Auteur Topic: Zijn jullie gelukkig?  (gelezen 2082 keer)

Offline Em.

Re: Zijn jullie gelukkig?
« Reactie #40 Gepost op: oktober 10, 2011, 21:34:32 »
@Steph,
Ohja ik snap het denk ik wel. Ik heb ooit wel eens gelezen dat sommige mensen het 'eng' vinden om alleen te zijn. Omdat je dan al je aandacht op jezelf richt en je opeens jezelf moet gaan vermaken en dan kun je jezelf opeens heel saai vinden of nutteloos.
Vroeger was je je daar natuurlijk niet zo bewust van en dacht je ook minder over jezelf na. Ik denk juist dat je gewoon (weer) in een andere levensfase zit, misschien vind je het wat moeilijk om eraan te wennen.
Denk je echt dat je het ongelukkig kan noemen?

Ik heb soms ook wel is van die momentjes dat ik denk van, hm, oke. ;\ zo cool is mn leven eigenlijk niet. Op dat moment zelf lijkt het allemaal zo dramatisch maar als ik er weer een soort van 'uit' ben lijkt het of ik alles weer aankan. Ik ben best zwartwit. (Mn moeder zou zeggen: oh joh, de puberteit ;p)

Geen idee of dit bij jou zo is. Of dat het toch gewoon heel anders ligt. Overigens respecteer ik gewoon wat je zegt. Dit is goed bedoelt zegmaar :).

Ik heb het andersom. Ik voel me a-chill bij andere mensen. Terwijl bij mezelf, nou ja, dat ben ik zelf maar. Dat is een soort familie in het kwadraat, dan kun je éigenlijk niets fout doen. Als je dan - stom voorbeeld - een boer én een scheet laat tegelijkertijd, dan ga je niet denken 'oei, wat moet ik nu wel van mezelf denken!' En ik hoef me ook niet druk te maken of ik mezelf wel groet en niet uit mijn mond stink en een onderhoudend gesprek kan voeren en dat soort dingen. Ik ga me juist heel lonely en kaal voelen als ik bij andere mensen zit en niets durf te zeggen. Dán voel ik me niet relaxed. Dan 'moet' je ineens dingen en gaan mensen dingen van je denken, en dat kost me allemaal energie en ik ben alleen maar bang dat ik het fout doe of dat men mij niet aardig genoeg vindt oid.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline STEPHH.

« Reactie #41 Gepost op: oktober 11, 2011, 01:57:09 »
Ik heb het andersom. Ik voel me a-chill bij andere mensen. Terwijl bij mezelf, nou ja, dat ben ik zelf maar. Dat is een soort familie in het kwadraat, dan kun je éigenlijk niets fout doen. Als je dan - stom voorbeeld - een boer én een scheet laat tegelijkertijd, dan ga je niet denken 'oei, wat moet ik nu wel van mezelf denken!' En ik hoef me ook niet druk te maken of ik mezelf wel groet en niet uit mijn mond stink en een onderhoudend gesprek kan voeren en dat soort dingen. Ik ga me juist heel lonely en kaal voelen als ik bij andere mensen zit en niets durf te zeggen. Dán voel ik me niet relaxed. Dan 'moet' je ineens dingen en gaan mensen dingen van je denken, en dat kost me allemaal energie en ik ben alleen maar bang dat ik het fout doe of dat men mij niet aardig genoeg vindt oid.
O maar, dat heb ik ook. Het ligt allemaal wat ingewikkelder.
sunshine cannot bleach the snow, nor time unmake what poets know

Offline Julia.

« Reactie #42 Gepost op: oktober 12, 2011, 08:34:57 »

Hmm, ja ik snap je punt wel. Alleen ik denk dat dat angstige wel wegtrekt naarmate je ouder wordt. Ik bedoel, ik hoor ook wel eens mensen perongeluk een scheetje laten, maar dan denk ik niet van: OHMYGAD. wat érg! Als je het zelf perongeluk doet is het natuurlijk een beetje gênant, maar om je door dat soort redenen je van andere mensen af te zonderen is opzich wel jammer.

En ik denk dat gesprekken voeren bijv. ook wel met de jaren komt. Misschien moet je juist de confrontatie met jezelf aangaan en juist de dingen doen die je eng vindt. Zo kom je er denk ik sneller overheen en groeit je zelfvertrouwen (:. En hoe cliché het ook mag klinken, van andere mensen moet je je niets aantrekken. En kritiek of commentaar moet je gewoon zien als gratis tips. Zo weet je waar je nog aan kan werken bij jezelf. Tenzij je het kritiek zelf onterecht vind, dan moet je het gewoon van jezelf afzetten en vergeten.

