Auteur Topic: NASA: wereld moet zich voorbereiden op verwoestende zonnestorm 2012  (gelezen 465 keer)

Offline Wicca

NASA: wereld moet zich voorbereiden op verwoestende zonnestorm 2012
« Gepost op: januari 04, 2012, 12:41:16 »

Het einde van de moderne maatschappij zal in ieder geval gepaard gaan met een geweldige, wereldwijde lichtshow, als de zonnestorm in botsing komt met de atmosfeer en magnetosfeer van de Aarde (foto van een eerdere zwakke zonnestorm).

Een recent rapport van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA waarschuwt dat de volgende piek in zonne-aktiviteiten, verwacht in 2012, dermate hevig zou kunnen zijn, dat een heuse 'zonnestorm' de elektriciteitsnetwerken op Aarde permanent zou kunnen verwoesten. Het langdurig wegvallen van elektriciteit zal met name in de ontwikkelde landen voor enorme chaos gaan zorgen.

Het rapport 'De economische en sociale impact van ernstige ruimte-weersverschijnselen' gaat in detail in op de verwoestende gevolgen die een zonnestorm of 'vlam' ('solar flare') zal hebben op onze maatschappij. Een zonnevlam, in combinatie met een uitbarsting van plasma, zal het elektriciteitsnetswerk plotseling overbelasten, waardoor de transformatoren in de verdeelstations worden verwoest. Berekend is dat er in de VS alleen al in slechts 90 seconden tijd 300 belangrijke transformatoren permanent zullen worden vernietigd, waardoor de stroomlevering aan 130 miljoen mensen uitvalt.

Behalve dat de kosten van zo'n geomagnetische storm in de VS $ 2 biljoen kunnen bedragen -en dat geldt alleen voor het eerste jaar na de storm-, zal de maatschappij vervallen tot chaos en anarchie. Energievoorziening, supermarkten, transport, etcetra; in het moderne leven is alles afhankelijk van elektriciteit. Zodra dit wegvalt, zullen gas-, water en licht voor zeer lange tijd wegvallen. Het installeren van nieuwe generatoren -die er niet of nauwelijks zijn- duurt minstens enkele weken. Waarschijnlijker is, dat de elektriciteitsvoorziening op z'n vroegst pas na een jaar voorzichtig en beperkt hersteld kan worden.

De NASA schat dat er in de tussentijd miljoenen mensen om het leven zullen zijn gekomen door gebrek aan voedsel en drinkwater. Het hele transportnetwerk zal stilvallen; mensen zullen zich niet meer kunnen verwarmen of verkoelen. De moderne gezondheidszorg zal na maximaal 72 uur ophouden te bestaan. Er komen geweldsuitbarstingen, plunderingen, berovingen, etcetra. 'Het is maar de vraag of de VS er ooit weer bovenop komen,' stelt de NASA.

In Europa zullen volgens de NASA de gevolgen net zo erg zijn als in de VS. China, dat een nieuw elektrisch netwerk aanlegt van hoog vermogen, zal daardoor zelfs nóg kwetsbaarder zijn.

De laatste zonnestorm/plasmauitbarsting van de zon dateert uit 1859. Deze 'Carrington event' genoemde storm bereikte de Aarde in minder dan 15 minuten, wat sneller is dan NASA's voortijdige waarschuwingssystemen kunnen ontdekken. In 1859 was de maatschappij echter nog lang niet zo afhankelijk van elektriciteit als nu, zodat de gevolgen beperkt bleven tot het van slag raken van magnetometers en telegraafsystemen.

De Europese ruimtevaartorganisatie ESA verklaarde bij monde van topman Mike Hapgood, dat het rapport beslist geen bangmakerij is. 'Wetenschappers zijn van nature behoudend, en deze groep is absoluut bedachtzaam. Dit is een eerlijk en gebalanceerd rapport.'

Het in 2008 door NASA's Themis-ruimtesonde ontdekte enorme gat in het magnetische veld van de Aarde bleek 10 x groter te zijn dan verwacht, en zal de Aarde in 2012 extra kwetsbaar maken voor een zonne-uitbarsting. Jimmy Raeder, wetenschapper aan de universiteit van New Hampshire, zegt dat het samenvallen van deze omstandigheden de 'perfekte volgorde is voor het ontstaan van een zeer grote gebeurtenis in 2012.'

