niet mogen gebeuren, maar nu geef ik mijn mening over mensen die er over reageren. En ja, dat vind ik naïef. Want dat geld vragen is gewoon echt iets waarbij er een lampje zou moeten gaan knipperen. Enne, over dat snugger en zelfverzekerd...  Ik vind dat het met zekerheid niet eens zo erg te maken hoef te hebben, welke tienermeisjes (dat klinkd als 12jarige. maar echt zeg maar tot 19) zijn nou heel zeker van zichzelf? Ik ook niet hoor. En snugger, tsjah. Waarschijnlijk ga ik hier heel hard op aangevallen worden, maar ik denk toch dat over het algemeen (op elke regel zit een uitzondering) de wat minder slimmere meisjes hierin trappen. En zoals ik zei, er zijn uitzonderingen, zoals extreme onzekere meisjes, of bedrijven die het heel anders spelen of wat dan ook. Maar dit is mijn mening, en het is wat het is.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Edic

« Reactie #32 Gepost op: juli 26, 2011, 21:59:12 »
Iedereen kan zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel, maar het kost relatief veel geld vooral omdat je ieder jaar moet betalen en je krijgt er op reclame na niets voor terug. Maar het is voor de consument ook erg makkelijk om informatie te achterhalen over bedrijven via de Kamer van Koophandel als ze het niet vertrouwen.

Zo kun je gewoon het nummer invullen op de website van KvK en ziet gelijk of het niet een bedrijf is dat achter een fake naam schuilgaat en of het bedrijf überhaupt staat ingeschreven.

Offline Rann.

« Reactie #33 Gepost op: juli 26, 2011, 23:07:13 »
Iedereen kan zich inschrijven bij de Kamer van Koophandel, maar het kost relatief veel geld vooral omdat je ieder jaar moet betalen en je krijgt er op reclame na niets voor terug. Maar het is voor de consument ook erg makkelijk om informatie te achterhalen over bedrijven via de Kamer van Koophandel als ze het niet vertrouwen.

Zo kun je gewoon het nummer invullen op de website van KvK en ziet gelijk of het niet een bedrijf is dat achter een fake naam schuilgaat en of het bedrijf überhaupt staat ingeschreven.

Klopt, kvk is wel prijzig. Onze stichting zit er ook bij en dat was niet éh.. niks. :')
. . . . . . . . . . .

Offline missbitch92

« Reactie #34 Gepost op: juli 27, 2011, 09:27:17 »
Wij hebben het nummer toen ook gecheckt bij kvk en konden
dat hele nummer niet vinden...
en het adres die erop stond was in emmen
dus daar was ik toen die tijd samen met mn vader heen gegaan..
en toen we daar waren waren daar klussers bezig, en die vertelden
dat ze net verhuisd waren..
Toen werd het pas echt duidelijk..en bij de aangifte zeiden ze al dat het wel
een bekende groep was..

Offline Lokkie Sponk

« Reactie #35 Gepost op: juli 31, 2011, 14:35:50 »
Ik vind inderdaad dat mensen die hierin trappen er niet goed over hebben nagedacht.
Niet iedereen denkt op dezelfde manier, iedereen is anders.
We moeten allemaal leren dat niet iedereen zo betrouwbaar is. Mijn ouders hebben dat vanaf kleins af al in mijn oren geknoopt. Maar niet iedereen doet dat, en ja, mensen trappen er dan in, omdat ze niet hebben nagedacht, of het niet hebben geleerd. Maar ik denk niet dat het altijd aan die mensen zelf ligt. Het is zo makkelijk om een simpel geloofwaardig verhaaltje op te hangen, en dan geloven mensen erin.
Zo denk ik erover, en ik wil niemand aanvallen, al kom ik denk ik wel zo over.
Nobody dies a virgin, life fucks us all - Kurt Cobain      I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me. - Harry Potter

Offline Wicca

« Reactie #36 Gepost op: januari 08, 2012, 20:35:02 »
mensen oordelen is zo makkelijk.. maar iedereen maakt fouten, de 1 groter dan de ander maar alsnog iedereen maakt fouten.
je kan niet zomaar zeggen dat die gene niet heeft na gedacht, want dan zouden er ook geen oorlogen meer zjin.
nietwaar?

Offline Athena

« Reactie #37 Gepost op: januari 08, 2012, 21:00:31 »
Lol dit topic is al een half jaar oud? Anyway. Kayleigh zegt gewoon wat ze vind, dat mag. Ik vind het ook naief. En ja, iedereen maakt fouten niks mis mee. Ze heeft vast nagedacht maar wat hebben oorlogen daar nou weer mee te maken? Die mensen denken ook wel na hoor.