Ik zat net zelf even op google te zoeken of de mens een sociaal wezen is. Daar is nog wel discussie over zag ik. Maar ik merk bijv. aan mezelf als ik gezellig gekletst heb met mensen of leuks (kleins) gedaan heb met anderen, voel ik me na afloop. ja toch wel gelukkig.
Ik kan mezelf overigens ook gewoon goed vermaken. En net als ieder anders stoei ik ook vaak met van die probleempjes.

Offline Edic

« Reactie #43 Gepost op: oktober 16, 2011, 15:15:53 »
Jammer dat dit topic vrij zichtbaar is voor iedereen (en Google) gezien de verhalen die sommigen posten.

Offline Rann.

« Reactie #44 Gepost op: oktober 16, 2011, 21:24:12 »
Jammer dat dit topic vrij zichtbaar is voor iedereen (en Google) gezien de verhalen die sommigen posten.
Daarom poste ik ook niet meer dan één of twee zinnen... Rann(y) is eigenlijk mijn bijnaam waar iedereen mij onder kent. En het is niet dat mijn vrienden het niet mogen weten want die weten wel hoe ik me voel. Maar anderen hoeven mijn gevoel niet te weten. haha. ;p
. . . . . . . . . . .

Offline Sanne

« Reactie #45 Gepost op: oktober 17, 2011, 11:36:19 »
Ik vind het verbazend hoeveel mensen ongelukkig zijn. Ik vind ongelukkig zo'n groot woord. Het hoeft niet perfect te zijn, om gelukkig te zijn. Ik ben best gelukkig, om de simnpele reden dat ik geen reden heb om niet gelukkig te zijn. Ja, ik voel me ook wel eens kut en omdat moment denk ik misschien even dat ik de ongelukkigste persoon op aarde ben, maar dat zijn momenten, zoals iedereen ze heeft. Thuis gaat het goed, op school oké, ik heb meer dan genoeg leuke vriendinnen, doe leuke dingen en voel me gewoon prima. Jammer dat veel mensen hier dat niet kunnen zeggen...
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Nathaliee.

« Reactie #46 Gepost op: oktober 17, 2011, 17:11:42 »
Ik vind het verbazend hoeveel mensen ongelukkig zijn. Ik vind ongelukkig zo'n groot woord. Het hoeft niet perfect te zijn, om gelukkig te zijn. Ik ben best gelukkig, om de simnpele reden dat ik geen reden heb om niet gelukkig te zijn. Ja, ik voel me ook wel eens kut en omdat moment denk ik misschien even dat ik de ongelukkigste persoon op aarde ben, maar dat zijn momenten, zoals iedereen ze heeft. Thuis gaat het goed, op school oké, ik heb meer dan genoeg leuke vriendinnen, doe leuke dingen en voel me gewoon prima. Jammer dat veel mensen hier dat niet kunnen zeggen...
Hier sluit ik me bij aan.

Offline Chimaera.

« Reactie #47 Gepost op: oktober 17, 2011, 17:37:34 »
Ik vind ongelukkig en gelukkig moeilijke termen. Als ik zeg; Nee, ik ben niet gelukkig, betekent dat dan meteen dat ik ongelukkig ben? Voor mij namelijk niet. Ik ben gewoon niet standaard gelukkig. Maar ik ben ook niet ongelukkig (nou ja, soms).

Offline amily

« Reactie #48 Gepost op: oktober 26, 2011, 15:55:39 »
Ja. Ik ben ook gelukkig. Ik heb een lieve moeder, en sowieso een leuke, gezellig en lieve familie. Verder geweldige vriendinnen waar ik altijd alles aan kwijt kan, en waarmee het ook altijd gezellig is. En natuurlijk m'n allerliefste vriendje. School begint ook al wel lekker, nog maar 3 onvoldoendes gehaald. En verder zijn er genoeg leuke dingen die ik doe, of die in de planning staan :"))

En ja. Er zijn natuurlijk momenten dat het even kut gaat. Maar dat heeft iedereen, en dan denk je dat alles kut is en dat het niet meer goed komt enzo. Maar tóch komt het altijd wel weer goed. Oké, bijna altijd dan. Aan sommige dingen kun je gewoon niks doen. Maar ik ben blij met wat ik heb en ik mag niet klagen.
« Laatst bewerkt op: oktober 26, 2011, 15:58:15 door amily »

Offline Jenny.

« Reactie #49 Gepost op: oktober 28, 2011, 21:34:40 »
ik ben heel gelukkig, allereerst heb ik een ongelovelijk mooi en lief kind, lieve ouders, een stel lieve vriendinnen en collega's.

Ik heb simpelweg geen dingen waardoor ik mij ongelukkig kan voelen.
Soms heb je welleens mindere dagen, maar dat hoort erbij.
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)