Auteur Topic: #Mauro moet blijven!  (gelezen 508 keer)

Offline Kimahri

Re: #Mauro moet blijven!
« Reactie #20 Gepost op: oktober 31, 2011, 22:44:22 »
Regels zijn regels. Als je voor hem een uitzondering maakt, dan moet je voor iedereen een uitzondering maken, en dat kan niet. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Omdat hij zielig doet en aandacht vraagt aan de media (die vervolgens zo dom zijn om hem dat te geven), vind ik niet dat je voor hem een uitzondering moet maken. Het is al zo'n paradijs hier voor die lui.

Offline Micha

« Reactie #21 Gepost op: oktober 31, 2011, 22:47:30 »
Regels zijn regels. Als je voor hem een uitzondering maakt, dan moet je voor iedereen een uitzondering maken, en dat kan niet. Gelijke monniken, gelijke kappen.

Omdat hij zielig doet en aandacht vraagt aan de media (die vervolgens zo dom zijn om hem dat te geven), vind ik niet dat je voor hem een uitzondering moet maken. Het is al zo'n paradijs hier voor die lui.
En hier sluit ik me helemaal bij aan.

Offline Sanne

« Reactie #22 Gepost op: november 01, 2011, 16:50:16 »
Maar zoals je in het eerste bericht leest: wat vinden jullie in het algemeen van dit soort situaties dus het gaat niet alleen om Mauro. :')

Ja oké, sorry, maar aangezien in de topictitel Mauro staat neem ik dat toch weer automatisch in mijn reactie mee, en njah wat ik over het algemeen ervan vind, kun je hieronder nog eens lezen ;p

ik vind dat hij naar zn eigen land hoort te gaan.
zijn geboorteland.

Hij is hier als vluchteling gekomen, en je vlucht tijdelijk.
Juist als je jong bent vind ik dat je terug hoort te gaan. hij is 18*?
heeft hij een mooie leeftijd om terug te gaan naar zijn moeder. die daar nog wel woont (en nog leeft!)

Het zijn de wetten van nederland. en die wetten zijn door ons allemaal bepaald. (democraties)
en er mogen geen uitzonderingen worden gemaakt. immers zijn ALLE mensen gelijk. (gelijk aan de wet)

ik vind dat er niet gezeurt moet worden want hij wist al meteen dat de kans erg klein was dat hij zou mogen blijven.
nu willen ze bijvoorbeeld 50.000 stemmen hebben om dat te geven aan de minister dat er een uitzondering moet komen enzo..
maar de andere 16.000.000 mensen van nederland denken er mischien wel anders over.
ik vind dat er met zulke media acties hele scheve verhoudingen worden laten zien.

Je kunt inderdaad niet voor iedereen een uitzondering maken, dan is het geen uitzondering meer. Ook ik ben wel van gelijke monniken, gelijke kappen, maar met een heel belangrijke maar: ik vind het wel écht niet kunnen dat iemand die hier vanaf zijn 10e zit na 8 jaar wordt uitgezet. Hij heeft hier bijna de helft van zijn leven (!!) gezeten. Hij heeft dan 10 jaar in Angola gewoont, maar kom op, als je sinds je 10e ergens woont en dan op je 18e terugmoet heb je daar echt geen leven meer. Ja, familie, maar ik denk dat zijn pleegouders ook echt als familie voelen. Ik gebruik hier Mauro dus weer als voorbeeld, maar er zijn ongetwijfeld zoveel andere vergelijkbare situaties en daar vind ik dus precies hetzelfde van. Dus vind ik gewoon dat dit beleid voor iedereen aangepast moet worden met een tijdslimiet.

En van die media: zoals ik eerder zei vind ik het ook jammer dat alle aandacht na 1 iemand gaat, maar ik moet zeggen dat ik hem ook wel snap. Dat je hier zó graag wilt blijven dat je dit als middel gebruikt om het hopelijk te bereiken.  Ik vind het verassend hoe weinig inlevingsvermogen jullie, en wat anderen, hier tonen.

