Auteur Topic:  (gelezen 3906 keer)

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
  • Geslacht: Vrouw
« Gepost op: januari 11, 2012, 14:33:42 »
Citaat
Kinder-,baby- en geesten fluisteraar Derek Ogilvie kan helemaal niet met geesten van overleden mensen praten. Dat stelt het nieuwe Vara programma Rambam.

Linda Hakeboom, presentatrice van het Vara programma, vraagt tijdens een theatershow aan Ogilvie om contact te maken met haar overleden Opa. Derek Ogilvie praat vervolges 20 minuten met haar overleden opa. Uiteraard blijkt dat de opa van Linda helemaal niet is overleden. Volgens de makers van het Vara programma het bewijs dat Ogilvie een oplichter is.

Heel opzienbarend is het nieuws van de Vara programma makers niet. Iedereen weet dat het TV programma en de theatershow van Derek Ogilvie voornamelijk entertainment is. Wie het TV programma wel eens heeft bekeken ziet overigens wel dat hij ouders van lastige kinderen behoorlijk goed kan helpen met opvoedingsproblemen.

bron: http://www.showvandaag.nl/derek-ogilvie-is-een-oplichter/

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2012, 15:22:58 »
Ik las het ja, maar vind het ergens ontzettend zielig. Van de mensen die het hebben "bewezen".
Derek kan hun zelfs aanklagen. Kom op... ze doen net alsof dat de opa van iemand is overleven. Zover ik weet, mag je niet iemand belazeren door net alsof te doen dat iemand dood is.

Ik en mijn vriend hadden het hierover. We zijn allebei niet zo into mediums enzo, maar we geloven wel dat het kan bestaan. Hij dacht ook dat Derek misschien contact kan leggen met mensen, of ze nu overleden zijn of niet. Dat zie je ook namelijk bij de kinderen. De kinderen die hij helpt, leven nog, maar zijn vaak geestelijk niet goed en kunnen daarom zelf niks zeggen. Toch weet hij wel mooi wat ze willen. Zo was er eerst een kindje  van 5 dat heeeeel de dag huilde, maar geestelijk ook echt niet goed was en niet kon praten en alles. Toch wist hij wat ze wilde. Als ze namelijk met haar ouders ging wandelen, was haar loopwagen gericht naar de mensen op straat. Derek zei dat de ouders het kind in hun richting moesten zetten, omdat ze anders bang was dat ze haar gingen verlaten. En door dat te doen, was het kind ook alle huilbuien kwijt.

Ik weet dat veel mensen skeptisch over zulke dingen zijn, maar mijn tante is er ook geweest. Ze had ook een reading met hem en ze vertelde mij ook dat ze van te voren echt niks heeft hoeven in te vullen ofzo.

Ik denk dat er gewoon een paar mensen zijn die skeptisch over hem zijn en hiermee denken dat het bewezen is dat hij nep is. Ik geloof nog steeds in hem, maar goed, zo denk ik erover xD

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2012, 15:40:55 »
Ik en mijn vriend hadden het hierover. We zijn allebei niet zo into mediums enzo, maar we geloven wel dat het kan bestaan. Hij dacht ook dat Derek misschien contact kan leggen met mensen, of ze nu overleden zijn of niet. Dat zie je ook namelijk bij de kinderen. De kinderen die hij helpt, leven nog, maar zijn vaak geestelijk niet goed en kunnen daarom zelf niks zeggen. Toch weet hij wel mooi wat ze willen. Zo was er eerst een kindje  van 5 dat heeeeel de dag huilde, maar geestelijk ook echt niet goed was en niet kon praten en alles. Toch wist hij wat ze wilde. Als ze namelijk met haar ouders ging wandelen, was haar loopwagen gericht naar de mensen op straat. Derek zei dat de ouders het kind in hun richting moesten zetten, omdat ze anders bang was dat ze haar gingen verlaten. En door dat te doen, was het kind ook alle huilbuien kwijt.
Ja, hij zal vast een ontzettend goede psycholoog/pedagoog zijn. Dat heeft niets met paranormaliteit te maken. Ik leer daar ook voor.
Dat betekent nog niet dat hij ook met geesten kan communiceren.

Offline Anne.

