Auteur Topic: Voedsel allergie  (gelezen 332 keer)

Offline Linda

Voedsel allergie
« Gepost op: januari 31, 2012, 11:57:59 »
Heeft iemand hier misschien ervaring met voedsel allergie bij katten?

Onze kat heeft al enige tijd rode kale plekken. Hiermee ook al bij de dierenarts geweest alleen worden daar worden wij niet echt wijzer van. Het is continu prikje dit, prikje dat, creme dit, creme dat.. Duurste voedsel aan willen smeren, dan is het vlooien allergie, dan weer allergisch voor de pipetjes, dan weer voedsel allergie.
Gezien wij haar al enige tijd geen pipetje hebben gegeven tegen vlooien kan dat het niet zijn. Vlooien allergie is ook vrijwel uitgesloten omdat ze al een tijd vlo vrij is.

Nu hebben wij wel al hypo allergeen voedsel besteld, alleen dit dus nog niet binnen.

Daarnaast: Weet iemand misschien ook of je sudocreme mag gaan gebruiken op de wonden van de kat?

Even foto's (moet er wel bij zeggen dat het nu écht heel extreem is):

:gif_0337:

Offline Anne.x

Re: Voedsel allergie
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2012, 17:03:06 »
Dat ziet er zielig uit:(
ik zou het niet weten, lekker dierenarts trouwens? zou je niet naar een andere kunnen gaan?

Offline Linda

« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2012, 18:10:07 »
Andere dierenarts zit er niet echt in. Denk ook niet dat die het wel weten, overigens krijg je dan weer prikje dit, prikje dat en van alles aangesmeerd. Dit doet elke dierenarts ^

Offline Lissa

« Reactie #3 Gepost op: januari 31, 2012, 18:40:50 »
Ik denk niet dat sudocreme kwaad zou kunnen (als het niet open is, maar dat kan ik niet heel goed zien vanaf de foto's), maar ik zou dan eerder voor barrièrecrème gaan.

Denk niet dat het veel kwaad kan op een kat, het is namelijk geen geneesmiddel, maar meer een beschermend laagje.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Anne.x

« Reactie #4 Gepost op: januari 31, 2012, 21:06:14 »
Andere dierenarts zit er niet echt in. Denk ook niet dat die het wel weten, overigens krijg je dan weer prikje dit, prikje dat en van alles aangesmeerd. Dit doet elke dierenarts ^

nou niet elke dierenarts hoor, want ik heb echt een goeie dierenarts, die niet zomaar prikje hier prikje daar doet als hij niet weet wat het precies is !;)

hoop dat je snel een oplossing hebt :)

Offline Linda

« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2012, 21:17:27 »
Ik denk niet dat sudocreme kwaad zou kunnen (als het niet open is, maar dat kan ik niet heel goed zien vanaf de foto's), maar ik zou dan eerder voor barrièrecrème gaan.

Denk niet dat het veel kwaad kan op een kat, het is namelijk geen geneesmiddel, maar meer een beschermend laagje.

Nog nooit gehoord van barrièrecrème haha.
Momenteel zijn de wonden wel weer dicht, maar meestal is dit maar voor korte duur. Probeer er nu zo vaak mogelijk sudocreme op te smeren. Morgen beginnen met hypo allogeen voedsel, dus hoop dat het probleem dan wel is opgelost.

Offline Kimahri

« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2012, 21:21:29 »
Ik denk dat je kat allergisch is voor kattenvoer.

Offline Linda

« Reactie #7 Gepost op: januari 31, 2012, 21:24:39 »
Ja denk jij dat?  :o

Offline Kimahri

« Reactie #8 Gepost op: januari 31, 2012, 21:33:25 »
Ja.

Offline Linda

« Reactie #9 Gepost op: januari 31, 2012, 21:34:54 »
Wist niet dat jij kon denken  :o

Offline Kimahri

« Reactie #10 Gepost op: januari 31, 2012, 21:36:38 »
Ben ik toevallig heel goed in.

