Ik vind persoonlijk dat als je het hier niet naar je zin hebt als "allochtoon" - wat een kutwoord- moet je gewoon gaan. Vaak zijn het ook die types die schreeuwen "kut nederland" blablabla. Ja dan heb ik liever dat ze deze mensen uitzetten. Als je het hier niet zint kan je in mijn ogen beter je spullen pakken en terug gaan naar het land waar je vandaan komt. En het is echt niet zo dat ik rasistisch ben maar ik vul de mensen alleen maar aan die zitten te schreeuwen dat ze het hier niet naar hun zin hebben.
Mijn oma is ook illigaal in Nederland gekomen en heeft geen inburgeringscursus gehad. Maar ze spreekt onze taal vloeiend en heeft zich aangepast aan onze wetten. natuurlijk heeft ze een accent, want ze was achttien toen ze hier kwam. Maar ik wil hier alleen maar mee zeggen: Als je echt wil, kan jij je aanpassen en de taal leren. Tuurlijk houd iemand zijn eigen cultuur, dat hebben wij thuis ook.
Dit is zo'n jongen die hier jaren woont en valse hoop heeft gekregen en dat vind ik erg. Als je enorm je best doet, een opleiding volgt, helemaal verwesterd bent en de taal ook nog eens vloeiend spreekt en jezelf als Nederlander beschouwd vind ik het schandalig dat ze deze jongen zo behandelen. - En de rest die zo behandeld wordt -
Ik ben het ook met Lissa eens. Als jij problemen hebt met de regels in dit land kan je beter gaan. Ja natuurlijk een fout maken is menselijk, dat doet iedereen. Maar ik heb het dan over een strafblad van een meter lang, ja dan vind ik het oneerlijk dat hun hier in een goed verzorgde cel zitten en deze jongen terug naar zijn geboorteland moet wat voor hem misschien niet eens zijn thuis is. Er is genoeg hulpverlening die jouw willen helpen en je op het goede pad willen brengen, er zijn zoveel mogelijkheden hier in Nederland. Zo'n slecht land is het hier niet, beter dan andere landen zelfs. Dat noem ik inderdaad pas naar, en oneerlijk.