Auteur Topic: Vraag van de week /3  (gelezen 1309 keer)

Offline June

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Dingen die ik leuk vind
Vraag van de week /3
« Gepost op: september 14, 2012, 00:17:05 »
Iedere week een nieuwe vraag voor jullie! Deze week luidt de vraag:

Waar werk jij? Vertel er eens iets over?
the minute you think of giving up, think of the reason why you held on so long

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
Re: Vraag van de week /3
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2012, 00:26:21 »
Ik werk via het uitzendbureau. Ik werk altijd ergens anders.
Ik doe vooral schoonmaakwerk, met name kantoren, scholen, vakantiehuisjes.

En soms komt er wat anders voorbij. Ik heb ook afwassen, orderpicken, in een magazijn van een klerenwinkel en nog wat andere dingen gedaan!

Dit weekend mag ik weer naar het magazijn, en van de week heb ik schoongemaakt in kantoren. (:

Ik vind het prettig dat ik vaak op andere locaties moet werken want dat draagt wel bij aan mijn eigen zelfredzaamheid (dingen als geen ingang kunnen vinden en dat oplossen, etc) en aan mijn zelfvertrouwen (steeds weer nieuwe mensen, nieuwe omgevingen, dat wordt op den duur steeds gemakkelijker). Ook kom je soms wel in leuke bedrijven, het is wel leuk om op deze manier op allerlei plekken een kijkje 'achter de schermen' te kunnen nemen. Zoals met afwassen in een keuken van een restaurant, daar kom je normaal gesproken niet. Of een distributiecentrum van een drogist, ook iets waar je normaal niet komt. De trouwzaal in het gemeentehuis schoonmaken, ook leuk. :P

Daarnaast doe ik een folderwijk, voor Netwerk VSP (als vaste inkomstenbron zeg maar) dat spreekt wel voor zich; elke maandag/dinsdag moet ik zo'n 300 adressen folders leveren. Best leuk, vooral als het droog is! Muziekje erbij aan, ik vind 't wel lekker vaak (als ik eenmaal bezig ben...) Dat doe ik al 10 jaar!
« Laatst bewerkt op: september 14, 2012, 00:29:35 door Cyanide »

Offline Philae

• Dangerous Forummer
  • <3
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2012, 07:31:16 »

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2012, 09:24:01 »
Ik werk in de thuizorg plus. De thuiszorg plus is eigenlijk wat "zwaarder" dan de gewone thuiszorg. Dus eigenlijk mensen met een zwaardere indicatie. Zoals meer zorgvraag, en zwaarder.

De zorgvragers zitten verdeeld over drie appartementencomplexen.

Meestal draai ik diensten van 7:00 t/m 11:00 soms tot 13:00. 

De mensen verschillen enorm. Vaak van een steunkous aan doen tot mensen die bedlegerig zijn en dus afhankelijk zijn van ons.

Vaak is het leuk en dankbaar werk, soms ook totaaaaal niet. Het is niet mijn droombaan, ik merk dat ik er nu wel op uitgekeken ben na 3 maanden. Waarschijnlijk omdat ik fulltime werkte en enorm veel zin in school had. Dat is nogal demotiverend. :'D

Nu is het gewoon een bijbaan, met een halfjaar contract. Nu werk ik meestal weekenden en in vakanties.

Offline Kimahri

• Chief Executive offier Kimahri BV
  • Global Moderator
  • Forumjunkie
  • Geslacht: Man
  • Ham-Kaas!
« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2012, 11:34:08 »
Ik werk bij een importeur van volautomatische espressomachines. Ik werk hier voornamelijk op de helpdesk, dus telefoontjes en e-mailtjes beantwoorden.

Werktijden zijn doordeweeks van 08:30 tot 17:00 en op zaterdag van 09:00 tot 14:30. Eens om de zoveel weken werk ik op zaterdag en heb dan doordeweeks een dag vrij.

Ik heb erg leuke collegae, van alle verschillende leeftijden.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: september 14, 2012, 11:34:08 »

Offline Anne.