Offline Lissa

« Reactie #11 Gepost op: januari 31, 2012, 22:53:56 »
Als je er sudocreme op smeert, zorg dan wel dat je niet in open wonden smeert.
Sudo is alleen geschikt voor geïrriteerde/schrale huid.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Linda

« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2012, 19:22:08 »
Vandaag toch weer met Puck bij de dierenarts geweest. Ze heeft een anti-allergie prik gehad en prednison prik,  verder is er gekeken naar of het geen schimmel was, dit was het niet voor zover ze het kon zien. Moesten dan toch denken aan een allergie, kon ook voor vlooien zijn, dat wist ze niet, maar gezien Puck geen vlooien heeft en er ook geen vlooien poep te vinden was ging ze hier niet vanuit. Gezien wij ook paar dagen terug met hypo allogeen voedsel zijn begonnen zou er langzaam verbetering in moeten komen. Over 2 weken moeten we weer terug komen voor controle, als het dan nog niet beter gaat gaan ze toch het een en ander opsturen om te kijken of het toch geen schimmel is.

Verder konden we er gewoon sudocreme opsmeren, heb dit nog weer na gevraagd. Andere zalf die ze al eerder had gekregen moesten we mee stoppen omdat ze daar weer een hele dunne huid van krijgen.

Wel goed, tot zover Puck haar allergie (of schimmel, of watanders) :'D

Offline Aergia

« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2012, 23:22:53 »
De katten hier kunnen niet over vis.. Dan gaan ze hun haren eruit trekken en worden ze gewoon half kaal.. x_x

Wat eet de kat allemaal? Komt de kat ook buiten? Eet die bij andere mensen voedsel? ._."

Offline Linda

« Reactie #14 Gepost op: februari 04, 2012, 23:40:19 »
Nee, kat blijft binnen, wil haar niet buiten hebben. Ze kreeg enkel kattenbrokken verder niks (ze lust ook niks anders of heeft er geen behoefte aan), nu dus hypo allogeen voedsel :) Kattenbrokken die ze eerst kreeg, kreeg ze al vanaf kitten af aan, eigenlijk nooit wat aan de hand geweest tot een paar maand terug.

Offline Sacheride-emo

« Reactie #15 Gepost op: februari 10, 2012, 23:29:48 »
Misschien heeft je kat wel MRSA ??  :o dat zal wel echt zielig zijn :'(
Love The Life You Love life ;)

Offline Linda

« Reactie #16 Gepost op: februari 11, 2012, 18:34:14 »
Dat denk ik niet, anders had de dierenarts dat allang verteld.

Offline Sacheride-emo

« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2012, 17:06:29 »
Dat denk ik niet, anders had de dierenarts dat allang verteld.
ja das waar ...  :winki_11:
Love The Life You Love life ;)

Offline Philae

« Reactie #18 Gepost op: februari 13, 2012, 20:18:48 »
Is er ook niets veranderd in huis? Sommige katten reageren heel erg op stress.

Ik heb dit op de praktijk nog nooit zo erg gezien..

Als het goed is moet die prednison prik wel een beetje helpen. (meestal een maand of drie) Ik hoop dat dat hypo allergene voer helpt! Als het een voedsel allergie is zal dat ook wel hoor! Je zou misschien ook je kat een beetje kunnen wassen met een washandje en speciale shampoo voor de geirriteerde huid? Bij honden zeggen we meestal hydrotherapie (afspoelen met koud water) maar de meeste katten vinden dat niet zo tof.. : P

(8) "Counting al the assholes in the room, well i'm definitely not alone" (8)

Because the truth is, I am madly, truly, deeply, passionately in love with you.

Offline Anne.

« Reactie #19 Gepost op: februari 13, 2012, 20:20:58 »
Heee mijn kat heeft dat ook gedaan. In de winter, zichzelf serieus helemaal kaal gelikt. Ze zag er ook zo uit.
Maar ik geloof niet dat het bij onze kat aan het eten lag.

Hoe is het nu met je kat?