Auteur Topic: Koolhydraatarm dieet  (gelezen 9723 keer)

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
  • Geslacht: Vrouw
Koolhydraatarm dieet
« Gepost op: juni 04, 2014, 21:52:50 »
Ik ben eigenlijk wel benieuw of er hier dames (- of heren) zijn met positieve ervaringen met koolhydraatarm dieet? Ik wil erg graag voor de bruiloft 10 kilo afvallen en er toch wel op mijn best uitzien op de mooiste dag van mijn leven.

Ik ben er sinds maandag mee begonnen maar ik heb wel regelmatig last van trek in foute dingen zoals chips. Het is nu even volhouden maar ik doe mijn best.

Voor mij betekend het dat ik nu:
-  geen suikers meer eet
-  Wel vet maar absoluut geen koolhydraten.
-  geen pasta, 1x per week rijst (sowieso zilvervliesrijst), geen aardappelen en geen brood
- veel groente en ook regelmatig fruit, maar niet overdreven veel
- veel noten

Offline Lori.

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
  • --
Re: Koolhydraatarm dieet
« Reactie #1 Gepost op: juni 04, 2014, 21:57:19 »
Ja ik vind dat altijd zo moeilijk, zo'n dieet. Dit omdat je heel je eetschema omgooit. Hierdoor krijgen mensen een jojo-effect. Ik denk dat je met 3 normale maaltijden per dag en voldoende sport/beweging al een heel eind komt :-)

Ik wens je in ieder geval veel succes meissie!
Time heals but the scars still show.

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #2 Gepost op: juni 04, 2014, 22:00:19 »
Oh maar ik wil het ook graag blijven volhouden dat ik na de bruiloft doordeweeks door ga met dit dieet en in het weekend mag zondigen. Maar nu probeer ik het wel vol te houden tot ik op mijn streefgewicht (55 kg) zit. Ik weeg nu 67. Dus 10-12 kilo is wel het streven.

Sporten doe ik ook al jaren 2x per week.

Ik fiets iedere dag kilometers (aangezien ik geen auto heb)

Offline Lori.

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
  • --
« Reactie #3 Gepost op: juni 04, 2014, 22:11:23 »
67 kilo. Wauw. Daar droom ik van xD

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2014, 22:14:27 »
Ik ben wel niet heel groot. 1.68. Ik weet niet hoe groot jij bent?

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: juni 04, 2014, 22:14:27 »

Offline Lori.

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
  • --
« Reactie #5 Gepost op: juni 04, 2014, 22:16:50 »
1.71, niet veel groter dus :)

Offline Kiki.

• Magische Forummer
  • the Beatles <3
« Reactie #6 Gepost op: juni 04, 2014, 22:18:50 »
Ik heb juist een mega koolhydraten-dieet. Ik eet in de ochtend en middag vooral fruit en in de avond veel groenten en rijst ofzo. Het heeft naar mijn mening gewoon meer nut om "natuurlijke" producten te eten ipv processed.
Woorden raakten op, klanken echter niet.

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #7 Gepost op: juni 04, 2014, 22:20:00 »
1.71, niet veel groter dus :)

Hoe zwaar ben je dan als ik vragen mag (beetje aso)

Offline Lori.

• VIP
  • Forumjunkie
  • **
  • --
« Reactie #8 Gepost op: juni 04, 2014, 22:30:47 »
Hahaha. 82 kg. Was 87 begin dit jaar..

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juni 05, 2014, 00:05:40 »
Ik heb een periode gehad dat ik onwijs slecht at. Toen ik op mezelf ging wonen werd dat alleen maar erger. Op een gegeven moment woog ik 64 kilo. Nu is dat natuurlijk niet onwijs veel maar ik ben altijd slank geweest en ik ben niet zo groot dus ik wilde er graag een paar kilo's af. Ik ben gewoon wat minder gaan eten en snoepen. Ik sport niet. Ik ben alleen daardoor al 3 kilo afgevallen.
's Ochtends eet ik meestal een paar crackers of soms een bakje cornflakes. 's Middags eet ik heel verschillend. De ene keer kan ik leven op een paar stukjes komkommer, maar als ik naar school moet eet ik toch meestal wel 2 boterhammen. Ik wil geen honger hebben op school want dan ga ik snoepen. 's Avonds eet ik gewoon wat de pot schaft. Meestal eet ik daarna niks meer.

Oh en ik drink meestal water of thee. Heel soms koffie. Maar vrijwel nooit frisdrank of andere fruitsapjes. Die schijnen ook heel slecht te zijn.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2014, 00:07:16 door Athena »

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #10 Gepost op: juni 05, 2014, 01:43:34 »
Ik ben vroeger wel flinker geweest, toen ging ik samenwonen en door die relatie ben ik uiteindelijk terechtgekomen op een gewicht van de ene dag 50 tot de andere dag 52 kilo. eigenlijk vond ik het figuurtje wat ik toen had wel mooi.. ik ben ook niet zo groot, 1.63. nu weeg ik 58 kilo, en daar baal ik best van... Maar ik woon inderdaad nu ook net weer op mezelf, en ik snoep best veel, eet ook soms te laat, en heb altijd honger. Wel sport ik, dus het kan ook wel zijn dat mijn spieren gewoon zwaarder worden. maar mijn benen wiebelen en mijn buik is ook niet echt plat, dus wil ik ook af vallen. ik probeer altijd op tijd te eten, tussen 5 en 6, maar 'savonds heb ik soms de discipline niet om niks meer te eten.
Achja.. zo lang ik maatje S heb vind ik het wel prima. Mijn kont vind ik btw wel een stuk beter uit zien. Maarja ,, dat is ook wel alles hahaha

in ieder geval veel succes met afvallen en ik zal met je meedoen. alleen gewoon door minder te eten en te snoepen.
Those who are heartless, once cared too much.