• De oppergod der oppergoden
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2012, 15:59:02 »
Ik vind het echt achterlijk hoe ze hem 'ontmaskerd' hebben. Ik vind het echt achterlijk dat ze dan haar opa erbij halen die gewoon nog leeft. Derek weet dat toch niet en misschien was het wel haar overgrootopa? Dat kan hij ook niet vertellen. Hij ziet ze geloof ik niet eens dus dan weet hij het ook niet.

Ik geloof wel in zijn shows etc. Ik ben 1 keer naar hem toe geweest en dat was echt super gaaf! Ik vind het dan wel een beetje jammer dat hij inderdaad een beetje het doet voor de show. Verder vind ik hem echt super gaaf en het programma waar die kinderen/ouders helpt vind ik ook goed.

Zielig hoe RAMBAM hem hebben proberen te ontmaskeren.

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2012, 16:00:14 »
Sorry hoor, maar als hij zo paranormaal begaafd is zou hij toch moeten weten dat haar opa niet is overleden. Hoe kunnen jullie dit nu nog geloven.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2012, 16:00:14 »

Offline Kiki.

• Magische Forummer
  • the Beatles <3
« Reactie #5 Gepost op: januari 11, 2012, 16:04:01 »
Sorry hoor, maar als hij zo paranormaal begaafd is zou hij toch moeten weten dat haar opa niet is overleden. Hoe kunnen jullie dit nu nog geloven.

Hij is inderdaad gewoon heel goed in cold-reading en dat is echt ongelofelijk knap. Als hij daar mensen mee kan helpen, perfect!
Een leuke goedbetaalde baan, je helpt mensen met problemen verwerken, oplossen etc.

Maar het is oplichterij als je die 'gave' ijskoud gaat gebruiken als 'ik kan met geesten communiceren'.
Ik vind het een geweldige man, maar het klopt wat er gezegd wordt.

Hij had het allemaal gewoon onder een andere 'naam' moeten doen. Dan hadden mensen er wellicht zelf paranormale eigenschappen aan gegeven om de cold-reading te verklaren maar die stempel mag en kan hij er zelf niet opdrukken.
Woorden raakten op, klanken echter niet.

Offline Lori.

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
  • --
« Reactie #6 Gepost op: januari 11, 2012, 16:05:21 »
Doh, 9 van de 10 dingen op tv zijn fake :')
Time heals but the scars still show.

Offline Anne.

« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2012, 16:10:33 »
Ik geloof er gewoon in. Als jullie dat niet doen, prima. Toch?

Offline Radioactive

• Magische Forummer
Re: “Derek Ogilvie is een oplichter”
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2012, 16:23:41 »
Ik geloof niet -meer- in het praten met geesten en alles in die trant. Maar als andere mensen dat wel doen en ze willen dat die man met hun overleden opa ofzo praat, laat hen dan lekker(ik vind het dus niet nuttig dat ze hem gaan 'ontmaskeren'). Misschien worden die mensen er beter van.

Langs de andere kant, als het echt ontmaskerd is, vind ik het wel lullig dat hij er geld mee verdient en er geen zak van waar is.
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2012, 16:29:16 door Lokkie Sponk »

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2012, 16:38:47 »

precies. Dat is helemaal juist.

Dit is ook meer als 1 keer gebeurt.
Er waren ook dingen met kinderen dat ze zo druk waren en beten enzo. Maar een week er voor had die moeder op facebook zoiets geplaatst .

Ook dat er contact was geweest met 'een overleden dochter' terwijl die mensen alleen maar levende zoons hadden.
Ik had er eerder iets over gelezen.
Ik geloofde het sowiso al niet maar mooi dat dit uit de wereld is.
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2012, 17:15:08 »
Ik geloof totaal niet in geesten en dus ook niet dat je met ze kan communiceren. Die man heeft gewoon haarscherpe mensenkennis, props voor hem, voor de rest boeit het me niet zo veel.

Offline June

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
    • Dingen die ik leuk vind
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2012, 17:21:57 »
The One Million Challenge had dat al bewezen.
the minute you think of giving up, think of the reason why you held on so long

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2012, 17:22:37 »
Ik vind het echt achterlijk hoe ze hem 'ontmaskerd' hebben. Ik vind het echt achterlijk dat ze dan haar opa erbij halen die gewoon nog leeft. Derek weet dat toch niet en misschien was het wel haar overgrootopa? Dat kan hij ook niet vertellen. Hij ziet ze geloof ik niet eens dus dan weet hij het ook niet.

