Auteur Topic: pssst kijk een wat ik voor moois gekocht heb!  (gelezen 525 keer)

Offline Lissa

Re: pssst kijk een wat ik voor moois gekocht heb!
« Reactie #40 Gepost op: januari 31, 2012, 18:37:03 »
Ik vind dit topic geweldig en hilarisch en mooi. Dit doet me denken aan the good old times.
'Gothic' vs 'modekutje' :'D
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Nathaliee.

« Reactie #41 Gepost op: januari 31, 2012, 18:39:25 »
Ik vind het echt lelijk, maar als jij er blij mee bent is dat goed voor jou ;D

Offline Anne.

« Reactie #42 Gepost op: januari 31, 2012, 19:43:38 »
Ik ga nog even er mee in.
Ik denk niet dat je als gothic wordt geboren en dat je dat van binnen bent. Het gaat vooral om de kleding en je ziet mensen er mee op straat of op het internet. En als je dat aanspreekt en die kleren gaat dragen vind ik je pas gothic.

Oh en mode kleren worden niet van elkaar gejat. Maar zoals hier al staat:
Of je zegt gewoon "geïnspireerd door" in plaats van gejat.

Gothic komt ook ergens vandaan. En die is ook uit verschillende stijlen ontwikkeld, net zoals emo, alternatief, punk, cyber etc etc etc.

Offline Zebraaa

« Reactie #43 Gepost op: januari 31, 2012, 19:48:45 »
Ik voel me erg gothic. :emo:
Nepgothic, die smiley is emo :P

Offline Kimahri

« Reactie #44 Gepost op: januari 31, 2012, 20:04:59 »
Ja, maar ik hoef me niet gothic te gedragen om gothic te zijn. Dus die smiley maakt niet uit...

Offline Sanne

« Reactie #45 Gepost op: januari 31, 2012, 20:08:05 »
Wicca, kan jij dan omschrijven wat gothic volgens jou wel is? Want je zegt het zit in je, maar hoe leef/denk je dan als goth volgens jou? Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het voornamelijk een kledingstijl en muzieksmaak was. Ik vind trouwens dat je hier anderen ook een beetje loopt af te branden, de ''modemensen.'' Alsof dat iets slechts is. Ik hou wel van mensen die lekker zichzelf zijn, of dat nou alternatief of in de mode is. Maar ik hou er niet van als mensen iets zeggen van: ''oo, die modemeisjes lopen allemaal achter elkaar aan'', of: ''alle mensen die zich alternatief kleden zijn zo raar.''

Ik zou mezelf trouwens geen modemeisje noemen, maar ik ben zeker niet alternatief of iets in die richting. Ik koop gewoon wat ik leuk vind, en dat is dan vaak vrij ''normale'' kleding, wat dan als normaal gezien wordt.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline alieva

« Reactie #46 Gepost op: januari 31, 2012, 21:42:07 »
Niet lelijk, maar het is totaal niet mijn stijl!

Offline Wicca

« Reactie #47 Gepost op: januari 31, 2012, 22:18:01 »
ik moet toegeven dat ik nogal zwart wit heb gereageert =) mijn excuses.

ik zal even omschrijven wat ik zie als "mode mensen" de mensen die duidelijk achter elkaar aan lopen, totaal geen eigen smaak hebben ontwikkeld en alles aan trekken wat een of andere ster aan heeft.
en die je niet accepteren wanneer een ander ook niet doen.
de foundation als een plamuur laag op hun gezicht smeren.

dus daar vallen al een hoop mensen mee af niet?

gothic betekend voor mij, alternatieve kleding (en dat hoeft geen ZWARTE kleding te zijn) sociale mensen die enkel en alleen geven om wat ze zelf mooi vinden en andere (die dus iets anders dragen in hun waarde laat).

heel even copy paste.

Gothic gaat niet alleen over de muziek. het is en levensstijl: de subcultuur (naaste cultuur),een soort gevoelingsuiting.
Als je kijkt in het woordenboek kun je drie verschillende dingen vinden zoals bijvoorbeeld een katedraal. Het woord GOTHIC
word ook gebruikt bij vreemde en mysterieuze verhalen die gebeuren bij donkere eenzame plaatsen zoals kerkhoven of ruïnes
van een kasteel. ook is het een soort lettertype. Het woord Gothic bestaat al heel lang.
Het werd gebruikt tijdens de Renaissance (tijdperk 14e-16e eeuw) om de stijl van kunst in de middeleeuwen te tonen. Het is
vernoemd naar de Duitse stam: GOTHS, die ooit Italië veroverden om het Romeinse rijk op te splitsen. In de 15e eeuw had
men het idee van wedergeboorte (hergeboorte) of renaissance. De tijd erna noemen we de Middeleeuwen en wij gebruiken die
term nog steeds. De Italianen gaven de schuld aan de Goths voor het ten einde brengen van het Romeinse Rijk, daarom noemden
zij de stijl van deze kunst Gothic, waarmee ze wreed en gewelddadig mee bedoelden.
In de Middeleeuwen werd ook mooie kunst gemaakt maar daar was geen sprake van wedergeboorte of renaissance. Voorbeeld van
hele mooie technische uitvindingen in de bouwkunst is de Notre Dame in Parijs.

het is een heel oude style (kleding en levensstyle) =)

Offline Chimaera.

« Reactie #48 Gepost op: januari 31, 2012, 22:21:21 »

gothic betekend voor mij, alternatieve kleding (en dat hoeft geen ZWARTE kleding te zijn) sociale mensen die enkel en alleen geven om wat ze zelf mooi vinden en andere (die dus iets anders dragen in hun waarde laat).

Even een open deur intrappen: Jij bent dus geen gothic?

Nu ben ik klaaarrrrr.

Offline Kimahri

« Reactie #49 Gepost op: januari 31, 2012, 22:24:23 »
Kaboom! Right in the kisser!

Offline Wicca

« Reactie #50 Gepost op: januari 31, 2012, 22:24:39 »
Even een open deur intrappen: Jij bent dus geen gothic?

Nu ben ik klaaarrrrr.

weet je wat =) prima ^^ ik ben geen gothic ik ben een alien ^^ tevreden

Offline Suspicious

« Reactie #51 Gepost op: januari 31, 2012, 22:28:10 »
Ik moet eerlijk toegeven dat je jezelf wel een beetje tegenspreekt. Als je iedereen in zijn waarde laat, laat je de 'meeloopmodetrutjes' ook in hun waarde.

Ik geloof zeker dat jij goth bent, maar ik zou je niet meer zo proberen te definiëren. Ook al ben je goth, je zal toch je vooroordelen hebben en dat is niet erg, want dat heeft iedereen. Maar als je zo krampachtig jezelf probeert uit te leggen, snijd je jezelf toch in de vingers daarmee.

No offence verder, en ik vind die jurk prachtig bij je passen =)
Life is what happens to you while you’re busy making other plans