Auteur Topic: Het afvaltopic  (gelezen 42842 keer)

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het afvaltopic
« Reactie #20 Gepost op: januari 24, 2013, 13:09:38 »

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #21 Gepost op: januari 24, 2013, 13:35:08 »
Daar heb je gelijk in! Op vakantie zal ik het wel moeilijk krijgen. Maar ik ga mijn best doen om het zo aan te pakken. En inderdaad voornamelijk water drinken, 's avonds een beetje gezond menu kiezen en geen toetjes moet al een hoop schelen!

Vorig jaar ging ik rond deze tijd ook op vakantie terwijl ik probeerde af te vallen. Ik had me toen voorgenomen om matig met alles mee te eten maar het was echt zwaar gefaald en ik had me volgepropt met van alles en nog wat en had het klaargespeeld om in 1 week 1,5kg aan te komen. En dat voelde echt rot, ik vond het ook echt moeilijk om daarna weer op te pakken. Dus. Deze keer beter!

Dat kan zoveel schelen ja! Soms kan het ook al uitmaken als je er net wat anders op gaat staan.  Ik denk dat het beste is om je 's ochtends naakt te wegen.  Op lege maag en na het toilet. Dan heb je een beetje je ''echte'' gewicht zonder gewicht van eten in je maag, een volle blaas en vooral kleding.

Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #22 Gepost op: januari 29, 2013, 15:56:36 »
Ik heb met Ivy hier van het forum afgesproken dat ik haar crosstrainer overneem over een tijdje ;D Eerst mijn kamer een beetje verbouwen om ruimte te maken en zij moet hem nog in elkaar zetten, maar dan heb ik een crosstrainer en dat is wel heel awesome want dan kan ik eindelijk eens makkelijk vanuit huis wat meer aan beweging gaan doen! Ben nu 4kg kwijt, het gaat goed :)

Cyanide, hoe gaat het nu bij jou?

Offline Cyanide

« Reactie #23 Gepost op: januari 29, 2013, 16:14:20 »
Chill!

Tja ik heb de laatste dagen veel gesnoept maar ben gek genoeg wel in gewicht gedaald, ik snap er niks van? Maar ik ben druk sparende voor een Wii en daar wil ik dan wat dingen bij kopen (geen wii fit denk ik maar iets anders, zumba of zo). Nog even 1 of 2 zaterdagen werken dan kan ik die kopen. Ik twijfel nog wel een beetje tussen wii en crosstrainer, maar ik denk dat ik een wii wat 'leuker' vind en hoop dat daardoor langer vol te gaan houden.

Ik hoop dat het snel lente wordt, of in elk geval droog weer en een graad of 15+, dan kan ik gaan skeeleren!

Verder heb ik gister de kantine-verleiding weerstaan en braaf een broodje kaas gegeten terwijl om me heen mensen aan de patat en lekkere broodjes kroket zaten ;D Dat was wel een soort mini overwinning. Maar daar tegenover staat dan weer een grote mok warme choco met slagroom 's avonds :').

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #24 Gepost op: januari 29, 2013, 17:13:08 »

Meidenhoekje.nl

« Reactie #24 Gepost op: januari 29, 2013, 17:13:08 »

Offline Cyanide

« Reactie #25 Gepost op: januari 29, 2013, 17:19:01 »

Offline Carel

• Magische Forummer
« Reactie #26 Gepost op: januari 31, 2013, 20:32:08 »
Zumba op de Wii is echt een aanrader!

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #27 Gepost op: februari 01, 2013, 15:23:27 »
Zumba is sowieso best wel leuk! Ik heb het een tijdje gedaan, ben alleen door pure luiheid afgehaakt. Eigenlijk zonde want het was dus best wel leuk. Als ik mezelf er eenmaal heen had gesleept.

Ik vind zelf motiverende plaatjes altijd wel leuk, hier een paar!

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #28 Gepost op: februari 01, 2013, 15:26:25 »
Hoi! Ik join jullie sinds vandaag, voordat het weer uit de hand loopt en ik weer 90 kilo weeg! :D
Welcome to the inner workings of my mind

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #29 Gepost op: februari 01, 2013, 17:33:33 »
Yay! Succes Chantal!

Ik ging net eens invoeren wat ik op een dag eet, komt er op neer dat ik gemiddeld maar 1000-1200 kcal binnenkrijg, soms wat meer. Je leest wel eens dat onder de 1400 als een crashdieet wordt gezien, maar ik heb echt niet het idee dat ik aan het crashen ben? Ik ontbijt meestal met melk en muesli, lunch met 2 boterhammen, eet normaal avond en tussendoor eet ik fruit. Ik drink groene thee en water, dat is een gemiddelde dag. Vinden jullie dat nou echt klinken als te weinig of is het wel goed? Moet er wel bij zeggen dat ik maar weinig beweeg en klein ben.

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #30 Gepost op: februari 01, 2013, 17:49:54 »

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #31 Gepost op: februari 01, 2013, 21:41:03 »
A toch eens fijn om wat anders te horen :'D Ik heb wel wat gegoogled maar ik kwam daar eerlijk gezegd niet heel veel verder mee. En ik zat toch een beetje in mijn maag met de vraag of ik niet te weinig at. Voor mijn gevoel niet maar volgens voedingscentrum (waar ik heb ingevoerd wat ik at) zei weer dat het te weinig was, maar goed, die site weet ook niet dat ik bezig ben met afvallen.

Voor de mede afvallers, waar zit bij jullie de valkuil? Bij wat soort eten, momenten enz?

« Laatst bewerkt op: februari 01, 2013, 21:42:48 door Sanne »

Offline Edic

• Dangerous Forummer
  • Geslacht: Man
« Reactie #32 Gepost op: februari 01, 2013, 22:38:37 »
Hoi! Ik join jullie sinds vandaag, voordat het weer uit de hand loopt en ik weer 90 kilo weeg! :D
Heb je ooit 90kg gewogen ja?

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #33 Gepost op: februari 01, 2013, 22:50:02 »
Heb je ooit 90kg gewogen ja?
Twee jaar geleden, ja. Ik had onbedoeld de eetstijl van mijn schoonfamilie aangenomen (hele grote porties), maar mijn schoonfamilie is heel sportief en ik was/ben dat niet. Toen ging het behoorlijk fout. In anderhalf jaar tijd 22 kilo aangekomen. Toen in een halfjaar alles weer eraf.

Offline Edic

• Dangerous Forummer
« Reactie #34 Gepost op: februari 01, 2013, 22:54:39 »
Dat is wel snel gegaan dan zeg, maar nu heb je de smaak van het afvallen te pakken?

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #35 Gepost op: februari 01, 2013, 22:57:38 »
Twee jaar geleden, ja. Ik had onbedoeld de eetstijl van mijn schoonfamilie aangenomen (hele grote porties), maar mijn schoonfamilie is heel sportief en ik was/ben dat niet. Toen ging het behoorlijk fout. In anderhalf jaar tijd 22 kilo aangekomen. Toen in een halfjaar alles weer eraf.
Ok dat had ik niet direct achter jou gezocht ook! Ik stel me bij jou echt zo een gezondheids"freak" (sorry voel je niet beledigt, want ik bedoel het positief) voor.
Wel super dat je het er op eigen kracht ook weer af hebt kunnen werken!!!!

Hoe lang ben je eigenlijk? Ik  zit nu namelijk op de 90 kg. Na mijn maagoperatie eind september ben ik 29 kg afgevallen. En ik heb een lengte van 1,69 m dus ik weet dat ik nog steeds in de hoge waardes van de BMI zit, maar ga de goede kant op.

Bij deze wil ik iedereen een hart onder de riem steken bij het afvallen!

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #36 Gepost op: februari 01, 2013, 23:01:06 »
de offichele bmi berekeningen zijn verandert he, er heeft jaren lang een fout in gezeten, het is nu nog beter uit te rekenen... ik zag laatst een site waarop je dus zelf je lengte in kon vullen en je gewicht
en dan werd het beter berekend

ik had met de oude berekening een bmi van 26
met de nieuwe bmi een van 24
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #37 Gepost op: februari 01, 2013, 23:03:37 »
Haha een nieuwe berekening of niet mijn BMI zal toch aan de te hoge kant blijven op dit moment!

Offline Edic

• Dangerous Forummer
« Reactie #38 Gepost op: februari 01, 2013, 23:07:09 »
Heb even gekeken. Oude BMI is 22.39 en nieuwe 22.13, echt wereld van verschil hahaha...
Zit op 67kg met 173cm.

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #39 Gepost op: februari 01, 2013, 23:34:46 »
Dat is wel snel gegaan dan zeg, maar nu heb je de smaak van het afvallen te pakken?
Hahaha. Ha. Ik zou willen dat het niet (meer) nodig was, maar ik ben te gek op vet eten. Ik ga geen smoesjes verzinnen. Ik ben nou eenmaal niet gezegend met een lichaam dat eeuwig slank blijft ongeacht wat ik erin stop. Bij mij zie je mijn eating habits meteen aan de buitenkant terug. Helaas.