Auteur Topic: wat ik me afvraag...  (gelezen 1225 keer)

Offline Lokkie Sponk

Re: wat ik me afvraag...
« Reactie #20 Gepost op: augustus 29, 2011, 19:43:49 »
EN, Als een vlieg in een VLIEGTUIG vliegt, weegt het vliegtuig dan meer?

Nobody dies a virgin, life fucks us all - Kurt Cobain      I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me. - Harry Potter

Offline Roy

« Reactie #21 Gepost op: augustus 29, 2011, 20:11:22 »
EN, Als een vlieg in een VLIEGTUIG vliegt, weegt het vliegtuig dan meer?

zelfs het vliegtuig weegt niks als het vliegt,
maar een vliegend object kan je niet wegen, dat hebje gehad met scheikunde.
ze hebben wel gewicht, maar gewicht is iets dat heeft temaken met de aantrekking tot de aarde.

Gewicht is een kracht dat de aarde je aantrekt.
Als je omhoog springt ben je natuurlijk 0 kilo, natuurlijk weeg je dan niks, omdat de kracht die je omhoog springt hoger is dan de aantrekkende kracht van de aarde.

Offline Em.

« Reactie #22 Gepost op: augustus 30, 2011, 13:10:27 »
Dat is meer natuurkunde. ;p

Hoewel het vliegtuig wel zijn massa behoud (in Newton) die is namelijk onafhankelijk van de zwaartekracht. De massa voor iets is op elke planeet hetzelfde, maar het gewicht verschilt.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Lokkie Sponk

« Reactie #23 Gepost op: augustus 30, 2011, 16:18:22 »
zelfs het vliegtuig weegt niks als het vliegt,
maar een vliegend object kan je niet wegen, dat hebje gehad met scheikunde.
ze hebben wel gewicht, maar gewicht is iets dat heeft temaken met de aantrekking tot de aarde.

Gewicht is een kracht dat de aarde je aantrekt.
Als je omhoog springt ben je natuurlijk 0 kilo, natuurlijk weeg je dan niks, omdat de kracht die je omhoog springt hoger is dan de aantrekkende kracht van de aarde.
Ik heb geen scheikunde :P
Ik begrijp wat je bedoeld, maar wil dat dan zeggen dat een vlieg niks weegt als het in een vliegtuig viegt?
-Ik kan er zelf niet meer aan uit nu-
Nobody dies a virgin, life fucks us all - Kurt Cobain      I don't go looking for trouble. Trouble usually finds me. - Harry Potter

Offline Lissa

« Reactie #24 Gepost op: augustus 30, 2011, 16:22:07 »
lokkie,
gewicht is relatief, dat wordt alleen maar gebaseerd op hoe hard de zwaartekracht je op een voorwerp/ondergrond drukt.
als een vlieg vliegt trekt de zwaartekracht wel aan hem, maar hij vliegt dus gaat de zwaartekracht tegen en drukt niet op een ondergrond oid. zie het maar als + en -
als de zwaartekracht +5 is en de vlieg die vliegt omhoog met -5 van kom je op 0 uit.

het maakt dus niets uit waar een vlieg vliegt, hij raakt geen ondergrond dus weegt niets zolang hij in de lucht zweeft.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Em.

« Reactie #25 Gepost op: augustus 30, 2011, 16:29:13 »
Ik heb geen scheikunde :P
Ik begrijp wat je bedoeld, maar wil dat dan zeggen dat een vlieg niks weegt als het in een vliegtuig viegt?
-Ik kan er zelf niet meer aan uit nu-

Als jij uit een raam springt weeg je ook niets, tot je de grond raakt. Gewicht is afhankelijk van hoe hard jij op de grond 'drukt' zeg maar. Denk er maar een weegschaal onder - als jij in de lucht bent, dan duw jij de weegschaal niet in, en dan staat er 0 kilo op.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Lokkie Sponk

« Reactie #26 Gepost op: augustus 30, 2011, 16:37:14 »
Als jij uit een raam springt weeg je ook niets, tot je de grond raakt. Gewicht is afhankelijk van hoe hard jij op de grond 'drukt' zeg maar. Denk er maar een weegschaal onder - als jij in de lucht bent, dan duw jij de weegschaal niet in, en dan staat er 0 kilo op.
Dat snap ik.

Offline Ezjuh

« Reactie #27 Gepost op: augustus 30, 2011, 18:54:18 »
Want, Als we zelfs stilstaan
Dan reizen wij met meer dan 1000km/h rond de aarde.
oftewel, Als je 1000km/h reist tegen de draairichting in van de aarde dan is het altijd de zelfde tijd. Je blijft op 'de zelfde plek'

Als je het berekend vanaf de zon is het zelfs 107.200 km/uur! (30kilometer per seconde)

Wat een slimheid  :o

Ik ben een beetje jaloers aan het worden!