Auteur Topic: Introductieweek  (gelezen 2815 keer)

Offline Nien

• Blijvertje
  • Geslacht: Vrouw
Introductieweek
« Gepost op: augustus 08, 2014, 18:21:50 »
Ik ga bijna beginnen aan m'n nieuwe studie en ik heb er heel veel zin in, maar ik zie heel erg op tegen de introductieweken.

Het zijn er twee; eentje vanuit meerdere scholen in de omgeving, waar elke dag een nachtprogramma op de planning staat. Het zal wel weinig slaap worden, maar die paar uurtjes slaap die we mee kunnen pikken, wil ik het liefst wel in mijn eigen bed doorbrengen.
M'n eigen school heeft o.a. een driedaags kamp georganiseerd, wat betekent dat je daar moet blijven slapen.

Nu slaap ik thuis al slecht (of eerder gezegd; bijna niet), laat staan in een vreemde omgeving, in een vreemd bed met vreemde mensen. Als ik eraan denk krijg ik er al buikpijn van.
De makkelijkste weg is natuurlijk om te zeggen; Ik ga gewoon niet.
Maar aangezien vrienden maken al niet mijn sterkste kant is, moet ik mezelf wel dwingen gewoon te gaan... Anders kent straks iedereen elkaar al en hang ik er een beetje alleen bij!

Wat zouden jullie doen? Tips? :sign0009:

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
Re: Introductieweek
« Reactie #1 Gepost op: augustus 08, 2014, 19:17:25 »
Ik zou me er gewoon overheen zetten wat betreft die dagen dat je daar moet slapen. Ik weet namelijk bijna zeker dat die dagen leuker gaan worden dan je nu denkt. Ga eens uit je comfortzone. Daar krijg je vanzelf meer zelfvertrouwen van.
En ik kan me voorstellen dat je nu denkt; ja jij hebt makkelijk lullen, en dat is ook zo. Maar ik heb al in veeeel meer bedden met veel meer onbekende mensen geslapen, en nu slaap ik overal.
Those who are heartless, once cared too much.

Offline Becca.

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
  • I'm not b-o-s-s-y. I just have better i-d-e-a-s.
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2014, 14:55:15 »
Zeker gezien het laatste wat je zei: je maakt niet het allersnelst vrienden uit jezelf. Alleen om die reden zou ik al gaan. Zo'n week bestaat niet voor niets, het is gedaan om makkelijker contacten te maken. Als je dat graag wilt, zou ik zeker meedoen. Achteraf onthou je vast alleen maar de leuke dingen.
Het laatste wat ik merk
Is een hand over mijn haar
En dan ben je weer weg
Maar al is het donker
En zie ik je niet
Ik weet dat je me in de gaten houdt

Offline Rann.

• MH_Oppergod
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2014, 15:22:20 »
Gaan. Bij ons was het zelfs verplicht, anders kon je niet deelnemen aan je studie.
Er was wel iemand bij ons die om gezondheidsredenen niet kon, maar voelde zich de 1e weken van haar studie niet op haar plek in de groep. En tja, dat is vervelend. ( Ik ken haar wel heel erg goed, familie.)

Offline Cyanide

• Meest gewaardeerde Forummer
« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2014, 00:11:03 »
Sowieso gaan! Ik heb het bij een eerdere studie niet gedaan om o.a. dezelfde redenen en inderdaad: op de eerste schooldag kende iedereen elkaar en hang je er een beetje naast en dat is heel naar.

Mocht het echt niet gaan kan je misschien altijd nog halverwege naar huis, maar ik denk dat het je heel erg mee zal vallen! Zie het als een leuke uitdaging? ^^

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: augustus 12, 2014, 00:11:03 »

Offline Nien

• Blijvertje
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2014, 14:08:27 »
Het viel ontzettend mee... hihi!
Leuk groepje met aardige begeleiders. Ik ben zelfs de eerste nacht blijven slapen bij een meisje uit m'n groepje! Helaas moest ik zaterdag weer naar huis, vanwege ziekte. De rest van de week heb ik ook niet mee beleefd.
Ondanks dat, heb ik wel wat contact gehad met dat meisje waar ik had geslapen, dus voelde me wel een beetje betrokken.

Op naar de tweede introductie volgende week. :)

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #6 Gepost op: augustus 25, 2014, 15:16:34 »
Zie je nou!!

Alles komt goed!

Goed dat je bent gegaan.
Those who are heartless, once cared too much.