Auteur Topic: Mijn laatste dag vrijheid.  (gelezen 251 keer)

Offline Micha

Mijn laatste dag vrijheid.
« Gepost op: januari 09, 2012, 08:08:14 »
Morgen op stage voor een half jaar D: Dus mijn eerstvolgende vakantie is pas weer de zomervakantie. Noooooooooo.

Offline Chimaera.

Re: Mijn laatste dag vrijheid.
« Reactie #1 Gepost op: januari 09, 2012, 11:11:02 »
Succes! Maar ik hoop dat het wel een leuke stage is die je gaat doen?

Offline Sylvia

« Reactie #2 Gepost op: januari 09, 2012, 11:11:40 »
Stage is leuker dan school! wat ga je doen?

Offline Roy

« Reactie #3 Gepost op: januari 09, 2012, 17:02:01 »
nja je heb natuurlijk nog dagen zoals koninginnedag en pasen enzo
ze vallen allemaal goed dit jaar, lekker voordelig tegen het weekend aan, zelfs goedevrijdag valt dit jaar op een vrijdag

Offline Micha

« Reactie #4 Gepost op: januari 09, 2012, 17:06:30 »
nja je heb natuurlijk nog dagen zoals koninginnedag en pasen enzo
ze vallen allemaal goed dit jaar, lekker voordelig tegen het weekend aan, zelfs goedevrijdag valt dit jaar op een vrijdag
NICE.

Ik heb ook wel zin in stage, maar van iedereen hoor ik dat school leuker is, haha. Dat je je klas heel er gaat missen XD.
Ik ga stage lopen bij een grafisch bureau, dus daar ben ik wel benieuwd naar, ik word goed begeleid volgens mij.
Alleen poeh, al dat administratiewerk voor school, die stagemap bijhouden, elke dag logboek bijhouden. Bewijzenmap bijhouden. xD Daar kijk ik echt enorm tegenop.
en ik ben stiekem ook een klein beetje nerveus voor morgen. hihi.

Offline Roy

« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2012, 17:22:44 »
T komt wel goed joh. en je krijgt een stagevergoeding toch?

ik weet nogwel dat ik stage moest lopen, echt stapels mappen mee enzo om in te vullen, ik heb heul die mappen en verslagen niet gemaakt. ik kreeg een papiertje van het bedrijf waar ik stage liep dat ik het goed had gedaan, en daar moest de school het maar mee doen :p

Offline Micha

« Reactie #6 Gepost op: januari 09, 2012, 17:26:24 »
Haha, mijn school zou dat nevernooitneit accepteren XD.
Ik moet die stagemap ook thuis invullen, want op mn stage moet ik met mn opdracht van het bedrijf bezig zijn (logisch ook wel. maar toch een beetje jammer. heb ik toch nog 'huiswerk' xD).
En ik weet niet of ik stagevergoeding krijg, morgen mn contract laten ondertekenen en dan ga ik er naar vragen. (ik was zo blij dat ik eindelijk ergens was aangenomen dat ik uberhaupt vergeten was dat te vragen XDD)

Offline Roy

« Reactie #7 Gepost op: januari 09, 2012, 19:34:26 »
volgens mij krijg je altijd wel iets. verral als je langduurig stage loopt.

Offline Micha

« Reactie #8 Gepost op: januari 09, 2012, 19:35:23 »
Nouja, een vriendin van mij krijgt geen stagevergoeding XD Gewoon echt niks.
Dus ik ben benieuwd, ik hoop stiekem dat ik wel wat krijg, want ik ga natuurlijk minder werken bij mijn bijbaantje nu ik stage heb. (Zie het namelijk niet zo zitten om 5 dagen stage te lopen van half 9 tot 5. En dan ook nog is de zaterdag van 8 tot 5 werken te werken bij de kruidvat.)

