Auteur Topic: "The dopest relationships start with the greatest friendships"  (gelezen 912 keer)

Offline Edic

"The dopest relationships start with the greatest friendships"
« Gepost op: oktober 19, 2011, 21:15:49 »
Mee eens of niet? Wat is jullie ervaring?

Offline Lissa

Re: "The dopest relationships start with the greatest friendships"
« Reactie #1 Gepost op: oktober 19, 2011, 21:24:32 »
mee eens, helemaal.
mijn vriend en ik waren al een tijd gewoon vrienden, waardoor ik wist dat ik alles kan zeggen en alles kan uitspreken. je weet waar je aan toe bent en wat je aan iemand hebt.
dusja, ik denk dat het wel zo werkt.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline June

« Reactie #2 Gepost op: oktober 19, 2011, 21:27:29 »
Haha lol, ik ben net 10 min terug van de film 'One Day'.  (Voor diegene die 'm nog niet kennen, hij speelt nu in de bioscoop) gaat ook over vriendschap = liefde.

I don't know. Nog niet meegemaakt dus ik weet ook niet zo goed hoe dat zou zijn.

Offline Anne.

« Reactie #3 Gepost op: oktober 19, 2011, 22:02:07 »
Had ik eigenlijk niet met mijn huidige vriend.
We leerde elkaar pas écht goed kennen toen we wat hadden.
We waren niet echt vrienden dus.

Offline Rann.

« Reactie #4 Gepost op: oktober 19, 2011, 22:37:19 »
Had ik eigenlijk niet met mijn huidige vriend.
We leerde elkaar pas écht goed kennen toen we wat hadden.
We waren niet echt vrienden dus.
Mijn vriend en ik ook niet.
. . . . . . . . . . .

Offline Suspicious

« Reactie #5 Gepost op: oktober 20, 2011, 12:23:32 »
Ik denk niet dat je dat zo makkelijk kunt stellen, voor de ene relatie wel en voor de andere relatie niet. Kan er zelf verder ook niet echt iets over zeggen, mijn enige relatie die ooit heb gehad was geweldig en we zijn nooit echt vrienden geweest (een maand misschien), maar het is nu wel uit. Dus ja.
Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Offline Anne.x

« Reactie #6 Gepost op: oktober 20, 2011, 12:31:52 »
Met mijn 1ste vriendje, warren we eerst vrienden en toen kregen we wat dus ja dat wel!

en met 2 en 3de vriendje niet echt, de 2de wou wel vrienden blijven maar dat heb ik helaas verpest!

Offline Micha

« Reactie #7 Gepost op: oktober 22, 2011, 00:58:10 »
Yorick was mijn beste vriend voordat we met elkaar kregen.
En ik heb nu twee jaar met hem en het is gewoon zo fijn, omdat we alles van elkaar weten en elkaar begrijpen.
En ik doe nog steeds beste-vrienden dingen met hem zegmaar, niet alles hoeft romantisch en vol met liefde te zijn.
We zijn nog steeds bro's for life.

Offline Chimaera.

« Reactie #8 Gepost op: oktober 22, 2011, 01:13:05 »
Hoeft niet, met mijn huidige vriend hadden we gewoon vanaf het moment dat we elkaar leerden kennen gevoelens voor elkaar. Toen kregen we niet meteen iets met elkaar maar we zijn nooit echt goede vrienden geweest, meer kennissen.

Ik heb eigenlijk nooit een serieuze relatie gehad met een goede vriend.

Offline Zebraaa

« Reactie #9 Gepost op: oktober 22, 2011, 02:34:09 »
ik denk wel dat het een heel goede basis is voor een relatie, zou zelf in elk geval nooit 'op het eerste gezicht' een relatie met iemand aangaan. maar ik denk dat het je vriendschap ook goed kan verpesten, mocht het uitgaan..

Offline Micha

« Reactie #10 Gepost op: oktober 22, 2011, 10:22:48 »
Dat wel ja, als het uitgaat tussen Yorick en mij verlies ik niet alleen een vriendje, maar ook een beste vriend.

Offline Anne.x

« Reactie #11 Gepost op: oktober 22, 2011, 17:22:39 »
Dat wel ja, als het uitgaat tussen Yorick en mij verlies ik niet alleen een vriendje, maar ook een beste vriend.
maar dat van jullie gaat toch niet uit! jullie zijn zo leuk stel! óke zeg nooit nooit, maar toch :)

Offline Micha

« Reactie #12 Gepost op: oktober 22, 2011, 17:34:44 »
Haha, don't jinx it!