Het inzetten van de Westerse maatschappijen op 'duurzame energie' is niet afdoende voor het verminderen van de enorme risico's waar ons elektriciteitsnetwerk nu aan blootstaat. Alleen anti-zwaartekracht en 'vrije energie' (op Tesla-technologie gebaseerd) zouden zo'n extreme zonnestorm overleven. Het bestaan van deze technologiën wordt echter niet officieel erkend, en zou alleen toegepast worden in zogenaamde 'zwarte', geheime projecten.

bron: http://xandernieuws.punt.nl/?id=511238&r=1
« Laatst bewerkt op: januari 04, 2012, 14:25:04 door Wicca »

Offline Micha

Re: NASA: wereld moet zich voorbereiden op verwoestende zonnestorm 2012
« Reactie #1 Gepost op: januari 04, 2012, 13:03:11 »
vulkaanuitbarsting in duitsland
zonnestorm

;D we're doomed.

Offline Wicca

« Reactie #2 Gepost op: januari 04, 2012, 13:08:43 »
vulkaanuitbarsting in duitsland
zonnestorm

;D we're doomed.
hahah echt hea maar geloof dat deze al langer op het lijstje stond xD

Offline Zebraaa

« Reactie #3 Gepost op: januari 04, 2012, 13:51:12 »
Gelukkig heb ik nog een shitload waxinelichtjes en een pakje lucifers.

Hmmz, met zonnestormen is er toch veel noorderlicht te zien? Misschien een lekker primitief reisje naar Ijsland plannen of zo. Berenvel mee. Blikjes doperwten mee. De waxinelichtjes en lucifers mee. Hoppa.

Offline Wicca

« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2012, 14:29:55 »
Gelukkig heb ik nog een shitload waxinelichtjes en een pakje lucifers.

Hmmz, met zonnestormen is er toch veel noorderlicht te zien? Misschien een lekker primitief reisje naar Ijsland plannen of zo. Berenvel mee. Blikjes doperwten mee. De waxinelichtjes en lucifers mee. Hoppa.
hahaha xD

Offline Mishiru

« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2012, 14:36:09 »
Oh, mijn vader had het er daar laatst over. Hij zei dat het een zogenaamde Blackout heette, wat Canada ook had, alleen wordt deze dan veel extremer ofzo.
Achja, ik zie wel wat er gebeurt. Er zijn mensen die zeggen dat de wereld echt vergaat -zoals die duitse vulkaan en dit- maar er zijn ook mensen die zeggen dat het spiritueel veel beter wordt na 2012. Whatever, ik wacht wel af :').
When you're feeling lonely, look up at the moon. Somewhere, someone is staring at the same moon, feeling lonely too.

Offline Micha

« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2012, 14:45:58 »
volgens de maya's breekt er gewoon een nieuw tijdperk aan.
al denken heel veel mensen dat de maya's zeiden dat de wereld vergaat. :'D

(wie weet hadden ze gewoon niet genoeg ruimte om tot na 2012 hun kalender af te maken!) XD

Offline Wicca

« Reactie #7 Gepost op: januari 04, 2012, 14:52:04 »
volgens de maya's breekt er gewoon een nieuw tijdperk aan.
al denken heel veel mensen dat de maya's zeiden dat de wereld vergaat. :'D

(wie weet hadden ze gewoon niet genoeg ruimte om tot na 2012 hun kalender af te maken!) XD
jij hebt dat plaatje ook gezien xD

nee idd zelf geloof ik ook in een nieuw begin maar ik geloof ook dat de aarde een schoonmaak aan het houden is.
vandaag die rampen.

als de populatie konijnen te groot word, worden er meer vossen geboren die de konijnen populatie de kop indruk.
wij mensen zijn parasieten die altijd overleven dus ik vind het geen wonder dat de aarde een schoonmaak houd.

Offline Becca.

« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2012, 14:55:28 »
Hoe moeten die maya's dat nu weten, ze waren zelf niet eens mans genoeg om te overleven.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Wicca

« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2012, 14:59:08 »
Hoe moeten die maya's dat nu weten, ze waren zelf niet eens mans genoeg om te overleven.
omdat wij stomme europeanen houden van massa moord.

Offline Chimaera.

« Reactie #10 Gepost op: januari 04, 2012, 15:04:14 »
omdat wij stomme europeanen houden van massa moord.
Nee hoor, toen de Spanjaarden in Zuid Amerika aankwamen waren de Maya's al lang uitgestorven.