En roy, van dat niet zeuren? Hoe makkelijk gezegd is dat? Op je 10e besef je echt niet dat je waarschijnlijk weer weg moet, dat besef komt sowieso pas later, en als je dat dan beseft ga je het ook niet zomaar accepteren aangezien er nog hoop is. Die jongen is net zo Nederlands als jij en ik.

Ik moet zeggen, dat ik hier vooral zo fel op ben omdat hij juist iemand is die zich zo goed gedraagd, daar heb ik geen kwaad woord over te zeggen. Over van die enorm associale buitenlanders die hier komen met bijvoorbeeld  ''kankernederlanders'' (ja, dat heb ik serieus best wel eens gehoord) maar ondertussen wel de hele boel terroriseren heb ik weer geen goed woord over.

En ik heb nog liever dat ze een zeer beperkt aantal mensen überhaupt in Nederland laten óf heel snel terugsturen dan mensen lekker laten verwesteren en er dan na 8 of zelfs meer jaar maar weer uitgooien.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Roy

« Reactie #23 Gepost op: november 01, 2011, 17:11:43 »
Ja oké, sorry, maar aangezien in de topictitel Mauro staat neem ik dat toch weer automatisch in mijn reactie mee, en njah wat ik over het algemeen ervan vind, kun je hieronder nog eens lezen ;p

Je kunt inderdaad niet voor iedereen een uitzondering maken, dan is het geen uitzondering meer. Ook ik ben wel van gelijke monniken, gelijke kappen, maar met een heel belangrijke maar: ik vind het wel écht niet kunnen dat iemand die hier vanaf zijn 10e zit na 8 jaar wordt uitgezet. Hij heeft hier bijna de helft van zijn leven (!!) gezeten. Hij heeft dan 10 jaar in Angola gewoont, maar kom op, als je sinds je 10e ergens woont en dan op je 18e terugmoet heb je daar echt geen leven meer. Ja, familie, maar ik denk dat zijn pleegouders ook echt als familie voelen. Ik gebruik hier Mauro dus weer als voorbeeld, maar er zijn ongetwijfeld zoveel andere vergelijkbare situaties en daar vind ik dus precies hetzelfde van. Dus vind ik gewoon dat dit beleid voor iedereen aangepast moet worden met een tijdslimiet.

En van die media: zoals ik eerder zei vind ik het ook jammer dat alle aandacht na 1 iemand gaat, maar ik moet zeggen dat ik hem ook wel snap. Dat je hier zó graag wilt blijven dat je dit als middel gebruikt om het hopelijk te bereiken.  Ik vind het verassend hoe weinig inlevingsvermogen jullie, en wat anderen, hier tonen.

En roy, van dat niet zeuren? Hoe makkelijk gezegd is dat? Op je 10e besef je echt niet dat je waarschijnlijk weer weg moet, dat besef komt sowieso pas later, en als je dat dan beseft ga je het ook niet zomaar accepteren aangezien er nog hoop is. Die jongen is net zo Nederlands als jij en ik.

Ik moet zeggen, dat ik hier vooral zo fel op ben omdat hij juist iemand is die zich zo goed gedraagd, daar heb ik geen kwaad woord over te zeggen. Over van die enorm associale buitenlanders die hier komen met bijvoorbeeld  ''kankernederlanders'' (ja, dat heb ik serieus best wel eens gehoord) maar ondertussen wel de hele boel terroriseren heb ik weer geen goed woord over.

En ik heb nog liever dat ze een zeer beperkt aantal mensen überhaupt in Nederland laten óf heel snel terugsturen dan mensen lekker laten verwesteren en er dan na 8 of zelfs meer jaar maar weer uitgooien.

