Auteur Topic: Objectieve meningen gevraagd.  (gelezen 153 keer)

Offline Lissa

Objectieve meningen gevraagd.
« Gepost op: februari 06, 2012, 18:23:11 »
Hoi xxxxxx,

We hebben al gesmst over de carnaval, maar ik heb nu even een bericht over carnaval dat beter niet via de sms kan gaan.
Dit komt omdat ik er me net pas bewust van ben geworden toen mijn nicht vroeg of ze nog een avond met me weg kon gaan.

Het zit namelijk zo, ik moet best veel werken tijdens carnaval. Dit wil zeggen, zaterdagochtend (heb waarschijnlijk kunnen ruilen) wat betekent dat ik vrijdag al niet kan carnavallen, zaterdagavond zou ik dan ook niet weg kunnen omdat ik bij jullie zou oppassen. Zondag hoef ik niet te werken, maar maandag heb ik wel een vroege dienst dus kan ik zondagavond óók niet carnavallen. Maandag ben ik bij jullie en dinsdag zou ik dan weer een avonddienst hebben dus ook pas laat weg kunnen (na 21.30) en is het om 00.00 al gedaan.
Wat dus inhoudt voor mij dat ik geen enkele avond heb die ik weg te gaan.

Eigenlijk, als ik eerlijk moet zijn, moet ik bekennen dat ik in een opwelling (dinsdagmiddag tijdens carnaval) toen heb toegezegd op te willen passen omdat ik 'nooit meer' carnaval ging vieren. Dit was meer omdat ik er helemaal doorheen zat en heb toen niet echt nagedacht over de consequenties die hier aan vast zouden zitten.

Om jullie niet helemaal te laten barsten wil ik graag maandag nog komen oppassen, maar zou ik zaterdag (na mijn werk als het ruilen niet door gaat en anders sowieso) graag zelf willen carnavallen. Zo kan ik toch nog een avondje meedoen en mis ik niet heel het carnaval.

Sorry voor de opschudding die ik nu waarschijnlijk veroorzaak. Ik vind het vervelend dat het zo gelopen is en het spijt me dat ik op mijn belofte terug wil komen.

Groetjes, Lissa.

Vinden jullie dat ik dit kan maken?
Ik was vorig jaar hofdame en heb een hele heftige carnaval gehad. Ze heeft me gevraagd op te passen toen ik de laatste dag bezig was, net was flauwgevallen en had gehyperventileerd en zei dat ik nooit meer carnaval ging vieren.
Verder heeft haar zus die de beste vriendin van mijn moeder was nogal gepusht om te zorgen dat ik daar dan ging oppassen en ook die vrouw gemotiveerd om er bij mij extra achteraan te zitten. Hierdoor voelde ik me verplicht omdat ik het beloofd had, maar nu blijkt dat ik hierdoor geen enkele avond meer weg kan...
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

regen maar - leeg me maar

want onverstoord loop ik hier
zonder paraplu.

Wachtend op de eerste waterdichte lach
om te kunnen geven.

Offline Micha

Re: Objectieve meningen gevraagd.
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2012, 18:28:18 »
ik snap het wel.
maaaaar, aan de ene kant vind ik ook dat als zij zeggen; nee, sorry, je moet echt komen oppassen. dat je gewoon moet gaan oppassen.
maar aan de andere kant zouden hun, als het een beetje lieve, redelijke mensen zijn, het moeten begrijpen dat jij graag 1 avondje wil mee carnaval vieren, omdat je op al die andere avonden niet kan.

Offline Lissa

« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2012, 18:39:30 »
Ik heb al een reactie en gelijk daar ook op gereageerd...

Oppasadres

Hoi Lissa,

Ik heb je mail gelezen.
Ik snap het wel hoor, alleen is zaterdag voor mij de leukste dag. Is het mogelijk dat je maandag gaat carnavallen, zodat je toch zaterdag kan komen?

Ik hoor het wel.

Ik stel het wel op prijs dat je me een mailtje stuurt.

Groeten,
xxxxxx

Mijn reactie

Hoi xxxxxx,

Ja dat zou wel kunnen, dat zou in ieder geval beter zijn dan niets.
Het is alleen dat de zaterdag ik gevraagd ben om met mijn nicht mee te gaan, omdat zij die avond niemand heeft.
Is er geen mogelijkheid dat je nog iemand anders kunt regelen voor zaterdag? Het is namelijk nog twee weken weg.
Als dit absoluut niet mogelijk is ga ik wel gewoon maandag, maar dan zou ik zelf niet weten met wie ik mee moet. (misschien met mijn moeder als die het tot maandag uithoudt, maar dat betwijfel ik, want dit heeft ze zelf al aangegeven omdat ze overdag heel de dag moet werken)
Het liefst zou ik dus toch echt de zaterdagavond weg gaan als daar ook maar enige mogelijkheid tot is.

