Auteur Topic: Op hakken leren lopen  (gelezen 4512 keer)

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Op hakken leren lopen
« Gepost op: september 05, 2013, 00:12:21 »
Ik wil graag op hakken leren lopen - stel ik heb ooit een gala of ga trouwen, ik kan het niet eens. :emo:
De een zegt dat je op hele hoge hakken moet beginnen, de ander zegt dat een lage hak beter is. En dan heb je nog naaldhakken en bredere hakken...

Wat zijn jullie ervaringen?
Wat voor soort schoen is het makkelijkst om het op te leren?

Ik paste er laatst wat aan in de schoenenwinkel en ik stampte ermee rond als een olifant. Heeeel charmant!

Offline Becca.

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
  • I'm not b-o-s-s-y. I just have better i-d-e-a-s.
Re: Op hakken leren lopen
« Reactie #1 Gepost op: september 05, 2013, 00:20:04 »
Ik denk dat dit heel verschillend is per persoon. Sommige hakken loop ik zo op, kan ik zelfs op rennen, sommigen vind ik nog steeds lastig. Hoogte en breedte maakt voor mij niet uit, zolang hij maar goed aan mijn voet bevestigd is. Als die enigszins los zit, gaat de hak wiebelen en kan dit vrij lastig zijn als je het niet gewend bent. Als hij stevig zit, maakt het mij niet uit hoe 'moeilijk' de hak zit, dan loopt hij toch wel mee. Wel krijg je van een echt hoge hak natuurlijk wel eerder last van de bal van je voet.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Victoria

• Magische Forummer
« Reactie #2 Gepost op: september 05, 2013, 08:04:50 »
Ik ben ook echt een kneus met hoge hakken en kan er ook echt niet op lopen. Sleehakken zijn misschien handig om aan de hoogte en de nieuwe stand van je voet te wennen en je staat dan toch nog wel een soort van stabiel. Als je dat onder de knie hebt, kun je wat dunnere hakken/naaldhakken gaan proberen. Zou wilde ik het iig aanpakken, maar ben nooit verder dan de sleehak gekomen xD
The bad stuff is always easier to believe.

Offline FEE.

• MHxPOSTER
« Reactie #3 Gepost op: september 05, 2013, 17:14:24 »
Ik vind een bredere hak altijd wat fijner, want met naaldhakken verzwik ik veel te vaak mijn enkels haha. En op mijn sleehakken loop ik echt supermakkelijk, want dat is wel stabiel. Maar inderdaad, het is vooral belangrijk dat het gewoon goed past, want anders is het moeilijk. Ik kan ook nooit op pumps lopen omdat mijn voeten daar altijd uitschieten.
So may the sunrise bring hope where it once was forgotten

Offline Michelle

• VIP
  • MHxLOVER
  • **
« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2013, 19:20:04 »
De schoen moet sowieso gewoon echt goed passen, dan lukt het wel. Vaak zitten pumps niet perfect en dan maak je het meteen een stuk moeilijker. Verder is het gewoon wennen ook. Bredere hakken en plateau's vind ik zelf wel prettiger dan smalle hakken en zonder plateau. Ook sleehakken zijn stukken makkelijker, maar dat moet je dan wel mooi vinden.

edit: ooooh ik zie nu dat de rest dat ook ongeveer zegt!

Misschien kun je hier ergens wat mee:
http://www.beautylab.nl/filmpje-hoge-hakken/
http://www.beautygloss.nl/2010/06/11/filmpje-lopen-op-hakken/

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: september 05, 2013, 19:20:04 »

Offline Zoetje

• Blijvertje
  • Carpe Diem
« Reactie #5 Gepost op: maart 03, 2014, 10:02:15 »
Ik herken mezelf zo erg in dit! Mij werd verteld dat je inderdaad op lage hakjes moet beginnen en maandenlang niks anders aan doet en langzamerhand hogere hakken aan doet.  *-*
Zelf merk ik dat hakjes met een enkelband wat dus steviger is veeelll comfortabeler lopen. Beste is gewoon ermee te beginnen en erachter komen wat voor jouw het fijnst zit.