Auteur Topic: Wat moest jij doorstaan om je diploma te halen?  (gelezen 7916 keer)

Offline Sylvia

• Administrator
  • Forumprinses
  • Geslacht: Vrouw
    • www.meidenhoekje.nl
Wat moest jij doorstaan om je diploma te halen?
« Gepost op: oktober 13, 2014, 10:44:33 »
Hoeveel jaar moest je naar school en wat moest je hier voor doen?

Ik moet een jaar naar school, hiervoor moet ik voor zorg en welzijn niveua 2 mensen wassen, naar de wc brengen, 30 weken stage lopen van 2dagen per week en kleine toetsjes zoals bed opmaken in theorie en praktijk.
Ook moeten we verschillende ziektes kennen en weten wat wij er aan kunnen doen om de cliënten te helpen.

En weten hoe het menselijk lichaam in elkaar zit zoals cellen, organen functies enz...
Wat moeten jullie?

Ook moesten wij ook een examen gaan doen maar hoe dat werkt .., geen idee..
Eliza en Rosa-Lynn mijn liefde voor het leven! <3<3

Offline LuckyDevil

• Administrator
  • Extreem verslaafde forummer
  • Geslacht: Man
    • http://www.meidenhoekje.nl
Re: Wat moest jij doorstaan om je diploma te halen?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 13, 2014, 12:26:34 »
Ik ben voor mijn opleiding 3 jaar naar school geweest.
Opleiding duurt normaal 2 + 2 jaar.
Maar beide heb ik in anderhalf jaar gedaan.

Ik deed bbl werken leren. Een dag per week school.

Ik leerde de praktijk van mijn collega's en de theorie op school.
Maar dat was een makkie.
Ik ben niet zo'n fan van Apple producten, vooral door het feit dat ik wel fan ben van geld op mijn bankrekening.

Offline Chocolade-taartje

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #2 Gepost op: oktober 13, 2014, 17:35:07 »
Ik moest voor mijn diploma niveau 1 één jaar stage lopen, vier dagen per week, en dan één dag naar school.

Hiervoor heb ik 3 verschillende stages gedaan. De eerste bij de AH, 6 weken, de tweede op mijn school, 6 weken, en de laatste 6 maanden bij ICI PARIS XL.
Toen moest ik daar ook de bekwaamheidstest doen, daar slaagde ik uiteraard.
Mijn theorie examen heb ik ook met een 9 gehaald.

Toen nog gekozen om een niveau 2 opleiding te doen, handel en verkoop, maar nooit afgemaakt. en nooit meer begonnen.

Ik werk ondertussen nu 3,5 jaar fulltime.
Those who are heartless, once cared too much.

Offline Willes

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #3 Gepost op: oktober 13, 2014, 17:45:52 »
Voor mijn VWO diploma, heel logisch, zes jaar naar de middelbare.

Mijn bachelor heb ik nog niet. Ik zit nu wel in mijn derde jaar en moet na het halen van mijn minor (journalistiek en nieuwe media, inclusief 3 maanden stage op een redactie) alleen nog mijn bachelorscriptie schrijven. Ik verwacht over een jaar klaar te zijn en heb dan mijn Bachelor of Arts!

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #4 Gepost op: oktober 13, 2014, 18:27:25 »
Voor mijn HAVO diploma heb ik zes jaar op de middelbare gezeten. In de brugklas een jaar VWO, daarna HAVO en in de 4e klas HAVO blijven zitten.

Voor mijn Bachelor heb ik vier jaar HBO Verpleegkunde gedaan. Daarbij heb ik vier keer stage moeten lopen. Eerste jaar 10 weken, 2e jaar 15 weken, 3e jaar 20 weken en 4e jaar 15 weken. De rest van het jaar zaten we op school voor theorie. In het laatste jaar heb ik een onderzoek moeten doen en een scriptie hier over moeten schrijven. Tijdens de opleiding kregen we veel verschillende vakken, over anatomie, pathologie en farmacologie, maar ook over hoe je een verpleegplan opstelt aan de hand van verpleegmodellen. Verder hebben we bijvoorbeeld een deel wetenschappelijk onderzoek gekregen. (En nog veel meer natuurlijk...)

