Auteur Topic: #Mauro moet blijven!  (gelezen 508 keer)

Offline Rann.

#Mauro moet blijven!
« Gepost op: oktober 29, 2011, 20:22:11 »
Jullie hebben er vast wel iets over gehoord. Mauro die terug moet naar zijn geboorteland, terwijl hij al zoveel jaar woont en ingeburgerd is.

Mauro moet blijven!

Een land dat kinderen uitzet, zet zijn hart uit. 
Mauro woont hier al 9 jaar en dreigt snel te worden uitgezet naar Angola. Maar Mauro is geen Angolees. Mauro is een Nederlandse jongen. Steun ons en laat kinderen zoals Mauro niet de dupe worden van een stroperig asielbeleid. Het is niet in Mauro's belang om tijdelijk verblijf te krijgen. Na afloop van een studievisum begint het weer. Mauro heeft recht op ERVK artikel 8: verblijfsvergunning vanwege opgebouwd familieleven.
Steun de actie #Mauromoetblijven op Twitter en laat de minister weten dat Nederland zijn hart niet uitzet, schrijf brieven naar je volksvertegenwoordiger. Ga naar Facebook. Ga de straat op! En laat de minister weten dat Nederland zijn hart niet uitzet!
Verspreid deze advertentie en hang de poster voor je raam! http://twitpic.com/73ik3j
Onderteken deze petitie als je vindt, dat Mauro moet blijven.
Namens Mauro's Vrienden. 
Ook op Facebook. Ook op Twitter

Bron: http://petities.nl/petitie/mauro-moet-blijven--2

Wat vinden jullie?

Ik zet dit bij nieuws neer omdat het enorm veel in het nieuws is.
Ook gewoon in het algemeen... vinden jullie het terecht dat deze mensen het land uitgezet worden?
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2011, 22:22:10 door Rann. »
. . . . . . . . . . .

Offline Lissa

Re: #Mauro moet blijven!
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2011, 20:56:16 »
ik vind het belachelijk dat hij uitgezet moet worden.
het is een jongen die een goede opleiding heeft, die goed zijn best doet,
hij doet helemaal niets fout, hij kan nederlands, is compleet ingeburgerd,
beter zetten ze alle buitenlandse misdadigers uit, in plaats van mensen die zich zo keurig gedragen.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline June

« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2011, 20:58:38 »

beter zetten ze alle buitenlandse misdadigers uit, in plaats van mensen die zich zo keurig gedragen.
hier word ik altijd een beetje  naar van.
Ik vind het heel zielig voor die jongen.

Offline Kayleigh.

« Reactie #3 Gepost op: oktober 29, 2011, 21:23:18 »
Vind het altijd jammer dat er dan alleen voor voor een bepaald persoon word opgekomen. Denk niet dat hij de enige is met dit probleem, maar wel gaat alle aandacht naar hem.
Overigens vind ik eigenlijk wel dat iemand die hier ooit illegaal binnen is gekomen ook weer uitgezet mag worden, maar na 9 jaar nog vind ik te lang duren.
Gooi je hart over de hindernis en je paard volgt vanzelf.

Offline unattainable.

« Reactie #4 Gepost op: oktober 29, 2011, 21:51:23 »
hier word ik altijd een beetje  naar van.
Ik vind het heel zielig voor die jongen.

vind je dat naar? ik vind van niet, eigenlijk. al kan je je niet aan de wet houden, dan ga je maar terug. kijk wat voor mensen er nu weg worden gestuurd, een compleet ingeburgerde jongen! dat vind ik pas naar...
vouloir c'est pouvoir

Offline Rann.

« Reactie #5 Gepost op: oktober 29, 2011, 21:56:54 »
Ik vind persoonlijk dat als je het hier niet naar je zin hebt als "allochtoon" - wat een kutwoord- moet je gewoon gaan. Vaak zijn het ook die types die schreeuwen "kut nederland" blablabla. Ja dan heb ik liever dat ze deze mensen uitzetten. Als je het hier niet zint kan je in mijn ogen beter je spullen pakken en terug gaan naar het land waar je vandaan komt. En het is echt niet zo dat ik rasistisch ben maar ik vul de mensen alleen maar aan die zitten te schreeuwen dat ze het hier niet naar hun zin hebben.

Mijn oma is ook illigaal in Nederland gekomen en heeft geen inburgeringscursus gehad. Maar ze spreekt onze taal vloeiend en heeft zich aangepast aan onze wetten. natuurlijk heeft ze een accent, want ze was achttien toen ze hier kwam. Maar ik wil hier alleen maar mee zeggen: Als je echt wil, kan jij je aanpassen en de taal leren. Tuurlijk houd iemand zijn eigen cultuur, dat hebben wij thuis ook.

