Auteur Topic: Mijn laatste dag vrijheid.  (gelezen 251 keer)

Offline Micha

Re: Mijn laatste dag vrijheid.
« Reactie #20 Gepost op: januari 10, 2012, 01:02:55 »
Dat hebben wij niet (ik doe overigens MBO-4).
Het is gewoon geluk hebben als je stagevergoeding krijgt eigenlijk.
Maar veel bedrijven geven wel een kleine vergoeding, het is meestal niet veel.
Daarentegen zijn er ook grafische bedrijven tot wel 400 per maand aan vergoeding geven (helaas zaten die allemaal te ver bij mij vandaan :'D anders was ik dus zoooooo daar gaan stage lopen!)

Offline Michelle

« Reactie #21 Gepost op: januari 10, 2012, 01:20:48 »
Ik doe ook MBO-4 en bij mij is het ook maar afwachten en geluk hebben.
Maar omdat school het wel wil stimuleren ofzo zetten ze het in de informatie brief dat het gegeven 'mag' worden en dat dat een bedrag is waar ze aan kunnen denken als bedrijf. Die 160 euro is ook maar 1 euro per uur. Maar wel mooi meegenomen natuurlijk. Aan de ene kant vind ik het werk en logisch dat je er betaald voor zou krijgen maar aan de andere kant kost het zo;n bedrijf ook vaak veel tijd én het is eigenlijk gewoon 'school'.

Ik hoop ook dat ik wat krijg haha.

Offline Micha

« Reactie #22 Gepost op: januari 10, 2012, 08:09:52 »
ik ga nu weg!
aaaaah2464r2T%RYTGREFSDV@K$%^($&!#.
zenuwachtig.
ik haat nieuw zijn ergens. :'D
nou doei, tot kwart over 5, dan zal ik wel vertellen hoe het is.
(en dan ben ik een half uur om te eten en naar de kruidvat te gaan om daar te werken XD. FML.

Offline Roy

« Reactie #23 Gepost op: januari 10, 2012, 17:09:17 »
en? hoe ging het?

Offline Micha

« Reactie #24 Gepost op: januari 10, 2012, 17:27:59 »
Oh-mijn-god. Wat is stage tyfussaai.
Ik krijg wel 250 euro in de maand. Dat is wel chill.
Ik mocht nog geen opdracht doen.
Ik moest gewoon voor mezelf maar mn stage formulieren gaan oppimpen.
Heb me 8,5 lang kapot verveeld.

Mijn stagebegeleider zei dat ik in mijn half uurtje pauze op facebook mag.
Zegt de baas van het bedrijf later tegen me als hij alle regels uitlegt dat ik noooooooit op facebook (of iets dergelijks) mag op hun computers, alleen op mijn telefoon.
Ja, ik heb potverdorie geen internet op mijn telefoon.
FML.

Maar het was dus megasaai......
Ik hoop dat het morgen beter wordt -__- En dat ik dit keer wel een opdracht krijg.

Offline Chimaera.

« Reactie #25 Gepost op: januari 10, 2012, 17:37:21 »
Dat is wel jammer zeg!
Shane loopt nu al bijna een half jaar (hij is bijna klaar) stage bij P3, een poppodium in Purmerend, en hij vindt het heel leuk. Zo leuk zelfs dat hij de rest van het seizoen blijft, ondanks dat hij dan nog steeds niet meer dan zijn stagevergoeding betaald krijgt. Maar hij krijgt dan ook wel veel verantwoordelijkheid, dus dat is leuker dan niets mogen doen.

Offline June

« Reactie #26 Gepost op: januari 10, 2012, 19:44:13 »
Hoe kun je nou weten dat het super saai is? Kom op, het is je eerste dag haha! En 250 euro? Jezus da's fucking veel!

Offline Sylvia

« Reactie #27 Gepost op: januari 10, 2012, 19:59:52 »
hoplijk word t vanzelf leuker! en hoop dat je niet flauwvalt vanavond ....je moet ook eten he!

Offline Micha

« Reactie #28 Gepost op: januari 10, 2012, 22:08:26 »
Hoe kun je nou weten dat het super saai is? Kom op, het is je eerste dag haha! En 250 euro? Jezus da's fucking veel!
Natuurlijk kan ik al weten dat het saai is.
Want iedereen zit elke dag stil achter hun computer te werken, elke dag, de hele dag.
En 250 is kennelijk het minimum wat school aanbeveeld om te geven (dankjewel school <333)

Offline June

« Reactie #29 Gepost op: januari 10, 2012, 22:58:01 »
Huh hoe weet jij dat dan? Ik snap dat niet..

Offline Micha

« Reactie #30 Gepost op: januari 10, 2012, 23:22:25 »
Nou, iedereen zit stil achter de pc. ik mag niet zachtjes met mn koptelefoon muziek luisteren. ik mag niet op het internet. ik mag niks. ook niet in mijn pauze. in mijn pauze moet ik eten achter mn pc, staren naar buiten of naar mn scherm.
niemand praat gezellig ofzo. het zijn ook totaal niet mijn soort mensen.

Offline Zebraaa

« Reactie #31 Gepost op: januari 10, 2012, 23:24:40 »
Dat klinkt wel duf xD. Ik hoop voor je dat 't nog beter wordt... en anders zou ik het gewoon proberen aan te kaarten bij school oid! Zeker als je geen (boeiende) opdrachten krijgt, want het lijkt me wel de bedoeling dat je op stage wat leert. Misschien wordt het wat beter als je er eenmaal een paar dagen zit, en ze zien dat je goede motivatie en kennis etc. hebt? Succes iig (:

Offline Roy

« Reactie #32 Gepost op: januari 10, 2012, 23:25:17 »
ag het komt wel goed joh.

eerst even de kat uit de boom kijken, ga met opgeheven hooft weer heen.

Offline Micha

« Reactie #33 Gepost op: januari 10, 2012, 23:35:01 »
Ik heb met een oudstudent van mijn school (en een vriendin van mij) nu even besproken hoe ik het ga doen.
Ik ga het een week aankijken, als ik aan het einde van deze week nog geen opdracht heb mogen doen ga ik contact opnemen met mijn stage coordinator, tenminste, hem mailen.
Dan nog een week het aankijken, proberen veel initiatief te nemen, vragen om opdrachten. (was ik sowieso wel van plan)
En als het dan nog niet lukt en als ik dan echt het geovel heb dat ik me er nooit op mn plek ga voelen ga ik weer contact met hem opnemen dat ik een andere stage ga zoeken.

Wat ook wel erg bijzonder is is dat bij hun stage vacature tussen de werkzaamheden art & design staat (die richting die ik studeer, kunst enzo.)
En ze nog nooit van art & design gehoord hadden toen ik zei dat ik het studeerde.
Bijzonder........
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2012, 07:56:13 door Micha »