Auteur Topic: Studeren buitenland. Ervaringen?  (gelezen 3746 keer)

Offline Julia.

• Forum Chick
  • Geslacht: Vrouw
Studeren buitenland. Ervaringen?
« Gepost op: april 17, 2014, 17:15:49 »
Zijn hier mensen die in het buitenland hebben gestudeerd of het van plan zijn?
Ik ben erg benieuwd. Ik ben dit namelijk van plan. Ik hoor graag ervaringen van anderen :-).

Offline X_Unconfused

• MH_Oppergod
  • " Oh no, you didnt "
Re: Studeren buitenland. Ervaringen?
« Reactie #1 Gepost op: april 18, 2014, 11:56:49 »
Das zeker een mooie ervaring, waar je erg zelfstandig van word.
Ik zelf heb een half jaar gewerkt in Italie, op de camping. (met kinderen enzo) Maar ja, dat is natuurlijk anders dan studeren. Wel ken ik mensen die dit hebben gedaan.

Wat wou je precies gaan studeren? Welk land heb je in gedachten? Hoe lang wou je daar gaan studeren? En wat zijn je verwachtingen?

Ik zelf ken iemand die een jaar lang ging studeren in Amerika. Ze woonde bij gastouders en ging uiteraard naar een amerikaanse school. Dat jaar heeft haar wel erg veranderd. Het heeft haar zelfverzekerde gemaakt, maar ook keihard en direct. Ze vond het een erg leuke ervaring maar het is niet altijd leuk. Je zult je vrienden en familie erg missen, vooral met feestdagen. En hou ook rekening met cultuur verschil. Want ja, daar houden weinig mensen rekening mee. Iedereen denkt dat alleen in afrika enzo, je het cultuur verschil kunt merken. Maar ook landen zoals in amerika, kan je een cultuur schrok ervaren.
Maar om het positief te houden,.. het is een kick en een gave ervaring om af te strepen aan je 'to do list'. Je leert zoveel mensen kennen en je leert ook om alles te waarderen wat je hebt. Je word zelfstandig en je ziet wat van de wereld.

shake shake shake
Shake that shell, mikey

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #2 Gepost op: april 18, 2014, 11:59:20 »
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar ook ik ken wel mensen in mij nabije omgeving die het gedaan hebben. Het is inderdaad een hele gave ervaring in je leven maar ook wat X_Confused al aangeeft is dat je wel een cultuurshock kunt ervaren. Maar ik zeg zeker doen! Succes met het maken van je keuze hierin.

Offline Kiki.

• Magische Forummer
  • the Beatles <3
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2014, 12:28:54 »
Ik heb me er ook in verdiept, ik wil graag mijn master in het buitenland doen. Maar de buitenlandse scholen zijn meestal belachelijk duur.. (Behalve Noorwegen, Zweden, Denemarken etc. maar dat vind ik niet echt hele leuke landen). Daarom hem ik gekeken of ik een Nederlandse opleiding kan doen in het buitenland waarbij ik er gewoon twee jaar kan blijven. Toen kwam ik uit bij de Vrije Universiteit, daarbij kun je bij elke Nederandse ambassade over de hele wereld examen afleggen. Maar dan moet je daar je tijd zeg maar wel zelf in delen. Je gaat daar dus niet naar school maar kunt bijvoorbeeld een beetje werken en daarnaast studeren.
Woorden raakten op, klanken echter niet.

Offline FEE.

• MHxPOSTER
« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2014, 17:09:47 »
Ik heb een half jaar in Frankrijk gestudeerd, ik vond het echt een geweldige ervaring! Je wordt in zo'n korte tijd heel zelfstandig en dat vond ik zelf heel waardevol. Nu ik weer thuis ben, mis ik die volledige onafhankelijkheid die ik daar had nog steeds! En je leert natuurlijk mensen kennen over de hele wereld, je leert ook over hun culturen en zo en het is gewoon ontzettend leuk. Ik zou het zeker doen als je de mogelijkheid hebt, het liefst ga ik volgend jaar ook weer naar het buitenland en ik hoop dat dat gaat lukken! Wel is het belangrijk om goed op een rijtje te zetten wat je allemaal moet regelen en zo, dat kan nog best veel tijd kosten.
So may the sunrise bring hope where it once was forgotten

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: april 19, 2014, 17:09:47 »