Auteur Topic: Scriptie  (gelezen 2835 keer)

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Scriptie
« Gepost op: november 05, 2013, 16:02:58 »
Voor de mensen die al een scriptie hebben geschreven:
Hoe lang zijn jullie er mee bezig geweest en hoe zijn jullie op het onderwerp gekomen? Vonden jullie het heel anders dan het schrijven van een gewoon verslag/nota? Hoe was de begeleiding er bij? Hoe lang moesten jullie wachten op de uitslag? etc. Ik ben gewoon benieuwd!
Ik ga ik februari beginnen met het schrijven van mijn scriptie en ik had er eigenlijk helemaal niet bij stil gestaan dat dat al best snel is. Ik kreeg net een mailtje van een docent of ik toevallig al een onderwerp in gedachten had. Vandaar dat ik benieuwd ben naar jullie ervaringen.

Offline Peaches

• Babbelkous
Re: Scriptie
« Reactie #1 Gepost op: november 05, 2013, 16:57:41 »
Ik denk niet dat je jouw scriptie met mijn scriptie kunt vergelijken, aangezien je een taalstudie doet en ik echt een half-statistisch mini-onderzoek moest doen. Maar bij mij/ons heeft er veel tijd in gezeten om een goed onderwerp en voornamelijk goede onderzoeksvragen te verzinnen. In vergelijking met andere groepen hebben wij echt bar weinig aan onze begeleider gehad, hij was het type man 'dat voor 3/4e docent en 1/4e begeleider was' en dus ook letterlijk een bepaald aantal minuten per groepje nam en daarna gewoon stopte. Hij vond dat ie maar een beperkt aantal uur hoefde te 'verspillen' aan ons. Dus dat kon beter.
« Laatst bewerkt op: november 05, 2013, 16:59:29 door Peaches »
Welcome to the inner workings of my mind

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #2 Gepost op: november 05, 2013, 17:15:12 »
Ik neem aan dat je een Bachelor scriptie bedoelt?

Ik ben daar van februari tot juli mee bezig geweest denk ik. Ik hoefde zelf geen onderzoek te doen omdat alle gegevens al beschikbaar waren, maar ik moest wel zelf alle statistische analyses enzo uitvoeren. Ik werd heel goed begeleid, kreeg tussendoor telkens deadlines en feedback. Wij deden onze scriptie in een groepje waarmee ik elke week samenkwam om dingen te bespreken. Iedereen had zijn eigen onderwerp, maar het hoofdonderwep verbond ons wel.
Bij ons moet je overigens ook je inschrijven per onderwerp, en dan een subonderwerp kiezen. Daarin word je ook heel goed begeleid.

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #3 Gepost op: januari 06, 2014, 23:57:23 »