• De oppergod der oppergoden
« Reactie #5 Gepost op: september 14, 2012, 13:56:58 »
Ik werk sinds januari dit jaar bij de Jumbo Supermarkten. Ik werk in een van de grootste van Nederland.
Ik zit achter de kassa en dat eigenlijk standaard op zaterdagmiddag. Sinds kort werk ik alleen nog maar op zaterdagmiddag want ik word gewoon niet meer ingeroosterd waar ik ontzettend van baal.

Ik heb hele gezellige collega's. Kan altijd wel lol maken met ze. Ik ben blij dat ik bij de Jumbo werk alleen is het zo'n tegenvaller dat ik niet meer wordt ingeroosterd.

Offline Ravenheart

• Forumprinses
  • Music describe, what word's cant.
« Reactie #6 Gepost op: september 14, 2012, 15:44:52 »
Ik werk op dit moment helemaal niet.
Psychisch red ik dat niet. Omdat ik wacht op een behandeling, heb ik op dit moment een wajong uitkering.

Offline Marissa.

• Dangerous Forummer
  • Bla.
« Reactie #7 Gepost op: september 14, 2012, 15:59:51 »
Ik werk bij de Albert Heijn.

Ik zit achter de kassa wanneer het druk is. Ik vul de restanten van alle paden na en ik tel ze. Ik help met uitsorteren wanneer de vrachtwagen is geweest. Af en toe vul ik gewone vulling van drogmetica.

Ik werk dagen van 8-3 al werk ik liever van 8-5. Maargoed.
Het is niet mijn droombaan. Ik heb het sowieso al een tijdje niet meer naar mijn zin. Onze klantenkring is niet leuk. Zeurende, onbeleefde, respectloze mensen. Al zitten er ook nog wel wat leuke klanten tussen. Maar voornamelijk mensen die denken dat wij emotieloze robots zijn op wie ze hun frustraties kunnen botvieren.
Tijd voor een nieuwe baan? I think so.

Offline Nathx

• Forum Heldin
  • Land hup hup hol!
« Reactie #8 Gepost op: september 14, 2012, 19:42:02 »
Ik werk bij de zaterdagploeg van de Xenos.

Ik werk elke zaterdag, extra vulavonden, extra koopavonden, koopzondagen en in de vakantie.
Het is fijn werk, omdat het gevarrieerd is. Je zit of s'ochtends aan de kassa of s'middags. Er is vaak veel te doen in de winkel en de tijd vliegt meestal wel voorbij.
Ook heb ik erg gezellige collega's! vooral op de zaterdag zelf. Er word veel gek gedaan en gelachen :P
Strong people always have their life in order.
Even with tears in their eyes,
they still manage to say
"I am okay",
with a smile.

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #9 Gepost op: september 14, 2012, 19:48:53 »
Ik werk inmiddels al 8 jaar bij een Installatie bedrijf,
Ik ben dus zelfstandig monteur, (Denk aan keukens/badkamers/wc maar ook Centrale verwarming/vloerverwarming. en we doen ook dak goten

Het is een klein bedrijfje, ik heb 2 collega's en 1 baas.
We hebben allemaal een eigen bedrijfs bus en kom dus vooral bij de mensen thuis voor lekkage maar dus ook een nieuwe badkamer.

Ik werk van ongeveer kwart voor 8 tot kwart over 4 en van maandag tm vrijdag

Ook zijn wij hier het enige bedrijf wat (gas)haarden levert,
(voorbeeld)
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline June

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
« Reactie #10 Gepost op: september 15, 2012, 16:48:57 »
Dit vind ik echt interessant om te lezen!

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #11 Gepost op: september 15, 2012, 19:52:48 »
Ik werk sinds februari als cassiere bij de AH. Het beviel me eerst niet, toen wende ik eraan en vond ik het steeds leuker worden. Maar nu vind ik het weer wat tegenvallen..