Nu ben ik bezig aan mijn Master Verpleeg en Vroedkunde. Dit is een Belgische universitaire master die aan de HBO Bachelor aansluit. Ik doe deze studie deeltijd, ga dus één dag in de week naar school en voor de rest werk ik. Deze studie duurt doordat ik hem deeltijd doe 4 jaar (normaal 2 jaar).
« Laatst bewerkt op: oktober 13, 2014, 18:29:21 door Lissa »

Meidenhoekje.nl

« Reactie #4 Gepost op: oktober 13, 2014, 18:27:25 »

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #5 Gepost op: oktober 13, 2014, 18:35:50 »
Voor mijn HAVO diploma heb ik zes jaar op de middelbare gezeten. In de brugklas een jaar VWO, daarna HAVO en in de 4e klas HAVO blijven zitten.

Voor mijn Bachelor heb ik vier jaar HBO Verpleegkunde gedaan. Daarbij heb ik vier keer stage moeten lopen. Eerste jaar 10 weken, 2e jaar 15 weken, 3e jaar 20 weken en 4e jaar 15 weken. De rest van het jaar zaten we op school voor theorie. In het laatste jaar heb ik een onderzoek moeten doen en een scriptie hier over moeten schrijven. Tijdens de opleiding kregen we veel verschillende vakken, over anatomie, pathologie en farmacologie, maar ook over hoe je een verpleegplan opstelt aan de hand van verpleegmodellen. Verder hebben we bijvoorbeeld een deel wetenschappelijk onderzoek gekregen. (En nog veel meer natuurlijk...)

Nu ben ik bezig aan mijn Master Verpleeg en Vroedkunde. Dit is een Belgische universitaire master die aan de HBO Bachelor aansluit. Ik doe deze studie deeltijd, ga dus één dag in de week naar school en voor de rest werk ik. Deze studie duurt doordat ik hem deeltijd doe 4 jaar (normaal 2 jaar).
Waarom heb je gekozen om hem deeltijd te doen?

Offline Lissa

• VIP
  • Ziekelijk verslaafd
  • **
    • Desalniettemin
« Reactie #6 Gepost op: oktober 13, 2014, 19:45:57 »
Omdat ik er ook bij wil werken. Of nouja. Ik was al aangenomen op mijn werk, maar kon daar maar 24-28 uur krijgen. Daarom dacht ik, ja dan kan ik er nog wel iets naast gaan doen, maar een voltijd studie ernaast is niet mogelijk. Dus vandaar deze deeltijd gaan doen.

• Meest neppe forummer
  • Global Moderator
  • Vrolijke Forummer
  • Mama van Louise <3
« Reactie #7 Gepost op: oktober 13, 2014, 19:48:40 »
Omdat ik er ook bij wil werken. Of nouja. Ik was al aangenomen op mijn werk, maar kon daar maar 24-28 uur krijgen. Daarom dacht ik, ja dan kan ik er nog wel iets naast gaan doen, maar een voltijd studie ernaast is niet mogelijk. Dus vandaar deze deeltijd gaan doen.
Oké, logisch.
En fijn!

Offline Victoria

• Magische Forummer
« Reactie #8 Gepost op: oktober 15, 2014, 15:03:22 »
havo in 5 jaar gedaan, daarna 2,5 jaar mbo secretaresse opleiding wat niet zo veel voor stelde. In het 1e en 2e jaar paar maanden stage gelopen. Het laatste half jaar was alleen maar stage en via die stage gelijk aan werk gekomen na de diplomauitreiking.
The bad stuff is always easier to believe.

Offline Athena

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #9 Gepost op: oktober 15, 2014, 17:28:02 »
Ik ben echt heen en weer gegaan wat school betreft. Heb groep 3 overgeslagen, groep 5 twee keer gedaan. Van 4vwo naar 5havo gegaan. Toen een jaartje hbo (SPH), propedeuse gehaald. Toen naar de uni gegaan, maar was dacht ik toch te hoog gegrepen (deed geschiedenis) dus wilde weer terug naar hbo. Uiteindelijk toch uni blijven doen en heb mn bachelor gehaald. Ik heb alleen bij de SPH 5 maanden stage moeten lopen bij verstandelijk gehandicapten. Verder nog nooit stage gelopen. Boeken lezen en stampen, zo heb ik mijn diploma gehaald.

