Auteur Topic: Zijn jullie gelukkig?  (gelezen 2082 keer)

Offline STEPHH.

Zijn jullie gelukkig?
« Gepost op: augustus 26, 2011, 19:34:09 »
Ja, dat vroeg ik me af. En gelukkigheid kan voor iedereen wel iets anders betekenen enzo, denk ik. Dus, vertel. Ik ben benieuwd.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline Muiske

Re: Zijn jullie gelukkig?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 26, 2011, 20:24:35 »
Ik ben heel gelukkig. Heb alles wat ik me wensen kan.
Lieve familie, lieve schoonfamilie, lieve vriend, lekker eigen huisje, geweldige baan, lieve vriendinnen
wat wil je nog meer:P

Offline Rann.

« Reactie #2 Gepost op: augustus 26, 2011, 20:53:45 »
Nee, ik ben niet gelukkig.
. . . . . . . . . . .

Offline Emergency

« Reactie #3 Gepost op: augustus 26, 2011, 22:11:18 »
Ik ben niet gelukkig. Ik heb dan wel alles, vrienden, familie, een hele lieve vriend, mensen die van me houden, een veilige omgeving, onderdak... maar nee, het maakt me niet gelukkig.
All along i believed i would find you.

Offline STEPHH.

« Reactie #4 Gepost op: augustus 26, 2011, 22:12:28 »
Ik ben niet gelukkig. Ik heb dan wel alles, vrienden, familie, een hele lieve vriend, mensen die van me houden, een veilige omgeving, onderdak... maar nee, het maakt me niet gelukkig.
Komt dat door je gezondheid misschien? Onder andere? Ik geloof dat die niet bijstergoed was op het moment.

Offline Emergency

« Reactie #5 Gepost op: augustus 26, 2011, 22:42:43 »
Komt dat door je gezondheid misschien? Onder andere? Ik geloof dat die niet bijstergoed was op het moment.
Ja, onder andere, maar dat is maar 1% van het geheel.
All along i believed i would find you.

Offline STEPHH.

« Reactie #6 Gepost op: augustus 26, 2011, 22:49:27 »
Ja, onder andere, maar dat is maar 1% van het geheel.
Oh. Naww.

Offline Suspicious

« Reactie #7 Gepost op: augustus 26, 2011, 23:46:36 »
Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend, maar als dit je allemaal niet gelukkig maakt, wat dan wel? Ik heb precies hetzelfde als jij, en daarnaast toch ook wel wat problemen thuis, maar toch ben ik wel gelukkig.

Ik bedoel dit dus echt niet aanvallend, ik vraag het uit interesse en omdat ik het niet goed begrijp en het wel graag wil begrijpen.
Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Offline Kelly.

« Reactie #8 Gepost op: augustus 26, 2011, 23:53:06 »
Het gaat op het moment zo goed met me. Dus ja, ik ben gelukkig.
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline Em.

« Reactie #9 Gepost op: augustus 27, 2011, 00:06:42 »
Mwah, ik voel me niet echt gelukkig.

Op zich heb ik ook alles. Ik ben gezond, rijk als ik weet niet wat (gewoon normaal voor een Nederlands gezin, dus), ik kan school makkelijk aan, ik heb geen problemen in de familie, ik heb geen grote, nare dingen meegemaakt, ik hoef eigenlijk bijna niets te doen behalve een beetje ademhalen, enzovoort.

Het enige wat ik eigenlijk niet heb is vrienden. En een vriendje. Wat weer aan mij ligt, want ik heb geen zelfvertrouwen, ik ben onzeker en ik durf nooit wat te zeggen. Oh, en ik kom alleen mensen tegen op school, want ik ga niet uit (het lijkt me niet leuk, maar zelfs leek het me wel, waar moet ik beginnen?) en ik doe geen sport (ik vind sport stom) en ik werk ook niet oid. En de mensen op school, ik durf alleen tegen een ander heel onzeker meisje te praten, want zo'n onzekere mensen zijn voor mij zelfs geen gevaar. Daardoor lijkt het alsof ik haar aardig en leuk vind, maar ik minacht haar eigenlijk het meest, daardoor praat ik juist met haar. En ik sta wel bij mensen in de pauze, maarja. Dan luister ik alleen naar gesprekken over korfbal (doe ik niet) en tv-programma's die ik niet kijk. Het gaat nooit over dingen die mij interesseren, en zou het dat gaan, dan zou ik mijn mening niet durven geven.