Dit is zo'n jongen die hier jaren woont en valse hoop heeft gekregen en dat vind ik erg. Als je enorm je best doet, een opleiding volgt, helemaal verwesterd bent en de taal ook nog eens vloeiend spreekt en jezelf als Nederlander beschouwd vind ik het schandalig dat ze deze jongen zo behandelen.  - En de rest die zo behandeld wordt -

Ik ben het ook met Lissa eens. Als jij problemen hebt met de regels in dit land kan je beter gaan. Ja natuurlijk een fout maken is menselijk, dat doet iedereen. Maar ik heb het dan over een strafblad van een meter lang, ja dan vind ik het oneerlijk dat hun hier in een goed verzorgde cel zitten en deze jongen terug naar zijn geboorteland moet wat voor hem misschien niet eens zijn thuis is. Er is genoeg hulpverlening die jouw willen helpen en je op het goede pad willen brengen, er zijn zoveel mogelijkheden hier in Nederland. Zo'n slecht land is het hier niet, beter dan andere landen zelfs. Dat noem ik inderdaad pas naar, en oneerlijk.
« Laatst bewerkt op: oktober 29, 2011, 21:59:35 door Rann. »
. . . . . . . . . . .

Offline June

« Reactie #6 Gepost op: oktober 29, 2011, 22:06:40 »
Ik vind het gewoon zo typisch altijd dat dat soort dingen er bij worden betrokken.  Het gaat om mauro en dat soort reacties zijn altijd zo lekker onnodig. : ) En naja, je kunt zeggen wat je wil maar ik blijf dat vinden dus het heeft niet echt nut om mij om te krijgen ofzo.

Offline Rann.

« Reactie #7 Gepost op: oktober 29, 2011, 22:19:28 »
Het gaat niet alleen om Mauro, maar om heel veel allochtonen met dit soort problemen. (: Verder vind ik het ook niet onnodig, maar best logisch dat dit irritaties oplevert bij burgers.
. . . . . . . . . . .

Offline June

« Reactie #8 Gepost op: oktober 29, 2011, 22:19:56 »
huh dit gaat toch om mauro

Offline Rann.

« Reactie #9 Gepost op: oktober 29, 2011, 22:21:31 »
Ja maar Mauro is niet de enige allochtoon toch.. Ik bedoel zoals Kayleigh zegt: Vind het altijd jammer dat er dan alleen voor voor een bepaald persoon word opgekomen. Denk niet dat hij de enige is met dit probleem, maar wel gaat alle aandacht naar hem.

Mijn vraag is meer wat mensen er in het algemeen van vinden, al was dat niet helemaal duidelijk in mijn eerste post. :')
. . . . . . . . . . .

Offline June

« Reactie #10 Gepost op: oktober 29, 2011, 22:30:51 »
oh ja toen ik de topictitel zag dacht ik dat het om mauro ging.

Offline Rann.

« Reactie #11 Gepost op: oktober 29, 2011, 22:34:56 »
logisch.
. . . . . . . . . . .

Offline Roy

« Reactie #12 Gepost op: oktober 29, 2011, 22:46:04 »
ik vind dat hij naar zn eigen land hoort te gaan.
zijn geboorteland.

Hij is hier als vluchteling gekomen, en je vlucht tijdelijk.
Juist als je jong bent vind ik dat je terug hoort te gaan. hij is 18*?
heeft hij een mooie leeftijd om terug te gaan naar zijn moeder. die daar nog wel woont (en nog leeft!)

Het zijn de wetten van nederland. en die wetten zijn door ons allemaal bepaald. (democraties)
en er mogen geen uitzonderingen worden gemaakt. immers zijn ALLE mensen gelijk. (gelijk aan de wet)

ik vind dat er niet gezeurt moet worden want hij wist al meteen dat de kans erg klein was dat hij zou mogen blijven.
nu willen ze bijvoorbeeld 50.000 stemmen hebben om dat te geven aan de minister dat er een uitzondering moet komen enzo..
maar de andere 16.000.000 mensen van nederland denken er mischien wel anders over.
ik vind dat er met zulke media acties hele scheve verhoudingen worden laten zien.

Offline Kelly.

« Reactie #13 Gepost op: oktober 30, 2011, 00:19:58 »
*Ik heb de reacties hierboven niet gelezen, dus alvast sorry voor bijv. herhaling van iets.

Ik vind het onzin dat hij het land uitgezet zou worden. Hij spreekt zelfs met dialect, zoals ik op tv heb gehoord. Er is niks buitenlands aan hem. Dat de regering kostbare tijd verspilt door over zo'n kwestie te debatteren vind ik ronduit absurd. Als ze nou eens eerst gaan kijken naar alle buitenlandse mensen die NIET willen werken of leren en die hier niks uitvoeren en als ze die nou eens het land uit zouden zetten. Natuurlijk kun je nu wel gaan zeggen: 'moeten we dan voor iedereen een uitzondering maken?'  maar maak een uitzondering voor mensen die werken voor hun geld, die geen strafblad hebben en een opleiding hebben/doen!
Someday, I will make my dad and mom proud of me. I promise.

Offline Rann.

« Reactie #14 Gepost op: oktober 30, 2011, 08:56:52 »
*Ik heb de reacties hierboven niet gelezen, dus alvast sorry voor bijv. herhaling van iets.