Nee, ik zeg nooit nooit. Ik zie het niet snel uit gaan, maar nooit zeggen dat het nooit uitgaat xD.
(wajow. teveel nooit in 1 zin xD)

Offline Anne.

« Reactie #13 Gepost op: oktober 22, 2011, 17:44:52 »
Dat heb ik ook ja.

Offline Lori.

« Reactie #14 Gepost op: oktober 22, 2011, 18:05:56 »
Niet mee eens.
Ik vind overigens wel dat je in een relatie wel ook een gewone vriend(in) aan je partner moet hebben, en niet bijvoorbeeld alleen om te sex enzo. Je moet wel ook je hart kunnen luchten bij je partner, en hij of zij ook bij jou.
Er is een basis van vertrouwen nodig. En ja, het is fijn als ie er in het begin al is, natuurlijk. Maar het is niet een probleem als ie er nog niet is, zolang hij er maar wel komt.
The steps we take on the way to free our minds
And lives have changed by the way we free our minds
And being with you was the moment I opened my eyes

Offline ukkie

« Reactie #15 Gepost op: oktober 22, 2011, 19:16:32 »
Niet mee eens.
Ik vind overigens wel dat je in een relatie wel ook een gewone vriend(in) aan je partner moet hebben, en niet bijvoorbeeld alleen om te sex enzo. Je moet wel ook je hart kunnen luchten bij je partner, en hij of zij ook bij jou.
Er is een basis van vertrouwen nodig. En ja, het is fijn als ie er in het begin al is, natuurlijk. Maar het is niet een probleem als ie er nog niet is, zolang hij er maar wel komt.
hier ben ik het ook mee eens. Ik en mijn huidige vriend waren ook niet echt bevriend met elkaar voordat we iets kregen. We zaten bij elkaar in de band en zagen elkaar bij repetities, maar verder zagen we elkaar ook helemaal niet. En toch zijn we elkaar toen vaker gaan zien en binnen 1 maand hadden we iets, zonder echt vrienden te zijn geweest.

Offline Edic

« Reactie #16 Gepost op: oktober 23, 2011, 15:56:11 »
Het hoeft natuurlijk geen voorwaarde te zijn maar iets wat wel aan meedraagt toch?

Offline umakemesmile

« Reactie #17 Gepost op: oktober 23, 2011, 20:06:00 »
ik heb nu 5 maanden wat met mijn vriendje, ik ging tegen hem praten, en kende hem toen nog niet zo goed. eigenlijk klikte het meteen en we gaan ook als vrienden met elkaar om en kan erg met hem lachen. so lovely!

Offline Michelle

« Reactie #18 Gepost op: oktober 25, 2011, 00:41:10 »
Mijn vorige vriend kende ik al lang en dat ontstond inderdaad als vriendschap (dan wel via internet na een tijd, ik zat bij hem op de basisschool en sprak hem daarna heel veel op msn, totdat we verliefd werden en in rl afspraken).
Met hem ging het goed en na een tijd kregen we veel ruzie.. dat ging uit na bijna 2 jaar.

Mijn huidige vriend was meteen een date en met hem had ik meteen al eigenlijk te vaak ruzie en dat ging later weer beter en nu gaat het ook gewoon soms wel en soms niet goed, en met hem heb ik het nu 1 jaar en een maand ongeveer.

Ik denk dus dat het niet echt uit maakt, dat zal per relatie heel verschillend liggen.

Offline Chimaera.

« Reactie #19 Gepost op: oktober 25, 2011, 15:43:18 »
Het hoeft natuurlijk geen voorwaarde te zijn maar iets wat wel aan meedraagt toch?
Je moet gewoon goed met elkaar kunnen praten en elkaar goed liggen. Dat is iets wat geldt voor vriendschap en in de liefde. En of die vonk nou pas overslaat als je al vrienden bent, of als je elkaar net leert kennen, maakt denk ik geen verschil. Uiteindelijk leer je elkaar toch even goed kennen.
Ook zou een relatie met een goede vriend krijgen juist weer moeilijk kunnen zijn, omdat je elkaar meteen al zo goed kent. Je weet hoe de ander in vorige relaties is geweest, enzovoorts. Het kan je ook in de weg zitten denk ik.