Ja oké, sorry, maar aangezien in de topictitel Mauro staat neem ik dat toch weer automatisch in mijn reactie mee, en njah wat ik over het algemeen ervan vind, kun je hieronder nog eens lezen ;p
Je kunt inderdaad niet voor iedereen een uitzondering maken, dan is het geen uitzondering meer. Ook ik ben wel van gelijke monniken, gelijke kappen, maar met een heel belangrijke maar: ik vind het wel écht niet kunnen dat iemand die hier vanaf zijn 10e zit na 8 jaar wordt uitgezet. Hij heeft hier bijna de helft van zijn leven (!!) gezeten. Hij heeft dan 10 jaar in Angola gewoont, maar kom op, als je sinds je 10e ergens woont en dan op je 18e terugmoet heb je daar echt geen leven meer. Ja, familie, maar ik denk dat zijn pleegouders ook echt als familie voelen. Ik gebruik hier Mauro dus weer als voorbeeld, maar er zijn ongetwijfeld zoveel andere vergelijkbare situaties en daar vind ik dus precies hetzelfde van. Dus vind ik gewoon dat dit beleid voor iedereen aangepast moet worden met een tijdslimiet.
En van die media: zoals ik eerder zei vind ik het ook jammer dat alle aandacht na 1 iemand gaat, maar ik moet zeggen dat ik hem ook wel snap. Dat je hier zó graag wilt blijven dat je dit als middel gebruikt om het hopelijk te bereiken. Ik vind het verassend hoe weinig inlevingsvermogen jullie, en wat anderen, hier tonen.
En roy, van dat niet zeuren? Hoe makkelijk gezegd is dat? Op je 10e besef je echt niet dat je waarschijnlijk weer weg moet, dat besef komt sowieso pas later, en als je dat dan beseft ga je het ook niet zomaar accepteren aangezien er nog hoop is. Die jongen is net zo Nederlands als jij en ik.
Ik moet zeggen, dat ik hier vooral zo fel op ben omdat hij juist iemand is die zich zo goed gedraagd, daar heb ik geen kwaad woord over te zeggen. Over van die enorm associale buitenlanders die hier komen met bijvoorbeeld ''kankernederlanders'' (ja, dat heb ik serieus best wel eens gehoord) maar ondertussen wel de hele boel terroriseren heb ik weer geen goed woord over.
En ik heb nog liever dat ze een zeer beperkt aantal mensen überhaupt in Nederland laten óf heel snel terugsturen dan mensen lekker laten verwesteren en er dan na 8 of zelfs meer jaar maar weer uitgooien.
Het is een beetje tegenstrijdig wat je vertelt, eerst zegje dat je iedereen gelijk moet hebben voor de wet.
Maar omdat hij zijn bijna halve leven hier woont, .. mag hij blijfen (vind jij)
De wetten zijn niet gebasseert op 1 persoon in nederland, maar een wet is voor iedereen gelijk.
voor iemand van 3 jaar, voor iemand van 18 jaar, voor iemand van 80 jaar.
Want je zou in feite kunnen zeggen, Als er hier iemand komt van 75 jaar, en die moet terug na 5 jaar procederen, die persoon is dan 80, Ag die man heeft nogmaar 10 jaar, hij kan nogwel blijfen. het is eigenlijk heel krom soms de wetten,
maar ze zijn zo. er kunnen niet op deze manier mensen worden voorgetrokken, ''omdat ze de media aan halen''
Immers is hij een vluchteling, Een vluchteling die ontvlucht zijn land vanwege oorlog of honger, De nederlandse regering heeft bekeken of het land weer veilig is, (Als die nog niet veilig genoeg is word er niemand terug gestuurt)
Blijkbaar is het veilig genoeg bevonden om terug te keren naar huis.
Over het feit dat hij netzoveel nederlander is als ons is niet waar.
Hij is geen nederlands burger. Hij is een angolees. Hij is gevlucht vanwege de oorlog, De oorlog is voorbij, Dus hij kan naar huis. Dat hij netjes de taal heeft geleert hier is mooi mee genomen voor hem, Juist ook goed. Mischien kan hij een toeristen buro beginnen ofzo, Waar hij nederlanders kan ontvangen en dus nederlands terug praten. maar goed, dat je de taal spreekt mag niet een reden wezen om wel of niet te blijfen.
Kijk en dat er mensen uit het buitenland hier in nederland komen wonen vind ik opzich prima, ik ben daar echt niet op tegen. maar de wetten zijn zo, Hij weet er van (of iig zijn pleeg ouders of zijn instantie waarbij hij dus aziel aanvraagt)
maar om (via) de media heel een land op de kop te zetten voor 1 persoon, nee dat moet niet mogen.
De wetten zijn zo gemaakt door alle nederlanders (of nja wij hebben de regering gekozen en die vertegenwoordigen onze stemmen)
En dat er hier soms lang over word gedaan om te beslissen ja moet iemand terug of niet, ik heb zoiets van, dat kan je al binnen een half jaar regelen,
vertel die mensen na een half jaar, Sorry je kunt hier niet blijven wonen, Mocht de situatie in het land waar je weg komt goedgenoeg zijn. dan moetje binnen 2 jaar nederland hebben verlaten.
om 8 jaar iemand te laten wachten is idd wel erg lang. maar ik vind het een beetje een rare mentaliteid van 'de buitenlanders'' ze wachten en wachten netzo lang. ze hadden ook al eerder terug kunnen gaan... het is geen verplichting om hier te blijven
maar oke dat word langzamerhand een ander onderwerp.
ik ben erg benieuwd wat er eigenlijk uit gaat komen met die stemming in de 2e kamer.
ik denk dat hij gewoon weg moet. maar ben wel erg benieuwd.