Ik vind het onzin dat hij het land uitgezet zou worden. Hij spreekt zelfs met dialect, zoals ik op tv heb gehoord. Er is niks buitenlands aan hem. Dat de regering kostbare tijd verspilt door over zo'n kwestie te debatteren vind ik ronduit absurd. Als ze nou eens eerst gaan kijken naar alle buitenlandse mensen die NIET willen werken of leren en die hier niks uitvoeren en als ze die nou eens het land uit zouden zetten. Natuurlijk kun je nu wel gaan zeggen: 'moeten we dan voor iedereen een uitzondering maken?'  maar maak een uitzondering voor mensen die werken voor hun geld, die geen strafblad hebben en een opleiding hebben/doen!

Precies ja. Just saying: zijn familie daar is zijn familie niet meer in zijn ogen dus ik vind ook niet dat je het familie mag noemen. Ik moet er ook niet aan denken om bij mijn vader gedropt te moeten worden. :') En regels zijn regels maar dan moeten die regels ook nageleeft worden.. Want Nederland maakt wel vaker uitzonderingen waardoor deze jongen dit ook wil. Plus dat het nog maar een kind was, en kinderen kun je in dit opzicht niks verwijten. Logica 4 the win. :)
« Laatst bewerkt op: oktober 30, 2011, 08:59:52 door Rann. »
. . . . . . . . . . .

Offline FEE.

« Reactie #15 Gepost op: oktober 30, 2011, 15:48:16 »
Ik irriteer me eraan dat het constant om Mauro gaat, alsof hij de enige is die met dit probleem zit. En ik snap wel dat het een goed voorbeeld is, maar dan nog, ik kan daar niet zo goed tegen. Verder vind ik dat iemand die zo goed is ingeburgerd niet per se teruggestuurd moet worden. En ik vind ook dat als zulke mensen toch teruggestuurd moeten worden, dan in ieder geval de kans moet worden gegeven ook daadwerkelijk terug te kunnen naar hun land, want ik heb gelezen dat er veel mensen als Mauro zijn die wel terug wilden, maar dat niet konden vanwege een gebrek aan papieren. En dat vind ik nog erger, want die jongens waren eigenlijk 'gedwongen' om hier illegaal te leven, want hier kregen ze geen verblijfsvergunning, maar ze konden ook niet terug naar hun land van herkomst.
So may the sunrise bring hope where it once was forgotten

Offline Becca.

« Reactie #16 Gepost op: oktober 30, 2011, 17:31:24 »
Ik vind dat er wel degelijk een verschil zit tussen Mauro en bijvoorbeeld een volwassen allochtoon die naar Nederland komt en weer uitgezet wordt.
Ik vind niet dat je hem zo uit kunt zetten. Je had het dan bij zijn aankomst moeten aanpakken, nu hebben ze eigenlijk al de keuze gemaakt hem te laten blijven. Hij is hier opgegroeid, getogen.
Als je hem nu uitzet, is het eigenlijk een gedwongen migratie. Hij heeft nog geen vak geleerd, wat zou hij moeten doen als hij in Angola aankomt?
Ze hebben hem in Nederland laten opgroeien, hij heeft de helft van zijn kindertijd en zijn volledige pubertijd hier meegemaakt. Je kunt niet zeggen: Oh, eigenlijk had hij hier niet mogen zijn, laten we hem toch nog maar even terugsturen.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Lissa

« Reactie #17 Gepost op: oktober 30, 2011, 17:47:33 »
daar bovenop komt, om op becca even verder te gaan,
hij kan de taal daar niet, hij kan daar niets. hoe moet hij ooit een opleiding gaan volgen of een baan krijgen?
dan krijg je dat hij daar tot het uitschot gaat behoren in plaats van hier tot gewoon de gewone bevolking zegmaar.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Sanne

« Reactie #18 Gepost op: oktober 30, 2011, 18:53:07 »
Weet je wat het is, we kunnen ons met zijn allen druk gaan maken om Mauro maar hij is lang de enige niet, zoals eerder gezegd. Nu zit er een gezicht bij, je ziet hoe Nederlands hij is, en dan is het opeens erg. Maar er zijn zoveel andere mensen die net zoveel zijn en wel worden uitgezet, daar denkt niemand aan. Ik ben van mening dat er echt een limiet moet komen, dat mensen na zoveel jaar niet meer uitgezet mogen worden. Ik las ook iets van dat ze wilden dat kinderen die er 5 jaar zijn niet meer uitgezet mogen worden? Dat vind ik dan wel een goede. Ze moeten dan gewoon aan heel het beleid gaan sleutelen, want we kunnen nu wel Mauro gaan blijven maar daar is het hele probleem niet mee opgelost, dan is er 1 iemand die geluk heeft gehad.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Rann.

« Reactie #19 Gepost op: oktober 30, 2011, 19:24:32 »
Weet je wat het is, we kunnen ons met zijn allen druk gaan maken om Mauro maar hij is lang de enige niet, zoals eerder gezegd.

Maar zoals je in het eerste bericht leest: wat vinden jullie in het algemeen van dit soort situaties dus het gaat niet alleen om Mauro. :')
. . . . . . . . . . .