Auteur Topic: Hogescholen... pfff...  (gelezen 5221 keer)

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Hogescholen... pfff...
« Gepost op: december 09, 2013, 21:37:56 »
ligt het aan mij of is het super slecht gesteld met alle hogescholen?

op mijn school is alles zo slecht geregeld. zo slecht, dat ik er zelfs lichamelijk last van krijg. Zo worden soms dingen de dag van te voren bekend gemaakt, zijn de docenten soms maanden lang tentamens aan het nakijken, terwijl er was afgesproken dat het binnen 2 weken nagekeken zou zijn... door al die verschuivingen en late meldingen, ben ik 24/7 gestrest.

is dit echt alleen op mijn opleiding zo?
want ik hoor sommige juist weer zeggen dat het goed geregeld is bij hun opleiding.

hier ben ik benieuwd na!

Offline Carel

• Magische Forummer
Re: Hogescholen... pfff...
« Reactie #1 Gepost op: december 09, 2013, 21:39:52 »
Niet herkenbaar.

Offline Surrender

• Babbelkous
« Reactie #2 Gepost op: december 09, 2013, 23:59:29 »
HvA zeker? Heel herkenbaar..

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #3 Gepost op: december 10, 2013, 00:21:42 »
Bij ons is het wel goed geregeld :) Ze houden ook vaak vergaderingen waarin dat soort dingen worden aangekaart als bv bepaalde docenten zoiets doen. En aan het begin van elke periode is al precies duidelijk wat wanneer moet worden ingeleverd, wanneer de toetsen zijn en waarover, wat de eisen zijn etc.

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #4 Gepost op: december 10, 2013, 12:59:14 »

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: december 10, 2013, 12:59:14 »

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2013, 20:35:35 »

Offline unattainable.

• VIP
  • Beruchte forummer
  • **
« Reactie #6 Gepost op: december 12, 2013, 13:15:22 »
vouloir c'est pouvoir

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #7 Gepost op: december 12, 2013, 17:00:40 »
Ik zit niet op een hogeschool dus ik weet niet zoveel ervan, maar m'n vriend studeert journalistiek aan de HvA en is niet zo te spreken over de gang van zaken daar. Geldt trouwens ook voor mijn ex, die studeerde International Music Management aan de InHolland dus dat ging ook niet zo lekker (maar die opleiding is ook meerdere malen in het nieuws geweest om de slechte kwaliteit).

Offline Zoetje

• Blijvertje
  • Carpe Diem
« Reactie #8 Gepost op: januari 02, 2014, 16:08:45 »
HvA zeker? Heel herkenbaar..

ik zit op de Hva en heb eigenlijk nooit problemen..

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #9 Gepost op: januari 06, 2014, 20:59:38 »

Offline ukkie

• VIP
  • Paranoide Forummer
  • **
« Reactie #10 Gepost op: januari 09, 2014, 23:18:09 »
oowh dat is inderdaad ook een beetje vaag...

nja, bij ons nu met tentamens worden ze ineens verplaatst bv. heel leuk allemaal, maar dan heb je een complete planning gemaakt en verschuiven alle tentamens ineens naar andere datums en tijden... heel irritant.
of je mailt een leraar en krijgt pas 1 maand later antwoord, wanneer het al lang niet meer van toepassing is.
het kan ook gewoon liggen aan de opleiding die ik doe, dat het niet aan de HvA ligt, maar toch. het is zo irritant.
daardoor heb ik ook veel meer stress dan dat ik anders zou hebben. ik maak me druk omdat alles steeds weer verschoven word enzo.

Offline Michelle

• VIP
  • MHxLOVER
  • **
« Reactie #11 Gepost op: januari 13, 2014, 17:14:08 »
Bij ons gaat het wel. Alle mbo opleidingen waar ik wat over hoor daarentegen zijn wel echt heel erg slecht geregeld.

Offline X_Unconfused

• MH_Oppergod
  • " Oh no, you didnt "
« Reactie #12 Gepost op: januari 13, 2014, 22:50:01 »
je bent zeker niet de enige. er zijn wel meerdere opleidingen die gewoon niet goed geregeld zijn. Ik heb mijn SPW diploma, bij deze opleiding ging ook niet altijd alles goed.
Maar toen ik daarna ging doorstuderen met een andere sociale opleiding... Toen wist ik pas hoe slecht een opleiding kan zijn. De leraren daar communiceren niet met elkaar, werkten niet samen, iedere leraar deed maar een beetje zijn eigen ding, waardoor het een gaos werd.
Ze raakten daar regelmatig je gemaakte toets kwijt en ze maakte het jou probleem van. Of ze zeggen dat je een toets niet hebt gemaakt, krijg je daardoor je diploma niet. maken ze je uit voor leugenaar en laten ze je de toets overnieuw maken. maar vinden ze plots als nog je vorige toets terug. (maar heb jij je diploma uitreiking met de rest van je klasgenoten gemist.)
Ze zeggen dat je door bent in het volgende jaar en in de zomervakantie zeggen ze plots dat je als nog niet door bent. de leraren spijbelden en kwamen soms niet opdagen. En een leraar heeft tijdens een activiteit (buiten in het bos) gerotzooid met een klasgenootje. ( hij had een vrouw, een baby en is ontslagen)
Ik heb het een jaar vol gehouden en ben toen maar gestopt. Ben beeld en media gaan doen,,.. het beste wat me ooit is overkomen, echt mijn opleiding <3 ook daar gaan er dingen mis.. maar dan denk ik weer aan mijn vorige opleiding, en hou ik me koest. :D

Als jij je frustratie kwijt wil.. heb ik nog wel iets voor je.
http://www.job-monitor2014.nl/

Rechts bovenin moet je op 'vul in' drukken. daar begint een vragenlijst over je opleiding, wat je van de opleiding vind enzo. Oke het verhelpt misschien niet het probleem.. maar damn, je kunt wel ff je frustratie kwijt. ;D

shake shake shake
Shake that shell, mikey

Offline junior

• Forum Heldin
  • Law is in the air.
« Reactie #13 Gepost op: februari 01, 2014, 12:38:19 »
Op de hogeschool waar ik zit is het ook een drama. Tentamenresultaten maanden later krijgen enz. T__T