Auteur Topic: HELP!  (gelezen 3945 keer)

Offline xSophie

• Newbie
HELP!
« Gepost op: juli 28, 2014, 22:30:56 »
Ik ga overmorgen op vakantie naar het buitenland met het vliegtuig.
Ik was net even alles aan het controleren, toen ik even mijn idkaart ging zoeken. Ik gebruik normaal gesproken altijd mijn rijbewijs, en nu kom ik er achter dat er een scheurtje in mijn id zit.

Het zit bij de foto aan de achterkant zegmaar, dat doorzichtige stuk met gaatjes(hoor vaker het zelfde probleem), what to do? Nieuwe id aanvragen is geen optie, aangezien ik alleen morgen nog heb..
Zullen ze het accepteren of heeft er iemand ervaring mee?

Offline Ivy

• MH-STAR
  • Geslacht: Vrouw
Re: HELP!
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2014, 00:16:26 »
Ik weet niet of het problemen gaat geven bij het inchecken, maar ik weet dat er op Schiphol de mogelijkheid si tot het maken van een noodpaspoort of id. Ik weet er alleen niet het fijne van

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2014, 00:16:27 »
euh, ja lastig

eigenlijk mag het document niet gescheurd wezen.
maar ik denk dat je weinig andere optie's heb om te doen als het er op te gokken?
want aanvragen zelfs met spoed red je al niet in 2 dagen..
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Ivy

• MH-STAR
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2014, 00:18:28 »

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2014, 00:23:49 »
Ik weet niet of het problemen gaat geven bij het inchecken, maar ik weet dat er op Schiphol de mogelijkheid si tot het maken van een noodpaspoort of id. Ik weet er alleen niet het fijne van
Ik meende dat vakantie's enzo er niet onder vielen,
een noodpaspoort is echt iets voor als je bijvoorbeeld met  'spoed' naar een begravenis moet van famillie in het buitenland, je oude paspoort is verlopen.. enzo
pas dan krijg je een noodpaspoort.
er was toevallig laatst iets over op tv ikheb het niet heel erg gevolgt, maar zulke paspoorden worden slechts enkele keren per jaar uitgegeven...
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2014, 00:23:49 »

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2014, 14:45:05 »
Op een ander forum zie ik die suggestie redelijk vaak voorbij komen en dat dit ook gewoon lukt, dus je kan het altijd even proberen. Maar ik zou persoonlijk zelf even het vliegveld/vliegmaatschappij bellen of het kwaad kan en wat je eventueel kan doen als je ID niet geldig is. Lijkt mij verstandiger dan overhaaste beslissingen nemen waar je waarschijnlijk niks aan hebt.

Offline MerciBeaucoup

• Dangerous Forummer
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2014, 16:30:46 »
Een noodpaspoort krijg je niet. Dat is alleen in heel bijzondere situaties dat ze daar een uitzondering in maken. Misschien spoed id laten maken via je gemeente?

Offline xSophie

• Newbie
« Reactie #7 Gepost op: juli 29, 2014, 17:04:24 »
Een noodpaspoort krijg je niet. Dat is alleen in heel bijzondere situaties dat ze daar een uitzondering in maken. Misschien spoed id laten maken via je gemeente?

Spoed id kon ook al niet meer, nu maar duimen dat ze er niet moeilijk over doen..

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #8 Gepost op: juli 29, 2014, 18:10:11 »
Heb je de vliegmaatschappij gebeld?

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #9 Gepost op: juli 29, 2014, 18:27:52 »
Hoe groot is het scheurtje? Ik had hetzelfde en ben met dat ID prima op vakantie geweest.

Offline xSophie

• Newbie
« Reactie #10 Gepost op: augustus 11, 2014, 15:02:24 »
Geen problemen tegengekomen hoor! Er is nauwelijks naar mn legitimatie gekeken, scheelde me heel veel stress!  :)

Offline Sylvia

• Administrator
  • Forumprinses
    • www.meidenhoekje.nl
« Reactie #11 Gepost op: augustus 22, 2014, 21:46:06 »
Mooi zo!
Eliza en Rosa-Lynn mijn liefde voor het leven! <3<3