Auteur Topic: spijbelen  (gelezen 3890 keer)

Offline ME!

• Blijvertje
spijbelen
« Gepost op: februari 04, 2014, 13:28:04 »
heey,

ik heb een vraagje.
Spijbelen jullie wel eens?
Ik allleen soms, bij een leraar die makkelijk is, en niet merkt als je weg bent.
just crazy.

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Re: spijbelen
« Reactie #1 Gepost op: februari 04, 2014, 13:56:41 »
Op de middelbare school deed ik dat wel eens ja. Vooral bij gym. Ik maakte mijn eigen briefjes en zette mijn moeders handtekening er onder. Nu op de universiteit sla ik ook vaak lessen over. Maar in plaats daarvan ga ik dan wel aan school werken. Bijvoorbeeld als er tentamens aankomen. Het is dan niet echt spijbelen meer, maar keuzes maken over hoe je je tijd het beste kunt besteden.

Ohja. Het is dan net als bij Cyanide niet echt spijbelen, want aanwezigheid is niet verplicht.
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2014, 18:05:28 door Athena »

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #2 Gepost op: februari 04, 2014, 17:18:34 »
Ik "spijbel" soms als ik me niet heel fit voel of inderdaad beter m'n tijd kan besteden aan het boek voor het tentamen doornemen. Maar het is niet echt spijbelen want we zijn dan niet verplicht te komen. Verplichte lessen / werkcolleges ben ik wel altijd bij.

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #3 Gepost op: februari 04, 2014, 17:24:15 »
ik heb nog nooit gespijbelt
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Kimahri

• Chief Executive offier Kimahri BV
  • Global Moderator
  • Forumjunkie
  • Geslacht: Man
  • Ham-Kaas!
« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2014, 17:54:27 »

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: februari 04, 2014, 17:54:27 »

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #5 Gepost op: maart 01, 2014, 11:13:06 »
Op de middelbare school wel, op de uni kan je het inderdaad niet echt spijbelen noemen. Maar wat dit jaar heel erg scheelt, is dat ik al mijn vakken zelf kies (en dus ook het tijdstip waarop ik college heb!). Ik ken mijzelf, en in mijn eerstejaars ging ik bijna nooit naar hoorcolleges (deze zijn niet verplicht) om 9 uur s' ochtends. Ik heb nu dus ook nooit eerder dan 1 u college. 

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2014, 17:32:54 »

Offline Sanne

• Spammende Forummer
« Reactie #7 Gepost op: maart 01, 2014, 20:04:56 »
Vooral het laatste jaar van de middelbare school spijbelde ik megaveel. Ik was lui, hield niet van vroeg opstaan & school en ze deden niets met absenties, dus ja. Het ironische is dat ik nu studeer en nooit verzuim Op de middelbare school voelde het als moeten, en het was toch ook een beetje puberale gedrag, dan juist niet te gaan. Nu voelt het als een keuze, ik maak de keuze om te studeren, mijn ouders betalen er voor, ik doe het voor mijn toekomst, dus ga ik.
Verander wat je niet accepteren kan,
maar accepteer wat je niet veranderen kan

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #8 Gepost op: maart 01, 2014, 21:25:12 »
Ik spijbel eigenlijk nooit. Als ik ziek of afwezig ben is dit vrijwel altijd met een reden.

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2014, 13:46:19 »

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #10 Gepost op: maart 02, 2014, 13:57:31 »
Op de middelbare school deed ik het nooit, ben veel te bang voor autoriteit om zoiets te doen, haha. Op de uni is het anders, zoals hierboven al gezegd is, dan zijn veel dingen ook niet eens verplicht enzo. Dus ja, colleges heb ik wel met regelmaat gemist, maar dat kun je geen spijbelen noemen. Tegenwoordig hoef ik geen vakken meer te volgen dus kan ik niet eens meer spijbelen. :p

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #11 Gepost op: maart 05, 2014, 12:03:29 »
Op de middelbare school heb ik wel eens gespijbeld maar nu ik ouder en wijzer ben geworden doe ik dat niet meer. Als ik niet aanwezig ben heeft dit een reden en meld ik dit ook eerlijk en op tijd.

Offline Nathx

• Forum Heldin
  • Land hup hup hol!
« Reactie #12 Gepost op: maart 06, 2014, 00:02:27 »
Hmm, niet veel.
Op de middelbare school nooit.
Op het ID college de laatste tijd wel vaker omdat ik er geen motivatie meer voor had,
maar nu op m'n nieuwe opleiding ben ik soms 1 van de weinige die blijft voor een bepaalde les haha
Strong people always have their life in order.
Even with tears in their eyes,
they still manage to say
"I am okay",
with a smile.

Offline Victoria

• Magische Forummer
« Reactie #13 Gepost op: maart 06, 2014, 08:10:46 »
Op de middelbare school wel eens gedaan en dan deed ik  een verzuimbriefje vervalsen met handtekening van m'n moeder xD Op het MBO ook wel eens gespijbeld, maar daar was de controle niet zo boeiend. Binnenkort ga ik weer naar het MBO en dan kan ik spijbelen wat ik wil, omdat ik al ouder dan 23 jaar ben, heb ik geen aanwezigheidsplicht ofzo. Niet dat ik dan overdreven veel ga spijbelen waarschijnlijk hoor =P
The bad stuff is always easier to believe.

Offline ME!

• Blijvertje
« Reactie #14 Gepost op: juni 19, 2014, 21:20:24 »
just crazy.

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #15 Gepost op: juni 19, 2014, 21:59:54 »
In mijn tijd was magister er nog niet. Dat werd pas het laatste jaar ingevoerd als 'test' dus toen werd het ook niet consequent gebruikt.

Na de middelbare school heb ik nooit meer een uur gespijbeld en ben ik de braafste van de klas geworden die vandaag ook met het hoogste cijfer van het hele studiejaar is geslaagd voor haar bachelor. Nerd.

Offline Sylvia

• Administrator
  • Forumprinses
    • www.meidenhoekje.nl
« Reactie #16 Gepost op: augustus 22, 2014, 22:05:58 »
Ik heb nog nooit gespijbeld, wel vaak na overleg thuis mijn les mogen doen ipv op school omdat school niet de juiste middelen kon bieden
Eliza en Rosa-Lynn mijn liefde voor het leven! <3<3