Het is een beetje tegenstrijdig wat je vertelt, eerst zegje dat je iedereen gelijk moet hebben voor de wet.
Maar omdat hij zijn bijna halve leven hier woont, .. mag hij blijfen (vind jij)
De wetten zijn niet gebasseert op 1 persoon in nederland, maar een wet is voor iedereen gelijk.
voor iemand van 3 jaar, voor iemand van 18 jaar, voor iemand van 80 jaar.
Want je zou in feite kunnen zeggen, Als er hier iemand komt van 75 jaar, en die moet terug na 5 jaar procederen, die persoon is dan 80, Ag die man heeft nogmaar 10 jaar, hij kan nogwel blijfen. het is eigenlijk heel krom soms de wetten,
maar ze zijn zo. er kunnen niet op deze manier mensen worden voorgetrokken, ''omdat ze de media aan halen''

Immers is hij een vluchteling, Een vluchteling die ontvlucht zijn land vanwege oorlog of honger, De nederlandse regering heeft bekeken of het land weer veilig is, (Als die nog niet veilig genoeg is word er niemand terug gestuurt)
Blijkbaar is het veilig genoeg bevonden om terug te keren naar huis.

Over het feit dat hij netzoveel nederlander is als ons is niet waar.
Hij is geen nederlands burger. Hij is een angolees. Hij is gevlucht vanwege de oorlog, De oorlog is voorbij, Dus hij kan naar huis. Dat hij netjes de taal heeft geleert hier is mooi mee genomen voor hem, Juist ook goed. Mischien kan hij een toeristen buro beginnen ofzo, Waar hij nederlanders kan ontvangen en dus nederlands terug praten. maar goed, dat je de taal spreekt mag niet een reden wezen om wel of niet te blijfen.

Kijk en dat er mensen uit het buitenland hier in nederland komen wonen vind ik opzich prima, ik ben daar echt niet op tegen. maar de wetten zijn zo, Hij weet er van (of iig zijn pleeg ouders of zijn instantie waarbij hij dus aziel aanvraagt)
maar om (via) de media heel een land op de kop te zetten voor 1 persoon, nee dat moet niet mogen.
De wetten zijn zo gemaakt door alle nederlanders (of nja wij hebben de regering gekozen en die vertegenwoordigen onze stemmen)
En dat er hier soms lang over word gedaan om te beslissen ja moet iemand terug of niet, ik heb zoiets van, dat kan je al binnen een half jaar regelen,
vertel die mensen na een half jaar, Sorry je kunt hier niet blijven wonen, Mocht de situatie in het land waar je weg komt goedgenoeg zijn. dan moetje binnen 2 jaar nederland hebben verlaten.
om 8 jaar iemand te laten wachten is idd wel erg lang. maar ik vind het een beetje een rare mentaliteid van 'de buitenlanders''  ze wachten en wachten netzo lang. ze hadden ook al eerder terug kunnen gaan... het is geen verplichting om hier te blijven
maar oke dat word langzamerhand een ander onderwerp.

ik ben erg benieuwd wat er eigenlijk uit gaat komen met die stemming in de 2e kamer.
ik denk dat hij gewoon weg moet. maar ben wel erg benieuwd.

Offline Sanne

« Reactie #24 Gepost op: november 01, 2011, 17:45:36 »
Het is een beetje tegenstrijdig wat je vertelt, eerst zegje dat je iedereen gelijk moet hebben voor de wet.
Maar omdat hij zijn bijna halve leven hier woont, .. mag hij blijfen (vind jij)
De wetten zijn niet gebasseert op 1 persoon in nederland, maar een wet is voor iedereen gelijk.
voor iemand van 3 jaar, voor iemand van 18 jaar, voor iemand van 80 jaar.
Want je zou in feite kunnen zeggen, Als er hier iemand komt van 75 jaar, en die moet terug na 5 jaar procederen, die persoon is dan 80, Ag die man heeft nogmaar 10 jaar, hij kan nogwel blijfen. het is eigenlijk heel krom soms de wetten,
maar ze zijn zo. er kunnen niet op deze manier mensen worden voorgetrokken, ''omdat ze de media aan halen''

Immers is hij een vluchteling, Een vluchteling die ontvlucht zijn land vanwege oorlog of honger, De nederlandse regering heeft bekeken of het land weer veilig is, (Als die nog niet veilig genoeg is word er niemand terug gestuurt)
Blijkbaar is het veilig genoeg bevonden om terug te keren naar huis.

