Auteur Topic: vet haar  (gelezen 563 keer)

Offline Lissa

vet haar
« Gepost op: oktober 05, 2011, 19:29:56 »
nou ik zit dus met een probleempje,
het is nog maar sinds een paar weken, maar mijn haar is de laatste tijd ZO vet!
ik heb het nu vanochtend gewassen en het is nu al weer vettig. zo durf ik morgen niet meer naar school, maar ik weet dus niet wat ik er mee aan moet.
want ik kan wel 'minder' gaan wassen maar dan moet ik dus met een vette kop rondlopen. op zich is dat niet erg als je vrij bent, maar ik moet naar school en in het weekend iedere dag werken...

zijn er nog meer mensen met dit probleem? en hoe kan ik dit omslaan naar op z'n minst twee dagen?
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Suspicious

Re: vet haar
« Reactie #1 Gepost op: oktober 05, 2011, 20:07:35 »
Als ik vet haar heb en ik heb geen tijd om het te wassen doe ik een staartje/knotje in. Dan valt het minder op.
Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Offline Lissa

« Reactie #2 Gepost op: oktober 05, 2011, 20:08:59 »
ja mijn probleem is, ik heb altijd al een staart in, omdat het zo snel vet wordt.
ik heb mijn haar vanochtend gewassen, een staart er in gedaan en nu is het al weer vettig.
dus ja, bij mij helpt het niet echt.
en als ik een staart heb hangen er altijd een paar plukken uit en juist die plukken zijn zo vettig en ranzig en hangen voor mijn ogen :\
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Eline.

« Reactie #3 Gepost op: oktober 05, 2011, 20:32:03 »
Koop droogshampoo, dat kun je er 's ochtends opdoen en dan is het minder vet. Babypoeder kan ook.

Offline Lissa

« Reactie #4 Gepost op: oktober 05, 2011, 20:41:33 »
droogshampoo heb ik al, ook geprobeerd, maar dat werkt maar vijf minuten, daarna is het gelijk weer vet :( of ik heb een hele slechte...
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Suspicious

« Reactie #5 Gepost op: oktober 05, 2011, 20:48:48 »
Zit je altijd maar door je haar te wrijven en te woelen of eeuwig te borstelen? Daar wordt het ook vet van.
En idd, minder wassen dus. Je zou misschien de tijd dat je met die vette kop moet rondlopen haarlak kunnen gebruiken om die vette plukken vast te houden? Nee oké, stomme tip, want door haarlak gaat je haar er ook vet uit zien ;p.

Offline Lissa

« Reactie #6 Gepost op: oktober 05, 2011, 20:49:54 »
nee dat doe ik juist niet, ik zit er nooit in want het zit altijd in een staart omdat het te vet wordt anders.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Mishiru

« Reactie #7 Gepost op: oktober 05, 2011, 21:31:46 »
Misschien eens een andere merk shampoo kopen? idk.. Ik had er ook last van, aantal jaar terug, maar dat ging vanzelf over ofzo, want ik had er niks speciaals aan gedaan. Misschien was je je shampoo niet goed genoeg uit je haar? Dat kan ook ;p.
When you're feeling lonely, look up at the moon. Somewhere, someone is staring at the same moon, feeling lonely too.

Offline Kayleigh.

« Reactie #8 Gepost op: oktober 05, 2011, 22:02:58 »
Je kunt je haar zo vaak wassen als je wilt, daar heeft het niet zoveel mee te maken. Het gaat er vooral om hoe je het wast. Door je hoofdhuid veel te wassen en veel aan te raken word je haar vet. Was dus niet je hoofdhuid, maar echt alleen je haar.
Verder kan overstappen op een andere shampoo ook erg goed zijn. Gebruik dan het liefst shampoo en conditioner voor vet haar.
Droogshampoo kan ook helpen als het heel vet is. Ook kan haarlak helpen omdat je dan minder aan je haar zit en je haar word dan minder vet van invloeden van buitenaf zegmaar.
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Offline Sanne

« Reactie #9 Gepost op: oktober 05, 2011, 22:07:21 »
Mijn haar is ook redelijk vet, maar niet zo vet. Ik was met een shampoo voor 'normaal tot vet haar' en dat scheelt echt wel. Ik was het bijna elke dag, ook al schijnt dat niet goed te zijn en blabla. Anders voelt het alweer vettig en dat vind ik echt niet fijn. Droogshampoo heb ik wel voor als het een keertje wat vettig is, vanochtend nog gebruikt toevallig. Het haalt wel echt het vette weg, maar het voelt niet fris. Maar het is snel, en het ziet er in ieder geval niet meer vet uit. Dus dat is denk ik wel heel handig voor jou, kun je snel even doen voordat je naar je werk gaat. Ik heb ook wel eens gelezen dat het goed is om af en toe van shampoo te wisselen, omdat je haar er anders teveel aan went ofzoiets. Is misschien ook het proberen waard.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Micha