Groetjes, Lissa.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Kiki.

« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2012, 19:43:30 »
ik vier geen carnaval moet ik voor je oppassen? haha

Maar ik vind inderdaad dat je het best kunt maken hoor.
Ik bedoel... ze hebben zelf ook verantwoordelijkheden en jij bent eingenlijk toch maar de oppas.
Of klinkt dat crue als ik het zo zeg?
Woorden raakten op, klanken echter niet.

Offline Roy

« Reactie #4 Gepost op: februari 06, 2012, 19:48:44 »
ik vind dat je voor jezelf moet kiezen
Het is hun keuze om kinderen te nemen, hun hebben iets wat ''belangrijker'' is als hun kinderen...
Jij bent hun uitvlucht en je wou hun een gunst doen, maar bij naderinzien heb je andere plannen gekregen.

Als jij die zaterdag wil carnavallen dan moet je dat doen. Hun kunnen het gene ook wel verzetten, of dat een van de beide gaat. Dat is jou pakkie niet aan.

als ik je een tip mag geven, moet je nooit in een berichtje zetten ''als je echt niemand anders kan vinden wil ik het dan toch doen''
want dan gaan ze toch minder hard zoeken naar een andere oplossing. en word jij weer voor het karretje gespannen.

Offline Lissa

« Reactie #5 Gepost op: februari 06, 2012, 19:50:49 »
Nouja, ik heb besloten dat als ze niemand anders vinden, ik ga reageren met dat het me enorm spijt maar dat ik zaterdag toch echt niet kom oppassen.
Als dat ze niet zint kunnen ze maandag ook wel vergeten.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Roy

« Reactie #6 Gepost op: februari 06, 2012, 19:59:56 »
Nouja, ik heb besloten dat als ze niemand anders vinden, ik ga reageren met dat het me enorm spijt maar dat ik zaterdag toch echt niet kom oppassen.
Als dat ze niet zint kunnen ze maandag ook wel vergeten.

goedzo, Graag of niet. (op maandag dan)

Offline Lissa

« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2012, 20:03:23 »
Ja precies, en als ze kwaad is over die zaterdag heb ik ook geen zin om haar de gunst te doen om die maandag nog wel te komen. Dan zakt ze maar helemaal in de stront. Het zijn mijn kinderen niet, het zijn vervelende kinderen en ik krijg geen drol betaald.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.

Offline Chimaera.

« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2012, 20:05:54 »
Ik vind dat je gelijk hebt en dat je het netjes oplost zo.

ik vind dat je voor jezelf moet kiezen
Het is hun keuze om kinderen te nemen, hun hebben iets wat ''belangrijker'' is als hun kinderen...
Jij bent hun uitvlucht en je wou hun een gunst doen, maar bij naderinzien heb je andere plannen gekregen.
En hier ben ik het mee eens.

Offline Linda

« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2012, 22:54:43 »
Vind ook dat je gelijk hebt.
Het zijn hun kinderen, daar ben jij niet verantwoordelijk voor.
Je laat het toch nog op tijd weten dat jij niet kan? Ze kunnen nog genoeg anders regelen en zo niet, dan passen zij hun programma maar aan. Daar hoef jij niet onder te lijden, zeker niet als je er (vrijwel?) niks voor betaald krijgt.
:gif_0337:

Offline Michelle

« Reactie #10 Gepost op: februari 07, 2012, 01:35:08 »
Ik vind ook dat je gelijk hebt. Het zou natuurlijk het beste zijn als ze iemand anders kan vinden en er verder niet moeilijk over doet, maar anders mag je nog steeds voor jezelf kiezen. Je bent jong en ik vind het al best wat dat je maar 1 dagje kunt gaan en de rest andere dingen op je neemt.

Offline Lissa

« Reactie #11 Gepost op: februari 07, 2012, 11:04:03 »
Dankjullie voor jullie 'steun'. Ik voelde me al lullig dat ik het af zei omdat ik eerst had gezegd dat ik het wel zou doen.
Bliksemschicht hier en
een donderslag daar en

zonder paraplu.

om te kunnen geven.