Offline sleeping_sun

• Forum Chick
« Reactie #10 Gepost op: oktober 16, 2014, 09:47:04 »
Groep 8 overgeslagen. In 2 VWO blijven zitten en in 5 VWO. Dan van 5 VWO naar 4 HAVO en eindelijk een keer een diploma gehaald. Nu ben ik bezig met eerste jaar Informatica op hbo, ben benieuwd hoe het zal gaan.
C'est la vie

Offline unattainable.

• VIP
  • Beruchte forummer
  • **
« Reactie #11 Gepost op: oktober 20, 2014, 13:51:42 »
Ik heb groep 3 overgeslagen, ben in VWO 5 blijven zitten en toen van gymnasium van atheneum gegaan. Heel hard geknokt en toch nog geslaagd met een mooie cijferlijst. Nu begin ik aan mijn tweede jaar aan de universiteit.
vouloir c'est pouvoir

Offline Suspicious

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #12 Gepost op: oktober 20, 2014, 15:06:26 »
8 jaar basisschool, 6 jaar vwo en nu in m'n eerste jaar van de universiteit. Maar ik ben heel bang dat ik het niet ga redden.

Offline unattainable.

• VIP
  • Beruchte forummer
  • **
« Reactie #13 Gepost op: oktober 20, 2014, 15:38:40 »
8 jaar basisschool, 6 jaar vwo en nu in m'n eerste jaar van de universiteit. Maar ik ben heel bang dat ik het niet ga redden.
Wat voor studie doe je nu?
vouloir c'est pouvoir

Offline Suspicious

• VIP
  • MHxPOSTER
  • **
« Reactie #14 Gepost op: oktober 20, 2014, 15:50:30 »
Wat voor studie doe je nu?
Biomedische wetenschappen

Offline unattainable.

• VIP
  • Beruchte forummer
  • **
« Reactie #15 Gepost op: oktober 21, 2014, 09:03:29 »
Biomedische wetenschappen
Wow dat is wel heavy ja, klinkt als een lastige studie! Heel veel succes!
vouloir c'est pouvoir

Offline Tavi.

• Global Moderator
  • De oppergod der oppergoden
« Reactie #16 Gepost op: oktober 28, 2014, 09:41:02 »
Voor mijn mbo fotografie niveau 4 studie heb ik 4 jaar op school gezeten.
Waarvan 1 keer 10 weken full time stage, en 2 keer een half jaar full time stage.
Voor mijn examen heb ik 2 volle dagen praktijkexamen fotografie gehad en een ondernemingsplan en ondernemingsexamen moeten maken.
I am the master of my fate, I am the captain of my soul.

Offline Chimaera.

• VIP
  • Sociaal Onderontwikkelde Forumjunk
  • **
« Reactie #17 Gepost op: november 06, 2014, 09:53:24 »
6 jaar gymnasium, daarna 4 jaar (1 jaar te lang) voor m'n bachelor en daarna 2 jaar (1 jaar te lang) voor m'n master.

Offline Justice

• Spammende Forummer
  • ?
« Reactie #18 Gepost op: november 23, 2014, 15:21:22 »
5 jaar havo, 1 tussenjaar, en zit nu in mijn 3e jaar CMV. Maar ik denk dat ik er nog een studie of master of iets achteraan ga doen, want dit toekomstvooruitzicht is om te janken
I have crossed oceans of time to find you

Offline Sylvia

• Administrator
  • Forumprinses
    • www.meidenhoekje.nl
« Reactie #19 Gepost op: november 24, 2014, 20:49:26 »
Ik loop trouwen bij een verzorgingstehuis met verstandelijk beperkte cliënten die daar wonen, ontzettend leuk moet ik zeggen!
vorige week mijn eerst 10 gehaald! voor een toets en als enige van de klas een GOED op mijn doorlatings toets voor het examen....dus dat heb ik 9 december * SLIK*
Eliza en Rosa-Lynn mijn liefde voor het leven! <3<3