Auteur Topic: YES! FINALLY!  (gelezen 579 keer)

Online ukkie

YES! FINALLY!
« Gepost op: februari 06, 2012, 16:46:17 »
ik heb eindelijk werk! ik was al gestopt met mijn studie, dus verveelde me vaak dood. en nu kan ik eindelijk gaan werken!
maar.
ik werd dus net gebeld om op gesprek te komen. maar ik heb nog nooit echt een solicitatiegesprek gehad.
Kan iemand me helpen met wat er vooral gevraagd word en misschien wat tips geven wat ik aan kan doen ofzo? ;)
Ik ben aangenomen bij de Albert Heijn.

Offline Athena

Re: YES! FINALLY!
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2012, 16:51:03 »
Heh maar huh. Je bent al aangenomen voordat je op gesprek bent geweest? Dat doe je goed!

Online ukkie

« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2012, 16:51:58 »
hahaha, ik ben gewoon zo blij dat ik er al vanuit ga dat ik ben aangenomen :D maar dat is dus nog niet xD

Offline Athena

« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2012, 17:01:58 »
Nouja meestal wel hoor! Tenminste dat was bij mij altijd zo. Ze belde me voor een gesprek maar eigenlijk was ik al aangenomen. Ze willen eerst even zien hoe je er uit ziet enzo (niet je gezicht onder de piercings/tattoo's etc.) en of je een beetje nederlands kan.

Ik zou gewoon wat normaals aandoen. Het is maar de Albert Heijn, geen zakenkantoor. Een spijkerbroek met een leuk truitje doet het vast goed. Ze vragen meestal wat je voor school doet, wat je naast school doet, waarom je bij albert heijn wilt werken, of je al eerder ergens hebt gewerkt etc. Beetje de standaard vragen.

Online Zebraaa

« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2012, 19:25:37 »
Gefeliciteeerd : D

Ik zit in dezelfde situatie waar jij in zit/zat en dat is erg vervelend+saai. Tof dat je nu (waarschijnlijk) werk hebt!

Offline unattainable.

« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2012, 19:49:45 »
ik deed altijd gewoon een spijkerbroek aan en een leuk zwart shirtje. en dan mn uggs. ben altijd aangenomen :').
vouloir c'est pouvoir

Online ukkie

« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2012, 19:55:32 »
haha, ik werd de vorige keer ook meteen aangenomen. Ik heb eigenlijk ook nog nooit gehad dat ze nee zeiden. maar dit is mijn eerste echte solicitatie!

bedankt voor de tips in ieder geval! Ik ben echt zo benieuwd morgen!

Offline unattainable.

« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2012, 19:57:13 »
ze zullen trouwens geen ingewikkelde filosofische vragen stellen hoor, haha. als je achter de kassa zit of vakken vult maakt het niet zo uit of je slim bent of niet, iedereen kan het.
vouloir c'est pouvoir

Online ukkie

« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2012, 19:59:45 »
oke! mooi.

want mijn vader zegt: ja, je moet een goede onderbouwing hebben van dit... en dat... en zus... en zo....

dus ik was al helemaal aan het stressen dat ik daar straks zit en gewoon niks weet ;p
ik word vakkenvuller en kassa waarschijnlijk, dus komt goed. hoop ik.

ach ja, we weten het morgen ^^

Offline Linda

« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2012, 22:41:43 »
Spannend! Vet koel dat je op gesprek mag komen, hopelijk gaat het goed morgen :D
Wel even laten weten he?

Maak je er niet te druk om, voor een sollicitatie gesprek bij de AH gaan ze echt geen rare dingen vragen, of dingen waar je geen antwoord op weet.
Misschien dat je even verhaaltje over jezelf moet vertellen, dat kan je wel beetje voorbereiden :p
En ja, verzin gewoon wat leuks waarom jij daar wilt werken. Laat zien dat je beetje humor hebt, dan komt het vast helemaal goed ;D

Ohja, heeeeeeeeeeeeelveeeeeeeeeeeeel succes ;D
:gif_0337:

Online ukkie

« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2012, 23:26:40 »
dankje dankje! ik denk dat het wel goed komt ;D!

