Poll

Zwarte Piet moet anders?

Eens
Oneens

Auteur Topic: Zwarte Piet  (gelezen 5967 keer)

Offline Suspicious

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zwarte Piet
« Reactie #20 Gepost op: oktober 21, 2014, 09:20:01 »
Heb je dat filmpje gezien van dat huilende kindje die kaaspiet niet mooi vond? :') Ik dacht eigenlijk ook dat kinderen het geen reet kon schelen maar blijkbaar wel. Of de moeder heeft dat kindje aangespoord om te janken en te zeuren over kaaspiet, dat zie ik ook nog wel gebeuren.
Of ze het kindje heeft aangespoord, durf ik niet te zeggen, maar ze voedt het in ieder geval wel. 'Ze hebben het feest verpest, hè?' Dat is gewoon keihard stoken. Ik vind dat je als ouder dan gewoon aan je kind moet uitleggen dat deze piet ook gewoon leuk is en verder precies hetzelfde is als Zwarte Piet. De 'pijn' die dit meisje voelt, is niet te vergelijken met de mensen die zich elk jaar gediscrimineerd voelen.

Maar ik moet ook bekennen dat ik kaaspieten en stroopwafelpieten gewoon ontzettend stom vind :'), het is gewoon een reclametruc van Gouda. Ik vind gekleurde pieten dan een beter idee. Roetvlekken vind ik theoretisch gezien ook een goede oplossing, maar dan krijg je het probleem dat niemand meer Piet kan spelen want een kind herkent iemand zo als iemand alleen maar wat vegen op zijn gezicht heeft, haha. Maar dat zijn details.
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2014, 09:27:16 door Suspicious »

Offline Victoria

• Magische Forummer
« Reactie #21 Gepost op: oktober 21, 2014, 11:53:42 »
Ik zei vanaf het begin idd ook al, geef ze gewoon roetvegen. Maar dan zijn ze idd ook makkelijker te herkennen, had ik toen nog niet eens aan gedacht. Helemaal als je, zoals ik, in een klein dorpje woont. Iedereen ken iedereen en het halve dorp is dan met de intocht zwarte piet vrijwilliger xD
Ik schaam me ook echt voor nederlanders die gelijk zeggen 'rot dan op naar je eigen land'. Overdreven reactie en slaat nergens op. Ik vind het echt jammer dat veel mensen er ontzettend agressief over zijn.
The bad stuff is always easier to believe.

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #22 Gepost op: oktober 22, 2014, 00:22:55 »
Roetvegen vind ik echt een supergoed idee en een soort goede middenweg die niet zo raar is als gekleurde pieten oid.
Ik moest zo hard lachen toen ik hoorde van de kaaspieten en stroopwafelpieten, dacht eerst dat het een slechte grap was, maar nee >.< :')

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #23 Gepost op: oktober 25, 2014, 15:33:32 »
Het gaat mij er persoonlijk om dat die mensen de wereld overnemen. Jullie kijken toch ook het nieuws, of lezen de krant? Ik denk jullie (meesten dan) meer dan ik.
Het is gewoon het zoveelste op de berg, en ik heb er genoeg van. Nederland past zich ALTIJD aan aan buitenlanders. En de eigen mensen, die kunnen dan maar oprotten, want er zullen er al genoeg vertrokken zijn. Om meerdere redenen hoor, maar ik denk dit zeker niet weg.
Er zijn er teveel, en dit land zit sowieso te vol.

Maar goed. Wij Limburgers zijn sowieso meer ingesteld van: opsouten.
Those who are heartless, once cared too much.

Offline Eelko

• Tech Administrator
  • Administrator
  • MH_Oppergod
  • Geslacht: Man
  • Yikes
    • Meidenhoekje.nl
« Reactie #24 Gepost op: oktober 29, 2014, 16:44:20 »
Roetvegen vind ik echt een supergoed idee en een soort goede middenweg die niet zo raar is als gekleurde pieten oid.
Ik moest zo hard lachen toen ik hoorde van de kaaspieten en stroopwafelpieten, dacht eerst dat het een slechte grap was, maar nee >.< :')

Die vegen vind ik geen goed idee want vooral in kleine steden / dorpjes of scholen doen vaak moeders/vaders Zwarte Piet spelen en met alleen vegen worden zij natuurlijk zo herkend!

Citaat
Degene die iets onderneemt en daarin faalt, is nog altijd beter dan degene die niets onderneemt en daarin slaagt

Meidenhoekje.nl

« Reactie #24 Gepost op: oktober 29, 2014, 16:44:20 »

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #25 Gepost op: november 06, 2014, 23:51:24 »
ik zag dat het sinterklaas journaal is gelekt, ze varen door een regenboog en dan is de hoofdpiet opeens geel ... vest stom en lame
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #26 Gepost op: november 06, 2014, 23:52:52 »
ik zag dat het sinterklaas journaal is gelekt, ze varen door een regenboog en dan is de hoofdpiet opeens geel ... vest stom en lame
DAT MEEN JE NIET?

Offline Blacksoul

• Newbie
  • hi how r you? is it nice to meet me?
« Reactie #27 Gepost op: november 12, 2014, 12:53:51 »
Ik vind het gwn best raar dat er mensen zij die zo kunnen zeuren. Na al die jaren ineens dit gezeik, hebben die mensen niks beters te doen ofzo?

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #28 Gepost op: november 12, 2014, 22:14:51 »
Ik vind het gwn best raar dat er mensen zij die zo kunnen zeuren. Na al die jaren ineens dit gezeik, hebben die mensen niks beters te doen ofzo?

dat zijn zeurpieten
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #29 Gepost op: november 13, 2014, 00:51:18 »
Hebben jullie gehoord van de zwarte pieten wet?
Ideetje van de PVV.

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #30 Gepost op: november 13, 2014, 10:26:30 »

dat zijn zeurpieten

:')))

Ik hou me helemaal niet bezig met die hele discussie. Het interesseert me vrij weinig.

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #31 Gepost op: november 13, 2014, 15:53:19 »
Er is in de jaren 70 ook al zo'n soort discussie geweest. Nu is het alleen veel groter omdat iedereen mee kan doen dankzij de nieuwe (sociale) media.

Zoiets hoorde ik ook al! Ik ben benieuwd, ik was eerst niet zo blij met die kleurenpieten maar als dit de uitleg is vind ik dat wel leuk. En kleuren zijn beter dan stroopwafels, kaas en bloemen (wij krijgen in Haarlem bloemenpieten). Plus, kinderen maakt het echt niet uit of Piet nou zwart is of pimpelpaars met een gouden randje.

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #32 Gepost op: november 14, 2014, 12:09:08 »
Door een regenboog? Krijgen we dan niet de hele gay-scene op ons dak?