Auteur Topic: Ratjes  (gelezen 3359 keer)

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Ratjes
« Gepost op: oktober 09, 2013, 12:48:07 »
« Laatst bewerkt op: oktober 09, 2013, 16:47:59 door Chimaera. »

Offline Victoria

• Magische Forummer
Re: Ratjes
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2013, 13:00:04 »
Sorry heb er geen verstand van, maar wilde even zeggen dat de link het niet doet omdat er een punt aan 't eind staat :P
The bad stuff is always easier to believe.

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2013, 14:14:17 »

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2013, 14:55:00 »
Ipv dierenwinkel/marktplaats zou ik even zoeken naar een fokker. En op wat rattenforums rondlezen (daar zitten vaak ook wel fokkers) om te achterhalen welke fokkers goed zijn.

Die marktplaats ratjes lijken me trouwens ook prima als ik het zo bekijk! Volgens mij weet de eigenaar wel waar hij/zij het over heeft. En ze zijn ook niet duur.

Ik ben zelf een voorstander van fokkers maar ik denk dat het uiteindelijk inderdaad weinig uitmaakt als het gaat om ziektes e.d. natuurlijk is er bij fok meer controle op dat de genen goed zijn (alhoewel het soms ook meer om kleur lijkt te gaan). Maar ik hou al een jarenlang gerbils en ook bij gefokte gerbils heb ik tumoren gehad, en heel oud werden ze ook niet altijd. En m'n eerste gerbils, uit de dierenwinkel, zijn de tamste die ik ooit heb gehad.

Ik ben nu tegen dierenwinkels omdat de manier waarop ze daar gehouden worden gewoon bar slecht is, het vaak inteelt is en ze daarbij totaal niet het goede voorbeeld geven als het gaat om hoe je ze moet houden (kleine kooien, te weinig speeltjes, geen/weinig aandacht, misschien ook wel stress omdat er kinderen op de bakken tikken dat soort dingen), i.t.t. fokkers en sommige mensen op Marktplaats waarbij de huisvesting wel in orde is :)

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2013, 11:19:49 »
Bedankt voor de tips! Ik ga er nog even over nadenken, ik ga in elk geval vanmiddag met m'n vriend samen even kijken voor een mooie kooi. (:

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: oktober 14, 2013, 11:19:49 »