Auteur Topic: Hoe staan jullie tegenover drugs?  (gelezen 17204 keer)

Offline Peaches

• Babbelkous
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe staan jullie tegenover drugs?
« Reactie #40 Gepost op: mei 10, 2012, 14:57:10 »
Welcome to the inner workings of my mind

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #41 Gepost op: mei 10, 2012, 15:07:45 »
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2012, 15:16:01 door Sanne »
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #42 Gepost op: mei 10, 2012, 15:18:17 »
Ik ben tegen drugs maar ik drink wel wekelijks alcohol. Ik zie alcohol niet als een harddrug. Ja tuurlijk ga je gek doen als je liters achterover gooit, maar je hebt er controle over. Tenminste dat heb ik. Met harddrugs neem je een pilletje en dat kan verkeerd vallen. Alcohol drink ik omdat ik het lekker vind, en ja eerlijk is eerlijk op feestjes doe ik het ook deels om aangeschoten te raken. Dat maakt het voor mij een stuk gezelliger.
Volgens de cijfertjes kan alcohol dan wel een harddrug zijn maar ik zie het niet zo.

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #43 Gepost op: mei 10, 2012, 15:28:32 »
Ik ben tegen drugs maar ik drink wel wekelijks alcohol. Ik zie alcohol niet als een harddrug. Ja tuurlijk ga je gek doen als je liters achterover gooit, maar je hebt er controle over. Tenminste dat heb ik. Met harddrugs neem je een pilletje en dat kan verkeerd vallen. Alcohol drink ik omdat ik het lekker vind, en ja eerlijk is eerlijk op feestjes doe ik het ook deels om aangeschoten te raken. Dat maakt het voor mij een stuk gezelliger.
Volgens de cijfertjes kan alcohol dan wel een harddrug zijn maar ik zie het niet zo.
dat inderdaad. + dat ik roken/pilletjes innemen en al de andere manieren om ander soort drugs tot je te nemen gewoon niet goed vind en niet iets wat ik fijn vind.

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #44 Gepost op: mei 10, 2012, 15:30:47 »
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2012, 15:32:59 door Sanne »

Meidenhoekje.nl

« Reactie #44 Gepost op: mei 10, 2012, 15:30:47 »

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #45 Gepost op: mei 10, 2012, 15:34:43 »
Welcome to the inner workings of my mind

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #46 Gepost op: mei 10, 2012, 15:35:43 »
Naar mijn idee zijn de effecten heel anders. Vroeger heb ik ook wiet en hasj gerookt en dat was anders dan als ik alcohol drink. Bij alcohol ken ik mn eigen grens heel goed en ik ga er nooit overheen. Bij een pilletje ben ik bang dat het verkeerd valt. Ik zie het echt als twee verschillende dingen. Er zijn ook onderzoeken die er op wijzen dat alcohol geen harddrug is, dus waarom zou jouw onderzoek wel kloppen? Vroeger dacht men ook dat de aarde plat was.

Nog een edit: Ik vind die bron trouwens niet echt betrouwbaar. Heb je wel eens via google scolar gezocht? Daar staan wetenschappelijke artikelen. Dat is dit niet.
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2012, 15:50:01 door Athena »

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #47 Gepost op: mei 10, 2012, 15:52:54 »
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2012, 15:57:55 door Sanne »

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #48 Gepost op: mei 10, 2012, 15:59:33 »

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #49 Gepost op: mei 10, 2012, 16:05:51 »
« Laatst bewerkt op: mei 10, 2012, 16:10:46 door Sanne »

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #51 Gepost op: mei 10, 2012, 16:09:40 »
Ik zeg dat ik zelf vind dat alcohol geen harddrug is, omdat ik het anders zie. Ik zeg niet dat het zo is. Jij hebt wel letterlijk gezegd dat alcohol een harddrug is en dat bleef/blijf je volhouden, terwijl je nu zegt dat er geen duidelijke criteria voor zijn? Wat is het nou? Is het nou een harddrug of is het niet te zeggen?

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #52 Gepost op: mei 10, 2012, 16:13:25 »
Ik zeg dat ik zelf vind dat alcohol geen harddrug is, omdat ik het anders zie. Ik zeg niet dat het zo is. Jij hebt wel letterlijk gezegd dat alcohol een harddrug is en dat bleef/blijf je volhouden, terwijl je nu zegt dat er geen duidelijke criteria voor zijn? Wat is het nou? Is het nou een harddrug of is het niet te zeggen?

