Auteur Topic: gaaf!  (gelezen 2883 keer)

Offline Bubblegum

• De oppergod der oppergoden
  • Geslacht: Vrouw
gaaf!
« Gepost op: juli 21, 2014, 23:12:38 »
We hadden 2 weken geleden om een huisje gereageerd eigenlijk meer omdat we het van de binnenkant wouden bekijken omdat we zelf wel wisten dat daar nog niet echt het geld voor was. en ook omdat we zo goed niet kiezen wat we precies willen.
want als we gaan verhuizen wil ik daar de komende 10 jaar gewoon wonen.

nu hadden we in buitenweg reageert. een bovenwoning. zonder tuin. 5 kamers.
we stonden 4de. maar niet wetende dat dat ook zo bleef!

we mochten komen kijken. onze eerst indruk was eigenlijk al gelijk van wat een gaaf huis. moest nog wel het een en ander aan gedaan worden maar dat is niet zo erg.
er zat namelijk ook een zolder bij wat niet aangegeven was.

nja de 2 persoon die had al gelijk ja gezegd.

maar hebben vanmiddag zo diep gesprek gehad samen dat we nu zo goed weten wat we willen! en ik word hier zo blij van  :blij:
na de vakantie gaan we gewoon flink sparen en dan lekker reageren op huisjes en dan hopen we dat we dit jaar nog een huisje hebben.
willen nu wel graag een tuin en geen boven woning!

en dit wou ik gewoon delen. ik word hier zo happy van alles weer opnieuw inrichten  :D :)

29-05-2017 forever and always <3

Offline Ivy

• MH-STAR
Re: gaaf!
« Reactie #1 Gepost op: juli 21, 2014, 23:24:21 »

Offline Bubblegum

« Reactie #2 Gepost op: juli 22, 2014, 00:02:58 »
Ik woon nu begeleid. ja het is sowieso goedkoper. maar ik wil niet meer begeleid wonen. omdat we rekening moeten houden met hun, wij willen graag nog een katje, mag niet. hun beslissen. en dat ben ik zat! niet dat we alleen willen verhuizen om een kat hoor hahah!  ook omdat we groter willen wonen. maar vooral omdat we sowieso onze eigen huis echt willen. onze regels en dat soort dingen.

en daarom gaan we ook gewoon goed sparen omdat allemaal mogelijk te maken. krijgen waarschijnlijk wel huursubsidie (als ik dat goed schrijf)

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #3 Gepost op: juli 22, 2014, 00:09:34 »
Ik weet dat je begeleid woont en ik weet ook dat dat beperkingen heeft voor je, maar het zal toch ook wel voordelen hebben? Ik wilnje niks tegen maken want ik weet als geen ander hoe het voelt als je graag wil verhuizen, maar weeg goed alle voordelen en nadelen tegen elkaar af en wat weegt er zwaarder? Oftewel neem geen overhaaste beslissingen.

Offline Bubblegum

« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2014, 00:17:07 »
ow maar dat is ook helemaal goed gekomen. wij hebben dit ook goed besproken met onze moeders en kwa geld is dat geen probleem. alleen moeten we voorlopig nog wel ff sparen maar verder komt alles goed!

ik woon al 5 jaar begeleid en daarvan is 1,4 samen met mijn vriend. en ik heb zelf de knoop door gehakt om niet meer begeleid te wonen. ook omdat we binnen de stichting niet groter konden wonen.

maar wel lief dat je het zo allemaal zegt! snap je punt hoor :)

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: juli 22, 2014, 00:17:07 »

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #5 Gepost op: juli 22, 2014, 09:37:36 »
Those who are heartless, once cared too much.

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #6 Gepost op: juli 22, 2014, 10:24:49 »
Ik kan me voorstellen dat wanneer je jaren begeleid hebt gewoond dat je toe bent aan wat meer vrijheid en ruimte. Als je het financieel aan kan snap ik de keuze heel goed. Overhaast het niet en kijk eerst goed wat jullie precies willen en waar jullie dat willen. Bij een woningvereniging kun je ook niet te vaak een woning weigeren als het wordt toegewezen. Succes met de zoektocht naar jullie droomhuis.

Offline Bubblegum

« Reactie #7 Gepost op: juli 22, 2014, 12:27:18 »
@Chocolade-taartje ik wil eerst ambulant begeleiding voor een tijdje. maar als dat niet via middin kan wil ik het niet. en gaan zeker goed sparen! en tuurlijk komen er dan foto's ^^
en is zeker leuk om te kijken :)

me vriend en ik willen het liefst een 4 kamer woning met tuin en zolder. dus eigenlijk een eengezinswoning. geen flatje meer.

@MerciBeaucoup Bij een woningvereniging kun je ook niet te vaak een woning weigeren als het wordt toegewezen. is alleen als je urgent krijgt.

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #8 Gepost op: juli 22, 2014, 12:29:32 »
@Chocolade-taartje ik wil eerst ambulant begeleiding voor een tijdje. maar als dat niet via middin kan wil ik het niet. en gaan zeker goed sparen! en tuurlijk komen er dan foto's ^^
en is zeker leuk om te kijken :)

me vriend en ik willen het liefst een 4 kamer woning met tuin en zolder. dus eigenlijk een eengezinswoning. geen flatje meer.

@MerciBeaucoup Bij een woningvereniging kun je ook niet te vaak een woning weigeren als het wordt toegewezen. is alleen als je urgent krijgt.
Maar ik denk ook niet dat je heel snel een woning krijgt toegewezen. Vaak kun je wel kijken, maar gaan mensen die langer op de wachtlijst staan en het huisje willen gewoonweg voor.
Hier in limburg tenminste. Als je geen nood hebt om een huis te MOETEN dan kan je van een jaartje wel uitgaan hoor. Hoe intensief je ook bezichtigd.

Offline Bubblegum

« Reactie #9 Gepost op: juli 22, 2014, 12:34:40 »
@Chocolade-taartje we hebben nu 2x bij een woning gekeken waarvan we al stuk of 6/7 keer gereageerd dus opzich zit er wel voorruit gang in. hebben nu op een eengezinswoning gereageerd en daar staan we dan weer 11de dus bij ons is het net ff geluk hebben ligt er ook aan hoeveel mensen reageren natuurlijk

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #10 Gepost op: juli 22, 2014, 21:04:22 »
Hier in de randstad duurt het toch gemiddeld 5 jaar voordat je een woning krijgt. Ik stond al vanaf mijn 18e ingeschreven en ik woon pas 2 jaar op mezelf nu.

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #11 Gepost op: juli 23, 2014, 00:28:40 »
Dus dat bedoel ik

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #12 Gepost op: juli 23, 2014, 00:36:39 »
Hier in de randstad duurt het toch gemiddeld 5 jaar voordat je een woning krijgt. Ik stond al vanaf mijn 18e ingeschreven en ik woon pas 2 jaar op mezelf nu.

5 jaar, dat is nog redelijk snel
hier in het noorden van nederland sta je verral als jongere veel langer op de wachtlijsten.
ik sta ook al bijna 8 jaar ingescheven, en eigenlijk nu pas kan ik echt kans maken op iets...
als je korter als 6 jaar staat ingeschreven hoef je het niet eens te proberen....

dus zo slecht is dat nog niet :p
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #13 Gepost op: juli 23, 2014, 08:43:49 »
Dan valt het nog mee. Ik had om precies te zijn na 5 jaar en 3 maanden mijn woninkje :)

Offline Bubblegum

« Reactie #14 Gepost op: augustus 13, 2014, 22:41:39 »
bij nader inzien en goed gesprek willen we eerst nog aan andere dingen werken voordat we gaan samen wonen :) dus sowieso nog ruim een jaar in ons huidige woning :)