Auteur Topic: Wat zijn jouw irritaties op het werk?  (gelezen 1154 keer)

Offline June

Wat zijn jouw irritaties op het werk?
« Gepost op: oktober 28, 2011, 14:18:04 »
Klanten, collega's noem maar op! En zeg er ook even bij waar je werkt.

Ik heb een hekel aan klanten die op het laatste nippertje nog lekker langzaam gaan doen. Of klanten die altijd moeten zeggen 'Er zit hier korting op hè, is dat eraf? Want het is zo duur.' Ja hallo je kiest zelf voor je boodschappen en ja, korting gaat er automatisch van af, dat hoeven wij niet te doen. En laat ik maar niet beginnen over de bon-opmerkingen. ;p Ik werk trouwens bij de Etos.

Offline Chimaera.

Re: Wat zijn jouw irritaties op het werk?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 28, 2011, 14:23:37 »
Ik werk in een lunchroom, en heb op 't moment veel nieuwe collega's die nog wel wat moeten leren. Op zich is dat niet erg, maar als het heel druk is en ik sta in de zaal en zie dat er overal vuile vaat op tafels staat die meegenomen kan worden, baal ik daar wel van. Soms heb ik echt 't idee dat ik dan helemaal alleen in de zaal sta. Maar dat is eigenlijk vooral onder stress dat ik me daaraan erger, verder heb ik wel veel plezier in m'n werk.

Oh, en klanten die moeilijke bestellingen doen. "Ik wil een bagel met dit en dit maar dan zonder dat en met extra dit en dit en zou er ook nog een beetje van dat bij kunnen?"

Offline June

« Reactie #2 Gepost op: oktober 28, 2011, 14:31:40 »
Oh, en klanten die moeilijke bestellingen doen. "Ik wil een bagel met dit en dit maar dan zonder dat en met extra dit en dit en zou er ook nog een beetje van dat bij kunnen?"
Ohja dat kan ik me helemaal voorstellen. Heb ik ook wel eens tijdens het uiteten gehoord. D'r was een vrouw en die zei ook echt allemaal van. 'Ja doe mij deze, máár zonder dit en dat en dit en dat en in plaats van dit dan maar dat' enzo.  En toen zei dat meisje ook echt van 'Ja sorry mevrouw maar dat doen we niet, je kunt kiezen uit de gerechten die hier staan maar we passen het niet helemaal aan voor u.'

Offline unattainable.

« Reactie #3 Gepost op: oktober 28, 2011, 16:22:11 »
ik irriteer me altijd vet erg aan mn bazin :'). als ik ben vergeten een tafel af te ruimen bv. (wat niet gek is, ik kan die tafels niet eens zien, en ik werk in 1e instantie achter de kassa) dan blijft ze daar de hele avond over door zeuren, altijd bij elk klein foutje. maar als zij iets fout doet is het nooooit haar schuld. super vervelend. ik werk bij de afhaalchinees.
vouloir c'est pouvoir

Offline Kimahri

« Reactie #4 Gepost op: november 02, 2011, 23:03:35 »
Ik irriteer me aan mijn te lage salaris.

Offline Rann.

« Reactie #5 Gepost op: november 02, 2011, 23:18:59 »
Ik irriteer me aan mijn te lage salaris.
Bam. Precies ja!
. . . . . . . . . . .

Offline Kayleigh.

« Reactie #6 Gepost op: november 04, 2011, 21:51:38 »
Zeurende klanten. Ik werk bij Kruidvat. En dan hebben we net alle actiemeters met kleding netjes gemaakt. Vijf minuten later is het weer een bende. En vervolgens word er weer door klanten gezeurd dat het een zooi is.
En kinderen die uit de snoepbakken eten en mensen die kwaad worden als je zegt dat de grote tas 15 cent kost. Over ouders met peuters maar niet te spreken. Die mensen worden helemaal pislink als hun kind hier niet kan pissen.  Sowieso is het irritant als klanten tegen ons gaan blèren om dingen die het hoofdkantoor bepaald. Snap wel dat het vervelend is, maar wij kunnen daar niks aan doen.
Oh, en mn collega die na 2 weken zwangerschap al niks meer kon. XD
Gelukkig zijn er ook veel klanten die wel fijn reageren en helemaal blij zijn met ons.
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Offline unattainable.

« Reactie #7 Gepost op: november 04, 2011, 22:07:01 »
ja maar ik vind het ook wel logisch dat je peuter niet mag plassen in de kruidvat. daar heb je openbare wc's voor, of horecagelegenheden.
vouloir c'est pouvoir

Offline Kayleigh.