Offline Micha

« Reactie #11 Gepost op: februari 06, 2012, 23:39:06 »
succes!
en je moet wel eventjes een onderbouwing bedenken van waarom je graag bij de albert heijn wilt werken, dat werd mij wel gevraagd toen ik bij de albert heijn het gesolliciteerd.
en je moet geen roze haar hebben, ik ben niet aangenomen omdat ik roze haar had :'D.

Online ukkie

« Reactie #12 Gepost op: februari 06, 2012, 23:48:35 »
ja, ik heb al iets bedacht.
mijn vriend werkt er ook, dus ik vertel gewoon dat ik er via hem positieve dingen over heb gehoord (over het werken bij de albert heijn) en dat het me daardoor een uitdaging lijkt. En dat ik het leuk vind om mensen te helpen.
dat moet genoeg zijn toch? ;D
ik zou niet weten waarom ik daar zou willen werken xD

Online ukkie

« Reactie #13 Gepost op: februari 07, 2012, 16:33:04 »
IK BEN AANGENOMEN!

die baas daar was echt zo'n chique vrouw. En voor mij was er ook een meisje op gesprek, die er super leuk uitzag. Dus ik was wel een beetje zenuwachtig. maar het gesprek was best oke ;D'
we hadden het al snel over de konijnen die ik heb en ze zeiden: 'JIJ DOET VAST OOK AAN FOTOGRAFIE!'
omdat ik vertelde wat voor opleiding ik wil gaan doen enzo. Het was echt heel leuk eigenlijk.

bij een antwoord keken ze wel een beetje zo van: hmmm....
want ze vroegen of ik een sloddervos ben, maar goed, dat ben ik dus wel. Dus dat zei ik dan ook gewoon. :')

Offline Linda

« Reactie #14 Gepost op: februari 13, 2012, 17:47:45 »
Whoehoe, gefeliciteeerd!

Wanneer is je 1ste werkdag? ;D

Online ukkie

« Reactie #15 Gepost op: februari 14, 2012, 15:33:42 »
VANDAAG!
over een uur moet ik erheen gaan fietsen.
Ik krijg kassa training. En ben echt zenuwappig ! X3

Offline Linda

« Reactie #16 Gepost op: februari 14, 2012, 16:25:25 »
hihi, heel veel succes en hoe was je 1ste werkdag?:d

Online ukkie

« Reactie #17 Gepost op: februari 14, 2012, 20:29:36 »
Oke. het was best... newbie-achtig van mij...

ik moet van 5 tot 8. Mijn vriend zei dat ze dan meestal je een uur een test laten maken op de computer en dan je een uur inwerken enzo dat ze erbij zitten en je dan een uur alleen achter de kassa zetten.

Ik was gewoon op tijd. 10 voor 5 was ik er. Toen ging ik naar binnen, maar kon al niemand vinden bij de sigarettebalie waar ik mij moest melden. Dus ik maar de winkel in om iemand te vragen. Die liep netjes mee enzo. Toen eidenlijk de goede persoon gevonden, maar die moest nog van alles doen. Ik moest al wel alvast een Albert Heijn trui aandoen enzo, dat ding was een S, maar leek net een jurk.

en toen ging zij nog een half uur iets doen in de winkel. Dus stond ik daar maar niet wetend wat ik moet doen. Er kwamen al klanten naar mij toe om dingen te vragen, maar ja, ik wist al die dingen natuurlijk niet.
toen om half 6 moest ik testjes doen op de computer. die duren in totaal ongeveer dus een uur, maar ik was pas rond kwart voor 7 klaar...
en toen vond zij het onzinnig om mijn nog uitleg te geven over de kassa omdat ze dan te weinig tijd zou hebben.
dus mocht ik nog iets lezen en om kwart voor 8 weg.

maar ik voel me dus best een slechte cassiere omdat ik dus al over die toesten 1,5 uur deed.

Offline Lenthe

« Reactie #18 Gepost op: februari 14, 2012, 20:37:40 »
Ahjoh, in het begin is het allemaal sowieso nog wennen, maar op een gegeven moment zal het allemaal vanzelf gaan en dan ben je een supergoede cassiere!  :gif_0309:

Online ukkie

« Reactie #19 Gepost op: februari 14, 2012, 20:40:32 »
ik hoop het!

maar in ieder geval waren het super aardige mensen en waren de jongens meteen al nieuwsgierig naar mij.
 :gif_0328: