Auteur Topic: Samenwonen  (gelezen 4351 keer)

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Samenwonen
« Gepost op: juni 01, 2013, 13:29:21 »
Naar aanleiding van het topic over trouwen, en kinderen krijgen: wanneer willen jullie gaan samenwonen? Heb je een minimumleeftijd in gedachten? Of wil je een minimale tijd samen zijn met je vriend/vriendin?

Offline sleeping_sun

• Forum Chick
Re: Samenwonen
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2013, 13:42:38 »
Ik woon sinds kort samen met me vriend, vind het zo gezellig ^^ IK vind niet echt dat er een minimum leeftijd daarvoor is, maar je moet er wel voor zorgen dat je kan rondkomen, das wel zo handig. Vind ook wel dat je een tijdje moet samen wonen om elkaar nog beter te leren kennen voordat je gaat trouwen.
C'est la vie

Offline Bubblegum

• De oppergod der oppergoden
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2013, 13:42:57 »
ik woon sinds dit jaar samen met mijn vriend :)
29-05-2017 forever and always <3

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2013, 15:17:15 »
Over 5 jaar misschien.

Offline Carel

• Magische Forummer
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2013, 15:23:19 »
Ik woon nu bijna 3.5 jaar samen. Ik vind het wel erg fijn dat we twee eigen kamers hebben, naast slaapkamer en woonkamer dat we ons soms terug kunnen trekken. Niet op elkaars lip zitten.

Ik was nog net 20 toen we hier gingen wonen. Toen waren we ruim drie jaar samen.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2013, 15:23:19 »

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2013, 16:31:00 »
Ik ben al bijna 4 jaar samen met mijn vriend en wij wonen nog steeds niet samen. Ik voel de behoefte nog niet zo. Nu woont ie op een kwartiertje fietsen van mij vandaan en dat vind ik ook prima, dan kan ik namelijk toch ook mijn eigen gang blijven gaan en vriendinnen ontvangen zonder dat mijn vriend er altijd bij hoeft te zijn.

Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat met name mijn familie het heel raar vindt dat we nog altijd niet samenwonen, hehe. :')
Welcome to the inner workings of my mind

Offline Carel

• Magische Forummer
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2013, 20:48:13 »
Mijn schoonvader vond het 'niet verstandig'. Toen wij samen gingen wonen, maar dat vindt ie van alle nieuwe dingen, haha.

Ik weet niet of wij al zo vroeg waren gaan samenwonen als we dichter bij elkaar hadden gewoond, ik trok die afstand echt niet meer.

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #7 Gepost op: juni 03, 2013, 17:23:07 »

Offline Philae

• Dangerous Forummer
  • <3
« Reactie #8 Gepost op: juni 03, 2013, 19:22:57 »

Offline SixthSense

• Stalkende Forummer
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: juni 03, 2013, 19:26:49 »
Naar aanleiding van het topic over trouwen, en kinderen krijgen: wanneer willen jullie gaan samenwonen? Heb je een minimumleeftijd in gedachten? Of wil je een minimale tijd samen zijn met je vriend/vriendin?

Hoe denkt je hier zelf over?
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2013, 23:03:43 door SixthSense »
Life begins at the end of your confort zone.

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #10 Gepost op: juni 09, 2013, 23:02:28 »
Ik woon inmiddels al zo'n anderhalf jaar samen met mijn vriend. We waren er wel vroeg bij, want we waren nog geen anderhalf jaar bij elkaar toen we besloten om samen te gaan wonen. Ik was toen 21, trouwens.
Ik heb geen idee wat de geschikte tijd is, of geschikte lengte van je relatie. Bij ons is het goed gegaan, maar een relatie kan ook juist ten onder gaan als je gaat samenwonen. Qua leeftijd was het bij mij gewoon het geval dat ik klaar was om het huis uit te gaan, maar dat niet alleen wilde doen. Dus dan maar samen.

Offline Michelle

• VIP
  • MHxLOVER
  • **
« Reactie #11 Gepost op: juli 17, 2013, 09:54:41 »
Ik wil supermegagraag uit huis gewoon en of dat dan alleen of samen is dat vind ik eigenlijk allebei prima, maar dat kan sowieso pas wanneer ik daar genoeg geld voor heb (ik wil fatsoenlijk rond kunnen komen en weet ook van mezelf dat ik snel gestresst ben dus ook niet heeel veel ga werken naast mijn studie). Dus ik wacht tot dat ik op eigen benen kan staan of tot wanneer mijn vriend en ik (zijn nu 3 jaar samen) samen iets kunnen vinden en betalen. Het is maar net hoe het op dat moment uit komt en wat we dan willen. Ik wil wel graag samen wonen, maar dan wel op het moment dat het echt goed tussen ons gaat. Nu is dat zo, maar dat is ook tijden anders geweest. En aan de ene kant wil ik ook wel een periode van mijn leven hebben ervaren hoe het nou is om echt zelfstandig te wonen. Aan de andere kant weet ik dat als hij volgend jaar klaar is met school en gaat werken dat ik dan toch wel zo goed al bij hem intrek of in ieder geval heel veel daar ben en mee betaal aan het huishouden. Ik moet nog minstens 3 jaar studeren als hij al klaar is.

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #12 Gepost op: juli 17, 2013, 12:05:26 »

Offline Belinda.

• Magische Forummer
« Reactie #13 Gepost op: september 13, 2013, 20:30:42 »
Sinds vorige week er over gehad maar, we willen allbei dat ik eerst school afmaak en dan daarna een vaste baan heb en dan sparen voor ons eigen huisje of huurhuis
Cos your amazing, just the way you are.