Auteur Topic: Het afvaltopic  (gelezen 42848 keer)

Offline Sanne

• Spammende Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Het afvaltopic
« Gepost op: januari 20, 2013, 22:28:02 »
We hebben natuurlijk het ''gezond eten en leven topic'' waar redelijk actief in wordt gepost omdat mensen er toch wel mee bezig zijn, maar volgens mij bij de meesten niet met als doel om af te vallen dus vandaar dit topic!

Ik ben benieuwd wie hier op het forum nog meer mensen bezig zijn met afvallen! Ik heb wat mensen er wel eens over horen praten, volgens mij zijn Marieke en Dannie er ook een beetje mee bezig of heb ik dat verkeerd? En Chantal natuurlijk die heel veel is afgevallen en er volgens mij nog steeds veel mee bezig is?

In dit topic kunnen we van alles erover bespreken, hoeveel ben je al afgevallen, hoeveel sport je, hoe hou je het vol, eetpatronen enz.

Om zelf maar eens  te beginnen, ik heb serieus overgewicht, (mijn gewicht vind ik dan weer te beschamend om online te zetten) het is niet een kwestie van ''die laatste kilootjes er af en dan zit ik lekker strak in mijn vel!'', nee. Zover ik weet is er met mijn stofwisseling niets mis, ik eet gewoon te grote porties en ook te vette dingen.
Om eerlijk te zijn, volgens mij zeg minstens wekelijks wel een keer tegen mezelf ''en nu ga je er wat aan doen''. Maar in praktijk brengen? Ho maar. Ik heb 2 serieuze pogingen erop zitten maar de kilo's die ik toen verloren ben ben ik ook weer aangekomen. En voor de rest zijn het meer woorden dan daden. Begin van de week werd ik opeens wakker en dacht ik ''nu is het klaar''. Aan de slag. En zo moet het eigenlijk ook gaan, geen gemorgen en gemaandag.

Het gaat tot nu toe goed, het enige waar ik eigenlijk continu mee bezig ben is dat ik het zo wil houden. Ik zeg 20 keer per dag tegen mezelf: niet afhaken! En dat zeg ik niet eens omdat ik op het punt sta om af te haken, ik ben juist streng voor mezelf omdat ik weet dat als ik 1 keer echt heel slecht eet, in zin van maar van alles naar binnen prop, dan kom ik in een neerwaartse spiraal en heb ik er allemaal geen zin meer in. Dat betekent niet dat ik nooit wat lekkers mag van mezelf maar niet te vaak en vooral niet in te grote porties maar een klein beetje. Want als ik mezelf wel helemaal te buiten ga sta ik heel snel weer op het punt om af te haken.

En ik heb een deal met een vriend van me! Ik zei tegen hem; ik wil eigenlijk een soort sanctie  voor mezelf bedenken als het weer slecht gaat met eten. Iets wat ik echt niet leuk vind maar het moet niet zo ver gaan dat ik me er echt niet aan ga houden als het gebeurt. Hij had bedacht om een maand niet uit te gaan, en dat vond ik eigenlijk een hele goeie. Niet als het 1 dagje minder gaat, maar als het 2 weken niet goed is gegaan ''mag'' ik een maand niet uit. Niet zo zeer als straf maar juist om mezelf te stimuleren om weer aan de slag te gaan want als ik dan wel weer een week goed eet mag ik weer uit. Ik denk zelf dat dit me goed kan helpen, vinden jullie het ''raar'' om zoiets te bedenken of juist wel handig?

Hij helpt me trouwens echt supergoed met afvallen, hij was ooit best wel stevig en nu slank. Ondanks hij mijn gejojo in het verleden heeft gezien heeft hij vertrouwen :) En, uiteindelijk, op de lange termijn wil ik eigenlijk 15kg kwijt. Als ik dat haal, en ik zeg  als want ik vind het een beetje hypocriet om na een hoop gejojo overtuigd te zijn dat dat lukt, neemt hij me een dagje mee naar een spa :).

Ben benieuwd naar verhalen van anderen! Hopelijk kunnen we elkaar een beetje stimuleren in dit topic.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
Re: Het afvaltopic
« Reactie #1 Gepost op: januari 20, 2013, 22:46:13 »

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #2 Gepost op: januari 20, 2013, 23:04:21 »

Offline Cyanide

« Reactie #3 Gepost op: januari 20, 2013, 23:08:21 »
Zijn eierkoeken gezond ja? Het voelt toch nog 'verkeerd' om het te eten :P

Ik heb vaak een half uur na het avondeten alweer een hongergevoel, terwijl ik gewoon een bord vol eet. Maar daar kan ik de laatste tijd wel 'doorheen gaan' =)

Crackers vullen denk ik minder dan brood of niet? Die vind ik wel lekkerder trouwens. Als ontbijt neem ik vaak wel zoiets.

Wii fit heb ik een jaar geleden overwogen te kopen, maar vind hem toch iets te duur en ben bang dat ik het na een week niks meer aan vind! Zet zoiets echt zoden aan de dijk zegmaar? Als je het dagelijks even doet?

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2013, 23:09:13 »
« Laatst bewerkt op: januari 20, 2013, 23:12:12 door Ivy »

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2013, 23:09:13 »

Offline Cyanide

« Reactie #5 Gepost op: januari 20, 2013, 23:12:35 »
Zoetermeer is zowat de andere kant van NL haha dus dat wordt hem niet :) Zal es op marktplaats kijken maar ben bang een half uit elkaar vallend iets te kopen. We hadden namelijk ooit een hometrainer staan die niet bepaald stabiel was XD

Huisarts bezoeken stel ik altijd uit, heb er zo'n hekel aan. :') Ben er al te vaak geweest met "vage klachten". :')
Banaan eet ik wel es, vind ik wel lekker soms. Alleen schijnt weer niet heel goed te zijn kwa fruit?!

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #6 Gepost op: januari 20, 2013, 23:16:12 »
Als je op marktplaats iets koopt moet je altijd afspreken om daar langs te gaan voor je daadwerkelijk tot de koop over gaat. Zodat je kan zien wat je koopt en hem uit kan testen! Want zitten soms inderdaad baggerkwaliteit producten bij die ze dan voor een klein kapitaal durven te verkopen.

Banaan kan weinig kwaad, maar je moet afwisselen wat groente en fruit betreft.

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #7 Gepost op: januari 20, 2013, 23:33:14 »

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #8 Gepost op: januari 20, 2013, 23:49:13 »
Ik zeg alleen maar wat ik te horen heb gekregen op de obesitaskliniek waar ik begeleiding krijg na mijn operatie.

De operatie heb ik puur om gezondheidsredenen gedaan. Tuurlijk ik was niet blij met mijn lichaam, maar ik was nu nog gezond. Maar met zij fors overgewicht als ik had is het vragen o. Gezondheidsproblemen en daar zat ik niet p te wachten. Dus dat is de reden dat ik deze grote stap heb gewaagd.

Ik ben nog steeds herstellende van mijn operatie ondanks dat het nu bijna 4 maanden geleden is, maar ik merk wel dat het leven een stuk gemakkelijker is nu ik die kilo's kwijt ben.
Het afvallen komt niet zomaar aanvliegen ondanks de operatie moet je nog wel hard werken en er zijn een hoop regeltjes waar je je aan moet houden. Zo mag ik bijvoorbeeld niet eten en drinken tegelijk daar moet een half uur tussen zitten. Je kan kleine hoeveelheden eten en moet dus meer eetmomenten op een dag hebben dan normaal namelijk 6. Dit om wel de juiste hoeveelheid voedingsstoffen binnen te krijgen.
Het is echt je leven totaal omgooien en als je een keer zondigt dan merk je het snel genoeg. Als ik te snel ertoe te veel dan ben ik daarna kotsmisselijk dus dat leer je snel af!

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #9 Gepost op: januari 21, 2013, 22:32:30 »
« Laatst bewerkt op: januari 21, 2013, 22:37:13 door Sanne »

Offline Cyanide

« Reactie #10 Gepost op: januari 21, 2013, 23:33:46 »
Noodles zijn veel lekkerder dan patat joh! :O

Ik eet over een dag meestal 3 beschuiten met vruchtenhagel/kaas of een bakje yoghurt met muesli als ontbijt.
Overdag 3-4 boterhammen (soms minder) gewoon tarwebrood. Met kaas of kipfilet. Als ik thuis ben met gekookt/gebakken ei.
Soms nog een sultana tussendoor, of iets lekkers op school, chocola of cake of zo :P Lekker slecht :P Soms banaan/appel...
En avondeten, gewoon 1 bord, ene keer meer dan de andere keer, afhankelijk van wat het is.
En 's avonds vaak thee met biscuitjes, of cup a soup, of koekjes, of kroepoek, of...ja altijd anders.

In elk geval goed dat je wel 2/3 stuks fruit eet, Sanne. Daar kom ik bij lange na niet aan, mag blij zijn als ik 1 stuk per dag haal!

Ik vind het ook lastig de balans tussen te weinig/te veel te vinden!
Ik eet volgens mij vaak te weinig, maar ben bang als ik meer eet, dat ik dan aankom. Terwijl je van te weinig eten juist ook aan kan komen, omdat je lichaam alle vet dan opslaat, en ik heb het idee dat dat de laatste tijd bij mij ook aan de hand is... : ( alles wat ik eet kom ik van aan , lijkt het wel!

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #11 Gepost op: januari 22, 2013, 11:51:58 »
« Laatst bewerkt op: januari 22, 2013, 11:56:02 door Sanne »

Offline Cyanide

« Reactie #12 Gepost op: januari 22, 2013, 14:29:44 »

Offline Lori.

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
  • --
« Reactie #13 Gepost op: januari 22, 2013, 14:31:18 »
Ik wil nog 10 kilo afvallen. Ik snoep weinig, eet gezond en beweeg matig.
Maar zo heb ik al 8 kilo verloren. Dus komt goed.
Time heals but the scars still show.

Offline Victoria

• Magische Forummer
« Reactie #14 Gepost op: januari 22, 2013, 15:17:33 »
Ik ben het eerste half jaar van 2012 6 kilo afgevallen door enorm veel stress op m'n werk. Ik bleef gewoon net zo eten als altijd en snoepte meer dan normaal, maar het kwam er niet aan. Het laatste half jaar van 2012, toen het weer wat rustiger op m'n werk werd, bleven die kilo's eraf en ik deed nog steeds net zo veel eten (wel iets minder snoepen). Ik woog ongeveer 64 kilo en was dus naar 58 kilo gegaan (ben 1,63m).
Nu alles weer rustig is op het werk, merk ik wel dat ik langzaamaan weer aan kom, dus komende tijd jammer genoeg weer stoppen met snoepen en heb me voorgenomen om meer lange afstanden te gaan wandelen in de weekenden.
Vind het echt ontzettend balen dat ik door m'n arthritis niet kan sporten, omdat ik bij het minste geringste beetje beweging al last krijg van m'n gewrichten =(
The bad stuff is always easier to believe.

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #15 Gepost op: januari 22, 2013, 15:31:19 »

Offline Lori.

• VIP
  • Forumjunkie
  • **