Auteur Topic: 'We' kunnen geen dag meer zonder telefoon..  (gelezen 644 keer)

Offline Nathaliee.

Re: 'We' kunnen geen dag meer zonder telefoon..
« Reactie #20 Gepost op: februari 04, 2012, 19:16:50 »
Even offtopic hoor.. Maar ik lees wel vaker dat je geen vrienden hebt. Dat lijkt me echt enorm moeilijk en zwaar; dat je op niemand kan terug vallen buiten je familie om.. Ik vind dat echt zo spijtig voor je, echt. :(
Ja dat vind ik ook.
Hoe komt het dan dat je niet meer bevriend bent met jouw vrienden van vroeger, als ik vragen mag?

Offline June

« Reactie #21 Gepost op: februari 04, 2012, 19:20:27 »
Waar is Rann trouwens?!

Offline Em.

« Reactie #22 Gepost op: februari 04, 2012, 23:17:07 »
Even offtopic hoor.. Maar ik lees wel vaker dat je geen vrienden hebt. Dat lijkt me echt enorm moeilijk en zwaar; dat je op niemand kan terug vallen buiten je familie om.. Ik vind dat echt zo spijtig voor je, echt. :(
Nou ja, moeilijk en zwaar. Eerder eenzaam. Al praat ik nu wel weer meer met mijn moeder. En met mensen op internet. ;p En soms heb ik het gevoel dat ik 'achterloop' omdat ik niets meer meemaak en niets echt kan delen met leeftijdsgenoten.

Ja dat vind ik ook.
Hoe komt het dan dat je niet meer bevriend bent met jouw vrienden van vroeger, als ik vragen mag?

Eh. Qua basisschool trok ik nooit op met mensen omdat ik er een goede klik mee had, maar omdat die mijn pad kruisten, en zodoende is dat gewoon verwatert (andere klassen, ruzie, altijd onenigheid, gewoon uit elkaar gegroeid, dat soort dingen). Ik had nog een echte vriendin, maar het voelde voor mij echt als een gunst dat ze aandacht aan mij besteedde (ze was knap en extravert en heel goed met mensen en durfde veel meer en had heel veel vriendjes) en ik durfde ook nooit initiatief te nemen om haar op te zoeken of te bellen oid. Of bijvoorbeeld te vertellen dat ik verliefd was en dergelijke intiemere dingen.

En we waren heeeeel anders. Toen ben ik verhuisd (waardoor ze niet meer om de zoveel tijd gewoon voor mijn deur stond) en uiteindelijk heb ik het laten verwateren, omdat we echt heel anders waren geworden, en ze me heel veel energie koste en omdat ik me begon te irriteren aan haar zwart/wit-visie en opmerkingen als 'haha, ik ga dus echttttt nooit iets beginnen met een neger' en 'ik heb mijn ouders overgehaald op de pvv te stemmen! goed he!' Ik háát dat soort uitspraken, maar ik durfde bij haar er trouwens ook niets van te zeggen.

En met één jongen kon ik het heel goed vinden (de enige met wie ik ooit het idee had dat we op één lijn zaten) en na twee weken oid werd hij verliefd op mij. En ik een beetje op hem en toen hadden we iets op een rare manier en toen ging het uit en omdat ik dus verhuisd was zag ik 'm niet meer automatisch en toen was dat ook weg.

Maar goed, als er maar één iemand is van wie ik ooit dacht 'wauw! ik kan hier gewoon normaal mee omgaan! ik kijk niet tegen hem op EN niet op hem neer en hij volgt mijn redenatie en ik durf alles te zeggen!' dan is het ook gewoon moeilijk om echt vrienden te vinden. Zeker als je introvert bent en alleen tegen mensen durft te praten die zelf nooit zo populair zijn en niet veel zeggen (en die ik vervolgens niet eens echt leuk vind om mee op te trekken).

Maar het is niet heel erg verrassend, mijn ouders hebben ook geen vrienden. En het ligt ook niet aan dat ik geen aardige mensen om mij heen zou hebben, maar gewoon dat ik niet makkelijk contact zoek en niet zo goed met mensen op kan trekken en met de meeste mensen gewoon helemaal niets heb.

En volgens mij maak ik er nu een luchtjeharttopic van, maar eh, sorry daarvoor?
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Sacheride-emo

« Reactie #23 Gepost op: februari 11, 2012, 20:19:38 »
Waar is Rann trouwens?!
die post ook bijna niks meer  :'(
Love The Life You Love life ;)

Offline Lissa

« Reactie #24 Gepost op: februari 11, 2012, 20:35:04 »
Em, ik denk dat het alleen maar goed is dat je dit alles er nu uitgooit. Het kan heel frustrerend zijn om zo alleen te zijn.

