Auteur Topic: Lisa dood: 'denk na wat je doet!'  (gelezen 5639 keer)

Offline SixthSense

• Stalkende Forummer
  • Geslacht: Man
Lisa dood: 'denk na wat je doet!'
« Gepost op: september 12, 2013, 17:30:54 »
HENSBROEK - In alle verslagenheid vinden Hans en Annet Nooij de kracht om verder te kijken. Bij hun opgebaarde dochter Lisa slaken zij een hartenkreet tot jongeren.

,,Denk na bij wat je doet! Drugs zijn niet onschuldig!'', zeggen zij. Lisa Nooij nam zaterdag 31 augustus een vingertopje MDMA. De harddrug leidde tot watervergiftiging. Na een hartstilstand stierf de 20-jarige studente in de vroege woensdagochtend (4 september). Een abrupt einde aan een bruisend en liefdevol leven.

Meer dan tachtig procent van alle festivalgangers gebruikt, dat is het echtpaar Nooij uit Hensbroek de afgelopen heftige dagen, met veel bezoek van ontzette jongeren, duidelijk geworden.

Spotgoedkoop

Slikken, spuiten, snuiven, en dan los gaan. ,,Je schrikt je wezenloos van alle verhalen. Alcohol is voor studenten vaak te duur op massa-evenementen, maar die rotzooi is spotgoedkoop. Drie euro voor een pilletje, en in overvloed verkrijgbaar.''

Vol verdriet roepen Hans en Annet jongeren op om alert te blijven. ,,We zijn Lisa kwijt om niks. Deze dood had niet gehoeven.'' In de woonkamer omringen steeds meer bloemen Lisa. ,,Van watervergiftiging had ook ik nog nooit gehoord'', vertelt Monique (21).

Haar zus Lisa voelde zich zaterdag 31 augustus op het uitverkochte dancefestival Voltt in  Amsterdam (op de NDSM-werf van 11 tot 23 uur) niet goed worden. Om negen uur 's avonds nam zij de taxi naar haar studentenwoning in Leiden, haar vriendin bleef op Voltt. Annet: ,,Om vijf uur 's middags nam Lisa het vingertopje poeder. Dit spul, MDMA, had zij eerder gekocht. Zij had een paar keer, op festivals, gebruikt.''

Op Voltt heeft Lisa geen druppel alcohol gedronken. Hans: ,,Wel water. In Leiden vingen huisgenootjes haar op. Gaandeweg de avond werd zij steeds beroerder. Veel spugen.''

Stevige dorst

Lisa zal op haar kamer veel water hebben gedronken, dat staat wel vast. Stevige dorst is een bijkomend effect van MDMA, ook bekend als xtc. ,,Alsof je tong aan je gehemelte plakt'', leerde zus Monique via Google.

Zondagmiddag om half vijf kregen Hans en Annet een telefoontje. In het Leids Universitair Medisch Centrum lag Lisa in coma. Haar huisgenoten hadden 's middags alarm geslagen. Haar toestand was verontrustend verslechterd. Schuim op haar mond en epilepsie-achtige aanvallen.

,,Haar zoutgehalte bleek dramatisch te zijn verlaagd. Drugs kunnen de nieren stilleggen. Daardoor plas je niet meer. Wie grote hoeveelheden water heeft gedronken, kan zichzelf vergiftigen. Door gebrek aan zout ontstaan zwellingen. Een schedel van een jong persoon heeft geen extra ruimte. De zwellingen drukken dan tegen de hersenstam, die komt in de knel. Met fatale gevolgen.''

Tussen de tranen door willen Hans en Annet Nooij hun verhaal vertellen. Dinsdagochtend werd Lisa hersendood verklaard. Na het stoppen van de beademing overleed zij die nacht. Lisa was in het gezin 'de bindende factor'. Zij mocht niet worden wat zij wilde worden: ,,Rijk."
Life begins at the end of your confort zone.

Offline Ivy

• MH-STAR
  • Geslacht: Vrouw
Re: Lisa dood: 'denk na wat je doet!'
« Reactie #1 Gepost op: september 12, 2013, 18:15:29 »
Jemig wat een heftig verhaal! Ik wist wel dat het allemaal troep is die drugs, maar dit wist ik niet! Laat het een wijze les zijn voor een ieder die het een x wil uitproberen. Doe het niet je kan het ook naar je zin hebben zonder die troep!

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #2 Gepost op: september 12, 2013, 19:09:37 »
het is een heftig verhaal,
zeker weten mee eens,
maar vaak denken mensen dat drugs pillentjes zijn enzo
maar er gaan meer mensen dood aan alcohol als aan drugs
Er gaan meer mensen dood aan roken (sigaretten) als aan drugs,

Waarom word dit zo uitgeligt denk ik dan... Omdat de regering geen acijns krijgt op drugs? en wel op sigaretten en wel op alcohol ...
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Eelko

• Tech Administrator
  • Administrator
  • MH_Oppergod
  • Yikes
    • Meidenhoekje.nl
« Reactie #3 Gepost op: september 12, 2013, 19:37:06 »
Lisa heeft dit niet voor de eerste keer geprobeerd.
Die gebruikte wel vaker en is meerdere malen gewaarschuwd maar wilde niet luisteren.
Dan heb je kans dat dit een keer gebeurd.

Citaat
Degene die iets onderneemt en daarin faalt, is nog altijd beter dan degene die niets onderneemt en daarin slaagt

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #4 Gepost op: september 13, 2013, 12:17:59 »
« Laatst bewerkt op: september 13, 2013, 12:20:44 door Peaches »
Welcome to the inner workings of my mind

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: september 13, 2013, 12:17:59 »

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #5 Gepost op: september 13, 2013, 13:33:35 »
Oke stop. Ik ken dit meisje, van gezicht. Het is een cordialgenoot van mijn huisgenoot. En driekwart van alle nieuwberichten over haar slaan nergens op.

Offline June

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
    • Dingen die ik leuk vind
« Reactie #6 Gepost op: september 15, 2013, 15:55:54 »
Het is ontzettend, ontzettend pijnlijk om dit te lezen. Ik wil dit helemaal niet lezen, maar je ziet het overal. Facebook, verschillende sites die ik volg etc.

Ik wens de mensen die dicht bij haar stonden heel veel sterkte toe.
the minute you think of giving up, think of the reason why you held on so long

Offline Justice

• Spammende Forummer
  • ?
« Reactie #7 Gepost op: september 17, 2013, 16:48:50 »
Oke stop. Ik ken dit meisje, van gezicht. Het is een cordialgenoot van mijn huisgenoot. En driekwart van alle nieuwberichten over haar slaan nergens op.
Hoezo dan? Wat is er wel waar?
I have crossed oceans of time to find you

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #8 Gepost op: september 18, 2013, 23:07:44 »
Hoezo dan? Wat is er wel waar?

denk niet dat dit echt er zake doet hier...
Echte verhalen weet je nooit bij een nieuws bericht
zelfs naaste vrienden weten het vaak niet.
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #9 Gepost op: september 22, 2013, 17:11:37 »
het is echt zo vaak dat het nieuws dingen anders oppikt of andere informatie krijgt dan waar is. Wat het nieuws brengt, is meestal iets hoe zij het zien. Er staan best vaak fouten in het nieuws.