Auteur Topic: Hoe staan jullie tegenover drugs?  (gelezen 17498 keer)

Offline Sanne

• Spammende Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Hoe staan jullie tegenover drugs?
« Gepost op: januari 17, 2012, 21:19:56 »
In het topic 'wat heb jij al eens genomen' komt het misschien al een beetje naar voren, maar ik ben er toch benieuwd naar!
Ik bedoel met drugs ook alcohol, ik heb bewust geen drugs/alcohol neergezet, omdat alcohol een drug is. Iets wat jullie vast en zeker allemaal weten, maar toch heb ik vaak het idee dat het een beetje vergeten wordt. Zovan; alcohol, ojoh, dat is prima, ik zuip me elk weekend lam joh, maar ik gebruik geen drugs hoor! Bij wijze van spreke. Zelf ben ik redelijk open-minded qua drugs, ik heb ook wel het 1 en ander uitgeprobeerd. Zolang ik maar goed weet wat ik neem (veel informatie vooraf op internet opzoeken enzo), niet te veel en niet te vaak. Veel mensen vragen zich af waarom je dat zou doen, bij mij is het echt nieuwsgierigheid, een beetje uitproberen. Ik hou goed mijn eigen grens in de gaten en er zijn ook zat dingen die ik (nog) niet wil gebruiken. Ik ben er van overtuigd dat de controle niet zomaar even weg is, en daarom vind ik het gewoon leuk om af en toe voor de fun wat te gebruiken.

Ben benieuwd naar jullie meningen!
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
Re: Hoe staan jullie tegenover drugs?
« Reactie #1 Gepost op: januari 17, 2012, 21:21:51 »
Ik denk niet dat ik me in deze discussie kan mengen, want ik gebruik geen drugs en alcohol gebruik ik tegenwoordig ook niet meer.

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #2 Gepost op: januari 17, 2012, 21:26:14 »
Ik kijk negatief tegen veel drugs aan omdat ik roken gewoon slecht vind. Ik kan daar ook zelf niet tegen. Als mensen in mijn buurt roken ofzo, dan merk ik dat super goed en kan ik me daar heel slecht door gaan voelen.
Als iemand dan gewoon iets drinkt, wat je dus doet bij alcohol, dan heb ik daar dus minder moeite mee ;).

Zelf heb ik ook nog nooit gerookt en qua drugs alleen alcohol. Maar ik drink normaal ook alleen maar bier, vaak niet eens mix drankjes. En bier ook maar heel zelden.

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #3 Gepost op: januari 17, 2012, 21:58:03 »

Offline Micha

• Bekende forummer
  • ? ? ? ? ?
    • Michainyourarms
« Reactie #4 Gepost op: januari 17, 2012, 22:00:59 »
Ik ben compleet tegen harddrugs. Ik was bijvoorbeeld op een nieuwjaarsfeestje waar xtc en pep werd gedaan en ik heb gezien wat het deed met mijn vrienden. Ze waren gewoon niet meer zichzelf, troep is het.

Softdrugs heb ik geen problemen mee, zolang het maar niet in mijn buurt gedaan wordt, want ik gebruik het zelf niet en was het ook nooit van plan.

Alcohol heb ik ook geen problemen mee, ik drink ook. Ik word nooit dronken, ik drink namelijk als we uitgaan 1 of 2 wijntjes en verder cola en water. Ik vind het alleen niet zo leuk als mensen zo dronken zijn dat ze het de volgende dag niet meer weten en niet meer op hun benen kunnen staan en kotsen.
I traced your love around a figure 8, I need you more than I can take.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: januari 17, 2012, 22:00:59 »

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #5 Gepost op: januari 17, 2012, 22:04:54 »
Alcohol heb ik ook geen problemen mee, ik drink ook. Ik word nooit dronken, ik drink namelijk als we uitgaan 1 of 2 wijntjes en verder cola en water. Ik vind het alleen niet zo leuk als mensen zo dronken zijn dat ze het de volgende dag niet meer weten en niet meer op hun benen kunnen staan en kotsen.
dit heb ik precies met alcohol. Ik word soms wel dronken, maar dat komt omdat ik de ene keer van 2 bier al dronken ben en de andere keer na 4 bier niks voel.

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #6 Gepost op: januari 17, 2012, 22:10:49 »

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #7 Gepost op: januari 17, 2012, 22:12:18 »
Ook goed. Alsnog heb ik niets tegen alcohol.

EDIT: Overigens, als je iets objectiever googlet, krijg je dit: http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/vraag_en_antwoord/vraag/288/Waarom-is-alcohol-g-een-harddrug
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2012, 22:16:03 door Chimaera. »

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #8 Gepost op: januari 17, 2012, 22:15:54 »
@ Chimaera
Njah, het gaat mij niet om het feit dat je iets tegen alcohol moet hebben (heb ik zelf ook niet) en ik veroordeel je  niet omdat je dagelijks drinkt, maar het gaat me er om dat ik het best erg vind dat heel erg veel mensen niet weten dat alcohol een harddrug is. En ondertussen tegen harddrugs zijn, maar wel alcohol drinken. (Je zei dan niet dat je er iets tegen hebt, maar dat je het niet zelf wilt proberen, maar ik bedoel het een beetje in het algemeen.)