Ik geloof wel in zijn shows etc. Ik ben 1 keer naar hem toe geweest en dat was echt super gaaf! Ik vind het dan wel een beetje jammer dat hij inderdaad een beetje het doet voor de show. Verder vind ik hem echt super gaaf en het programma waar die kinderen/ouders helpt vind ik ook goed.

Zielig hoe RAMBAM hem hebben proberen te ontmaskeren.
mee eens.

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #13 Gepost op: januari 11, 2012, 17:26:19 »
Als je met een bepaalde geest wilt communiceren, dan vraag je toch als eerste: "Wie bent u?" of de wat onbeleefdere vorm, "Wie ben jij?" Want je wilt toch wel weten dat je de juiste aan de lijn hebt.

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #14 Gepost op: januari 11, 2012, 17:28:16 »
Als je met een bepaalde geest wilt communiceren, dan vraag je toch als eerste: "Wie bent u?" of de wat onbeleefdere vorm, "Wie ben jij?" Want je wilt toch wel weten dat je de juiste aan de lijn hebt.
waarom zou dat moeten? als hij naar een random persoon op straat zou lopen en zou beginnen over een plantje met 3 rozen die op iemand zijn zolder staat, dan weet diegene toch wel van: dat hebben we inderdaad!
dan weet hij toch al dat hij de goede heeft?
als hij over namen gaat praten, dan word hij een soort van char.

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2012, 17:37:22 »

Offline Anne.

« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2012, 18:04:22 »
Geesten proberen vaak door op een andere manier hun naam/persoonlijkheid door te geven. Je kan niet zomaar vragen: 'Hee, wie ben jij?' ..
Derek krijgt allerlei berichten door bij zo'n show van geesten die proberen contact te zoeken met hem/familie/vrienden.
Zoals inderdaad wat ukkie zegt, over die 3 plantjes op zolder. Het begint wel zo. Ik heb bijvoorbeeld 2 geesten bij me gehad. Ik ben er erg gevoelig voor en geloof er ook in. Ik ging daarvoor naar een vrouw toe die mij er mee kon helpen. Zij begon ook allerlei dingen te vragen en dankzij die vragen kon zij zeggen wie het was, niet de naam, maar ze kon mij wel zo vertellen wat voor geest er bij mij in de buurt was.

Het ligt er gewoon aan of je er echt in gelooft of niet. Ik geloof er dus gewoon in en vind het dan jammer dat mensen die 100% niet in Derek geloven ze hem zo moeten 'ontmaskeren'...

Offline Philae

• Dangerous Forummer
  • <3
« Reactie #17 Gepost op: januari 11, 2012, 18:19:03 »
Ik was bij een show van hem geweest en mijn moeder en ik hadden een reading gehad en daar klopte 90% niet van. Dus toen dacht ik al nep!!

Ik zei toen ook al tegen hem dat klopt niet wat je zegt, en net zoals op tv ging hij helemaal raar doen en werd hij boos. En toen zei hij iets heel algemeens en mijn  moeder zei ja dat klopt, en toen zei hij zie je wel dat zei ik toch xD

edit: het begin was wel redelijk bizar daarom dachten mijn moeder en ik ook gelijk dat is mijn moeder.

Dus ik vind het wel goed dat hij voor de 2e keer ontmaskerd is.

« Laatst bewerkt op: januari 11, 2012, 18:21:37 door Philae »

Offline Micha

• Bekende forummer
  • ? ? ? ? ?
    • Michainyourarms
Re: “Derek Ogilvie is een oplichter”
« Reactie #18 Gepost op: januari 11, 2012, 18:23:43 »
Het enigste wat ik als antwoord op de topictitel kan geven is;
:'D NO SHIT SHERLOCK. Natuurlijk is het nep.

Sorry voor iedereen die er in gelooft trouwens.
Maar nee, ik geloof niet dat iemand geesten kan zien of ermee kan praten.
Ik zeg ook niet dat je dan liegt, ik denk gewoon dat je het denkt te zien of te horen omdat je er zo heilig in gelooft.
I traced your love around a figure 8, I need you more than I can take.

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #19 Gepost op: januari 11, 2012, 19:01:29 »
Het enigste wat ik als antwoord op de topictitel kan geven is;
:'D NO SHIT SHERLOCK. Natuurlijk is het nep.

ik dacht meer aan ''En water is nat''
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.