« Reactie #8 Gepost op: november 04, 2011, 22:14:26 »
ja maar ik vind het ook wel logisch dat je peuter niet mag plassen in de kruidvat. daar heb je openbare wc's voor, of horecagelegenheden.
Dat vind ik ook. Tegenover ons zit een brasserie, naast ons een bieb enzo.
Wij bepalen het ook niet. Als wij iemand in ons magazijn laten worden wij ontslagen, maar zulke klanten zijn meteen zo gepikeerd dat je dat niet eens uit kunt leggen. Vorige keer kwam er zo'n vent met zn dochtertje. ' ik had het al aan je collega gevraagd, maar mag zij hier naar de wc, ze moet zo nodig'. En kwaad dat ie werd toen ik zei dat het van mij ook niet mocht. XD

Offline Marissa.

« Reactie #9 Gepost op: november 04, 2011, 22:44:26 »
Ik werk bij de Albert Heijn en moet af en toe kassa bijdraaien. Ik irriteer me eraan als mensen geen gedag terugzeggen. Ik zeg jou netjes gedag, kleine moeite om gedag terug te zeggen toch? Mensen die het geld neergooien in plaats van neer te leggen of aan te geven. Mensen die helemaal in paniek raken als de kassa de gewone prijs van bijv de peren aangeeft die in de bonus zijn, terwijl de bonus aan het eind berekend word. Mensen die niet begrijpen waarom wij geen briefjes van 200 aannemen. Teveel om allemaal op te noemen eigenlijk.

Offline Kayleigh.

« Reactie #10 Gepost op: november 04, 2011, 22:48:08 »
Ik werk bij de Albert Heijn en moet af en toe kassa bijdraaien. Ik irriteer me eraan als mensen geen gedag terugzeggen. Ik zeg jou netjes gedag, kleine moeite om gedag terug te zeggen toch? Mensen die het geld neergooien in plaats van neer te leggen of aan te geven. Mensen die helemaal in paniek raken als de kassa de gewone prijs van bijv de peren aangeeft die in de bonus zijn, terwijl de bonus aan het eind berekend word. Mensen die niet begrijpen waarom wij geen briefjes van 200 aannemen. Teveel om allemaal op te noemen eigenlijk.
Of mensen die 3 portemonnees tevoorschijn toveren en grondig onderzoeken voor hun Extravoordeelkaart. In jou geval dus de bonuskaart. Hele rij vormt zich dan achter diegene en dat voor maar een paar puntjes op de kaart xD
Ben geen fan van de kassa, daar zeuren de klanten het meest.

Offline Marissa.

« Reactie #11 Gepost op: november 04, 2011, 23:13:03 »
@Kayleigh; Inderdaad, of mensen die als je al klaar bent met scannen nog rustig verder gaan met hun tas inpakken en de tijd nemen voordat ze uberhaupt hun portemonee tevoorschijn halen. Gawd.

Offline mariekjens.

« Reactie #12 Gepost op: november 05, 2011, 22:02:40 »
Klanten die meteen om het bonnetje vragen als ze nog geen wisselgeld gehad hebben. Of roepen BONNETJE. Hallo does normaal.

En collega's die onuitstaanbaar zijn, gewoon té irritant, te onredelijk, altijd aan t zeiken om niks en zelfs als er in haar ogen niet goed geveegd is de dingen die zij nog tegen kwamen dagen bewaren om aan de persoon die dan niet goed geveegd had te laten zien dat ze dat niet goed gedaan had. Kansloos toch.

Offline unattainable.

« Reactie #13 Gepost op: november 06, 2011, 12:14:23 »
oh het is ook vervelend als de klanten zich gaan bemoeien met je werk.
ik werk toevallig in een open keuken, dus alles is te zien.
als ik druk bezig ben, wordt al het eten achter me neer gezet, maar als ik 2 telefoons in mn eentje op moet nemen en klanten aan de kassa moet helpen heb ik niet altijd tijd.
en dan gaan die klanten schreeuwen 'ja zet dat eten warm!!!!' terwijl er geen plek meer is in de warmhoudbak en het nét uit de wok komt en dus gloeiend heet is.

ja oke ik snap het wel dat ze niet willen dat hun eten koud wordt, maar ik doe echt mn best hoor ik laat het niet staan voor de lol :').
vouloir c'est pouvoir

Offline Rann.

