Auteur Topic: Schorsing  (gelezen 814 keer)

Offline Lizzelicious

Schorsing
« Gepost op: augustus 15, 2011, 11:01:52 »
Kan het dat een werkgever je schorst omdat je een paar keer te laat bent gekomen en vervolgens wel eist dat je 1 dag komt werken omdat ze je nodig hebben en als je weigert te komen dat je dan een slechte referentie meekrijgt bij je ontslag maar als je wel komt krijg je een goede mee??
dit is toch chantage of niet dan?
Sowieso wordt ik ontslagen mja, ik heb ook niet echt de behoefte meer om ze uit de shit te helpen.

Offline Lissa

Re: Schorsing
« Reactie #1 Gepost op: augustus 15, 2011, 12:24:16 »
dat is inderdaad chantage maar ik zou het toch maar doen :'D
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Lizzelicious

« Reactie #2 Gepost op: augustus 15, 2011, 13:06:56 »
dat is inderdaad chantage maar ik zou het toch maar doen :'D

Ja, ik ga mijn rechtsbijstand inschakelen nu dus.
Echt belachelijk deze methode.

Offline Lissa

« Reactie #3 Gepost op: augustus 15, 2011, 13:21:48 »
ik snap trouwens niet waarom je een schorsing krijgt op je werk. daar hebben ze volgens mij alleen zichzelf mee, wat bewezen wordt door het feit dat je gedwongen wordt om nog een dag te komen werken omdat ze anders niet rond komen.
en een schorsing in mijn ogen betekent niet dat je per definitie ontslagen gaat worden, alleen dat ze je een tijd gewoon niet willen zien.
gebaseerd daarop zou ik gewoon die ene dag gaan werken en accepteren dat ze kwaad op je zijn voor wat je geflikt hebt, want te laat komen op je werk vind ik een van de achterlijkste dingen die je kunt doen en ik vind het niet meer dan terecht dat ze je schorsen om die reden, want ik zou zo iemand gelijk zijn ontslag geven zonder schorsing waarbij je eigenlijk nog een tweede kans krijgt.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Lizzelicious

« Reactie #4 Gepost op: augustus 15, 2011, 13:26:28 »
nou nee, ik ben geschorst en er is al een ontslag aangekondigd ;)
Dus, ik heb al niets te verliezen behalve mijn referentie die nergens op slaat.
Mijn uitzendbureau ga ik zometeen contacten hierover en ik leg de casus aan ze uit.
Ik snap de reden van schorsing/ontslag maar ik haat chantage.

Offline Lissa

« Reactie #5 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:13:37 »
een referentie die nergens op slaat?
het lijkt me niet heel positief als er straks een referentie van jou wordt gevraagd, of oude werkgevers opgebeld worden, en ze krijgen dan te horen dat je vaak te laat kwam en daardoor ontslagen bent.
ik denk dat je in deze situatie misschien toch maar je trots in moet slikken en gewoon die ene dag moet gaan werken, dan ben je van het gezeik af en kun je met een geheven hoofd daar weg gaan, want anders geef je ze alleen maar gelijk in het feit dat je een slechte werknemer bent.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Becca.

« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:19:11 »
Ik zou ook gaan. Omdat het inderdaad logisch is als ze een slechte referentie meegeven, gezien dat ze je ontslaan omdat je steeds te laat komt. Nu geven ze je eigenlijk nog een soort van kans: als je ons nu komt helpen, want wij zitten omhoog, geven we je een goede referentie. Een soort win-win situatie, niet?
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Lizzelicious

« Reactie #7 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:26:20 »
een referentie die nergens op slaat?
het lijkt me niet heel positief als er straks een referentie van jou wordt gevraagd, of oude werkgevers opgebeld worden, en ze krijgen dan te horen dat je vaak te laat kwam en daardoor ontslagen bent.
ik denk dat je in deze situatie misschien toch maar je trots in moet slikken en gewoon die ene dag moet gaan werken, dan ben je van het gezeik af en kun je met een geheven hoofd daar weg gaan, want anders geef je ze alleen maar gelijk in het feit dat je een slechte werknemer bent.

Zei ik VAAK? nee, ik ben 2x te laat gekomen in 1 jaar tijd.
Ik vind je reacties erg vijandig overkomen hoor.

Het is echt niet dat ik mijn werk niet goed deed of vaak lak aan ze had ofzo.
Het echt iets nieuws om mensen eruit te werken.

Offline Lissa

« Reactie #8 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:29:15 »
ja, omdat ik het echt zeer aso vind om te laat te komen op je werk, though ik vind je werk wel wat streng erin, want 2 keer in een jaar tijd lijkt mij niet tot een ontslag te horen leiden.
hoewel ik 2 keer toch te vaak vind. :'D
ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mensen te laat komen op hun werk.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Micha

« Reactie #9 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:37:33 »
Ja, te laat op je werk hoor je gewoon nooit te zijn, daar is iedereen het lijkt mij over eens.

Maar dan vind ik het toch een dikke naaistreek van je werk om je een schorsing te geven en wel een ontslag aan te kondigen. Ik zou zoiets hebben van; Ontsla me dan gelijk!
En dat chantage is ook gewoon oneerlijk, dat horen ze niet te doen.

Offline Lizzelicious

« Reactie #10 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:37:48 »
ja, omdat ik het echt zeer aso vind om te laat te komen op je werk, though ik vind je werk wel wat streng erin, want 2 keer in een jaar tijd lijkt mij niet tot een ontslag te horen leiden.
hoewel ik 2 keer toch te vaak vind. :'D
ik heb er gewoon een bloedhekel aan als mensen te laat komen op hun werk.

Ja, ik heb moeite met opstaan omdat ik echt door de hardste wekkers heen slaap en ik heb niet altijd een moeder die naast m'n bed staat maar ik begrijp dat dat geen excuus is. Echter vind ik voor 2x dit belachelijk mja. Zo denk ik er zelf over.

Offline Sanne

« Reactie #11 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:38:43 »
2 keer in een jaar is inderdaad niet onwijs veel (hoeveel was je te laat? want 5 minuten vind ik een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld een halfuur of meer) en ik vind het wel over-the-top dat je dan ontslagen wordt. Een gesprek zou ik meer op zijn plaats vinden, even duidelijk maken dat het echt belangrijk is om op tijd te komen. Maar goed, als nog zou ik die dag gaan werken. Even door de zure appel heen bijten, het is 1 dag. Het klinkt wel een beetje als chantage ja, maar aan de ene kant is het wel goed als je een positieve referentie hebt. En hey, het is maar 1 dag en je wordt betaald.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Lissa

« Reactie #12 Gepost op: augustus 15, 2011, 14:46:08 »
Ja, ik heb moeite met opstaan omdat ik echt door de hardste wekkers heen slaap en ik heb niet altijd een moeder die naast m'n bed staat maar ik begrijp dat dat geen excuus is. Echter vind ik voor 2x dit belachelijk mja. Zo denk ik er zelf over.
mijn moeder staat ook nooit naast mijn bed hoor :'D en ik zette vroeger altijd twee wekkers voor de zekerheid, omdat ik nooit uit mijn bed kon. maargoed, ik bedoel je werk is toch maar een bijbaantje, ze kunnen makkelijk een andere scholier vinden die wel op tijd komt etc dus ik snap hun kant ook wel.
maar twee keer vind ik inderdaad wel weinig, ik ging er vanuit dat je iedere maand wel een keer te laat was omdat ze je om die reden ontslaan.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Lizzelicious

« Reactie #13 Gepost op: augustus 15, 2011, 15:09:06 »
2 keer in een jaar is inderdaad niet onwijs veel (hoeveel was je te laat? want 5 minuten vind ik een heel ander verhaal dan bijvoorbeeld een halfuur of meer) en ik vind het wel over-the-top dat je dan ontslagen wordt. Een gesprek zou ik meer op zijn plaats vinden, even duidelijk maken dat het echt belangrijk is om op tijd te komen. Maar goed, als nog zou ik die dag gaan werken. Even door de zure appel heen bijten, het is 1 dag. Het klinkt wel een beetje als chantage ja, maar aan de ene kant is het wel goed als je een positieve referentie hebt. En hey, het is maar 1 dag en je wordt betaald.

1x een uur te laat en overgewerkt 1 uur
en 1x was ik 20 minuten te laat.

Offline Kayleigh.

« Reactie #14 Gepost op: augustus 15, 2011, 16:22:28 »
Ik denk niet dat je ze je alleen ontslaan omdat je te laat bent gekomen. Denk dat daar wel meer dingen bijkomen,andere irritaties dieofzo.  Een goed gesprek misschien?
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Offline Lizzelicious

« Reactie #15 Gepost op: augustus 15, 2011, 16:31:34 »
Ik denk niet dat je ze je alleen ontslaan omdat je te laat bent gekomen. Denk dat daar wel meer dingen bijkomen,andere irritaties dieofzo.  Een goed gesprek misschien?

Nee echt niet hoor, ik lieg er niet om.

Maar misschien beter om dit topic maar te sluiten want ik heb niets aan dit advies helaas.
Sorry, jullie kennen de situatie ook niet maar inmiddels heb ik ook geen zin meer om alles uit te leggen.

Is er een moderater die het topic kan sluiten?

Offline Micha

« Reactie #16 Gepost op: augustus 15, 2011, 17:15:01 »
Dat kan je vragen bij het topic; vraag aan admin/moderator n__n

Maar ik geef je als tip; Ga even een goed gesprek aan.

Offline Lissa

« Reactie #17 Gepost op: augustus 15, 2011, 17:18:25 »
hoezo je hebt niets aan dit advies?
we geven heel nuttig advies. slik je trots in, bijt door de zure appel heen en ga gewoon die ene dag werken.
dan kun je nog een beetje goedmaken dat je te laat bent gekomen, je krijgt er voor betaald en je hebt geen gezeik met je referentie.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline June

« Reactie #18 Gepost op: augustus 15, 2011, 18:58:11 »
Ah bah wat kut om zo 'afscheid' van je werk te nemen. Wat vinden jouw collega's ervan? (waar werkte je precies? )

Offline Rann.

« Reactie #19 Gepost op: augustus 15, 2011, 19:06:21 »
Ik heb zelf ook een hekel aan te laat komen, kom op mijn werk ook nooit te laat. Als het gebeurt is 't echt omdat ik een auto ongeluk gehad heb of zo. xD Dat soort shit.  Maar schorsing etc vind ik enorm overdreven -> schorsing.

Mijn vriend heeft hetzelfde probleem als jou gehad, wat een drama. :'D

Ik zou een goed gesprek op je werk aan gaan. Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een bijbaantje en een echte baan.

Heel veel sterkte, hopelijk komt het nog goed. <3
Maar inderdaad, wat zeggen je collega's?
. . . . . . . . . . .