Ik stoot mensen eigenlijk af omdat ik ze eng vind. Alleen ben ik op mijn gemak, maar uiteindelijk word zelfs ik er eenzaam van.

Niet dat dat 'de' reden is dat ik niet gelukkig ben. Ik ben gewoon heel negatief ingesteld. Ik ben vrij lui, ik heb het gevoel nooit ergens energie voor te hebben (zoals voor mensen), tussen andere mensen voel ik me eenzaam en anders en lelijk - ook vanbinnen. Gewoon zo'n mormel dat er niet tussen hoort oid. Ze lijken me altijd zo anders. In een klas voel ik me meestal het meeste naar de leraar getrokken, want die kent tenminste allemaal interessante dingen en is volwassen. Al vind ik de lesstof meestal te saai en niet kritisch en diepgaand genoeg.

En verder. Tja. Als ik een droomleven mocht leiden zou ik tussen allerlei kunstenaars en (heel) intelligente mensen leven, die lijken me meestal het aardigs. Of nou ja, ik voel me erbij op me gemak, want die zijn ook raar, net als ik. Mededichters van mijn leeftijd die ik soms ontmoet, daar voel ik me op me gemak. En bij mijn ex voelde ik me dat ook, en die was weer hoogbegaafd. En daar, met zulke mensen, durf ik wel mee te praten, zelfs over gedichten, die ik voor IRL mensen zo ver mogelijk afgeschermd houd. Dat voelt zo privé. En ik ben heel makkelijk te kwetsen.

Oh, en dichten is geen passie. Ik word er niet blij en gelukkig van. Ik houd ervan als ik iets schrijf wat ik mooi vind (maar ik erger me ook vreselijk als het niet lukt, en dat is steeds vaker zo omdat ik mijn eisen te hoog leg) en ik houd van de aandacht. Ja. Ik móet horen dat alles mooi en perfect is, want daar ligt de lat ondertussen.  En daardoor móet ik mooi en perfect schrijven. En daar klap ik dicht en kan ik niet meer schrijven.

Maar eigenlijk ben ik gewoon te negatief. Te negatief over van alles. Over mezelf ook, dus. Negatief en te weinig energie/doorzettingsvermogen/wat is het, om echt iets te beginnen, voor mezelf op te komen, iets te doen wat ik geweldig vind. Het komt er nooit van. Misschien durf ik ook wel niet, want ik ben ook voor van alles bang (mislukken vooral).

Maar goed. Ik ben dus 17, ik werk niet, hoef thuis niet zoveel te doen, heb altijd te eten en te slapen, word niet mishandeld, doe vwo en haal op mijn gemak achten, iedere leraar is blij met mijn resultaten (behalve die van gym, dan), ik ben gezond, en ik heb het zoveel beter dan zoveel mensen. En toch ben ik ongelukkig. Niet omdat ik niet genoeg heb, denk ik, maar omdat ik het gewoon niet goed dóe, gelukkig zijn. Gelukkig worden. Er zijn namelijk heel veel mensen die van veel minder heel gelukkig kunnen zijn. Dat is ook gewoon, weet ik veel, aanleg, deels genetisch, een wereldvisie die je hebt.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2011, 00:08:36 door Em. »
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Zebraaa

« Reactie #10 Gepost op: augustus 27, 2011, 01:29:02 »
Ja, eindelijk wel.... Ondanks wat problemen thuis en op school heb ik eindelijk wel een enigszins sociaal leven en veel leuke activiteiten te doen, wat me wel bevalt. Dit is een hele poos in mijn leven minder geweest namelijk. Ook heb ik de laatste tijd door meer werk wat meer geld tot m'n beschikking, men zegt dat geld niet gelukkig maakt maar dit zorgt er wel voor dat ik leuke dingen kan doen die me weer gelukkig maken (concertbezoek bv). Dit draagt dus ook bij aan m'n geluksniveau.

