Auteur Topic: [Update] 'Talpa' daagt 13-jarige voor de rechter  (gelezen 163 keer)

Offline Roy

[Update] 'Talpa' daagt 13-jarige voor de rechter
« Gepost op: januari 15, 2012, 22:34:54 »
De 13-jarige Joris Felix Klokkers (JFK) uit Vinkeveen vond afgelopen vrijdag in zijn Hotmail een dagvaarding van een advocaat van Talpa Radio B.V. Talpa Radio B.V is eigendom van John de Mol dat onder andere 'Radio 538' en 'Radio 10 Gold' exploiteert.

Joris heeft maar één grote droom, dat is een wereldberoemde DJ worden. Één van zijn helden is Gerard Ekdom van radiostation '3FM'. Joris zit gewoon zoals iedere gezonde jongeman van zijn leeftijd op school. Daarnaast maakt hij onder de naam 'JFK FM' via de internetzender 'NOW' enkele uren per week live radio. Dit doet hij met 'leuke' Top-40 nummers en Housemuziek. Ook heeft hij zijn eigen website en een Twitter-account.

Iedere week luisteren er tientallen vrienden en vriendinnen van Joris  op internet naar zijn DJ-talenten.

Dit is nog niet alles. Ze willen namelijk ook dat de 13-jarige jongen een schriftelijke verklaring schrijft waarin hij zich onthoudt van het (mis)(ge)bruiken van de naam 'JFK FM'. Mocht de jongen dit niet doen dan zal 'Talpa' zich vrij voelen zonder nadere waarschuwing rechtsmaatregelen te nemen, waarbij vanzelfsprekend ook de volledige schade gevorderd zal worden meldt een woordvoerder.

Joris is zich natuurlijk doodgeschrokken van deze mail maar kan van het geld dat hij verdient met auto's wassen natuurlijk geen dure advocaat betalen.

De jongeman laat zich niet kennen want hij is namelijk een DJ in hart- en nieren en wil zich niet laten afschrikken. Maandag zal hij dus gewoon te beluisteren zijn tussen 15:00 uur en 17:00 uur met zijn programma 'Non stop hits', hij heet tenslotte JFK (Joris Felix Klokkers).

Update 11.41 uur
De jongen is inmiddels gestopt om via de naam JFK FM uit te zenden. Op zijn website is te lezen dat hij is verdergegaan onder de naam Project Air, tevens staat er vermeld dat hij genoodzaakt is om één maand niet uit te zenden.
Advocaten van het merkenbureau 'Elzas Noorzij' zijn het er niet mee eens dat de 13-jarige online muziek maakt en de naam 'JFK FM' gebruikt. Het blijkt namelijk dat John de Mol in 1997 de merken 'JFK' en 'JFK RADIO' al had vastgelegd bij het merkenregister in Den Haag en vinden dat Joris "Flagrante inbreuk maakt op de rechten van cliënte", aldus een woordvoerder van het merkenbureau.
« Laatst bewerkt op: januari 16, 2012, 20:29:56 door Roy »

Offline Em.

Re: 'Talpa' daagt 13-jarige voor de rechter
« Reactie #1 Gepost op: januari 15, 2012, 22:39:58 »
Ik hoop dat de rechter meer hersenen heeft dan, nou ja, de gasten die besloten hebben dat het best met advocaten kon omdat iemand initialen toevallig al zijn opgeëist door Talpha. Kom op, hij is dertien, een 'lieve knul, eigenlijk is die naam van ons, misschien kun je een andere verzinnen, oké? ;)' zou genoeg moeten zijn. Als ie niet luistert, kun je het altijd nog iets minder vriendelijk vragen, maar dit is wel een beetje overdreven. In plaats van OMG DAAR HEB IK RECHTEN VAN LATEN WE DAT JONGETJE EENS VOOR DE RECHTBANK SLEPEN HOE DURFT HIJ enzo.
Luuk Gruwez - Het troostconcours

(...)

Een laatste bracht er tranen mee en groot applaus,
een spraakgebrek, wat kippenvel, zichzelf.
Hij won, maar niemand weet waarom,
hij won en weende. Levenslang.

Offline Willes

Re: 'Talpa' daagt 13-jarige voor de rechter
« Reactie #2 Gepost op: januari 15, 2012, 22:45:20 »
Maar wat willen ze ooit bereiken? Ze kunnen echt geen geld gaan lospeuteren van een 13-jarig jochie, en verder vind ik dat ze met deze actie alleen maar aan gezichtsverlies lijden. Ik bedoel kom op, hoe triest ben je als je zon jochie gaat aanklagen.

Offline Roy

Re: [Update] 'Talpa' daagt 13-jarige voor de rechter
« Reactie #3 Gepost op: januari 16, 2012, 20:31:01 »
update zit in de topic

ik vind het een beeeeetje zielig

Offline Chimaera.