« Reactie #14 Gepost op: november 06, 2011, 14:08:26 »
oh het is ook vervelend als de klanten zich gaan bemoeien met je werk.
ik werk toevallig in een open keuken, dus alles is te zien.
als ik druk bezig ben, wordt al het eten achter me neer gezet, maar als ik 2 telefoons in mn eentje op moet nemen en klanten aan de kassa moet helpen heb ik niet altijd tijd.
en dan gaan die klanten schreeuwen 'ja zet dat eten warm!!!!' terwijl er geen plek meer is in de warmhoudbak en het nét uit de wok komt en dus gloeiend heet is.

ja oke ik snap het wel dat ze niet willen dat hun eten koud wordt, maar ik doe echt mn best hoor ik laat het niet staan voor de lol :').

Jij verteld het altijd té grappig. :'D
. . . . . . . . . . .

Offline ukkie

« Reactie #15 Gepost op: november 06, 2011, 17:18:56 »
dat ik dom word gehouden. Ik werk in een kledingwinkel, maar ik doe dan vooral de online bestellingen. maar soms moet je een kledingsstuk uit de winkel halen. In onze winkel zijn best duidelijk verschillende merken aangegeven, dus het is niet zo moeilijk om iets in de winkel te zoeken. maar toch, als ik iets uit de winkel nodig heb, moet ik het perse vragen aan iemand die in de winkel staat. Als mijn baas ook maar even ziet dat ik alleen aan het zoeken ben naar het kledingsstuk, dan word hij al super pist. En die mensen die dan in de winkel staan, zijn vaak ook niet super snel in het zoeken van die dingen. dus vind het zoooo onzinnig dat ik zoiets niet zelf mag doen.

en als je bv ergens troep ziet liggen, mag je dat niet opruimen. Alleen als hij dat zegt.

Offline Sanne

« Reactie #16 Gepost op: november 06, 2011, 17:23:41 »
@ Madelief:
A, in een open keuken werken lijkt me zo irritant! Dan gaan klanten zich inderdaad snel met dingen bemoeien, terwijl je heus wel je best doet. En het is aan je baas om dat in de gaten te houden, zolang jij gewoon je best doet en fatsoenlijk doet tegen klanten, moeten ze zich er niet mee bemoeien vind ik.

@ Ukkie:
O, daar zou ik ook echt niet tegen kunnen he. Volgens mij gebeurd dat bij best veel bijbaantjes, dat ze je niet al te slim inschatten omdat je nou eenmaal een simpele functie hebt waarvoor je geen opleiding nodig hebt. Maar hallo, het is niet voor niets een BIJbaantje.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Kayleigh.

« Reactie #17 Gepost op: november 06, 2011, 17:28:43 »
Oja, mensen die dingen gaan navragen aan je collega die er ouder uitziet omdat ze je niet geloven. Eigenlijk is dat meer grappig dan irritant.

Offline Athena

« Reactie #18 Gepost op: november 06, 2011, 18:38:40 »
Klanten die geen gedag terug zeggen ja, daar kan ik me ook flink aan irriteren. Ik: "Goedenmiddag!" Klant: "Heb je deze in maat 39" en dan krijg je die schoen in je hand gedrukt. Of klanten die wat aan me gaan vragen als ik bezig ben met een andere klant. Het wordt nog leuker als ik dan even tussendoor die andere klant help omdat het onwijs druk is en dat de klant waarmee ik eerst bezig was dan gaat zeiken dat ik die andere klant ging helpen, terwijl er 20 klanten staan te wachten en ik die mensen al een kwartier aan het helpen ben. Gebeurd echt.
Maar het ergste: dan ga je achter een schoen halen, en dan kom je terug en dan is het: "heb je deze ook nog in die maat?" En dan loopt je weer naar achter, kom je terug; "Oh ik zag net dat je die ook in het zwart hebt die vind ik eigenlijk leuker, mag ik die ook even passen?" En dan loop je weer en kom je terug: "Ja deze zit niet zo lekker, maar ik zag ook deze, die vind ik zo leuk en die andere hoef ik toch niet want die is niet van leer." Echt, ga alsjeblieft eerst rondkijken voordat je het personeel 10 keer voor je laat lopen. En dan vervolgens niet eens wat kopen.

Offline unattainable.

« Reactie #19 Gepost op: november 06, 2011, 19:39:10 »
@ Madelief:
A, in een open keuken werken lijkt me zo irritant! Dan gaan klanten zich inderdaad snel met dingen bemoeien, terwijl je heus wel je best doet. En het is aan je baas om dat in de gaten te houden, zolang jij gewoon je best doet en fatsoenlijk doet tegen klanten, moeten ze zich er niet mee bemoeien vind ik.
lol bij mn baas moet je niet aankloppen hoor, voor niets. dat weten zelfs de klanten.
als zij de telefoon opneemt is het standaard 'mag ik het nederlandse meisje aan de telefoon?' omdat mn bazin alles verknalt, haha.
vouloir c'est pouvoir