Overall ben ik dus gelukkig, maar dit kan op bepaalde momenten wel even inzakken door de situatie thuis en op school - als zich hier weer een tegenslag voordoet. Als het thuis en school weer op orde is en ik de liefde van m'n leven ga ontmoeten is m'n leven sowieso perfect hoor, vind ik :]. Dus, niks te klagen op zich. ^^

Ik herken jouw verhaal trouwens wel deels, Em. Paar jaar geleden, ook zo rond m'n 16e, 17e, had ik precies hetzelfde wat betreft geen zelfvertrouwen, nooit wat te durven zeggen, geen vrienden, andere interesses dan de rest van m'n klasgenoten, gewoon maar in de pauze erbij staan luisteren en niks zeggen omdat het gewoon gaat over dingen die me niet interesseerden. Maar op een of andere manier heb ik een persoonlijk proces doorgemaakt waardoor dat nu grotendeels over is. Weet niet hoe. Denk dat m'n geloof daar aan heeft bijgedragen. Dat heeft me grotendeels meer gevormd op persoonlijk vlak en daardoor heb ik ook meer zelfvertrouwen gekregen. Hierdoor heb ik ook meer gelijkgestemde mensen ontmoet - sowieso wordt dit beter als je op het HBO/Uni zit, je zit dan tussen mensen waarmee je sowieso een gemeenschappelijke interesse hebt - je studiegebied. Dit scheelt echt een boel! Heb je ook al snel meer iets om over te praten.

Buiten dat geeft het mij een gelukkig gevoel om erop te vertrouwen dat alles in Gods hand ligt en dat Hij het beste met me voor heeft. Sinds ik dat steeds meer besef voel ik me een stuk gelukkiger en veel minder onzeker over dingen die gebeuren. Ik ga meer mee met de 'flow'. Ook heb ik overigens medicijnen die daar vast wel iets aan bijdragen (: Die medicatie heeft me ook van mijn psychische 'stoornis' (angststoornis) afgeholpen (grotendeels) - waardoor ik ook een stuk gelukkiger ben dan een paar jaar geleden (:

Offline Kelly.

« Reactie #11 Gepost op: augustus 27, 2011, 01:57:25 »
@ Em, ik ben echt geraakt door jou verhaal. Dat moest ik even kwijt. 
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline STEPHH.

« Reactie #12 Gepost op: augustus 27, 2011, 02:02:43 »
@ Zebraaa
Jij bent nou precies een perfect voorbeeld voor het feit dat ik het goed vind dat er mensen zijn die in een religie geloven. Ja, je verwoordt precies dat wat ik er goed aan vind. Waar ik dan op hoop zegmaar, dat het mensen biedt. Dat is tof om te lezen.

Offline unattainable.

« Reactie #13 Gepost op: augustus 27, 2011, 10:57:03 »
ja, ik ben gelukkig. het gaat momenteel gewoon goed. écht goed. ik zet me in voor school, nu ik ben blijven zitten begin ik het eindelijk een beetje te begrijpen. dat maakt me blij. ik heb ook gewoon een leuke grote groep met vriendinnen (en 2 vrienden), en we gaan vaak dingen doen. we gaan bv. vanavond een filmavond houden, en de andere keer gaan we naar een schuurfeest of gewoon feesten in rotterdam. dat maakt me ook blij. en ik heb momenteel helemaal geen behoefte aan jongens eigenlijk, ik laat het allemaal op me afkomen. werk is ook heel gezellig, ik kan met iedereen overweg. en eigenlijk het enige wat minder is, is dat ik in mn nieuwe klas niemand ken. behalve 2 andere zittenblijvers. dat maakt me wel onzeker, dan denk ik 'vinden de anderen mij niet aardig?', maar gister knoopte een aardige jongen een gesprek aan, dat was heel fijn, ik wil gewoon contacten leggen in mijn nieuwe klas, maar om dan zelf een gesprek aan te gaan... dat vind ik moeilijk. maar ondanks dit ben ik gelukkig, ja. mijn leven is eigenlijk een eitje, ik heb nooit grote tegenslagen gekend.
vouloir c'est pouvoir

Offline Lizzelicious

« Reactie #14 Gepost op: augustus 27, 2011, 13:18:22 »
Ja, ik ben heel gelukkig. Positieve kijk op het leven, lieve vriend, lieve familie, lieve vrienden en a lot to do.
Als ik mijn leven een cijfer mocht geven is het zeker weten een dikke 8 :)
Tuurlijk wel hoogtepunten en dieptepunten, maar ik ben heel blij met mijn leven.
Zeker weten dolgelukkig (:

Offline Becca.