Offline Wicca

« Reactie #11 Gepost op: januari 04, 2012, 15:07:56 »
Nee hoor, toen de Spanjaarden in Zuid Amerika aankwamen waren de Maya's al lang uitgestorven.
dan heeft mijn geschiedenis leraar uit de 2e klas zn diploma gevonden bij een pakje boter

Offline Micha

« Reactie #12 Gepost op: januari 04, 2012, 15:11:52 »
Ik moet wel zeggen dat ik de cultuur van de maya's de meest interessante cultuur vind.
Niet dat dat hier veel mee te maken heeft :'D.

Maar inderdaad Wicca, :'D dat plaatje had ik ook gezien ja, die is echt vet grappig. "Somebody's gonna freak out about this someday."

Offline Wicca

« Reactie #13 Gepost op: januari 04, 2012, 15:13:18 »
Ik moet wel zeggen dat ik de cultuur van de maya's de meest interessante cultuur vind.
Niet dat dat hier veel mee te maken heeft :'D.

Maar inderdaad Wicca, :'D dat plaatje had ik ook gezien ja, die is echt vet grappig. "Somebody's gonna freak out about this someday."
klopt ze waren wiskunde meesters, hoewel ze vaak wel weer vreselijke toevoegingen hadden aan hun geloof xD
maar dat konden ook de inca's zijn 1 van de 2.

Offline Chimaera.

« Reactie #14 Gepost op: januari 04, 2012, 15:19:56 »
dan heeft mijn geschiedenis leraar uit de 2e klas zn diploma gevonden bij een pakje boter
Dan heeft wikipedia misschien geen gelijk lol. Maar daar stond dat 't onduidelijk is hoe de Maya's zijn uitgestorven. Ik zal wel wat meer research doen.

Offline Miss-Vlaflip

« Reactie #15 Gepost op: januari 04, 2012, 15:40:38 »
dus we gaan dood aan electriciteitstornissen?

I Love you.

Offline Zebraaa

« Reactie #16 Gepost op: januari 04, 2012, 16:16:35 »
Wat betreft elektriciteit, het is mijns inziens helemaal niet zo slecht om te weten hoe je bijvoorbeeld slootwater kan zuiveren tot drinkwater en hoe je vuur kan maken, hoe je dieren moet slachten en klaarmaken om te eten, dat soort dingen. Ik vind het jammer dat ik die dingen niet weet en zou het graag willen kunnen. Want we zijn wel héél erg afhankelijk van elektriciteit. Ik bedenk me nu dat als de elektriciteit uitvalt, ik gewoon geen contact meer heb met de meeste van mijn vrienden omdat die niet om de hoek wonen, ik niet weet hoe ik aan eten en drinken moet komen behalve door een supermarkt te plunderen, etc. Dat is best een eng idee. Maar ik denk dat 't niet zo'n vaart zal lopen, maar het kan maar zo een keer gebeuren. Niet per se wereldwijd maar het kan maar zo zijn dat een grote elektriciteitscentrale een keer af fikt o.i.d.?

Offline Marissa.

« Reactie #17 Gepost op: januari 04, 2012, 17:38:33 »
Dat rapport kwam in 2009 al uit.

"Een recent rapport van de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA waarschuwt dat de volgende piek in zonne-aktiviteiten, verwacht in 2012, dermate hevig zou kunnen zijn, dat een heuse 'zonnestorm' de elektriciteitsnetwerken op Aarde permanent zou kunnen verwoesten."

Zo grappig dat dat soort berichten allemaal in 2012 verschijnen. Nu de wereld aan z'n einde komt enzo.

Offline Wicca

« Reactie #18 Gepost op: januari 05, 2012, 00:16:55 »
Dan heeft wikipedia misschien geen gelijk lol. Maar daar stond dat 't onduidelijk is hoe de Maya's zijn uitgestorven. Ik zal wel wat meer research doen.
hahaha nou ik kan het ook gewoon fout hebben hoor, ben ook mens

Offline Em.

« Reactie #19 Gepost op: januari 05, 2012, 01:14:09 »
Ik heb geen zin om lappen tekst te lezen en me zorgen te maken over mijn naderende dood, maar zonnestormen veroorzaken toch ook 't noorderlicht? Iets met zonnestorm die afgebogen wordt door magnetische polen van de aarde, blabla. En noorderlicht is awesome. <3

Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.