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #12 Gepost op: september 16, 2012, 01:05:17 »
Momenteel werk ik als verzorgende IG bij het wijkbureau van een zorg-stichting.
Dit houdt in dat ik over het gehele terrein van deze stichting - dus in de stad waar ik woon maar ook in de dorpen er naast waar ook enkele locaties zijn - ingezet en opgeroepen kan worden.
Ik begin mijn diensten om 7.00 en houd dan drie piepers bij van de Units, waar mensen zelfstandig wonen, een soort aanleun-flats zijn dat. Vanaf 7.00 ga ik dus met die drie piepers mijn telefoon ophalen en in de agenda kijken waar ik heen moet, of ik 'gereserveerd' ben. Dan ga ik daar heen, zo niet, kies ik een afdeling uit waarvan ik vermoed dat het daar druk is en ga ik daar iemand helpen met wassen en aankleden.
Om 7.45 moet ik terug bij de receptie staan om de piepers door te geven aan de dienst op de Units die dan begint. Daarna ga ik mijn gang een beetje op het gehele terrein. Ik mag zelf kiezen waar ik heen ga om te helpen.
Ten alle tijden heb ik mijn 'wijkbureau-telefoon' bij. Hierdoor kan de verpleegkundige dienst mij bereiken als er ziekmeldingen zijn (dan ga ik dus naar het huisje waar een werknemer niet is komen werken om daar in te vallen) of als er ergens hulp nodig is als er bijvoorbeeld alleen een niveau 2 aanwezig is en er moeten wonden of medicatie gedaan worden.

Eigenlijk ben ik dus een vliegende keep, die grotendeels zelf kan beslissen welke afdeling ze welke dag gaat doen. Tenzij er iets in de agenda staat of er ergens iemand ziek is!

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #13 Gepost op: september 17, 2012, 17:50:42 »
Ik werk op dit moment niet. Ik heb gewerkt bij de AH, maar ben gestopt toen ik het druk kreeg met mijn examens en ze daar geen begrip voor konden opbrengen. Ik wilde in de vakantie een vakantiebaantje nemen, maar ik was uiteindelijk meer weg dan thuis. En nu studeer ik dus. Als ik een kamer in Leiden heb wil ik daar ook graag een baantje namen, het liefst in een kledingwinkel of horeca. Maar mijn ouders hebben liever dat ik eerst kijk hoeveel tijd ik in mijn studie moet steken (best veel), omdat ze liever hebben dat ze me wat extra geld toestoppe dan dat ik ten koste van mijn baantje te weinig tijd heb voor mijn studie.

Offline Jessica.

• Magische Forummer
    • Vizify
« Reactie #14 Gepost op: september 17, 2012, 20:03:47 »
Ik werk bij Spits BV, een bedrijf in Alkmaar dat rollen met zakjes medicijnen maakt. Patienten kunnen dan het zakje afscheuren waar de huidige tijd en datum op staat, en de pillen in dat zakje moeten ze dan innemen.

Ik werk bij de expeditie, dwz rollen oprollen, foute rollen aan andere afdeling geven en ze klaarmaken voor vertrek. Redelijk geestdodend, maar het verdient erg goed : )

Offline Ravenheart

• Forumprinses
  • Music describe, what word's cant.
« Reactie #15 Gepost op: september 18, 2012, 15:02:21 »
Hopelijk werk ik vanaf volgende week in de kinder dag verblijf! :D

Offline June

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
« Reactie #16 Gepost op: september 20, 2012, 13:56:37 »
Leuk jongens! Even ter herinnering, morgen weer een nieuwe vraag :)

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #17 Gepost op: september 20, 2012, 15:48:21 »
Ik werk bij Bagels & Beans, ben daar serveerster voornamelijk en soms beleg ik ook bagels. Ik doe dat nu al ruim 3 jaar en heb het altijd met veel plezier gedaan. Ik ben er ook goed in. Ik ben alleen nu wel toe aan iets nieuws. Sinds ik m'n bachelordiploma heb gehaald ben ik toch meer toe aan een wat meer studiegerelateerde baan, dus ik hoop dat dat gaat lukken.

Offline June

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
« Reactie #18 Gepost op: september 21, 2012, 01:01:48 »
Gesloten! De nieuwe vraag kun je vinden in deel 4! (: