Auteur Topic: Toch wel twijfels  (gelezen 3068 keer)

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
Toch wel twijfels
« Gepost op: november 23, 2013, 11:22:24 »
Ik ben inmiddels tweedejaars student Geschiedenis aan de universiteit Leiden. Mijn propedeuse heb ik zonder problemen met bovengemiddelde cijfers gehaald. Ook dit jaar gaat alles makkelijk, heb nog geen cijfers onder de 8 terug gekregen. Maar ik weet nou niet of ik er echt blij van wordt. Nu is het lastige dat ik me ook totaal niet thuisvoel in Leiden, en het studentenleven daar. Wellicht als dat anders was, dat ik het prima had gevonden. Maar ik weet dat er een studie aan de uva is (Media en cultuur) die ik super graag had gedaan. Ik heb echt de slechtste begeleiding ever bij mijn studiekeuze gehad op de middelbare school, en ik heb eigenlijk vrij random wat gekozen (ben alleen naar de open dag van uni Leiden geweest). Dus. ik twijfel een beetje wat ik wil. Ik wil ook weer niet stoppen, dat vind ik zonde omdat ik nu eigenlijk al op de helft van mijn bachelor zit. Aan de andere kant weet ik zeker dat ik niks met geschiedenis wil doen. Het plan wat nu in mijn hoofd zit is in September 2014 met media en cultuur erbij beginnen, en dan mijn derde jaar geschiedenis wat uitsmeren over twee jaar. Maar ik ben bang dat ik dat dan niet ga redden. en eerlijk gezegd trek ik het ook niet meer in leiden  :emo:.

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toch wel twijfels
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2013, 18:35:15 »
Ik snap dat je het sonde vindt, maar wat is nou 1,5 jaar in een mensenleven? Ik heb ook 2 jaar 'verspilt' maar ik zit nu gelukkig wel helemaal op mijn plek (wat betreft mijn studie dan. In Leiden heb ik verder vrij weinig te zoeken). Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik die 1,5 jaar ook niet weggooien hoor, ondanks dat het misschien beter is. Dus ik vind het moeilijk om advies te geven. Misschien heeft iemand anders iets nuttigers te zeggen.
Wat vind je zo verschrikkelijk aan Leiden, trouwens?

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #2 Gepost op: november 23, 2013, 20:42:46 »

Offline FEE.

• MHxPOSTER
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2013, 10:15:12 »
So may the sunrise bring hope where it once was forgotten

Offline Peaches

• Babbelkous
« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2013, 10:21:06 »
« Laatst bewerkt op: november 27, 2013, 12:13:51 door Peaches »
Welcome to the inner workings of my mind

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: november 27, 2013, 10:21:06 »

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #5 Gepost op: november 27, 2013, 12:10:25 »

Offline Zoetje

• Blijvertje
  • Carpe Diem
« Reactie #6 Gepost op: november 27, 2013, 15:12:07 »
als je je niet thuis voelt in je studentenstad kan dat inderdaad een behoorlijke domper zijn en impact hebben op je motivatie, ik heb hetzelfde.
Je probeert het dan een beetje zakelijk te houden, maar het zou stiekem wel de leukste tijd vn je leven moeten zijn. Het is zo zonde als je ht eigenlijk op schoool heel gezellig zou kunnen hebben...

is het mogelijk voor je om 1 van beide studies deeltijd te doen? en uit welke stad kom je zelf?
dus hoever ben je bereid te reizen..?
als je vanuit de middelbare school nooit echt goede voorlichting heb gehad moet je dat nu natuurlijk zelf doen,
dus voordat je aan media & cultuur begint, neem deel aan een meeloopdag en praat met studenten.
zelf doe ik een soortgelijke opleiding aan de uva, namelijk communicatiewetenschappen waarin media ook ontzettend overheersend is. dat zou ook leuk kunnen zijn.

het is begrijpelijk dat je geen jaren wil verliezen maar met het huidige beleid en de wetten is het niet meer dan logisch dat je op het collegegeld wil letten. dat is eigenlijk nog belangrijker. 2 studies tegelijk is pittig maar wel voordeliger, dat doe ik nu ook.

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #7 Gepost op: november 30, 2013, 16:54:19 »
Lieve meiden, bedankt voor al jullie reacties!

@ Athena: Ik vind Leiden niet verschrikkelijk, maar ik voel me er niet erg thuis. Maar ik woon nu ook in een verenigingshuis, met alleen maar leden en 21 huisgenoten. Veel vriendinnen van mij wonen in kleine huizen met want minder huisgenoten, waar dus ook minder druk is om 'erbij te zijn'.

@Cyanide: Ja precies. Het klinkt heel stom, maar ik durf dit ook niet aan mijn ouders te vertellen. Mijn zus is nogal een drama verhaal wat studie betreft, en ze zeggen de hele tijd dat ze zo blij zijn dat het bij mij goed gaat..

@Fee: Ja precies.. zo als het er nu voorstaat ga ik dat denk ik doen.

@Peaches: Interessant, dat wist ik niet. Daar ga ik even nar kijken! Haha, ik wil super graag naar Amsterdam en wil volgend jaar, als ik dus in amsterdam ga studeren, zeker verhuizen. Ben er nu zelfs al mee bezig :).

@Zoetje: Ik ben zeker bereid om het Amsterdam-Leiden traject te reizen :) ik doe het nu al dagelijks, omdat ik zovaak mogelijk bij mijn vrienden in Amsterdam ben en bij mijn vriend slaapt die er woont. Oo welke studie doe je nog meer? Kan je me misschien iets vertellen over communicatiewetenschappen? Die studie stond namelijk als tweede op mijn lijstje :)