Ik denk niet dat ik me in deze discussie kan mengen, want ik gebruik geen drugs en alcohol gebruik ik tegenwoordig ook niet meer.
Nouja, je kunt er wel wat van vinden toch :’D
@ Ukkie
Ik heb al je posts nog even gelezen, het viel me nu pas op dat heel veel posts van jou kwamen :') Daar ga ik nu even op reageren. Je doelt in je eerste post op joints neem ik aan? Want sigaretten zijn geen drugs. Ik kan me wel voorstellen dat het irritant is als mensen dat in je buurt doen (ook sigaretten) want dat is het ook gewoon.
Ik lees net dat je wel een dronken bent, maar ben je dan serieus wel eens na 2 biertjes dronken? Dat is echt heeeeel snel zeg =0 Over het algemeen is er bij met mate drinken niets/niet veel aan de hand, maar bij jou soms dus wel. Het verschilt natuurlijk ook heel erg per persoon hoe snel je iets voelt. Wat me wel vervelend voor jezelf lijkt, omdat je zegt dat je puur drinkt om te genieten . Wat ik wel een beetje dubbel vind, is dat je zegt dat je het idee heb dat je het bij alcohol meer in de hand hebt dan bij andere drugs (ja, nogmaals wil ik graag benadrukken dat alcohol een drug, en in hoge mate een harddrug is) maar dat het bij jezelf verschilt hoe snel je iets voelt, dat je soms bij 2 biertjes dronken bent. Dan kun je het toch juist heel slecht in de gaten houden? Ik bedoel niet dat jij het slecht in de gaten houdt, maar omdat het bij jou zo onvoorspelbaar is het gewoon niet gaat. Bij mezelf is het trouwens eerder andersom: qua alcohol zou ik veel sneller te ver gaan dan met andere drugs. Juist doordat je het drinkt eigenlijk: je gooit er makkelijk nog een drankje in, want het is zo lekker, en het is ‘’maar’’ 1 drankje. Bij andere drugs vind ik voor mezelf de grens duidelijker liggen.
Ook zei je dat je het effect van harddrugs zwaarder vindt dan dat van alcohol, maar zoals genoemd: in grote hoeveelheiden is alcohol een harddrug. Ik ben best vaak dronken geweest, en als je dronken bent kun je behoorlijk erg de weg kwijt zijn, ik zou het ook wel krom vinden als het dan nog ‘’soft’’ zou zijn terwijl je zo erg de weg kwijt bent. (Er zijn hier overigens eerder linkjes gepost waarin dit wordt gezegd, niet dat ik ter plekke even bedenk dat alcohol in hoge mate een harddrug zou zijn.)
Ik moest trouwens even nadenken bij je argument van dat je iets drinkt, maar ik snap hem nu. Zo van dat je er van kan genieten, dat snap ik ook wel. Hoe sta je dan tegenover mensen (die er genoeg zijn) die enkel drinken voor het effect?
Zo, volgens mij heb ik wel weer zo'n beetje op de meeste dingen gereageerd :'D