Ik heb weer mijn stukje even een edit gegeven. Ik heb me in eerdere stukjes misschien teveel vastgepind op de link die Roos (in de post boven jou) heeft neergezet. Laten we het er op houden, dat ik in eerdere posts het misschien iets teveel als een feit heb gebracht terwijl het vooral is hoe ik het zie, en zo blijf ik het zien. Je gaat hier trouwens wel enorm op in, ik wil er best op antwoorden (dat heb ik nu ook op gedaan, ik hoop dat het nu duidelijk is) maar op andere dingen die ik zeg zie ik totaal geen response, je lijkt alleen maar in te gaan op dingen waar je mij als het ware ''op onderuit kan halen.''

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #53 Gepost op: mei 10, 2012, 16:19:47 »
Ik vind alcohol trouwens ook geen harddrug. Vandaar die link. Ik ben het wel hiermee eens:

Citaat
Ook alcohol kun je op een softe of harde manier gebruiken. Bij matig of soft gebruik is alcohol onschadelijk.  Bij overmatig of hard gebruik wordt  alcohol een van de ergste harddrugs. Het is verslavend, leidt tot allerlei (dodelijke) ziekten en brengt grote maatschappelijke problemen met zich mee.

Alcohol kun je dus niet zomaar geen harddrug noemen, of het harddrug wordt hangt af van de manier waarop je het gebruikt. Bij matig gebruik is het onschuldig, pas bij overmatig gebruik wordt het erg schadelijk.
(dit komt dus van die link die een paar posts hierboven staat)

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #54 Gepost op: mei 10, 2012, 16:22:31 »
Ik vind alcohol trouwens ook geen harddrug. Vandaar die link. Ik ben het wel hiermee eens:
(dit komt dus van die link die een paar posts hierboven staat)

Ik moet zeggen, dat ik het aardig eens ben met de informatie die daar staat. Ik weet alleen niet precies of het waar is dat alcohol in lage mate geen schade veroorzaakt, zeker niet bij jongeren. Maar zoals ik zei, ik betwijfel het, en weet het niet zeker.

Alleen verder, alcohol staat dus op lijst 1 van de Opiumwet maar er zijn dus wel diverse aanwijzingen dat het in hoge mate een harddrug is, maar voordat ik mijn mening weer als feit verkondig: ik vind de informatie in die link heel aannemelijk klinken.

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #55 Gepost op: mei 10, 2012, 16:26:55 »

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #56 Gepost op: mei 10, 2012, 16:40:15 »

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #57 Gepost op: mei 10, 2012, 16:49:46 »
Ik was ook wel te fel. Sorry daarvoor. Maargoed, mn punt is wel duidelijk nu haha. Ik probeerde je echt niet onderuit te halen hoor! Iedereen mag zijn mening hebben.

Laten we het nu weer over drugs hebben!
Ik vind drugs stom maar ik heb het zelf ook gebruikt dus eigenlijk ben ik zelf stom. Maar toen vond ik het leuk, dus ik snap best dat mensen het gebruiken. Als mijn vriend er niet zo tegen was, gebruikte ik het waarschijnlijk nog steeds zo nu en dan. Dus eigenlijk ben ik heel tegenstrijdig.

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #58 Gepost op: mei 10, 2012, 16:56:48 »
Kijk, dit vind ik wel prettig nu hier. Vroeger als een discussie dreigde uit de hand te lopen liep hij meestal ook uit de hand, en nu zorgen we er gewoon zelf voor dat het weer rustig wordt, zeg maar. Dat is er wel fijn aan dat we allemaal wat ouder geworden zijn!

En ja, inderdaad, drugs ;p Ik zag wel staan dat je gesmookt hebt, heb je verder nog wat gebruikt, of alleen gesmookt als ik vragen mag? 

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #59 Gepost op: mei 10, 2012, 17:09:12 »
Kijk, dit vind ik wel prettig nu hier. Vroeger als een discussie dreigde uit de hand te lopen liep hij meestal ook uit de hand, en nu zorgen we er gewoon zelf voor dat het weer rustig wordt, zeg maar. Dat is er wel fijn aan dat we allemaal wat ouder geworden zijn!

En ja, inderdaad, drugs ;p Ik zag wel staan dat je gesmookt hebt, heb je verder nog wat gebruikt, of alleen gesmookt als ik vragen mag?

Haha ja precies! Ik heb ook een keer spacecake gegeten, maar dat had helemaal geen effect bij mij. Kan ook komen omdat ik daarna al vrij snel ging slapen, want bij diegene waarmee ik het had gedaan had het wel effect.