Over het feit dat hij netzoveel nederlander is als ons is niet waar.
Hij is geen nederlands burger. Hij is een angolees. Hij is gevlucht vanwege de oorlog, De oorlog is voorbij, Dus hij kan naar huis. Dat hij netjes de taal heeft geleert hier is mooi mee genomen voor hem, Juist ook goed. Mischien kan hij een toeristen buro beginnen ofzo, Waar hij nederlanders kan ontvangen en dus nederlands terug praten. maar goed, dat je de taal spreekt mag niet een reden wezen om wel of niet te blijfen.

Kijk en dat er mensen uit het buitenland hier in nederland komen wonen vind ik opzich prima, ik ben daar echt niet op tegen. maar de wetten zijn zo, Hij weet er van (of iig zijn pleeg ouders of zijn instantie waarbij hij dus aziel aanvraagt)
maar om (via) de media heel een land op de kop te zetten voor 1 persoon, nee dat moet niet mogen.
De wetten zijn zo gemaakt door alle nederlanders (of nja wij hebben de regering gekozen en die vertegenwoordigen onze stemmen)
En dat er hier soms lang over word gedaan om te beslissen ja moet iemand terug of niet, ik heb zoiets van, dat kan je al binnen een half jaar regelen,
vertel die mensen na een half jaar, Sorry je kunt hier niet blijven wonen, Mocht de situatie in het land waar je weg komt goedgenoeg zijn. dan moetje binnen 2 jaar nederland hebben verlaten.
om 8 jaar iemand te laten wachten is idd wel erg lang. maar ik vind het een beetje een rare mentaliteid van 'de buitenlanders''  ze wachten en wachten netzo lang. ze hadden ook al eerder terug kunnen gaan... het is geen verplichting om hier te blijven
maar oke dat word langzamerhand een ander onderwerp.

ik ben erg benieuwd wat er eigenlijk uit gaat komen met die stemming in de 2e kamer.
ik denk dat hij gewoon weg moet. maar ben wel erg benieuwd.

Nee hoor, wat ik zeg is helemaal niet tegenstrijdig, ik zeg namelijk kortom: niet voor iedereen kan een uitzondering gemaakt worden, maar dit vind ik belachelijk, DUS vind ik dat voor iedereen en dus ook voor Mauro het beleid aangepast moet worden met een tijdslimiet. Dan zou het geen uitzondering meer zijn maar volgens het beleid, en dat is wat ik vind. Dus niet omdat hij de media heeft gehaald maar puur met Mauro als voorbeeld.  Een goed beleid zou ik bijvoorbeeld vinden (ik las er ook iets over dat politieke partijen dat vonden dacht ik) dat als je hier al 5 jaar woont als je 18 wordt (en in die zin uitgezet zou mogen worden) mag blijven. En dus ook niet omdat hij de media heeft gehaald.

Over dat vluchteling kan ik niets anders zeggen dan dat hij net zo Nederlands is als jij en ik, hij woont hier 8 jaar. Waarom is dat niet waar? Omdat hij zwart is? Dat is zijn afkomst, maar is dat dan het enige wat telt? Nee, natuurlijk, qua afkomst is hij Angolees, dat was het dan ook. Ik vind het echt nergens op slaan, je kijkt nu echt puur en alleen van: o daar komt hij vandaan. Hij voelt zich gewoon hetzelfde als jij en ik hoor. En ja, het is er weer veilig, maar telt gevoel dan helemaal niet mee? Het is niet zo dat je even 8 jaar veilig zit en dan weer vrolijk door gaat, zo werkt het natuurlijk niet en ik snap niet dat sommigen dat niet snappen. Ik vind echt dat er een tijdslimiet moet komen, je went heel erg hier om nog maar niet te spreken over de onzekerheid. En Nederlands, ik denk niet dat hij daar in Angola wat aan gaat hebben. Een Nederlands toeristenbureau in Angola? Ik heb zo het vermoeden dat dat niet echt gaat werken, om nog maar niet te spreken over het feit dat hij hier een ICT-opleiding deed. En de taal vind ik inderdaad nou niet echt een doorslaggevende reden, maar als je hem hoort praten (en het is maar een voorbeeld he, om hem maar weer als voorbeeld te gebruiken voor velen anderen) hoor je wel hoe Nederlands hij ook daar in is.

