Auteur Topic: Uitwonend: hoeveel huur betaal je per maand?  (gelezen 4976 keer)

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
Uitwonend: hoeveel huur betaal je per maand?
« Gepost op: oktober 01, 2013, 10:01:47 »
Heb je een appartement, huur woning, studentenkamer of een koop huis?

Hoeveel moet jij betalen per maand, en vind je dat redelijk??
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Victoria

• Magische Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uitwonend: hoeveel huur betaal je per maand?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 01, 2013, 10:06:39 »
The bad stuff is always easier to believe.

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #2 Gepost op: oktober 01, 2013, 10:08:12 »
Welcome to the inner workings of my mind

Offline FEE.

• MHxPOSTER
« Reactie #3 Gepost op: oktober 01, 2013, 10:25:21 »
Ik betaal 420 euro per maand en het is in principe een redelijke prijs. Hoewel ik het vrij duur vind, ik heb een kamer van 10 vierkante meter. Maar verder alle voorzieningen, keuken, woonkamer, twee badkamers, twee wc's, vaatwasser en wasmachine, gedeeld met zijn vieren.
So may the sunrise bring hope where it once was forgotten

Offline Philae

• Dangerous Forummer
  • <3
« Reactie #4 Gepost op: oktober 01, 2013, 11:13:41 »
Wij betalen op dit moment 540 euro huur voor een twee kamer woning.  Mijn vriend en ik vonden dit veel te duur, plus het feit dat we een crimineel onder ons hebben wonen. Dat was voor ons een goede reden om een huis te kopen.  Voor dit huis gaan we 740 euro hypotheek per maand betalen.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: oktober 01, 2013, 11:13:41 »

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #5 Gepost op: oktober 01, 2013, 11:42:29 »

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #6 Gepost op: oktober 01, 2013, 14:19:48 »
Ik woon samen met mijn vriend in een huurhuis en samen betalen wij bijna 400 euro per maand. Wij delen de kosten, dus dat is zo'n 200 per persoon. En dat is heel redelijk. Wij hebben zo'n 40m gok ik. 1 keuken, 1 badkamer, 1 slaapkamer, 1 woonkamer en een magavoorraadkast.

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #7 Gepost op: oktober 01, 2013, 15:20:12 »
Ik betaal 350 euro per maand (exclusief, dus dat is alleen huur) voor een appartement van 70m2 met 1 slaapkamer. Dat vind ik heel redelijk, vooral als ik in dit topic lees dat mensen meer betalen voor veel minder ruimte. Maar goed, ik huur het van mijn ouders en die hebben gewoon een betaalbaar huurbedrag gemaakt voor mij.

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #8 Gepost op: oktober 01, 2013, 16:31:18 »

Offline unattainable.

• VIP
  • Beruchte forummer
  • **
« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2013, 15:27:48 »
Ik woon in een nieuwbouw studenten'flat' (begane grond waar mindervaliden wonen + 3 verdiepingen studentenwoningen), en betaal 320 per maand voor 14m2. Voor hier in de omgeving is dat behoorlijk veel, maar ik woon duurzaam (ecodouche, heel goede isolatie, licht automatisch aan/uit) met 4 anderen en we delen dan 1 douche, 2 toiletten, wasmachine etc. Ik woon liever hier dan in een flat van 17 verdiepingen uit 1960 met +- 16 mensen op 1 gang, dus ik vind het mn huurgeld meer dan waard. Als je het vergelijkt met andere studentensteden (amsterdam/utrecht) heb ik niks te klagen.
vouloir c'est pouvoir

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2013, 15:45:40 »
Ik betaal 410,00. Voor twee kamers voor mezelf, de rest gedeeld. We zijn met 3 vrouwen en hebben een grote douche, grote wc, groot balkon, ruime keuken, woonkamer etcetcetc. Eigenlijk een groot herenhuis, super fijn. Op Rotterdam zuid, maar ben er vrij weinig.. Zonde eigenlijk, maar ik vind 't eigenlijk wel prima zo, ook om mijn huisgenoten. Het huis is nog van voor de oorlog met heel veel "schuilplaatsen". Er gaan ook geruchten rond dat er mensen hebben ondergedoken wat eigenlijk ook prima kan als je al die schuilplekken ziet. Maar soms bezorgd dat wel voor een aparte/narige sfeer als je snapt wat ik bedoel. Maar daar merk ik al veel minder van omdat je d'r aan gewend bent of zo.