« Reactie #4 Gepost op: januari 16, 2012, 20:41:05 »
Wat triest zeg.. Ik word hier gewoon een beetje boos om.

Offline Lissa

« Reactie #5 Gepost op: januari 16, 2012, 22:17:36 »
Arm kind. Een waarschuwing had wel genoeg geweest lijkt me.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Micha

« Reactie #6 Gepost op: januari 16, 2012, 22:25:54 »
Arm kind. Een waarschuwing had wel genoeg geweest lijkt me.
Ja inderdaad, maar als dat kind slim is stopt hij nu ook met die naam te gebruiken, wat hij niet doet, beetje dom.

Offline Lissa

« Reactie #7 Gepost op: januari 16, 2012, 22:27:46 »
Nee hij heeft nu toch een andere naam aangenomen?
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Micha

« Reactie #8 Gepost op: januari 16, 2012, 22:28:42 »
ooh! ik had de update nog niet gelezen xD.

Offline Lissa

« Reactie #9 Gepost op: januari 16, 2012, 22:32:09 »
Ik dacht al, lees ik nu ergens overheen ofzo? :'D
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline ukkie

« Reactie #10 Gepost op: januari 16, 2012, 23:56:00 »
zulke dingen vind ik gewoon triest. dat zo'n "groot" bedrijf zo'n klein jongetje dan gaat aanklagen.

herinnert me een beetje aan een band die 'screams from within' heette en in Amerika zat.
die waren boos op onze band, omdat ons klein bandje toen wij 13 waren ofzo ook 'screams from within' heette ;D

bij zulke dingen heb ik echt zoiets van: waar maak je je druk over.... geef een waarschuwing inderdaad. dat is al genoeg.

Offline Lissa

« Reactie #11 Gepost op: januari 16, 2012, 23:57:57 »
Kennelijk zien ze je dan als 'dreiging'. Ofzo.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline ukkie

« Reactie #12 Gepost op: januari 17, 2012, 02:55:19 »
Haha, kan best kloppen ja.
Maar ik vind dat gewoon ontzettend overdreven. Dit jongetje is 13 ;p. Ik was toen ook zoiets.
Ik snap gewoon niet dat volwassene een kind erop aanspreken die verder niet inziet dat het een fout maakt.
Talpa had contact moeten leggen met de ouders (misschien is dat wel gebeurd). Als dat niet lukte had ik er niet een hele media bij laten betrekken. Een berichtje met: 'de naam is in gebruik, het moet veranderd worden', was al goed geweest.

Offline Eelko

« Reactie #13 Gepost op: januari 17, 2012, 13:15:49 »
Update
Talpa heeft Joris Felix een dj-clinic aangeboden met bekende radio dj's. Dat meldt RTV Utrecht. "Wat mij betreft is het nu goed", reageert de 13-jarige jongen. [RTV Utrecht]
Quote van de maand:
Citaat
In bier zitten vrouwelijke hormonen; Hoe meer ik drink, hoe meer ik praat en hoe slechter ik ga rijden

Offline Lissa

« Reactie #14 Gepost op: januari 17, 2012, 13:19:53 »
Oh dat is wel netjes.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Eelko

« Reactie #15 Gepost op: januari 17, 2012, 13:20:52 »
Zeker weten!

En ik begrijp het aan de ene kant wel van Talpa dat ze niet willen dat hij die naam gebruikt maar dat hadden ze van te voren even op een nette manier moeten oplossen natuurlijk dan had er niks aan de hand geweest.
Quote van de maand:
Citaat
In bier zitten vrouwelijke hormonen; Hoe meer ik drink, hoe meer ik praat en hoe slechter ik ga rijden

Offline Lissa

« Reactie #16 Gepost op: januari 17, 2012, 13:21:24 »
Ja ze hadden ook het op een andere manier kunnen aanpakken. Dat kind heeft de schrik van zijn leven gehad :\
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Eelko

« Reactie #17 Gepost op: januari 17, 2012, 13:24:00 »
Maargoed hij zal wel drie keer nadenken voordat hij een naam gebruikt denk ik.
Quote van de maand:
Citaat

Offline Lissa

« Reactie #18 Gepost op: januari 17, 2012, 13:26:17 »
Ja maar even serieus, hoe kun je dat nou weten dat die naam al bestaat? Net als wanneer je een bandje met je vrienden opstart als je 13 bent.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Eelko

« Reactie #19 Gepost op: januari 17, 2012, 13:28:40 »
Dan google je dat toch eerst?
Dan vind je zeker wel wat hits.
Ten eerste wil je ook geen copycat zijn en ten tweede je wilt wel uniek zijn met iets neem ik aan.
Quote van de maand:
Citaat