Offline Victoria

• Magische Forummer
« Reactie #11 Gepost op: juni 05, 2014, 08:53:20 »
Chocolade-taartje, 50kg en 1,63m, dan zit je op het randje van ondergewicht volgens mij =P das ook niet echt gezond... Ik ben ook 1,63m en weeg nu 63,5 en probeer op een gewicht van 58 te komen :')

Meestal hebben die dieten maar een tijdelijk effect, je houdt het dan misschien nu vol tot je bruiloft, maar daarna verval je waarschijnlijk weer in je oude eetgewoonte, waardoor je gewoon weer aankomt.
Wat Lori zegt, is volgens mij ook het gezondste. Gevarieerd eten, niet al te grote proties, niet snoepen en lekker veel bewegen.

Maar goed, iig succes =)
The bad stuff is always easier to believe.

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #12 Gepost op: juni 05, 2014, 08:59:07 »
Mijn vriend heeft vorig jaar een koolhydraatarm (of zelfs koolhydraatvrij) dieet gedaan, voordat ik hem kende dus ik weet niet precies hoe dat in zijn werk ging. Hij heeft er wel eens over verteld, hij is toen heel veel afgevallen maar dat zit er nu wel bijna allemaal weer aan. Hij heeft een natuurlijke aanleg om wat dikker te zijn. Hij sportte er trouwens wel ook heel veel bij, dat is altijd goed!

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #13 Gepost op: juni 05, 2014, 10:54:51 »
Meestal hebben die dieten maar een tijdelijk effect, je houdt het dan misschien nu vol tot je bruiloft, maar daarna verval je waarschijnlijk weer in je oude eetgewoonte, waardoor je gewoon weer aankomt.
Wat Lori zegt, is volgens mij ook het gezondste. Gevarieerd eten, niet al te grote proties, niet snoepen en lekker veel bewegen.

Ik begrijp wat je bedoeld maar eigenlijk heb ik niet gigantisch veel veranderd aan mijn eetgewoonten. Ik at al veel fruit en groenten en snoepen deed ik alleen voor de tv in het weekend. Ik heb altijd wel gezond gegeten en bewogen maar ik laat nu alleen alle koolhydraten weg voor een optimaal resultaat. Ik ben ook zoals ik al eerder aangaf van plan dit vol te blijven houden na de bruiloft en er een leefstijl van te maken. Ik wil het voor mijzelf dan zo afspreken om alleen in het weekend koolhydraten te mogen eten en doordeweeks gewoon met mijn dieet door te gaan. Ik vind mezelf toch te mollig worden en ik vind dat ik dat zelf in de hand heb en dat kan veranderen. Vandaag voel ik mij al fitter dan de eerste dagen. Misschien ook wel omdat ik er nu vitamine B pillen bij neem (- die normaal in koolhydraten zitten).

Offline Kiki.

• Magische Forummer
  • the Beatles <3
« Reactie #14 Gepost op: juni 05, 2014, 11:30:32 »
Ik kan je alleen adviseren om niet de koolhydraten maar de dierlijke vetten uit je dieet te halen. ;)

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #15 Gepost op: juni 05, 2014, 22:13:09 »
Mijn pa moet het ook vanwege z'n diabetes of zo. Maar wat eet je dan als lunch, vraag ik me af? Aangezien je neem ik aan geen boterhammen mag?

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #16 Gepost op: juni 06, 2014, 08:58:59 »
Mijn lunch verschilt van salade, fruit, soep of een groene smoothie. De eerste dagen vond ik dat wel lastig aangezien ik normaal wel 2 boterhammen at. Maar inmiddels is mijn lichaam aan het wennen aan het veranderde eetpatroon. Ik voel me er wel goed en fit bij nu. Alleen zal het dit weekend op pinkpop wel lastig gaan worden. Maar zodra we weer terug zijn gaan we gewoon weer door met het dieet!

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #17 Gepost op: juni 06, 2014, 12:44:39 »
Those who are heartless, once cared too much.

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #18 Gepost op: juni 06, 2014, 12:46:33 »

Offline Kiki.

• Magische Forummer
  • the Beatles <3
« Reactie #19 Gepost op: juni 06, 2014, 13:25:37 »
Neem een zak fruit en groenten mee? :D
Easy peasy. (dat mag toch gewoon dacht ik?)
Ik heb standaard zo'n schilmes met hoesje bij me. Ideaal.
Als je kaas eet kun je ook lekkere kaascrackers maken met lijnzaad, sesamzaad etc. Of Lijnzaadcrackers YUM!