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #9 Gepost op: januari 17, 2012, 22:16:41 »
Njah, het gaat mij nite om het feit dat je iets tegen alcohol moet hebben (heb ik zelf ook niet) en ik veroordeel je  niet omdat je dagelijks drinkt, maar het gaat me er om dat ik het best erg vind dat heel erg veel mensen niet weten dat alcohol een harddrug is. En ondertussen tegen harddrugs zijn, maar wel alcohol drinken.
Ik had een editje geplaatst btw. ;)
http://www.jellinek.nl/informatie_en_advies/vraag_en_antwoord/vraag/288/Waarom-is-alcohol-g-een-harddrug

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #10 Gepost op: januari 17, 2012, 22:17:19 »
mijn grootste reden is gewoon dat je alcohol drinkt. En de rest van de hard drugs in hoever ik het weet niet. Dat is mijn grootste reden om wel voor alcohol te zijn, maar nee te zeggen tegen andere drugs.
En ook de bijwerkingen.

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #11 Gepost op: januari 17, 2012, 22:20:18 »
En ook de bijwerkingen.
Nou ja ik moet zeggen dat Korsakov me ook wel vervelend ijkt.

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #12 Gepost op: januari 17, 2012, 22:23:07 »
dat klopt. maar als je met mate drinkt, is er niks aan de hand. Je word dan niet dronken enzo.

Offline Micha

• Bekende forummer
  • ? ? ? ? ?
    • Michainyourarms
« Reactie #13 Gepost op: januari 17, 2012, 22:31:31 »
@ Chimaera
Njah, het gaat mij niet om het feit dat je iets tegen alcohol moet hebben (heb ik zelf ook niet) en ik veroordeel je  niet omdat je dagelijks drinkt, maar het gaat me er om dat ik het best erg vind dat heel erg veel mensen niet weten dat alcohol een harddrug is. En ondertussen tegen harddrugs zijn, maar wel alcohol drinken. (Je zei dan niet dat je er iets tegen hebt, maar dat je het niet zelf wilt proberen, maar ik bedoel het een beetje in het algemeen.)

Maar harddrugs zijn toch verboden? Waarom is alcohol dan wel toegestaan?

En ik zie alcohol gewoon niet hetzelfde als wat wij normaal als harddrugs opvatten. Zoals heroine of cocaine ofzo.

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #14 Gepost op: januari 17, 2012, 22:34:07 »

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #15 Gepost op: januari 17, 2012, 22:36:20 »
Ik vind gewoon het effect van hard drugs zwaarder dan van alcohol. En ik geniet van alcohol, ipv er expres voor te zorgen dat ik er bijwerkingen van krijg. Ik heb gewoon het idee dat je dat bij alcohol meer in de hand hebt dan bij drugs.
Ik drink niet voor het effect.

Offline Micha

• Bekende forummer
  • ? ? ? ? ?
    • Michainyourarms
« Reactie #16 Gepost op: januari 17, 2012, 22:37:28 »
Ik heb een vriend die alleen maar drinkt om dronken te worden, het boeit hem niet wat hij drinkt, zolang hij maar dronken wordt. :'D
Ik drink het omdat ik het echt lekker vind, niet zo lekker als cola of sinas ofzo. Maar gewoon lekker.
(En dansen op dubstep als je een beetje aangeschoten bent is chill :'DD.)

Offline Chimaera.

• VIP
  • **
« Reactie #17 Gepost op: januari 17, 2012, 22:37:54 »
Ik vind gewoon het effect van hard drugs zwaarder dan van alcohol. En ik geniet van alcohol, ipv er expres voor te zorgen dat ik er bijwerkingen van krijg. Ik heb gewoon het idee dat je dat bij alcohol meer in de hand hebt dan bij drugs.
Ik drink niet voor het effect.
Ik snap wel wat je bedoelt. Bier, wijn, gin tonic e.d. drink ik voor de smaak. Niet om dronken te worden.

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #18 Gepost op: januari 17, 2012, 22:39:22 »
« Laatst bewerkt op: januari 17, 2012, 22:43:23 door Sanne »

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #19 Gepost op: januari 17, 2012, 22:45:07 »
bij alcohol hoeven die effecten niet op te treden als je het met mate drinkt en binnen je grens. Bij andere drugs heb je het vaak zelf niet in de hand. Ik hoor van veel mensen dat ze bv de ene keer dat ze iets gebruiken er super veel last van hebben, maar een andere keer weer niet.
Maar goed, dit is ook iets wat ik maar van andere hoor, zelf heb ik het nog nooit gebruikt.