Als je bijvoorbeeld op facebook kijkt en je ziet kennissen van je allemaal leuke dingen met vriendinnen gaan doen, of als je twee 'beste vriendinnen' in de stad samen ziet lopen terwijl jij daar met je moeder loopt. Als je 's avonds je zwaar klote voelt en niemand hebt om op te bellen. Als je wilt gaan schaatsen en niet weet wie je er voor op kunt bellen en je zusje van zeven jaar jonger op het laatste moment afzegt omdat ze liever met een vriendinnetje wil gaan spelen.

En hoe raak je uit die vicieuze cirkel? Je hebt geen vriendinnen, dus je gaat niet uit, dus je komt niet onder de mensen, dus je leert geen nieuwe mensen kennen, dus heb je geen vriendinnen. Je voelt je gewoon eigenlijk een beetje gevangen ofzoiets.

Ik ken je gevoel wel.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline ukkie

« Reactie #25 Gepost op: februari 11, 2012, 21:23:51 »
Em, ik denk dat het alleen maar goed is dat je dit alles er nu uitgooit. Het kan heel frustrerend zijn om zo alleen te zijn.

Als je bijvoorbeeld op facebook kijkt en je ziet kennissen van je allemaal leuke dingen met vriendinnen gaan doen, of als je twee 'beste vriendinnen' in de stad samen ziet lopen terwijl jij daar met je moeder loopt. Als je 's avonds je zwaar klote voelt en niemand hebt om op te bellen. Als je wilt gaan schaatsen en niet weet wie je er voor op kunt bellen en je zusje van zeven jaar jonger op het laatste moment afzegt omdat ze liever met een vriendinnetje wil gaan spelen.

En hoe raak je uit die vicieuze cirkel? Je hebt geen vriendinnen, dus je gaat niet uit, dus je komt niet onder de mensen, dus je leert geen nieuwe mensen kennen, dus heb je geen vriendinnen. Je voelt je gewoon eigenlijk een beetje gevangen ofzoiets.

Ik ken je gevoel wel.
Ik heb precies dit. Het klinkt misschien alsof ik zielig ben enzo, maar ik heb ook geen vriendinnen. Altijd ben ik zo'n meisje geweest die het super goed met mensen kan vinden, maar nooit echt 'vast' ergens bijhoort. Zo zat ik op de middelbare wel bij een aantal groepjes in de pauze, maar dan zaten hun bv een vakantie te bespreken waar ik niet mee ging. Van dat soort dingen. Ik heb me nooit echt super alleen gevoeld, omdat er dus meestal wel mensen waren die me super aardig vonden.
De grootste reden waarom ik denk ik geen echte vriendinnen was ligt er volgens mij aan omdat ik een depressie heb gehad in de 1e en 2e van de middelbare school. Ik had toen wel een vriendinnen groepje maar door mijn gevoel had ik nergens zin in en liet ik dat verwateren.

maar goed. Nu heb ik eigenlijk nog steeds niet echt vriendinnen. Gelukkig ken ik wel wat lieve mensen waar ik af en toe mee praat, maar stel ik zou ergens heen willen gaan dan vraag ik gewoon altijd mijn vriend. Ik zou niet echt weten met wie ik anders ergens heen zou moeten gaan.

maar verder ben ik gewoon super blij dat ik zoveel aardig mensen ken. haha! en ik praat makkelijk tegen mensen. geen idee dus waarom ik geen vriendinnen heb...

Offline Linda

« Reactie #26 Gepost op: februari 13, 2012, 17:01:40 »
Ik denk dat dat soort dingen altijd wel de vraag blijft ukkie.

Ik heb een enorm pest-verleden, vanaf basisschool af aan al. Dit stopte pas toen ik naar het MBO ging. Verder heb ik tot op de dag van vandaag nog geen echte vrienden gehad. Ik stoor mij hier ook niet aan, soms zeg ik maar 'ik weet niet beter'. Heb mij wel vaak genoeg afgevraagd hoe het komt, alleen de reden weet ik gewoon echt niet. Ik sta altijd voor iedereen klaar, mensen weten als ze problemen hebben altijd bij mij terecht kunnen, maar voor dingen uitgenodigd worden o.i.d. wordt ik nooit. Verder ook nooit een groepje geweest waar ik bij hoorde, het was gewoon meer 'overal en nergens'. Ik doe gewoon mijn dingen, ook al is het dan maar alleen. Eerder bleef ik er om thuis omdat ik niemand had om wat mee te gaan doen, nu denk ik meer van, ik wil dat doen, dus ga dat gewoon doen. Natuurlijk is dat bij mij niet zo maar veranderd, daar zit ook weer een heel verhaal achter, alleen ga ik dat verhaal niet 'openbaar' maken.

Daarin tegen herken ik het gevoel wat Lissa zegt ook wel erg goed. Ik probeer er altijd maar boven te blijven staan. Ondanks dat ben ik altijd erg sociaal naar mensen toe en start af en toe ook wel gewoon gesprekken met wildvreemden, gewoon omdat ik dat leuk vind.