En met die tijdsduur zijn we het met elkaar eens. Maar stel je voor, je zit hier net een paar jaar, wilt hier eigenlijk al graag blijven maar weet niet of dat kan. Je weet dat het makkelijker is om nu weg te gaan dan later, maar je weet ook dat je een kans hebt om te blijven. Dan snap ik dat mensen afwachten om die kans te grijpen. Het wordt btw niet echt een ander onderwerp toch? Zoals Rann aangaf, bedoelde ze helemaal niet dat het alleen om Mauro ging. Ik ben ook benieuwd wat het nou uiteindelijk wordt, ik las net weer een artikel dat de kans heeeel klein is, maar goed er verschijnen zoveel artikelen, ik ben benieuwd wanneer het echt definitief is, maar veel kans heeft het niet gok ik.

Trouwens, ik weet niet of je dat ergens hebt gelezen: eerst mocht Mauro blijven, ze hadden thuis helemaal feest gevierd en zo, maar toen op de laatste dag dat het kon ging er iemand in hoger beroep, waar uitkwam wat nu speelt. Hoe zuur is dat?
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Roy

« Reactie #25 Gepost op: november 01, 2011, 19:55:17 »
oh, de uitkomst is er al eventjes ja.

Hij moet dus terug.
Wel mag hij een studie visum aanvragen om zijn opleiding aftemaken
normaal moet je zo een visum aanvragen in je eigen land, en pas daarna mag je over komen hierheen
nu is er wel een kleine uitzondering, hij mag in nederland blijven tot de uitslag van zijn visum. dus hij hoeft niet drekt weg.

Offline Rann.

« Reactie #26 Gepost op: november 02, 2011, 20:59:38 »
@ Sanne; i know, maar ik wou alleen laten zien dat het niet alleen om Mauro ging. Maar je verwoord het heel goed. :)
. . . . . . . . . . .

Offline Kimahri

« Reactie #27 Gepost op: november 02, 2011, 22:58:51 »
Trouwens, ik weet niet of je dat ergens hebt gelezen: eerst mocht Mauro blijven, ze hadden thuis helemaal feest gevierd en zo, maar toen op de laatste dag dat het kon ging er iemand in hoger beroep, waar uitkwam wat nu speelt. Hoe zuur is dat?
Het is hun keuze om te vroeg te juichen. In Nederland kan en mag men na een uitspraak een bepaalde procedure in hoger beroep gaan, dan moeten ze pas blij gaan feesten als die periode voorbij is.

Dat is net zoiets als ik een vergunning voor een extra verdieping boven dit huis aan vraag, als die is toegekend is er (uit m'n hoofd) 6 weken voor belanghebbenden om hier protest tegen aan te tekenen. Als ik daarvoor al begin met de bouw, en iemand tekent alsnog protest aan wat gegrond wordt verklaart, dan zal ik mijn bouwwerkzaamheden moeten staken, en het terugbrengen naar de oude situatie.
« Laatst bewerkt op: november 02, 2011, 23:00:26 door Kimahri »

Offline Rann.

« Reactie #28 Gepost op: november 02, 2011, 23:16:35 »
Het is hun keuze om te vroeg te juichen. In Nederland kan en mag men na een uitspraak een bepaalde procedure in hoger beroep gaan, dan moeten ze pas blij gaan feesten als die periode voorbij is.

Dat is net zoiets als ik een vergunning voor een extra verdieping boven dit huis aan vraag, als die is toegekend is er (uit m'n hoofd) 6 weken voor belanghebbenden om hier protest tegen aan te tekenen. Als ik daarvoor al begin met de bouw, en iemand tekent alsnog protest aan wat gegrond wordt verklaart, dan zal ik mijn bouwwerkzaamheden moeten staken, en het terugbrengen naar de oude situatie.

Ja, daar heb je zeker een punt. Al gaan feesten terwijl een procedure nog niet afgelopen is moet je NOOIT doen. Dan kwets jij jezelf alleen maar want het kan altijd alle kanten op gaan, hoe dan ook. En ze gaan enorm vaak de laatste dag in hogerberoep, is me wel vaker opgevallen.
. . . . . . . . . . .