Hiervoor heb ik in Zwolle gewoond in een studentenhuis met een kamer van 8m, scheelde enorm dat we een woonkamer hadden en allemaal heel goed met elkaar overweg konden. Soms tot grote frustratie van de buurvrouw qua geluid, haha. Daar betaalde ik 250, ook vrij veel als je ziet wat ik er nu voor heb terug gekregen. Ik zit via een makelaar, vind ik veiliger dan een huisbaas. Goede regels, contract, en altijd gelijk service als er iets aan de hand is.
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2013, 15:50:05 door Rann. »

Offline unattainable.

• VIP
  • Beruchte forummer
  • **
« Reactie #11 Gepost op: oktober 10, 2013, 13:20:09 »
Ik betaal 410,00. Voor twee kamers voor mezelf, de rest gedeeld. We zijn met 3 vrouwen en hebben een grote douche, grote wc, groot balkon, ruime keuken, woonkamer etcetcetc. Eigenlijk een groot herenhuis, super fijn. Op Rotterdam zuid, maar ben er vrij weinig.. Zonde eigenlijk, maar ik vind 't eigenlijk wel prima zo, ook om mijn huisgenoten. Het huis is nog van voor de oorlog met heel veel "schuilplaatsen". Er gaan ook geruchten rond dat er mensen hebben ondergedoken wat eigenlijk ook prima kan als je al die schuilplekken ziet. Maar soms bezorgd dat wel voor een aparte/narige sfeer als je snapt wat ik bedoel. Maar daar merk ik al veel minder van omdat je d'r aan gewend bent of zo. 
Gaaf! Waar op Zuid woon je? Ik kom zelf uit Oud-IJsselmonde : )
vouloir c'est pouvoir

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #12 Gepost op: oktober 10, 2013, 15:39:04 »
Gaaf! Waar op Zuid woon je? Ik kom zelf uit Oud-IJsselmonde : )
Wow, dat is best dichtbij! Ik uit Feijenoord.  Dan heb je 't wel super goed voor elkaar in Rotterdam als ik andere plekken soms zie. (:

Offline unattainable.

• VIP
  • Beruchte forummer
  • **
« Reactie #13 Gepost op: oktober 10, 2013, 21:41:39 »
Wow, dat is best dichtbij! Ik uit Feijenoord.  Dan heb je 't wel super goed voor elkaar in Rotterdam als ik andere plekken soms zie. (:
Oh lachen joh! Ik woon zelf niet meer in Rotterdam, heb in Oud-IJsselmonde gewoond tot groep 6, daarna verhuisd naar B'drecht. Al moet ik zeggen dat waar ik heb gewoond ook niet altijd een feestje was haha ;)
Rotterdam is wel nog steeds mijn stadje, vind t altijd super daar.
vouloir c'est pouvoir

Offline Like.OMG!

• Forumjunkie
  • ?
« Reactie #14 Gepost op: oktober 13, 2013, 22:17:59 »
Ik heb een studentenkamer van 16m2 met ingebouwde hoogslaper en ik betaal 340 euro incl. maar ik krijg 39 euro huurtoeslag. Ik woon met 6 anderen op mijn gang en we delen 2 douches, 2 wc's en de keuken met een woonkamer. Mijn kamer ligt net buiten de stad en ik fiets 10 minuutjes naar school dus dat is ook super fijn, ik ben tevreden.

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #15 Gepost op: oktober 14, 2013, 11:31:38 »
Ik heb een studentenkamer van 16m2 met ingebouwde hoogslaper en ik betaal 340 euro incl. maar ik krijg 39 euro huurtoeslag. Ik woon met 6 anderen op mijn gang en we delen 2 douches, 2 wc's en de keuken met een woonkamer. Mijn kamer ligt net buiten de stad en ik fiets 10 minuutjes naar school dus dat is ook super fijn, ik ben tevreden.
Huh, hoe kan dat? Daar heb je toch alleen recht op met een eigen voordeur?

Offline Like.OMG!

• Forumjunkie
  • ?
« Reactie #16 Gepost op: oktober 14, 2013, 11:49:08 »
Mijn complex is jaren geleden goedgekeurd om huurtoeslag bij aan te vragen. Vraag me niet waarom, heb ik naar gevraagd en kreeg ik het antwoord op wat ik hiervoor zei haha.