Auteur Topic: graag een baby.  (gelezen 343 keer)

Offline Mishiru

Re: graag een baby.
« Reactie #20 Gepost op: januari 06, 2012, 21:14:29 »
Ik zeg gewoon wat ik er van vind, sorry als dat je een kutgevoel geeft. Je vraagt toch of mensen dat gevoel kennen, nee dat ken ik niet. Daarom denk ik er zo over.
When you're feeling lonely, look up at the moon. Somewhere, someone is staring at the same moon, feeling lonely too.

Offline Rann.

« Reactie #21 Gepost op: januari 06, 2012, 21:20:39 »
wat je zegt vind ik super mooi. Veel van mijn vriendinnen en vooral op school snappen ze mij niet, ze vragen wel is van denk je er nog veel aan. ik denk er superveel aan, ik zag het wel als iets van mij, ik hield telkens mijn hand tegen mijn buik, ik zag het al als echt een klein babytje. wat jij hebt meegemaakt is ook heel erg, ik leef erg met je mee. Ik denk dat ik mij ook wel in jou kan verplaatsen. Mijn vriend die wil er met mij niet echt veel over praten, omdat ik zwanger was van mijn ex. Dus voor hem ook wel moeilijk. En ik denk dat als ik straks gewenst zwanger ben over ongeveer 10 jaar, ik heel veel van mijn kind zou houden. Ik ben zelf opgegroeid zonder vader en een moeder die ik maar 14 uur in de week zag, en dat is nog steeds zo. Alleen is er nu een stiefvader in de weekende waar ik absoluut niet mee om kan gaan, mijn moeder heeft ook wel eens ruzie met hem. Ik wil een hele goede moeder daarom voor mijn kinderen zijn. Ik wil er voor ze zijn als ze mij nodig hebben. En daarom kan ik ook slecht tegen mensen die hun kinderen zomaar bij de arm grijpen en mee sleuren. En als ik soms die reclame van die moeders met aids en dan een pasgeboren baby, ik moet dan bijna huilen omdat dat heel veel inpact op mij heeft. En ik hoop ondanks dat ik juist een hele slechte jeugt heb gehad, een hele goede moeder word. En ik hoop dat als jij weer zwanger bent, er een heel lief babytje op de aarde gezet word. Als ik soms ook kijk naar tiener moeders op mtv, dan schrik ik, ik zou niet uit gaan als mijn baby ziek is, en ik zou zobiezo bij mijn kind blijven en hem\haar opvoeden inplaats van wekelijks met mijn vriendinnen gaan stappen.

Ik heb ook niet zo'n fijne jeugd gehad maar ik ben een moeder net als iedereen, en dat word jij later vast ook! Soms moet je het zien als een les; zoals jij het niet wil doen. Tenminste; zo zie ik het. Ik vind het een wijs besluit om nog te wachten. Een baby is niet alleen mooi, een baby is niet soms alleen ziek. Er kan zoveel meer gebeuren en ik ben daar helaas een voorbeeld van. En dan staje echt met je bek vol tanden, en je bent nog jong. Je bent eigenlijk nog een puber al zie jij dat waarschijnlijk niet zo. Give it time. ;) Een tienermoeder worden is geen ideaal plaatje, want dat word je dan wel. Wees later een goed voorbeeld voor je kindje. Met je afgeronde opleiding, mooi huisje en een fijne en stabiele relatie. Juist dan geef jij je kind waar jij waarschijnlijk zo naar verlangt hebt. Heel veel sterkte, meer kan ik eigenlijk ook niet zeggen. xx

En trek het je niet enorm veel aan als anderen jou niet begrijpen. Dat is soms maar goed ook want dit gun je niemand. Soms is het maar goed dat mensen niet alles begrijpen.
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2012, 21:22:23 door Rann. »
. . . . . . . . . . .

Offline June

« Reactie #22 Gepost op: januari 06, 2012, 21:57:34 »
Ik wil ook een baby. :( :(

Of een puppy.
(Haha alsof dat zo veel op elkaar lijkt. Maar gewoon, iets jongs.)

Offline Jenny.

« Reactie #23 Gepost op: januari 06, 2012, 22:19:45 »
En trek het je niet enorm veel aan als anderen jou niet begrijpen. Dat is soms maar goed ook want dit gun je niemand. Soms is het maar goed dat mensen niet alles begrijpen.

Dat is zo zo waar!!!
Trotse Mama Van Jayden.  16-11-2010 (L)

Offline unattainable.

« Reactie #24 Gepost op: januari 07, 2012, 11:58:49 »
het is niet raar. een vriend van me van vroeger, die werd op zn 17e vader. veeeel te jong natuurlijk, het was een ongelukje. nouja, miskraam, baby overleden. en een jaartje later is hij nu écht vader, ze wilden gewoon opnieuw een kindje ondanks dat ze wisten dat ze veel te jong waren.

wat ik hiermee wil zeggen; je bent niet de enige.
vouloir c'est pouvoir

Offline Anne.

« Reactie #25 Gepost op: januari 07, 2012, 12:42:00 »
Ik snap je opzich best, terwijl ik geen kindje heb of iets anders zeg maar.
Ik wil echt nu al best lang gewoon een kindje. Iets wat van jou is waar je zelf voor kan zorgen.
Als ik nu zwanger zou worden zou ik het ook weg laten halen, omdat ik aan mijn toekomst moet denken.

Als ik jou zou zijn zou ik alsnog gewoon wachten tot dat je je hele school hebt afgerond/ genoeg geld hebt!

Offline Pelagia.

« Reactie #26 Gepost op: januari 07, 2012, 15:20:18 »
En dan kunnen mensen (zoals Rosie, Athena) wel zeggen dat het onverantwoord is op je 15e en dat je het kindje had moeten laten weghalen, maar ik begrijp heel goed dat wanneer er zoiets kleins in je buik groeit dat je daarvan gaat houden en dat je dat niet zo één twee drie laat weghalen.
Ik heb niet gezegd dat ze het had moeten laten weghalen? Ik heb gezegd wat ik zou gedaan hebben. Dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik bedoel hiermee dat 15 jaar te vroeg is voor kinderen, en het is ook onverantwoord ja, maar ik kan niet voor iemand anders beslissen. Natuurlijk is het heel moeilijk (op welke leeftijd dan ook) om een kindje te laten weghalen maar ik vind als je zo jong bent dat het ook beter is voor dat kindje, als je 15 bent kan je het kindje niet evenveel kansen geven als wanneer je bv 25 bent. Nogmaals begrijp ik haar dat ze het er heel moeilijk mee heeft en dat is ook heel normaal.
Anyone who had a heart
Would take me in his arms and love me, too
You couldn't really have a heart and hurt me,
Like you hurt me and be so untrue
What am I to do 

Offline Sylvia

« Reactie #27 Gepost op: januari 09, 2012, 18:21:56 »
dat je een kind wil is normaal aangezien je een miskraam heb gehad.
je heb toen geaccepteerd dat je zwanger was en heb je voorgesteld hoe het was...daarna heb je het los moeten laten met een klap waarschijnlijk.hoe ouder je word des de meer je er aan gaat denken "van hoe zou mijn kindje zijn enz"