Ik heb dan ook veel mensen leren kennen via internet, waarvan ik er nu ook best veel in het echt ken. Met de meeste heb ik nog wel contact, maar het is niet het contact dat je zegt "dat zijn mijn vrienden". - om er nog maar even aan toe te voegen :')
:gif_0337:

Offline ukkie

« Reactie #27 Gepost op: februari 14, 2012, 21:01:49 »
uhu. Ik herken je verhaal volkomen.
het is ook echt niet dat ik niet sociaal ben, helemaal niet zelfs! Op school kan ik super goed met vreemde praten en ik spreek ook snel mensen aan.
maar net als jou heb ik dus ook nooit bij een groepje gehoord. Ik werd op de middelbare af en toe nog uitgenodigd voor een feest, maar dat was dan 2 x in het jaar ofzo.

maar verder zit ik er ook niet echt mee dat ik geen echte vrienden heb. Ik ken wat mensen en verder heb ik een hele lieve vriend die allerlei dingen met mij wil doen! dus ik verveel me gelukkig niet.

en het internet heeft me veel mensen laten leren kennen. zoals de mensen hier. :)

Offline unattainable.

« Reactie #28 Gepost op: februari 15, 2012, 19:56:10 »
ik heb op dit moment ook geen échte vrienden.
doordat ik ben blijven zitten hang ik net tussen 2 groepen vrienden in. mn vriendinnen in vwo 6 die zijn helemaal bezig met hun slagen en examenreizen enz. maar dan kan ik natuurlijk niet mee want dan zit ik op school, en het contact wordt ook minder omdat ik ze alleen nog maar in de pauze zie. maar mn vriendinnen uit vwo 5 ken ik dan weer te kort om daarmee op vakantie te gaan en dingen te doen. vind ik.
ik word ook niet meer uitgenodigd voor verjaardagen van mn v6-vriendinnen, wat ik echt best jammer vind. daarentegen word ik wel weer uitgenodigd voor verjaardagen van mn v5-vrienden, maar dat vinden mn v6-vriendinnen niet leuk omdat ik 'alleen maar tijd heb voor v5'.

resultaat: ik heb niemand meer waar ik echt goede vriendinnen mee ben. ik vind het niet echt erg, ik heb geen problemen dus ik heb ook geen diepe geheimen die ik met iemand wil delen. en voor de rest heb ik altijd wel mensen om me mee te vermaken en ik heb een lieve vriend. dus ik vind het niet echt heel erg eigenlijk...
vouloir c'est pouvoir

Offline ukkie

« Reactie #29 Gepost op: februari 15, 2012, 20:05:15 »
ja, ik heb ook een super leuke vriend waar ik dingen mee doe. daarom vind ik het ook niet erg. Ik sta nog steeds vrolijk in het leven.

alleen het was best confronterend vandaag aan tafel... ik word in maart 18 en mijn ouders vroegen hoeveel mensen ik wilde uitnodigingen. Maar ik heb geen idee wie.
Ik heb nog wel wat "vriendinnen" van de middelbare school. maar die spreek ik echt nooit meer enzo.
en voor de rest ken ik een jongen waar iknog wel eens mee om ga. Dus ja. dus zei ik maar dat ik het liever gewoon met mijn vriend en mijn familie vier. Alleen toen schrokken ze dus best wel...

Offline Em.

« Reactie #30 Gepost op: februari 15, 2012, 20:21:58 »
Het laatste verjaardagsfeestje dat ik vierde was toen ik zes was. Mijn 'sweet sixteen' is gewoon overgeslagen (wie had ik moeten uitnodigen? mezelf en een stuk taart, zeker) en met mijn komende 18e verjaardag zal het wel hetzelfde zijn.

(...)

Offline Lenthe

« Reactie #31 Gepost op: februari 15, 2012, 20:33:26 »
Ik zou komen hoor, Em. En een hele mooie taart voor je bakken <3

Offline ukkie

« Reactie #32 Gepost op: februari 15, 2012, 20:35:55 »
ik ook!

Offline Lissa

« Reactie #33 Gepost op: februari 15, 2012, 20:37:20 »
Ja Em, ik kom ook!
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline June

« Reactie #34 Gepost op: februari 15, 2012, 21:14:28 »
Ja hier nog Een!

Offline Em.

« Reactie #35 Gepost op: februari 15, 2012, 21:16:42 »
Ahw. <3 Jullie zijn lief. :$

(...)

Offline ukkie

« Reactie #36 Gepost op: februari 15, 2012, 21:19:03 »
als jij een feest geeft, ga ik er zeker heen als ik uitgenodigd ben! lijkt me gezellig!

Offline Willes

« Reactie #37 Gepost op: februari 17, 2012, 17:26:52 »
Een meidenhoekje party!

Offline unattainable.

« Reactie #38 Gepost op: februari 19, 2012, 15:21:28 »
feestje bij emmeke thuis!
vouloir c'est pouvoir