« Reactie #15 Gepost op: augustus 27, 2011, 14:41:36 »
Lieve mensen, ik wil even zeggen dat ik heel veel respect heb dat jullie zo eerlijk op dit topic ingaan. Jullie zijn mooie mensen.

Een eerlijk antwoord van mij? Tot mijn schrik besef ik aan de hand van dit topic dat ik in de grote lijn op het moment niet gelukkig ben. Natuurlijk zijn er momenten waarin ik dat wel ben, het gaat zelfs zo ver dat ik soms even zweef. Maar de momenten erna zijn weer leeg.

Ja, ik heb een goede thuissituatie. Ik heb leuke/lieve vriendinnen en gave vrienden die de wereld voor me in elkaar zouden slaan als hij me iets deed. Ik kan bij iedereen terecht, maar door mijn eigen karakter ook weer niet. Ik doe niet aan zelfmedelijden. Misschien zou het helpen als ik het wel deed, geen idee.
Zelfs op het gebied van jongens heb ik geen gebrek, alleen vrees ik dat ik liever had dat het wel zo was.

Het punt is dat het niet rechtvaardig voelt om ongelukkig te zijn. Er is op dit moment niets ergs in mijn leven. Nu is dat wel zo geweest en hier heb ik nog steeds last van. Maar het voelt niet eerlijk meer om daar over te zeuren, want het is immers voorbij? Ik ben onbewust aan het zoeken naar een reden waardoor ik me ongelukkig voel, zodat ik het kan rechtvaardigen.
Ik heb een hele lieve vriend, die eigenlijk niet mijn vriend is, al gaan we wel zo met elkaar om. Ik heb officieel geen relatie met hem. Dit komt omdat ik steeds weiger. Ik krijg het doodsbenauwd bij het woord verkering als het op mij toegepast wordt. Ik begin zelfs te denken dat ik bindingsangst heb. Dit zou dan waarschijnlijk komen door dingen die gebeurd zijn. Ik word zelfs mega gestresst als we elkaar gaan zien, elke keer opnieuw. Daardoor ben ik ook gaan twijfelen aan mijn 'vriend'. Misschien is het hierdoor, plus dat het ook nog een Lange Afstands Relatie is, gekomen dat ik gevoelens begon te krijgen voor een andere vriend van mij, die mij ook nog eens aan het versieren was. Nu moet ik een keuze gaan maken, maar ik wil beide niet kwijt, dus ik blijf een beetje tussenin hangen. Dit maakt me erg ongelukkig. Ik hou echt van mijn 'vriend', geloof me. Maar ik voel me chiller bij die andere gast. Dit is trouwens ook helemaal niets voor mij, om van twee walletjes te eten, het maakt me kwaad.

Ik kan geen dag leven zonder hierover te tobben. Ook heb ik elke dag flashbacks naar dingen die gebeurd zijn. Dan wil ik huilen, maar ik kan het niemand noemen, want het is niet meer actueel, dus moet ik er niet over zeuren. En dan zou ik het bijna actueel willen maken, om maar een reden te hebben om ongelukkig te zijn. Want zonder reden voelt het helemaal nutteloos en leeg.

Anderzijds ben ik wel vrólijk. Ik lach veel en op die momenten voel ik me echt blij en gelukkig. Ik hou er van grappen uit te halen en ben veel bij vrienden te vinden. Ik ben sociaal en iedereen is gek op me. Mijn ouders houden van me, maar maken de situatie rondom jongens nog lastiger door relaties niet te accepteren.
Straks moet ik weer naar de hogeschool, na een jaar gewerkt te hebben. Ik zie er erg tegenop, al heb ik er zelf voor gekozen.