« Reactie #10 Gepost op: oktober 05, 2011, 22:32:10 »
Ik denk inderdaad dat je een speciale shampoo voor vettig haar kan gebruiken.
En nouja, zo min mogelijk aan je haar zitten (ook al doe je dat al weinig).

Offline Lissa

« Reactie #11 Gepost op: oktober 06, 2011, 09:17:55 »
nou is moet zeggen, is swich heel vaak van shampoo's omdat ik had gehoord dat het goed is.
bovendien gebruik ik al voor vet haar, en dan weer een keer een andere en dan weer een keer nog een andere, en dan weer die voor vet haar.
ook was ik mijn hoofdhuid dus niet, omdat ik eigenlijk ALLE trucjes die ik al kende al toepas :'D
maar ik weet gewoon niet meer wat ik verder moet doen!
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Suspicious

« Reactie #12 Gepost op: oktober 06, 2011, 09:43:44 »
Misschien een tip aan je kapper vragen?

Offline Mishiru

« Reactie #13 Gepost op: oktober 06, 2011, 15:52:06 »
Ohja! Mijn kapper zei, dat als je je haar met conditioner wast, dat je alleen conditioner moet aanbrengen op je haar, en niet op je hoofdhuid. Je haar wordt daardoor sneller vet (:
When you're feeling lonely, look up at the moon. Somewhere, someone is staring at the same moon, feeling lonely too.

Offline Julia.

« Reactie #14 Gepost op: oktober 06, 2011, 19:17:31 »
Ik heb bij mezelf altijd het idee dat als ik een staart draag dat het dan sneller vet wordt. Juist omdat je haar niet echt kan 'luchten' en je haar plat op je hoofdhuid ligt. Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat bij mezelf te merken

Offline laraisalive

« Reactie #15 Gepost op: oktober 10, 2011, 00:42:39 »
Dit is vast een late reactie enzo, maar ik heb dat soms ook wel eens. En dat komt omdat ik het te vaak was, en dan wordt het na een tijdje zo veel sneller vet. Je hebt vaak dingen te doen lees ik, maar het is binnenkort toch een weekje vakantie? Dan was je het die week bijvoorbeeld 1 keer en loop je voor de rest eventjes met vies haar, het helpt wel.
I have crossed oceans of time to find you

Offline lieve1994

« Reactie #16 Gepost op: oktober 11, 2011, 22:05:37 »
Een iedere dag shampoo bestaat ook .. ik gebruik hem :D

Offline Lissa

« Reactie #17 Gepost op: oktober 12, 2011, 10:17:20 »
Dit is vast een late reactie enzo, maar ik heb dat soms ook wel eens. En dat komt omdat ik het te vaak was, en dan wordt het na een tijdje zo veel sneller vet. Je hebt vaak dingen te doen lees ik, maar het is binnenkort toch een weekje vakantie? Dan was je het die week bijvoorbeeld 1 keer en loop je voor de rest eventjes met vies haar, het helpt wel.
ik moet heel de week werken ;)
maar ik heb nu even doorgezet en was het nu om de dag, ookal is het dan de tweede dag wat vettig... maarja het moet maar even zo.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline laraisalive

« Reactie #18 Gepost op: oktober 14, 2011, 10:28:01 »
ik moet heel de week werken ;)
maar ik heb nu even doorgezet en was het nu om de dag, ookal is het dan de tweede dag wat vettig... maarja het moet maar even zo.
Ja, het is wel onhandig.. maar dit is wel een manier die je kunt proberen. Anders blijft het de hele tijd zo snel vet worden. Ik was het ook niet zo vaak, ik heb het nu.. 3 dagen niet gewassen geloof ik en het is nog net zo schoon als de eerste dag.
I have crossed oceans of time to find you

Offline Lissa

« Reactie #19 Gepost op: oktober 14, 2011, 12:33:12 »
ja maarja, ik ben nooit langer dan 1 dag vrij achter elkaar, dus die optie valt voor mij gewoon af, ik kan het niet langer dan 1 dag vet laten zijn.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.