Auteur Topic: Toch wel twijfels  (gelezen 3068 keer)

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
Toch wel twijfels
« Gepost op: november 23, 2013, 11:22:24 »
Ik ben inmiddels tweedejaars student Geschiedenis aan de universiteit Leiden. Mijn propedeuse heb ik zonder problemen met bovengemiddelde cijfers gehaald. Ook dit jaar gaat alles makkelijk, heb nog geen cijfers onder de 8 terug gekregen. Maar ik weet nou niet of ik er echt blij van wordt. Nu is het lastige dat ik me ook totaal niet thuisvoel in Leiden, en het studentenleven daar. Wellicht als dat anders was, dat ik het prima had gevonden. Maar ik weet dat er een studie aan de uva is (Media en cultuur) die ik super graag had gedaan. Ik heb echt de slechtste begeleiding ever bij mijn studiekeuze gehad op de middelbare school, en ik heb eigenlijk vrij random wat gekozen (ben alleen naar de open dag van uni Leiden geweest). Dus. ik twijfel een beetje wat ik wil. Ik wil ook weer niet stoppen, dat vind ik zonde omdat ik nu eigenlijk al op de helft van mijn bachelor zit. Aan de andere kant weet ik zeker dat ik niks met geschiedenis wil doen. Het plan wat nu in mijn hoofd zit is in September 2014 met media en cultuur erbij beginnen, en dan mijn derde jaar geschiedenis wat uitsmeren over twee jaar. Maar ik ben bang dat ik dat dan niet ga redden. en eerlijk gezegd trek ik het ook niet meer in leiden  :emo:.

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re: Toch wel twijfels
« Reactie #1 Gepost op: november 23, 2013, 18:35:15 »
Ik snap dat je het sonde vindt, maar wat is nou 1,5 jaar in een mensenleven? Ik heb ook 2 jaar 'verspilt' maar ik zit nu gelukkig wel helemaal op mijn plek (wat betreft mijn studie dan. In Leiden heb ik verder vrij weinig te zoeken). Als ik in jouw situatie zou zitten, zou ik die 1,5 jaar ook niet weggooien hoor, ondanks dat het misschien beter is. Dus ik vind het moeilijk om advies te geven. Misschien heeft iemand anders iets nuttigers te zeggen.