Het is wat laat en ik heb geen zin om goed te lezen/meer dan de OP te lezen, maar ik wilde even zeggen dat ik géén telefoon heb. Ik had er één, maar die gebruikte ik bijna nooit, en daarom doet-ie het nu ook niet meer. Geloof ik tenminste, dat het daarom is. In ieder geval, ik bel niet en ik sms niet. Maar ik whats-app niet (ik weet niet eens wat het precies ís, maar alles - facebook, twitter, msn, e-mail, ping - borduurt voort op online contact maken met meer of minder mensen voor meer of minder geld) - ik heb facebook, omdat ik eens een foto wilde zien, maar verder doe ik er niets mee. En hyves om ook zoiets. Eigenlijk mail ik alleen. Af en toe. En ik forum. Maar dus alleen thuis.
Dus! Ik heb niet eens 'ik heb geen smartphone' ik kan zelfs niet eens sms'en enzo. Nu heb ik ook geen vrienden, dus ik kan ook niet precies zeggen of ik het eenzamer vind worden (hoewel, ik luister liever naar gesprekken dan dat het helemaaaal stil is) en soms wil ik wel eens een mobiel zodat ik in ieder geval kan dóen of ik contact heb met interessante mensen, maar ja. Nou ja, ik denk dat ik het zonder het pingen, sms'en, whatsappen, twitteren enzo wel gezelliger zou vinden. Dat je gewoon weer bij gesprekken betrokken wordt omdat je in de buurt bent. Lekker ouderwets enzo.