Auteur Topic: Wat mankeert mijn kat?  (gelezen 4472 keer)

Offline Ivy

• MH-STAR
  • Geslacht: Vrouw
Wat mankeert mijn kat?
« Gepost op: oktober 06, 2013, 21:45:59 »
Ik heb twee gecastreerde katers van 6 jaar en 8 maanden. Het zijn 2 broertjes uit het zelfde nestje, maar ze zijn altijd al heel verschillend geweest. De ene is heel sociaal en nieuwsgierig. De andere is heel schuw altijd al geweest, maar naar mij toe erg lief en willen knuffelen. Met die laatste heb ik nu dus een probleem. Ik heb hem de afgelopen jaren al nooit te pakken gekregen om mee te nemen naar de dierenarts  voor zijn jaarlijkse inenting. En de laatste maanden plast hij door het hele huis heen en ook op schoot. Ik heb meerdere malen tot vervelens toe geprobeerd om hem te pakken te krijgen om naar de dierenarts met hem te gaan voor een check, want er is iets niet goed! Ik krijg hem echter niet te pakken. Nu ben ik de afgelopen 4 dagen niet thuis geweest en heeft iemand anders mijn katten verzorgd. Het was geen verrassing dat hij die ene kat niet heeft gezien, want die vind alles en iedereen eng. Maar nu kwam ik vanavond thuis en hij lag weer eens onder de bank. Hij kwam er met moeite onder vandaan. En toen hij even later er weer met moeite onder kroop zag ik dat zijn hele zijkant gelig gekleurd was en nat. Dus ik schuif de bank opzij en daar ligt een grote plas pies. En hij lag er midden in. Katten zijn toch heel schone dieren dus dit gedrag verontrust me!!!!
Heeft iemand een idee wat er met hem aan de hand kan zijn en wat er aan te doen is?
Ik kreeg hem ook niet te pakken om de plas van hem af te krijgen en zelf wast hij zich schijnbaar ook niet aan zijn uiterlijk te zien.
Ik ga morgen maar weer eens proberen om hem te pakken te krijgen om hem mee te nemen naar de dierenarts.
« Laatst bewerkt op: oktober 06, 2013, 21:48:15 door Ivy »

Offline Kiki.

• Magische Forummer
  • the Beatles <3
Re: Wat mankeert mijn kat?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2013, 23:14:12 »
Onze kat plaste en poepte ook laatst door het hele huis!! We hebben kalmerende kattendruppels gekocht en met heel veel positieve aandacht gaat het een stuk beter. Normaal zouden we hem straffen als hij plaste maar nu dragen we hem gewoon naar de kattenbak en sluiten hem daar even op. Sinds we dat doen heeft hij nog maar 1 keer in huis geplast maar toen was mijn vriend hem ook wel een beetje aan het plagen dus dat telt niet echt naar mijn mening.
Woorden raakten op, klanken echter niet.

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #2 Gepost op: oktober 07, 2013, 16:22:41 »
Ik heb straks een afspraak bij de dierenarts! Hij zit nu al in zijn reiskoffer en het is echt een zielig hoopje! Hopelijk kan de dierenarts iets voor hem doen! Om 17:00 uur is hij aan de beurt.

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #3 Gepost op: oktober 07, 2013, 19:43:17 »
Sorry voor de dubbelpost. Zijn blaas zat vol. Die hebben ze gekatheriseerd, maar mocht nuet baten zijn nieren waren te erg aangetast. Dus heb hem laten inslapen. Mijn arme mannetje! R.I.P.
« Laatst bewerkt op: oktober 07, 2013, 21:05:55 door Ivy »

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:46:36 »
Verdorie, wat een naar nieuws! Sterkte met het verlies van je lieve katertje!
Welcome to the inner workings of my mind

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: oktober 07, 2013, 20:46:36 »

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #5 Gepost op: oktober 07, 2013, 23:30:25 »
aaawww :(,
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Bubblegum

• De oppergod der oppergoden
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2013, 14:45:43 »
ahhh wat zielig :( zeker dat je hem niet te pakken kreeg ook... sterkte met het verlies van je katje
29-05-2017 forever and always <3