Opzich klink ik nu vrij dramatisch, maar ik heb best een oké leven. Ik ben vrij kritisch en lees veel. Ik hou er van om te discussiëren en meningen uit te wisselen. Ik sta graag open en eerlijk in het leven en hou er van complimentjes te geven. Ik word blij als ik zie hoe mensen of dieren gelukkig zijn. Ik ben ook gelovig, maar heb er een hekel aan als mensen alle fouten dingen op een hoop gooien omdat God ze toch wel vergeeft. Ik hou van de mensen om mij heen. Gelukkig of ongelukkig, ik denk dat dat heel erg aan de stemming ligt hoe ik op het geheel kijk.
« Laatst bewerkt op: augustus 27, 2011, 14:43:41 door Becca. »
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Suspicious

« Reactie #16 Gepost op: augustus 27, 2011, 14:57:06 »
Lieve mensen, ik wil even zeggen dat ik heel veel respect heb dat jullie zo eerlijk op dit topic ingaan. Jullie zijn mooie mensen.
Eens. Ook leer hier veel van en ga ik dingen beter begrijpen, en dat vind ik fijn. Mooi topic.
Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Offline Em.

« Reactie #17 Gepost op: augustus 27, 2011, 15:46:40 »
@Becca: dat de gebeurtenis(sen) zelf voorbij is/zijn, betekent nog niet dat het niets heeft achtergelaten wat nog niet voorbij is. Voor jou zal wat er ook gebeurd is altijd een deel van jouw verleden blijven, misschien niet altijd even intensief, maar ik vind het niet raar dat je jaren of desnoods tientallen jaren later nog bang (of boos, of verdrietig) kan zijn vanwege iets wat ooit gebeurd is. Of er op een andere manier last van hebt. Alles heeft zo zijn tijd nodig, al is dat soms meer dan de buitenwereld verwacht want 'het is toch voorbij'. Maar juist als iets voorbij is kun je er van een afstandje naar kijken en moet je nog beginnen met dingen verwerken. Denk ik dan. Sterkte ermee, iig!
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Anne.x

« Reactie #18 Gepost op: augustus 28, 2011, 20:36:55 »
Mijn geluk is beperkt het ene moment kan ik de hele wereld aan ben ik blij met alles wat ik heb.
en soms ga ik door hell dan voel ik me ongelukkig en zwaar down en depri en dan denk ik je hebt genoeg wat is er mis.

Ik heb een geweldige familie,vrienden
maar er ontbreekt altijd wat, ik mis om te werken, ik zit bijna een jaar thuis en ben het ronduit zat ik kan het bekant uitkotsten zo erg zat ben ik het nu. daar komt gelukkig verandering in (:

en ook dat het nu bijna 2 weken uit is met vriend, ik denk van goh die jongen verdien in niet kan beter krijgen, maar mijn grote vraag is altijd is dat wel zo? ben ik wel zo leuk en lief als iedereen zegt dat ik ben en dat.

Maar ook omdat ik met dit moment metzelf nog in de knook zit dus daar vooral aan wil werken (:
Niet dat als ik nu iets tegen kom het tegen hou maar wel hem waarschuw en vooral mezelf bescherm er tegen.

Dat geluk komt wel weer goed maar het heeft tijd nodig ;)

Offline Willes

« Reactie #19 Gepost op: augustus 28, 2011, 23:58:46 »
In grote lijnen ben ik wel gelukkig, ja. Ik heb lieve ouders en een goede thuissituatie, het gaat goed op school, heb leuke vrienden, heb financieel ook niks te klagen.
Maar verder heb ik het gevoel dat iets me tegenhoudt hier. Het voelt zo bekrompen. De sociale controle op school, sport, etc is soms zo enorm. Zoveel mensen weten dingen van mij, en daar heb ik totaal geen behoefte aan. Hoe ze die dingen weten? Sommige mensen vinden nu eenmaal dat ze het recht hebben om hun neus in andersmans zaken te steken. Zo is er iets op vakantie gebeurd, en dat is iets wat ik graag privé zou houden. Het liefst ook voor de meiden met wie ik op vakantie was, maarja, dat is een beetje onmogelijk. Dit soort situaties kunnen soms zo veel stres leveren, ik kan er niet over uit dat mensen altijd maar vinden dat alles hun aangaat. En ja. Daarom ben ik weg uit deze stad de dag dat ik mijn diploma heb.