Offline Roy

« Reactie #9 Gepost op: januari 09, 2012, 19:37:39 »
oh ik dacht dat dat verplicht was eigenlijk. want een vriendin van mij die loopt ook stage (een half jaar ofzo)
en die kreeg niks maar ze moest van andere leerlingen contact opnemen met een andere instantsie dat ze geen stage vergoeding kreeg, en nu krijgt ze het wel. *2 euro per uur ofzo, mja t is toch iets

Offline June

« Reactie #10 Gepost op: januari 09, 2012, 19:38:26 »
Ik krijg ook geen stagevergoeding hoor. Maar succes ermee dan. Ik vind stage'werk' (feedback, reflecties, verslagen etc etc) nog kutter dan mijn 'opleiding'huiswerk, zegmaar haha.

Offline Sylvia

« Reactie #11 Gepost op: januari 09, 2012, 21:29:21 »
wij kregen ook nooit een stage vergoeding en als ze m wel gaven was het 150 euro aan de school ofzo voor een half jaar 2 dagen per week

wel kreeg ik soms wat aan het eind van de stage als de stagetijd was afgelopen :)

Offline Roy

« Reactie #12 Gepost op: januari 09, 2012, 21:36:31 »
nja het is volgens mij dat als je volledig stage heb sylvia, als je 5 dagen per week stage loopt voor een half jaar.

Offline Sylvia

« Reactie #13 Gepost op: januari 09, 2012, 21:39:57 »
bij de blokker heb ik toen ruim een jaar fulltime gelopen voor niks 5 dagen :O

je mag blij zijn dat ze je een plek geven om te leren dus ons werd gezegd dat ze dus nooit verplicht waren een vergoeding te geven mja :)

Offline Roy

« Reactie #14 Gepost op: januari 09, 2012, 21:43:14 »
hmm appart, zij kon alles nog terug kijken. ze liep er al een paar maanden stage en kreeg daar zelfs nog achteraf geld voor.

Citaat
Ruim 40 procent van de jongeren die stage lopen, krijgt daarvoor geen vergoeding. Ruim een kwart krijgt een bedrag tussen de 151 en 300 euro in de maand

Lees meer: http://www.nujij.nl/economie/stagevergoeding-niet-vanzelfsprekend.14867077.lynkx#ixzz1iznweRG1

Offline Michelle

« Reactie #15 Gepost op: januari 10, 2012, 00:16:31 »
Volgens mij is vergoeding alleen op HBO verplicht, en dan ook niet eens alle opleidingen.

Offline Micha

« Reactie #16 Gepost op: januari 10, 2012, 00:17:59 »
Het is ook niet verplicht nee, maar het wordt meestal wel gegeven. xD.
Vooral omdat je bij grafisch werk echt dingen levert die in de media gebruikt worden en dus onder jou naam gemaakt zijn.
Ja, het is wel fijn om dan geld terug te zien, wie weet wordt jouw logo gebruikt om heel veel geld mee te verdienen, dan wil je graag wat geld daarvan hebben natuurlijk. (En ik vind dat je daar ook het recht op heb dan)
« Laatst bewerkt op: januari 10, 2012, 00:19:30 door Micha »

Offline Roy

« Reactie #17 Gepost op: januari 10, 2012, 00:39:56 »
als je slim bent ga je na een weekje gewoon vragen. Goh maken jullie de stagevergoeding over of hoe zit dat? Moeten jullie mijn rekeningnummer nog hebben of hebben jullie die al?

Eigenlijk moet je dus minofmeer al laten blijken dat je er op rekent. Dan zouden ze je teleur moeten stellen. Ipv dat je vraagt of je het krijgt en ze gewoon je vraag kunnen beantwoorden met nee.

Succes morgen!

Offline Micha

« Reactie #18 Gepost op: januari 10, 2012, 00:40:53 »
Ik zal het wel moeten vragen morgen. :'D Want in mijn stage contract moet ik dat aangeven, zodat school in de gaten kan houden dat ik ook krijg wat mij 'beloofd' wordt zegmaar.
En thanks!

Offline Michelle

« Reactie #19 Gepost op: januari 10, 2012, 00:54:09 »
Wij hebben trouwens wel in een brief staan (die je van school aan het stage-adres moet geven) dat er een richtlijn is van 160 euro in de maand, maar dat het niet verplicht is.